Normaali aihe Vammautunut (Luettu 117 kertaa)
Menninkäinen
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vammautunut
07.05.2021 klo 01:55:55
Tulosta viesti  
Hei vaan kaikille. Täällä taitaa olla enempi näitä nivelrikkoisia. En tiedä onko tämä minulle oikea paikka, mutta kerron taustani nyt tänne. Eli, olen vammautunut koko lantion alueelta ja tappelin 10-vuotta, että minut otettiin vakavasti.
Minulla on lantiolla laaja alaiset vammat ja kiputilat, lonkat ei ole normaalisti omilla paikoillaan, SI-nivelet täysin auki ja vaurioitunut, häpykumpu vammautunut, häpy ja suoliluun liitos vammautunut, vammat ulottuvat alaselkään ja muutamat nikamavälit puristunut kasaan, oikea sääri vääntynyt vinoon, lannerangassa pullistuma, lonkat on noussut ylöspäin jotenkin todella oudosti ja uumaa ei siksi juurikaan ole, eli lonkat ovat liki alimmissa kylkiluissa kiinni. Minut on leikattu vaikean endometrioosin takia, eli kohtu, molemmat munasarjat ja endometrioosi pesäke vatsakalvolta leikattu ja tuli alavatsalle hermovaurioita. Hypermobiliteetti todettu ja epäillään EDS:sää ja olen sillä rajalla että on EDS. Kuljen etukumarassa, kivut on ihan hirvittäviä ja sanonut monesti, että on täyttä painajaista olla elossa. Liikkuminen on todella vaikeaa, hidasta ja kivuliasta ja monesti liikkumisen jälkeen olen muutaman päivän petipotilaana ja itken ja tärisen kivuista. Hyvin usein kivut aiheuttaa oksentelua ja huimausta. Apuvälineitä on, mutta liikkuminen on silti vaikeaa. Minulla käy avustaja kaksi kertaa viikossa ja on 3 tuntia auttamassa.
Tänään 8:00 on neuromodulaattorin asennus ja jännitän ihan hirveästi ja pelkään todella jos jotain menee vikaan. Mieheni hakee heti koestimulaattorin asennuksen jälkeen minut kotiin, sairaalaan en jää yöksi. Sairaalat ovat ahdistavia paikkoja. Kuinka moni on päässyt kotiin heti asennuksen jälkeen?
Tällä hetkellä olen kärsinyt kauhu kivuista 11-vuotta ja vasta puolitoista vuotta ollut kunnolliset lääkkeet ja niistäkin jouduin taistelemaan. Kivut ovat joka päiväisiä ja jatkuva pumppaava, polttava kipu tehnyt todella väsyneeksi ja yöt valvon, en lepokipujen takia saa unta ja yleensä odotan sitä, että vain tipahdan.
Saa nähdä onko stimulaattorista apua ja minua jo varoiteltiin, että kivuttomaksi minua ei enää täysin saada, mutta yöunet voidaan korkeintaan saada tuolla takaisin. Vammojeni ei voida parantaa ja se tulen jäämään tämmöiseksi etukumaraksi kivuliaaksi kummajaiseksi. Työelämään ei minusta enää ole ja se minulle sanottiin suoraan. 10-vuotta julkinen ja yksityiset leikkivät terveydelläni ja minua pompoteltiin suunnasta toiseen ja sanottiin, että korvien välissä vikaa. Tampereella en apua saanut ja jouduin Helsingistä, Ortonista apua hakemaan. Onneksi isäni laittoi tuulemaan ja on auttanut paljon ja samoin aviomieheni. Olen 34-vuotias ja rikkinäisen kroppani ja painajaismaisten kipujen vanki.

Sivun alkuun

IP kirjattu

fibroilija
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: Vammautunut
Vastaus #1 - 19.05.2021 klo 11:42:40
Tulosta viesti  
Hei Menninkäinen!

Kovasti olet joutunut oireita sietämään, mutta onneksi et ole yksin. Meitä kipupotilaista on niin monia. Tilanne varmasti helpottaa vielä iän myötä.

Yrität vain mennä päivän kerrallaan.

Oletko ollut tätä ennen työelämässä ja miten kaikki alkoi?

Sivun alkuun

IP kirjattu