Normaali aihe Onko teidän tekoniveliänne seurattu? (Luettu 6.043 kertaa)
joana
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: hämeenlinna
Onko teidän tekoniveliänne seurattu?
24.08.2016 klo 18:49:08
Tulosta viesti  
Olen kovasti ihmetellyt, miten erilaista jälkiseuranta on eri puolilla Suomea. Minulle laitettiin tekonivelet 10 vuotta sitten molempiin polviin. Tuli taas kutsu röntgeniin ja ortopedin vastaanotolle. Monta kertaa olen käynyt kontrolleissa. Asun Hämeessä. Äidilleni on laitettu toinen polvi ja toinen lonkka, samoihin aikoihin kuin minullekin.  Hänen kuntoaan ei seurata ollenkaan. Hän asuu Keski-Suomessa. Miten tilanne voi olla näin erilainen?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Onko teidän tekoniveliänne seurattu?
Vastaus #1 - 24.08.2016 klo 21:15:26
Tulosta viesti  
Eri sairaalat seuraavat eri tavalla, tarkistusten väliajat voivat olla eri pituisia ja kaikissa paikoissa ei jälkitarkastuksen jälkeen seurata sen kummemmin. Tilanne voi tosiaan olla hyvin erilainen, joitakin seurataan hyvinkin vilkkaasti ja toisia taas ei mitenkään riippuen siitä missä asuu ja missä on leikattu. Minä olen Coxan tekonivelseurannassa ja se on varsin tiuhaa, kun minulla on ne pahamaineiset metallipinnat, vaikka toistaiseksi eivät ole aiheuttaneet vaikeuksia.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

majori
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Re: Onko teidän tekoniveliänne seurattu?
Vastaus #2 - 08.10.2017 klo 16:53:04
Tulosta viesti  
Olen uusi täällä ja on seurattu! Nyt oli juuri seuranta ja todettiin lonkan kuluma joka on toiminut 18 vuotta hyvin. niimpä olenkin menossa korjaus leikkaukseen ensi kuulla.   Vähänkö palas mieliin koko operaatio!  Luottavainen olen edelleen! Keski suomessa ollaan! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu