Normaali aihe Tekonivel painaa (Luettu 365 kertaa)
Niiskuneiti
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Tekonivel painaa
16.12.2019 klo 20:05:03
Tulosta viesti  
Hei. Minulla leikattiin vasen lonkka 9 viikkoa sitten ja toipuminen on mennyt hienosti. Apuvälineet on saanut jo palauttaa. Lenkillä käyn päivittäin n. 3.5km ja muutenkin liikun normaalisti mutta nyt n. Viikon ajan istuessa tuntuu, että lonkassa/pakarassa painaa jokin ja istuma asentoa joutuu korjaamaan ja muuttamaan. Onkohan muilla ollut tämmöistä ja onkohan tämä pysyväkin tilanne?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lonkka2019
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: Tekonivel painaa
Vastaus #1 - 18.12.2019 klo 13:40:37
Tulosta viesti  
Minulla on oikean lonkan leikkauksesta n. 3.5kk. Minulla on painanut jostain pakaran takaa/sivusta leikkauksista (leikkaus+pudistusleikkaus) lähtien. Tulomatka (130km) puhdistusleikkauksen jälkeen normaalilla kela- taksilla oli hankala, olisi pitänyt ottaa baaritaksi. Omankin autoni istuimesta takapuoleni ei pidä. Oikealla kyljellä nukkuminen ei myöskään vielä suju normaalisti.

Leikkaukseni tehtiin etuavauksella, jossa pakaralihaksiin ei kosketa. Mainitsin asiasta jälkitarkastuksessa 2vko:a sitten leikanneelle ortopedille. Hän selitti jotain istuinkyhmystä. En muista oliko vaivan loppumisesta puhetta. Ei tämä vaiva pahentunut ole. Ehkä lihasten pitää sopeutua erilaiseen niveleen ja onhan jalan pituuskin hieman lisääntynyt leikkauksessa. Täytyy kysäistä ortopedilta, ellei vaiva ala helpottamaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lausku81
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: Tekonivel painaa
Vastaus #2 - 25.12.2019 klo 02:50:11
Tulosta viesti  
Minulla leikattiin vasen toukokuussa ja oikea nyt 3vk sitten.
Vasemmassa on ollut juurikin tämä. Jos istun vähänkin kauempaa niin alkaa tuntua siltä että olisi golfpallo pakaran alla.
Vältän pitkää istuskelua nykyään..

Sivun alkuun

IP kirjattu