Normaali aihe Korvaavat lääkkeet (Luettu 704 kertaa)
maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Korvaavat lääkkeet
10.03.2018 klo 14:19:49
Tulosta viesti  
Onko kokemuksia, että korvaava, siis monesti alkuperäistä halvempikin, lääke aiheuttaa sivuvaikutuksia ?

Sain mojovan allergiakohtauksen, kun Arcoxia vaihdettiin sen rinnakkaislääkkeeseen. Apuaineet oli ilmeisesti syynä. Poikkesivat Arcoxian vastaavista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Korvaavat lääkkeet
Vastaus #1 - 10.03.2018 klo 20:16:01
Tulosta viesti  
Minulle ei ole tullut korvaavista lääkkeistä mitään ongelmia vaikka olen ottanut monesta eri lääkkeestä sen halvemman version, mutta niiden joukossa ei ole ollut Arcoxiaa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Gizmo15
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on l��ke!

Sijainti: Vantaa
Vastaus #2 - 11.03.2018 klo 00:58:08
Tulosta viesti  
Kaikki lääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksia hinnasta riippumatta.  Vaikka on noita rinnakkaislääkkeitä, kaikki ei sovi kaikille juuri lääkkeen sisältämien aineiden takia.

Mulle on sekäsärkyyn joitakin vuosia sitten annettu Arcoxia, Panacod ja Sirdalud (eri aikaan), mutta minulle ne eivät sovi. Sivuoireina on ollut uneliaisuus, pään sekoaminen eli olo etten tiedä mistään mitään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 12.03.2018 klo 00:07:07
Tulosta viesti  
Noissahan välillä on niin, että apuaineiden yms. takia jokin valmiste tehoaa yhdelle ihmiselle paremmin ja toiselle toinen. Eikä välttämättä aina niin että se alkuperäinen tai kalliimpi versio olisi parempi! Mahdollisten sivuvaikutusten (siis apuaineista eikä itse vaikuttavasta aineesta, jota tietenkin rinnakkaisvalmisteessa on ihan samaa ainetta sama määrä, ei se muuten olisi rinnakkaisvalmiste) lisäksi imeytymisessä voi olla eroja jne.

Totesin itse tässä että Ladyvita-kalkkitableteissa on jotain mikä saa vatsani sekaisin. Ei tullut mieleenkään ja vatsaa yritettiin vähän tutkiakin. Sitten valmistetta ei löytynyt kaupoista ja etsin tilalle vastaavan tuotteen. Kas. Maha lakkasi kenkkuilemasta. Epäilen maltodekstriiniä, sehän on pitkäketjuinen sokeri, joka hyvin voi aiheuttaa sulatusongelmia. Varon moista tästedes.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #4 - 15.03.2018 klo 09:51:15
Tulosta viesti  
Oon joskus tuosta apteekissa kysynyt,niin sanoivat just tuota samaa että apuaineet on erilaisia.. Joten vaikutuskin voi olla eri..siksi en oo vaihtanut alkuperäistä koskaan toiseen...Nyt sain Lyrican.. Ja siinä olisi korvaava ollut paljonkin edullisempi mutta en vaihtanut.. Hymiö

Hymyile niin saat ystäviä😀
Sivun alkuun

IP kirjattu

Tikkari1
Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: PK-seutu
Vastaus #5 - 19.09.2018 klo 09:40:59
Tulosta viesti  
Minulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia korvavista lääkkeistä - Arcoxian korvaajasta (Krkan vastaava tuote) ei ollut kertakaikkiaan mitään vaikutuksia, eli sillä ei kipukaan helpottunut. Sama kohtalo oli eräällä ystävälläni, joka kärsii samasta vaivasta. Lopputuloksena se, että pyysin lääkäriltä vaihtokiellon. Lääkärin sanojen mukaan tällaisia tapauksia tulee silloin tällöin.

Sivun alkuun

IP kirjattu