Normaali aihe Onko muita alle 50v joille laitettu tekonivel? (Luettu 497 kertaa)
Kissanainen71
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Onko muita alle 50v joille laitettu tekonivel?
27.12.2017 klo 20:54:49
Tulosta viesti  
Eli olen 46v ja ilmeisesti kuluttanut polveni loppuun. Välillä on kovaa kipua, välillä helpompaa ka jopa kivutonta. Kauhea ajatus kun lääkäri sanoi laittavansa minut leikkausjonoon  Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Onko muita alle 50v joille laitettu tekonivel?
Vastaus #1 - 28.12.2017 klo 08:26:03
Tulosta viesti  
Muistan kyllä että oli kuin kuolemantuomio kun lääkäri sanoi laittavansa minut leikkausjonoon ja toivoin jopa että jono olisi pitkä, niin että tuomion täytäntöönpano edes vähän viipyisi. Toisin kävi koska minut oli laitettu jonoon kiireellisenä ja odotus kesti vain 3 viikkoa ensimmäisen lonkan osalta ja 6 viikkoa toisen. Tosipaikan tullen se ei sitten ollutkaan kamalaa ja tekonivelet ovat hyvä apu jos alkuperäiset nivelet ovat kieltäytyneet yhteistyöstä. Minulla oli vähän enemmän ikää, 58 vuotta, mutta vielä olin lääkärin sanojen mukaan "suhteellisen nuori". Leikkauksen pelko oli kyllä paljon kamalampi kuin mitä itse leikkaus sitten oli.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

TRIPLA+
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: ESPOO
Vastaus #2 - 02.01.2018 klo 17:05:42
Tulosta viesti  
Minä olin 49 vuotta kun laitettiin ensimmäinen tekonivel lonkkkaan,kaksi vuotta siitä oikea polvi ja sitten 9 vuoden kuluttua vasen polvi.Nyt tuo oikea polvi oli vajaa 17 vuotta ja se uusittiin marraskuussa.Kaikki neljä tekonivelleikkausta ovat menneet hyvin ja toipuminen on ollut normaalia.Olen päässyt öisistä kivuista ja liikkuminen onnistuu hyvin.Suosittelen leikkausta kaikille jotka eivät pysty liikkumaan ja kärsivät kivuista.Minusta tuntuu että nyt näitä leikkauksia tehdään paljon myös alle 50 vuotiaille.Silloin lääkäri sanoi minulle .että olen vähän liian nuori ja että tekonivelet joudutaan ehkä uusimaan,no nyt sekin on koettu ja ei ollut sen vaikeampi kuin alkuperäinenkään leikkaus.Tsemppiä vaan kyllä se hyvin menee.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Gizmo15
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #3 - 30.01.2018 klo 20:58:15
Tulosta viesti  
Tsemppiä polvioperaatioon  Kliseinen Hymiö Hymiö Hymiö Uusi polvi on kivempi kuin kivut ja kärsimys. Näin mä koen asian omalla kohdalla.

Yli 50 just ja just Virnistys (52) - laitettiin oikeaan polveen kokotekonivel ja pinnoitettiin polvilumpio 2.5 kk sitten. Jännitin leikkausta ja pelkäsin vähäsen miten elämä jatkuu, miten jaksan kivut ja miten onnistun kuntoutuksessa. Ajattelin koko ajan, että "Jippii, saan uudet polvet yksi kerrallaan ja syksyllä 2018 menen  taas töihin kotihoitoon tai jonnekin muualle hoitotyöhön (lähihoitaja)".

Jäin sairauslomalle toukokuussa 2017, jolloin omalääkäri terveyskeskuksessa laittoi lähetteen Peijakseen ortopedille. Kävin ortopedillä elokuussa ja leikkaus tehtiin 17.11.2017. Olin mielessäni valmistatunut tekonivelleikkaukseen jo vuoden 2017 alkupuolesta lähtien, kun rasituskivut ilmoittivat olemassaolostaan työssä ja työn jälkeen. Mielestäni pääsin yllättävän nopeasti leikkaukseen (3 kk ortopedin tapaamisesta).

Sivun alkuun

IP kirjattu