Normaali aihe Hakaset pois (Luettu 766 kertaa)
Kissankello
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Sijainti: Etelä-Karjala
Hakaset pois
03.03.2018 klo 14:12:04
Tulosta viesti  
Aikaa on kulunut kaksi vuotta siitä kun tutustuin tähän sivustoon. Kerran kirjoitin yökipuvaivoistani ja usein olen kurkkaillut jos lonkka oli rassannut hermoa.
Leikkaus tehtiin 2 viikkoa sitten olin 3 yötä sairaalassa. Ne säryt jotka vaivasivat ovat nyt poissa edessä vielä 4 viikkoa noita alkuliikkeitä sitten fyssarille.
Keppien kanssa menee hyvin tasasella sekä portaissa. Paikallaan seisten ilman tukea menee myös hienosti mutta askeltakaan en uskalla ottaa. Tuntuvat olevan niin eriparia uusi herkkä ja vanha kankea. Toivottavasti ei heti uutta leikkausta perään tuolle toiselle lonkalle. Joutuvat tekemään puoli senttiä pidemmän kuin tuo ns terveempi jalka.
Ensiviikolla ajatteli lähteä ulos jos pakkanen hellittää Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Gizmo15
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on l��ke!

Sijainti: Vantaa
Re: Hakaset pois
Vastaus #1 - 03.03.2018 klo 17:17:34
Tulosta viesti  
Hei Kissakello ja onnea uuvesta lonkasta 😊

Tsemppiä toipumiseen. Hissukseen itseään kuunnellen liikkuminen alkaa sujua hienosti.  Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #2 - 03.03.2018 klo 18:17:31
Tulosta viesti  
Se, kuinka paljon jalkojen eriparisuus haittaa, riippuu siitä miten nopeasti leikkaamaton huononee. Jos toinen huononee samaa vauhtia kuin toinen paranee, tuntuu ettei toipuminen edisty lainkaan, mutta jos se huonompi ei aivan vielä sentään vetele viimeisiään, sen kanssa saattaa pärjätä niin ettei toisella leikkauksella ole niin kiirettä. Minulla olivat kyllä molemmat niin sökönä että toipuminen rupesi kunnolla edistymään vasta sitten kun toinenkin oli leikattu, 3 viikon kuluttua ensimmäisestä.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Kissankello
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Sijainti: Etelä-Karjala
Vastaus #3 - 04.03.2018 klo 20:06:15
Tulosta viesti  
Ennen tätä leikkausta lonkan kunto romahti kahdessa kuukaudessa onneksi olin saanut terkkulasta lähetteen ortbedin syyniin.  Siinä sitten otti lääkäri nivelen pöydälle ja sanoi tällaisen sinne laittaisin. Kuukausi siitä niin pääsin tähän kauan odottamaani asennukseen. Alkuoireet olivat 10 vuoden takaa silloin tosi satunnaisia mutta nämä kaksi viimeistä vuotta olivat pahoja joita ei edes viitsi muistella murhetta ja luopumista:-/
Sopuli mainitsi tuosta pahenemisen vauhdista se on totta. Tämä ns parempi jalka kuvien mukaan on oireillut vasta reilun vuoden ja miten se tykkää siitä pituuserosta jää nähtäväksi.
Kiitokset Gizmon15 tsemppauksesta.

Sivun alkuun

IP kirjattu