Normaali aihe polven tekonivelkomplikaatio (Luettu 443 kertaa)
Sari2018
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

polven tekonivelkomplikaatio
27.06.2019 klo 06:53:14
Tulosta viesti  
Laitoin maaliskuussa viestiä ongelmastani tekonivelleikkauksen jälkeen. Eli 20.7.2018 laitettiin molempiin polviin tekonivelet. Toipuminen lähti hyvin käyntiin. 4 kk kohdalla alkoi rankat polvikipukohtaukset oikeassa polvessa. Siis lukkiutuminen, järkyttävä särky ja muutaman tunnin kestävä olo, jossa jalkaa ei pystynyt käyttämään ollenkaan.
Nyt vihdoin 8 kk jälkeen syy löytynyt.
Polven patellassa on luupiikkejä, jotka nirhaavat verisuonen auki ja aina samassa kohdssa. Massiivinen verenvuoto ja niitä tullut nyt viime kk:n aikana joka toinen päivä.
12.7.leikataan polvi ja puhdistetaan patella sekä laitetaan pinnoite + tuki. Kuulemma n. 6 viikkoa sairaslomaa.
Sari 1963

Sivun alkuun

IP kirjattu

Elisabetti
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: polven tekonivelkomplikaatio
Vastaus #1 - 03.07.2019 klo 09:15:08
Tulosta viesti  
Tsemppiä, toivottavasti tämän jälkeen helpottaa 👍

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #2 - 03.07.2019 klo 10:46:22
Tulosta viesti  
Hyvä että syy löytyi, nyt on toiveita että saadaan se korjatuksi myös.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sari2018
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #3 - 10.07.2019 klo 08:57:40
Tulosta viesti  
Ei mennyt niinkuin piti. Siis minulla piti olla uusintaleikkaus oikeassa polvessa 12.7.2019, mutta olin jo käynyt preoperatiiviset valmistelut, labrat, röntgenit, sairaanhoitajat, niin tekstarina tuli lääkäriltä peruutus leikkauksesta. Siis olin jo ollut Peijaksessa yli 2 tuntia tuttkimuksissa yms. niin sitten tämä. Sen jälkeen odotettiin lääkäriä monta tuntia. Vastaus oli, että tehdään sittenkin meilahdessa angioembolia kohtauksen sattuessa useita kertoja, ennen kuin leikataan. Siis olen koekaniini >:(. Diagnoosi on siis nyt veripolvi. Näitä kohtauksia tulee n. 2 kertaa viikossa. Yritä tässä sitten töissä käydä :-[. Olen ihan loppu tähän pelleilyyn. Raha palaa ja polvi oikkuilee rankasti. Nyt mennään jo yhdeksättä kuukautta tätä samaa tuskaa :'(
Sari1963

Sivun alkuun

IP kirjattu

Genesis
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Polvi jumittui
Vastaus #4 - 23.07.2019 klo 21:40:52
Tulosta viesti  
Hei, olen järkyttynyt, kun polveni on vuoden  leikkauksesta ollut tosi hyvä ja nyt tänään lenkillä teki sen, että en pystynyt  ottamaan askeltakaan sillä, konkaten tulin kotiin ja jomotus jatkuu. Mistä tämä voi johtua vielä vuoden jälkeen? Olen samassa tilanteessa kivun kanssa kuin ennen leikkausta- Vuodenko tämä ilo vain kesti? Onko tämä bakteerin aiheuttamaan vai mitä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #5 - 24.07.2019 klo 11:17:58
Tulosta viesti  
En osaa sanoa voisiko tuo johtua bakteerista vai mistä, mutta kannattaa mennä lääkäriin tutkituttamaan asia.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 26.07.2019 klo 23:40:11
Tulosta viesti  
Hei! Kannattaa ottaa heti yhteys leikanneeseen sairaalaan ja just  siihen asianomaiseen osastoon.
Polvessa voi olla mitä tahansa. Tulehdus selviää pika-CRPn ottamisella.
Jos se on kohonnut, on jo KIIRE.

Kohdallani kyse oli, ettei lumpiota oltu pinnoitettu tekonivelleikkauksen yhteydessä. Se on aika yleistä. Ja ei kun uusintaleikkaus tasan 2 vuotta keinonivelen laitosta.
Minuun voi olla yhteydessä. Joko tällä tavoin, tai yksityisviestillä.

Sivun alkuun

IP kirjattu