Normaali aihe Arcoxia - kuinka pitkään sitä voi syödä? (Luettu 173 kertaa)
nallek
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Arcoxia - kuinka pitkään sitä voi syödä?
23.10.2019 klo 13:42:33
Tulosta viesti  
Moikka, täällä uusi klubilainen (mies 57 v) tiedustelee, kuinka kauan Arcoxiaa voi popsia ilman riskejä, joita ovat kaiketi mm. sydänongelmat?

Minulla havaittiin röntgenissä pari vuotta sitten artroosi (vai mikä se on?). Oli ollut sitä ennen kävely- ja yökipuja ja liikuntarajoitteisuutta mm. lievää ontumista ja vaikeuksia sukan pukemisessa. Sain lähetteen TAYSiin ortopedian polikliikalle, mutta sieltä tulikin pian kirje, että kuvien perusteella lähete siirretään suoraan Coxaan. Yllätyksekseni Coxasta alkoikin heti tulla käytännön ohjeita  leikkaukseen valmistautumisesta mm hammashoidosta.

Kun menin sitten ajanvaraukseni mukaiselle ajalle Coxaan, ortopedi ihmetteli heti miten hyvin astelen huoneeseen. Olin siellä vartin ja mukaan sain reseptin Panadol Extedistä ja Arcoxiasta ja ohjeen ottaa yhteyttä suoraan Coxaan jos tilanne pahenee. Leikkaukseen ei ortopedi tässä vaiheessa lähtisi.

Panadol ei sopinut vatsalleni ollenkaan. Sen sijaan Arcoxiaa, 90,60 ja 30 -vahvuuksina olen syönyt keskeytymättömästi nämä vuodet niin että alkaa tulla korvista pihalle. Ilman niitä en kyllä pärjäisi. Sen voimalla vaelsin viime kesänä rinkan kanssa mm. Karhunkierroksen (82 km) ja vaeltamisen lisäksi muutenkin liikun paljon mm. sauvakävellen, hiihtäen, pyöräillen ja pehmeällä alustalla myös hölkäten.

Minulla kipu ei ole niinkään nivusessa, vaan lonkan ulkosyrjällä, onko tämä tavallista?  Pitääkö odottaa oireiden selvää pahentumista ja syödä tosiaan riskillä Arcoxiaa? 

Muutenkin tiedän tästä sairaudesta tosi vähän, onneksi löysin tämän foorumin!

« Viimeksi muokattu: 24.10.2019 klo 13:57:02 Kirjoittaja nallek »  
Sivun alkuun

IP kirjattu