Normaali aihe Peukalon tyvinivel proteesi (Luettu 202 kertaa)
Ajiak
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Peukalon tyvinivel proteesi
22.12.2018 klo 08:21:38
Tulosta viesti  
Minulla on todettu molemmissakäsissä peukalon tyvinivelrikko. Olen käynyt käsikirurgilla. Je hän antoi ohjeet, että voi toimia kivunrajoissa, ja kun  tulee yösärkyjä voidaan harkita jäykkstysleikkausta (joka lynentää pinsettiotetta) tai voidaan laittaa nivelproteesi. Nyt  haluaisin kuulla kokemuksia proteesileikkuksesta. Harrastan kuntosalia ja huoleni on puristusvoima, vielä pystyn erilaisia painoja käsissäni pitelemään, mutta rajoituksia on jo liikkeiden suhteen. Mikä on painorajoitus peukaloproteesin jälkeen. Peukalolukkoa nostoissa en enää voi käyttää, nostohihna vielä jotenkin toimii. En nostele hurjia painoja, käytämme kahvakuulia ja levytankoja harjoituksissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Väinö
Aktiiviklubilainen
Poissa

oloneuvos evp

Sijainti: Jääski
Re: Peukalon tyvinivel proteesi
Vastaus #1 - 02.01.2019 klo 14:07:17
Tulosta viesti  
Tulee myöhässä tämä mutta muistelen että mielellään eivät laita sorminiveliin tekoniveliä.Kuntosali hommaa varmaan joutuu karsimaan koska kyse pikkunivelestä.Varmaan lienetkin jo ottanut asioista selvää?

En päivääkään vaihtaisi pois
Sivun alkuun

IP kirjattu

sirirkka
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Re: Peukalon tyvinivel proteesi
Vastaus #2 - 15.01.2019 klo 23:50:07
Tulosta viesti  
Hyvää tätä vuotta kaikille!
Erikoista, että lääkärisi suositteli tekoniveltä. Se ei todellakaan kestä raskasta työtä ja voi mennä sijoiltaan liiassa rasituksessa, kertoi minun ortopedini. Jäykistys tai artroplastia kestävät paremmin rasituksen hänen mukaansa. Reg jointista on nyttemmin ilmennyt ongelmia, kertoi taas käsikirurgi. Se aiheutti minullekin uusintleikkauksen.
Kannattaa kysellä vaihtoehtoja, jotka mahdollistavat harrastuksesi!
Tsemppiä 😊

Sivun alkuun

IP kirjattu