Normaali aihe Tukipohjalliset (Luettu 7 800 kertaa)
Kaimariini
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Tukipohjalliset
16.03.2016 klo 07:24:19
Tulosta viesti  
Mistä olette hankkineet tukipohjalliset? Itselläni samassa jalassa polven ja nilkan nivelrikko ja kävely aika kinkkistä joskus,oliskohan pohjallisista apua. Vai olisko tut paremmat. Nilkkatuki aiheutti jalkapohjaan ihottuman joka ei millään parane joten hankala homma. Onko kokemuksia ja vinkkejä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Re: Tukipohjalliset
Vastaus #1 - 16.03.2016 klo 09:03:05
Tulosta viesti  
Heips! Minä teetin pohjalliset fysioterapeutilla. Ne on ollut aivan
hyvät. Silloin kun ne hankin niin ei ollut vielä tuo polvi niin paha. Olen kaksi kertaa teettänyt sellaiset. Minulla kääntyy jalat väärään asentoot kantapäät sisään päin,siksi ne alunperin hankin.Pidän niitä vaan työkengissä,mutta pitäisi varmasti olla kahdet että saisi pitää muuloinkin. Niitähän saa hankittua urheiluliikeistäkin mutta ne ei ole niin hyviä kun nuo mitkä fysioterapeutit tekee Vihainen Nyt olen kuitenkin tekonivel jonossa Itku

Hymyile niin saat ystäviä😀
Sivun alkuun

IP kirjattu

Kaimariini
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #2 - 16.03.2016 klo 14:16:28
Tulosta viesti  
Kaipa se minunkin on hommattava fysioterapeutin kautta,ainakin yritettävä. Minulla nilkassa jo vuosia ollut kulumaa ja joskus tosi kipeetä tekee. Luulen et se vielä lisää polven kipuja. Jos jalka kallistuu nilkasta ulospäin,ei ollenkaan hyvä. Nyt parinvuoden välein tehny polveen nestettä,tällä viikolla juurikin poistettiin.
Olen kävellyt päivittäin sauvojen kanssa. En kylläkään nestepolven aikaan.
Sinulla Jasse kyllä pahempi tilanne kun leikkausjonossa. Vai parempiko,pääsee kivuista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #3 - 16.03.2016 klo 15:33:03
Tulosta viesti  
Heips  Silmänisku niin en tiedä onko parempi vai pahempi,oon 7 vuotta taistellut tuon polven kanssa,ja nyt se on leikkuu valmis..Uskon kyllä että sinullakin helpottaa kipua jos hankit ne ortopediset pohjalliset,ne on aika arvokkaat mutta luulen että ne on paremmat kun sellaiset urheilu liikkeestä ostetut.Minä pärjäsin töissä paljon paremmin kun on ne pohjalliset kun joudun olemaan paljon jalkojen päällä ja kiipeilemään prosessi vuorossa paljon rappusia. Pyöritä silmiänyt ei ne enää kipuja helpota Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 16.03.2016 klo 20:54:07
Tulosta viesti  
Pohjallisiin voi saada maksusitoumuksen, mikäli on lääkärin lausunto. En tiedä riittääkö fysioterapeutin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #5 - 17.03.2016 klo 08:50:16
Tulosta viesti  
Heips! Minäkin oon kuullut että niihin vois sen maksusitoumuksen
saada,silloin kun itse niitä hankin ei kukaan sanonut tuollaisesta,mutta sitä kannattaa kysyä lääkäriltä. MahtavaTäällä odottelen koska sairaalasta tulee kutsu endoproteesi hoitajallle vissiin ekaksi ja johonkin röntgeniin pitää tuosta kintusta vielä mennä,hammaskuvaan meen kuitenkin vaikka sitä ei kuulemma ainakaan seinäjoelle enään tarvita jos käy säännöllisesti hammaslääkärillä Pyöritä silmiä oman mielenrauhan takia meen maksaa 90 euroa lausuntoineen yksityisellä ei ihan paha Hymiö Terveisin Jasse

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kaimariini
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #6 - 17.03.2016 klo 19:42:35
Tulosta viesti  
Joo,mun yks tuttu saa pohjalliset ja kengät,muistaakseni ilmaseks. Hänellä selkä juttu. Eikä hän käytä kuitenkaan kun ei kuulema ole hyvät ja kengät on rumat. En nyt muutamaan vuoteen ole nähny häntä liekkö vielä saa. Mutta en tiedä mitä kautta maksusitoumus sit anotaan.Niin,tuo tuttu vuosittain tais uudet saaha,saikulla ottivat muotit ja mitat. Näin ymmärsin. Tuhlausta jos ei pidä. Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #7 - 17.03.2016 klo 20:51:01
Tulosta viesti  
Jasse hei ! Täytyykö tosiaan maksaa hammaskuvauksesta ? Mun leikkosairaalan hammaspoli hoiti asian ilmaiseksi. Ennen kaikkia kolmea polvileikkausta.
Miten muissa sairaaloissa ? Täällä periferiassa, eli Länsi-Pohjan Keskussairaalassa Kemissä asiat hoidettiin muutama vuosi sitten noin asiakasystävällisesti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #8 - 17.03.2016 klo 21:44:55
Tulosta viesti  
Kyllä sen tuola tk:ssa saa ilman.. Mutta olen jo vuosia käynyt yksityisellä
niin en kehtaa enää mennä pyytämään lähetettä terveyskeskuksesta,kun en
Oo vuosiin siellä käynyt.. Ja muutenkin olen menossa hampaiden putsaukseen niin aattelin sen sielä otattaa,jotenkin luotan siihen hammaslääkäriin kun on mua niin kauan jo hoitanut. Pyöritä silmiä alkaa jännittämään se tekonivel leikkaus.. Tietääkö joku kuinka kauan 2 kiireellisyydellä kestää päästä leikkaukseen  Epävarma ykkönen on vissiin kuukausi?

Sivun alkuun

IP kirjattu

pii@
Senioriklubilainen
Poissa

Mikä ei tapa, se vahvistaa...
Ehkä.

Vastaus #9 - 24.03.2016 klo 13:42:37
Tulosta viesti  
Mä sain pohjallisiin maksusitoumuksen ortopedin kautta, Respectassa kävin viime viikolla, otettiin muotit ja ens viikolla sit meen uudelleen, saan silloin sit pohjalliset itelleni.  Hymiö Nilkassa sekä tekonivel et alempi nivel luudutettu, pohjalliset kuulemma kuuluu sit pakettiin....

Nilkka sökönä... ihan vaan pelkän liukastumisen vuoksi.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Väinö
Aktiiviklubilainen
Poissa

oloneuvos evp

Sijainti: Jääski
Vastaus #10 - 24.03.2016 klo 14:43:14
Tulosta viesti  
Mulla se oli ranneleikkaukseen kun menin niin myös muistaakseni 2 kiireellisyysaste.Ja taisi mennä noin kaksi-kolme kuukautta kun tuli kutsu.

En päivääkään vaihtaisi pois
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #11 - 24.03.2016 klo 16:09:52
Tulosta viesti  
Kiitos Väinö Hymiöajattelinkin että se täytyy tulla parin kolmen kuukauden sisään jos kolmas kiireellisenäkin pitää kutsu tulla puoleen vuoteen Hymiöjoka päivä jännityksellä haen postin😍

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #12 - 25.03.2016 klo 18:48:09
Tulosta viesti  
Osaatteko kukaan sanoa, onko noista Schollin irtopohjallisista hyötyä kautta apua, mitä televisiossa on nyt kovasti mainostettu?
Linkissä kuvaa:
http://www.verkkosivuapteekki.fi/WebRoot/OVA/Shops/JamsanApteekki/5616/5036/8318...

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #13 - 25.03.2016 klo 19:31:33
Tulosta viesti  
Heips! Kyllähän nuo varmaan silloin voivat olla ihan hyvät,jos ei oo jaloissa mitään virhe asentoja,nuo varmaan ovat pehmeät ja joustavat. Paljon oon lukenut kaikenlaisista pohjallisista mutta mun omat jalat on niin vintturat että pitää olla ne ortopediset pohjalliset,jota käytän aina työkengissä.. Hymiö oon joskus "juhlakenkiin" ostanut sellaisia päkiän alle laitettavia geelipohjallisia ne ainakin olivat ihan ok,ei väsynyt jalat Silmänisku noista shollin pohjallisista mulla itsellä ei oo mitään kokemusta Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #14 - 26.03.2016 klo 21:19:25
Tulosta viesti  
Kiitti Jasse. Hymiö Mulla on nuo varpaat vähän "mutkalla" oikeasta jalkaterästä ja kaariholvi on romahtanut jossain vaiheessa kokonaan. Saattashan nuita vaikka kokeeksi testata, jos eivät ihan hurjan kalliit ole Hymiö ainakin työkenkiin vois pistää pohjallisiksi, jos ei nyt juoksukenkiin onnistu liittää..

Olikohan sulla Jasse samantyyppiset geelipohjalliset kuin mitkä (Rehbandin, pelkkä päkiän alle pistettävä) mulla on? Yhet on vielä jemmassa, taijan kokkeilla saapikkaisiin niitä kun juoksutossuihin niistä ei ollu! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #15 - 26.03.2016 klo 21:53:52
Tulosta viesti  
Heips taas! Jostain nettikaupasta silloin ne tilasin enkä yhtään kyllä muista sitä nimeä,mulla ei ollu enää pakettia tallessa,on monta vuotta kun oon ne tilannut,ja nyt on tuo polvi niin huono ettei enää arvaa korkkareita yrittää jalkaan...mulla on molemmat jalkaholvit romahtanut kun nuo kantapään kääntyy sisäänpäin....varpaat on vielä jokseenkin suorassa,paitsi isovarpaan kynsi vaurioitui monta vuotta sitten. Vedin pumppukärryt varpaille,eivät oikein tykänneet siitä Järkyttynyt yksi kynsi myös otti vähän itseensä kun siihen tuli lipeää...ei kasva kynsi kunnolla.. Noita työn varjopuolia....Uskon kyllä että ne shollin pohjalliset mahtuisi työkenkiin kun nuo mun ortopediset mahtuu tavallisiinkin kenkiin vaikka ovat tosi tukevat rakenteeltaan.....oon niitä kokeillut joskus parempiin kenkiin vaikka töissä mulla nyt on alumiinikärkiset turvakengät...kylläpäs tuli taas pitkä kirjoitus Hymiö Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #16 - 27.03.2016 klo 03:07:31
Tulosta viesti  
Kiitos Jasse ja kiva kun jaksat vastailla! Hymiö Eikä ollu liian pitkä sepustus ollenkaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jasse
Aktiiviklubilainen
Poissa

Elämä on 🐞

Vastaus #17 - 27.03.2016 klo 09:36:26
Tulosta viesti  
Heips!Tämä on mukava foorumi Hymiö täältä on itsekin saanut paljon tietoa asioista jota ei kehtaa lääkäriltä kysellä,vuoden olen täällä vasta ollut,ja melkein joka päivä tulee täällä käytyä. Yövuoroissa joskus monta kertaa ja aina täällä joku on paikalla. Täällä näkee sen että kuinka paljon nivel ongelmaisia on, ja kaikki eivät täällä ole vaikka jäseniä on jo vissiin lähes viis tuhatta HymiöIloista pääsiäisen jatkoa kaikille  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #18 - 27.03.2016 klo 20:05:46
Tulosta viesti  
Joo mie tykkään kans ja mikäs täälon ollessa. Onneks täälä kun kyselee niin mikkään kysymys ei ole liian tyhymä koskhan ja aina on saanu mukavia kommentteja kun on jottain kyselly. Hymiö

Jasselle ja muille kans mukavaa sunnuntaita!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

nvm65
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on l��ke!

Sijainti: Kanta-Häme
Vastaus #19 - 28.03.2016 klo 18:40:34
Tulosta viesti  
Minulla on toiset Schollin irtopohjalliset (työhön tarkoitetut) menossa ja hyvin tyytyväinen olen niihin ollut. Käytin ennen sairaslomaa työkengissä (hoitaja) ja yhtä hyvät ovat kuin "työvaatekaupassa" myytävät geelipohjalliset. Hinta oli muistaakseni lähemmäs 30 e, kun ostin apteekista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #20 - 30.03.2016 klo 10:08:07
Tulosta viesti  
Hei kiitoksia nvm65! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kaimariini
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #21 - 30.03.2016 klo 21:24:03
Tulosta viesti  
Täälläpä onkin hyviä vinkkejä . Täytyy nyt testata nuo pohjalliset. Kiitos kaikille.

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #22 - 31.03.2016 klo 15:16:16
Tulosta viesti  
Schollin gel activ- pohjalliset ostin tänään apteekista ja asettelen ne lenkkareihin (huomenna testijuoksu). Jos nää toimii juostessa, ostan arkikäyttöön omat pohjallisensa. Hymiö Kiitoksia vaan minunki puolesta asiassa vinkanneille ja kokemuksista kertoneille.

Sivun alkuun

IP kirjattu