Normaali aihe Onko syytä huolestua? (Luettu 3 366 kertaa)
PiAnn
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Onko syytä huolestua?
17.02.2016 klo 10:52:02
Tulosta viesti  
Syksyllä tulee 5 vuotta siitä kun minulta leikattiin kerralla molemmat lonkat ja laitettiin keraami-keraami tekonivelet.
Kuntoutuminen sujui hyvin ja alkukankeuksien jälkeen liikkuminen on ollut kivutonta. Olen tehnyt puutarha- ja metsätöitä.  Joulun alla tein paljon istumatyötä ja istuin useammankin tunnin paikallani.  Silloin huomasin että lonkkani menivät tosi pahasti jumiin ja liikkeelle lähtö otti melkein kipeää.  Sitä ei ole aikaisemmin ollut.  Nyt oikeaan lonkkaan on
on tullut kipua, jota en aikaisemmin siinä ole tuntenut.  Se tuntuu lonkkaluun korkeimmassa kohdassa jomotuksena.  Välillä tuntui että vaatteetkin painavat sitä kohtaa.  Olen venytellyt lonkan koukistajia, se on auttanut jonkin verran.  Otin 3 päivänä perättäin tulehduskipulääkkeitä, mikä välillä vei kivun pois.  Nyt se tuntuu, mutta lievempänä.  olen koputellut lonkkaluuta kun välillä ei oikein tiedä onko kipu luusta vai lihaksista johtuvaa.  Voisiko kipu johtua siitä että tekonivel on alkanut tehdä tuhojaan lonkkaluun sisällä?  Vai olenko vain luulotautinen?  Nolostunut  Joka tapauksessa vastaavaa en ole koko toipumisen aikana ennen kokenut.  Mitä suosittelisitte, että minun olisi paras nyt tehdä?  Olisin kiitollinen kommenteistanne.

Sivun alkuun

IP kirjattu

sinttura
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Kävellen olisit jo perillä...

Sijainti: Kalajokilaakso
Re: Onko syytä huolestua?
Vastaus #1 - 17.02.2016 klo 18:25:02
Tulosta viesti  
Jos kerran kipua on ja on tullut uutta, niin eikö olisi viisainta hakeutua lääkäriin. Olipa sitten lihaksessa tai keinonivelestä johtuvaa, niin lääkäri tuohon ehkä osaisi sen parhaan vastauksen antaa..
Minä jumitun aina, kun istun paljon, mutta se kuuluu minulla asiaan. Ei mitään uutta minulle.

Sivun alkuun

IP kirjattu

päivi
Aktiiviklubilainen
Poissa

tsemppiä

Sijainti: Nurmo
Vastaus #2 - 02.04.2016 klo 07:11:05
Tulosta viesti  
Ilman muuta heti lääärin puheille , kannattaa tarkistaa ettei ole mitään tuhoja päässyt tapahtumaan !

Asioilla on taipumus järjestyä
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #3 - 03.04.2016 klo 02:47:03
Tulosta viesti  
Eihän keraami-keraamitekonivelten pitäisi aiheuttaa ainakaan sellaisia tuhoja kuin metalli-metallipintojen hankautumisesta voi tulla ja kipu voi olla jotain vaaratontakin, mutta joka tapauksessa on hyvä mennä lääkäriin tarkistuttamaan asia. Eikö sinulla ole määräaikaistarkastuksia missä asian voisi ottaa puheeksi? Niitähän ei tosin kaikissa sairaaloissa tehdä ollenkaan.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu