Normaali aihe Liikuntaharrastukset ennen leikkausta (Luettu 11 489 kertaa)
Rotorhead
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Liikuntaharrastukset ennen leikkausta
10.06.2016 klo 20:01:20
Tulosta viesti  
Hei kaikille!

Perthesin taudin jälkitilan takia olen kärsinyt lonkan kivuista jo 26 vuotta. Onhan tässä voinut silti nuorempana harrastaa ja tehdä raskaita fyysisiä töitäkin. Nyt diagnoosi on kuitenkin mediaalinen artroosi ja kivut haittaavat elämää melkoisesti. Liikuntaa en enää harrasta. Viime syksynä pystyin kyllä varovasti vielä köpöttelemään 30min hölkkälenkkejä.

Yritän viivytellä työsyistä ja perheen takia leikkausta tuonne ensi vuoden alkuun. Särkylääkkeitä kyllä kuluu. Mitä liikuntaa olette harrastaneet ihan viimeiseksi ennen tekonivelleikkausta? Kävely ja kaikenlainen jalkojen päällä tapahtuva harrastaminen on minulla vaikeaa eikä uintikaan onnistu. Nivel on liian suuri kuoppaansa, viallinen laakeri. Aerobisen kunnon lasku on kaikin puolin huono juttu.

Kiitollisena ideoita odottaen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Liikuntaharrastukset ennen leikkausta
Vastaus #1 - 13.06.2016 klo 09:15:13
Tulosta viesti  
Minä pystyin kyllä uimaan (ja oma nivelrikko oli seurausta lapsena sairastetusta pitkällisestä tulehduksesta), mutta uinnin ohella ainoa mitä pystyin tekemään oli polkupyörällä ajo. Spinningtunnit oli ainoa reipas liikuntamuoto, jota pystyi harrastamaan ihan viimeiseen asti.

Eli siis pyöräilyä tai kuntopyörää ehdotan. Ehkä kuntosali muutenkin (siitä joku muu voi tietää paremmin)

Sivun alkuun

IP kirjattu