Normaali aihe Reisiluun murtuma (Luettu 2 269 kertaa)
lissukettu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Reisiluun murtuma
18.11.2017 klo 10:59:30
Tulosta viesti  
Hei kaikki! Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, joten suokaa anteeksi jos tästä aiheesta on juuri joku kirjoittanut. Minulle tehtiin vasemman lonkan tekonivelleikkaus reilu viikko sitten ja leikkauksessa reisiluuhun tuli fissuuramainen murtuma. Se korjattiin kahdella vaijerilla. Nyt kiinnostaa kovasti tietää,miten te muut joille on käynyt samalla tavalla, olette kuntoutunut tästä? Todella huonosti sairaalassa asiasta tiedotettiin, sain tietää heti leikkauksen jälkeen ainoataan sen, että varausrajoitus leikattuun jalkaan ja vasta lähtöaamuna kirurgi tuli kertomaan mitä on tapahtunut.  Nolostunut

Sivun alkuun

IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Re: Reisiluun murtuma
Vastaus #1 - 18.11.2017 klo 21:53:51
Tulosta viesti  
Moro!

Mulle jäi tuo varmistusvaijeri laittamatta.  Itku = jälkiviisautta  Mahtava

Mulla leikattiin noin viisi viikkoa sitten tekonivel oikeaan lonkkaan.
Leikkaus meni hyvin ja varaus lupa tuli heti.
Reilu viikko siitä normaali astumisella paukahti reisiluu rikki.

Oli luultavasti jäänyt palloa sovittaessa hiusmurtuma yläosaan joka ei näkynyt kuvissa ja se antoi periksi.
Noin kymmenen sentin pala irtosi reisiluusta.
No ambulanssilla sairaalaan kovien kipujen saattelemana, seuraavana päivänä sitten uusi leikkaus.

Laittoivat uuden pitempi vartisen pallon ja kahdella vaijerilla pala kiinni luuhun.
Seuraavana päivänä sai jo varata, mutta kivut ei antanut sitä tehdä.
Kipupumpun perässä olin pari päivää ja antibioottia suoneen neljä päivää.

Nyt kuntoutus menossa kuin normaali operaation jälkeen, mutta hitaampaa on ja kivuliaampaa. Kyllä tästä vielä hyvä tulee.  Hymiö

Uskoisin että sinun tapauksessa kuntoudut ihan normaalisti, ohjeita noudattaen.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2017 klo 07:28:04 Kirjoittaja -juho- »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Reisiluun murtuma
Vastaus #2 - 19.11.2017 klo 12:31:03
Tulosta viesti  
Omakohtaista kokemusta ei tosin ole, mutta maalaisjärjellä ajattelisin että jos murtuma on huomattu ja kiinnitetty vaijereilla, se paranee kuin mikä tahansa luunmurtuma, mutta on tärkeää noudattaa varausrajoituksia huolellisesti.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu