Normaali aihe Nukutetaanko nykyään? (Luettu 513 kertaa)
Eläkeläishaasteet
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Nukutetaanko nykyään?
02.03.2019 klo 23:00:48
Tulosta viesti  
Onko edelleen niin, että lonkkaleikkaus tehdään selkäydinpuudutuksessa vai onko tullut uutta käytäntöä, että ollaankin taas alettu suosia nukuttamista? Tuollainen tieto on minulle jostakin tarttunut. - Minua nyt tämä kiinnostaa, sillä saatan joutua toisen lonkan leikkaukseen ja haluaisin oikeastaan nukutuksen. Vielä minulla ei edes ole lääkärikäyntejä, mutta tajuan itse, että luomupuoli on nyt tuhoutumassa.
Ensimmäinen lonkkani leikattiin 2016, tehtiin puudutuksessa. Leikkaus sinänsä meni kyllä hyvin. Tähän asti se leikattu puoli ollut oikein hyvä, enkä mitään tajua, että siellä keinonivel onkaan. Silti, tänään minulle iski paniikki, jotta joko taas leikkaus, se toinen lonkka.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Nukutetaanko nykyään?
Vastaus #1 - 03.03.2019 klo 14:26:44
Tulosta viesti  
Minulle sanottiin Coxassa että leikkaus tehdään spinaali-epiduraalipuudutuksessa, mutta siihen saa lisäksi kevytnukutuksen jos haluaa. En tiedä onko käytäntö vielä sama kun tämä tieto on yli 10 vuoden takaa, mutta silloin ainakin sai nukutuksenkin jos halusi. Kevytnukutus on kuulemma sillä tavoin kevyempi että siitä on helpompi herättää, mutta ei tarvitse kuitenkaan kuunnella niitä remonttiääniä. Niidenkö takia haluaisit nyt nukutuksen vai oliko spinaali-epiduraalipuudutus jotenkin hankala? Minulle on tehty se neljä kertaa (2 lonkkaa ja 2 muuta leikkausta) ja kolme kertaa meni hyvin ilman mitään ongelmia, mutta neljännellä kerralla ei meinannut millään löytyä oikeaa kohtaa, en tiedä oliko sillä kertaa taitamaton pistäjä vai pelkästään huonoa tuuria.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Naknol Levin
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: Nukutetaanko nykyään?
Vastaus #2 - 09.12.2019 klo 10:15:51
Tulosta viesti  
Hei!

Olin 2.12.2019 molempien lonkkien vaihdossa Coxassa ja pyynnöstäni sain täydellisen nukutuksen, tai en ainakaan tiedostanut mitään tapahtuneesta. 8.00 saliin ensin kädenselkään seula joka ei sattunut yhtään  ja sitä pitkin sitten nukutusainetta niin, että muistan vain kun käännyin sivuttain puudutusta varten. Puudutusta juuri olin pelännyt vaikkei sitä kivun vuoksi tarvitse pelätä. Eli ihan alusta lähtien oli sellainen sumu päällä, että ei tiennyt yhtään mitä tapahtui. nukahdin 8.00 ja heräsin 13.00 eikä mitään pahoinvointeja herätessä. Tunnin heiluttelin jalkateriä ja kun alkoivat liikkua siirrettiin hoito-osastolle.
Joten kyllä Coxassa kuunnellaan potilasta.
Reippain mielin vaan leikkaukseen se menee hienosti. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu