Normaali aihe 10 Vuotta polvien nivelten vaihdosta. (Luettu 243 kertaa)
juhana
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

10 Vuotta polvien nivelten vaihdosta.
31.10.2021 klo 20:57:23
Tulosta viesti  
Nyt on mennyt aikaa 10 vuotta kun sain uudet polvinivelet samalla reissulla molempiin polviin, samoilla kivuilla ja sairaslomilla. Polveni olivat aivan loppu ennen leikkausta.
Kaksisataa metriä pystyi vain kävelemään sitten oli pysähdyttävä, tai muuten koko päivä oli pilalla. Leikkaus onnistui oikein hyvin, polkupyörällä pääsin ajelemaa alle viikossa.
Kuntopyörällä vasta myöhemmin kun siinä vääntyivät jyrkempään kulmaan. Kipuja oli 1,5 kk jona aikana piti ottaa särkylääkkeitä. Polvet taipuivat 120 astetta jo sairaalassa,
joten liikkuminen oli joustavaa alusta alkaen.  Olin ollut eläkkeellä jo muutaman vuoden ennen leikkauta, mutta harrastuksena  oli sähköurakointi siihen tuli kuukauden
tauko kun polvet väsyivät helposti leikkauksen jäkeen. Sen jälkeen kaikki on ollut yhtä juhlaa, pyöräilyä on tullut yli 35000 km ja sauvakäly matkoja 10000 km muuta jumppaa lisäksi.
Hymiö  Aamulenkit 6 km kesäisin 21 km pyöräillen ennen "töihin" menoa arkipäivisin. Silloin 10 vuotta sitten ennen leikkausta oli haikea olo toiset varoittelivat liikkuminen vaikeutuu ja työssä käynti loppuu.   Voi sitä hyvän olon tunnetta, kun pääsi liikkumaan ilmankipuja. Polvillaan olo on olut aivan nautittava samoin kyykyssä oleminen ilman kipuja.
Ennen eläkeikää olin toimihenkilönä"johtotehtävissä", nyt on saanut nauttia työstä ilman tulos tavotetta. Moni on saanut talkooapua ja yhteiskunta lisäveroina moniin polviin leikkaus kulut.
Mutta kohta töiden osuus varmaan alkaa pienetä kun mittariin tulee kohta 80 vuotta.
Erittäin kiitollinen olen tästä ajasta kun terveenä voi liikua mielin määrin. Nuorempien lastenlasten kanssa voinut harrastaa pallopelejä ja lasten perheiden kanssa mökin rantahietikolla kaikkea oleskelua
ja yhdessä oloa. Itseltä  meni nivelten vaihto turhan myöhäksi ehdin kärsiä vuosia haitoista, mutta nyt terveenä olo on korvannut entiset  kivut ja kärsimykset.
Ajoissa kannattaa pyrkiä "huoltoon" pärjää paremmin ja nauttii elämästä enemmän Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu