Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös " (Luettu 79 496 kertaa)
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #100 - 24.03.2015 klo 19:47:08
Tulosta viesti  
Nyt löysin netistä kohtuu hintaisen ja olettavasti laadukkaan tukipohjalliset johon saa max 1cm korotuksen. Ja made by Finland, ainakin suunnittelun osalta  Pyöritä silmiä .

http://ortomalli.com
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #101 - 24.03.2015 klo 22:32:35
Tulosta viesti  
Ainakaan tuossa ei menetä hirmuista rahasummaa jos kokeilee.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #102 - 26.03.2015 klo 13:13:46
Tulosta viesti  
Tukipohjalliset tipahtivat tänään postiluukusta. Tuntuvat tosi hyvältä jalkaan. Täytynee lähteä tekee pieni lenkki pihalle, et näkee millai pelittää  Hymiö .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #103 - 31.03.2015 klo 08:23:31
Tulosta viesti  
Kelalta oli nyt tullut myönteinen sairaspäiväraha päätös ...huokaus ! Ei kestäny kuin 5 viikkoa . Edellisen sairaslomakauden hylkypäätös tuli alle 3 viikossa, joka johtu siitä että olin saanut vakuutusyhtiöltä tapaturmaan liittyen päivärahaa. Enkä nyt sitten enssiks tajunnut pyytää vakuutusyhtiöltä heidän korvauspäätöstään, vaan oletin että on selvä juttu kun liittyi polveen ja tää Kelalta hakema lonkkaan. Mut ei sitte menny kuin Strömsöös sekään. Väliin tuntuu että täytys olla lainoppinut, jos kaikki menis haluamaan tavalla  Täh .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #104 - 16.04.2015 klo 17:42:46
Tulosta viesti  
Jaahas kuulkaas hyvät ystävät. Huomenna "puujalkani" täyttää 5kk ja nyt alkaa tuntua olo normaalilta. Tänään jo soiteltiin " töihin "  Kliseinen, että koskas pääsis haastatteluun. No positiivista kyllä tääkin. Kyllä ehdin jo hakeutua koulutukseen, joskaan siitä ei oo tullut päätöstä vielä. Eli ollaan taas ihmeellisessä tilanteessa. Koulutukseen mieli kyllä tekis, kun toi edellinen ammatti rupes " tympäseen" ja toisaalta töitäkin olis ehkä tarjolla. Tietäs ny mitä tekee. Kyllä johonkin täytyy päivisin päästä, sen verran alkaa nää kotonurkatkin "ahistaa"  Pyöritä silmiä .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #105 - 24.04.2015 klo 17:58:08
Tulosta viesti  
Nyt sitten käyty puujalka kontrollissa nro. 2 . Nyt on sitten toi leikatun jalan polvi syynissä, kun kipuilee edelleen ja on myös jo kohtuullisesti leposärkyäkin. RTG kuvat nyt otettiin Coxa käyntini päätteeksi ja jos niistä ei mitään kipua selvittävää löydy, niin sitten odottaa Magneetti kuvaus. Eli loppu tulema on että toinen paikka saadaan kuntoon niin toinen repsahtaa. Sukuvika kun ei suksi luista  Nolostunut . Tekis mieli kyllä sanoa muutama voimasana p.......rkl !
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #106 - 08.05.2015 klo 12:03:27
Tulosta viesti  
Tuli sitten polven röntgenkuvista lausunto Coxan Ortopedilta. Ei kipua selittävää löydöstä RTG-kuvista löydy.  Suosittelee MRI-kuvausta mahdollisen nivelkierukkavamman poissulkemiseksi omassa sairaanhoitopiirin sairaalassa.Nyt sitte ilmeisesti lausunto on mennyt oman sairaanhoitopiirille, kun näkyy Kanta- palvelussa kaksi hoitojakso peräkkäisinä päivinä, vaikka en ole koko sairaalassa käyny kolmeen vuoteen  Järkyttynyt . Toinen noista on ilmeisesti tuosta lonkasta, kun sen pitkäaikais seuranta onkin nyt omassa sairaanhoitopiirissä, mikä kyllä minut hiukan yllätti. Onko tämä normaali käytäntö  Täh ? . Ja olen todella pessimistinen ton polven jatkohoidon suhteen kun nyt se vaihtui omalle sairaanhoitopiirille  Vihainen . Olisin sen halunnut jatkuvan TAYS: ssa. No täytyy ilmeisesti hakea uus lähete yksityispuolelta TAYS:sin ortopedille, jos ei mitään omassa sairaanhoitopiirissä tapahdu.
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #107 - 08.05.2015 klo 13:10:44
Tulosta viesti  
Minä olen Coxan tekonivelseurannassa, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä että asun Tampereella. Ei papereissa tosin kerrottu syytä, siellä luki vain että otetaan potilas Coxan tekonivelseurantaan, mutta ajattelin sen riippuvan asuinpaikasta.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pioni
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 1 631
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 01.07.2011
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #108 - 08.05.2015 klo 13:36:58
Tulosta viesti  
Niin, minulle myös kerrottiin Coxassa, että pitkäaikaisseuranta tapahtuu omassa sairaanhoitopiirissä. Ja meidän sairaanhoitopiiri taas on siirtänyt seurannan perusterveydenhoidolle. Terkkarissa kun nuorelta lääkäriltä kysyin, kuinka tämä tapahtuu, hän oli sitä mieltä, etteivät ne mitään seurantaa tarvitse.

  

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #109 - 08.05.2015 klo 14:07:33
Tulosta viesti  
Pioni kirjoitti 08.05.2015 klo 13:36:58:
Niin, minulle myös kerrottiin Coxassa, että pitkäaikaisseuranta tapahtuu omassa sairaanhoitopiirissä. Ja meidän sairaanhoitopiiri taas on siirtänyt seurannan perusterveydenhoidolle. Terkkarissa kun nuorelta lääkäriltä kysyin, kuinka tämä tapahtuu, hän oli sitä mieltä, etteivät ne mitään seurantaa tarvitse.



Juuri tätä minäkin pelkään että taas jää niinkuin " oman onnensa varaan " . No täytyy setviä kun ja jos noiden Kanta- palvelussa olevien merkintöjen merkitys selvii.
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
sinttura
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Kävellen olisit jo perillä...

Viestejä: 216
Sijainti: Kalajokilaakso
Liittynyt: 08.05.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #110 - 09.05.2015 klo 08:09:57
Tulosta viesti  
Minä kävin nyt siellä terveyskeskuksen seurannassa, eli fysioterapeutilla.. Teki sen kaavion mukaiset tutkimukset ja ne lähetetään kuulemma sitten Ouluun ortopedin arvioitavaksi.. Uteliaisuuttani kysäisin, että kuinkas meni.. Totesi, ettei näin huonoja pisteitä ole monikaan saanut. Hän on sentäs jäämässä eläkkeelle, että jokusen nivelvaihto potilaan on nähnyt.
En tiedä, miten näitä sitten seulotaan Oulussa, mutta ei sieltä ainakaan ole mitään kuulunut. Ilmeisesti taustastani johtuen minä olen siinä kunnossa, mihin tähtäsivätkin.. Järkyttynyt
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #111 - 09.05.2015 klo 20:22:49
Tulosta viesti  
Pioni kirjoitti 08.05.2015 klo 13:36:58:
Niin, minulle myös kerrottiin Coxassa, että pitkäaikaisseuranta tapahtuu omassa sairaanhoitopiirissä. Ja meidän sairaanhoitopiiri taas on siirtänyt seurannan perusterveydenhoidolle. Terkkarissa kun nuorelta lääkäriltä kysyin, kuinka tämä tapahtuu, hän oli sitä mieltä, etteivät ne mitään seurantaa tarvitse.



Sori mutta tämä suhtautuminen näihin asioihin on minusta aivan p....stä  Vihainen .


No näemä , nää lainaukset eivät ei toimi  Vihainen .
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 klo 10:58:40 Kirjoittaja Mika_Vm68 »  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #112 - 09.05.2015 klo 21:38:58
Tulosta viesti  


Lainaus:
No näemä , nää lainaukset eivät ei toimi


Eivät toimikaan sillä "virallisella" konstilla, mutta tavallisella kopioi-liitä-toiminnolla ne saa onnistumaan.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #113 - 15.05.2015 klo 17:17:24
Tulosta viesti  
Jaahas tänään tuli sitten omasta SHP:sta kirjelmä että ovat saaneet lähetteet tekonivellonkan pitkäaikaisseurantaa ja polven kipuiluongelmaa koskien ....jee eikä kestäny kuin kolme viikkoa  Vihainen . Ja nyt sitten pitäs tulla n. 3kk kuluessa ajanvaraus ortopedin/Mri-kuvaukseen polven osalta. Saas kattoo ollaanko ennen sitä taas keppien kanssa liikkeellä. Ei vois enempää ottaa pannuun  Nolostunut . No jotain positiivista ....Huomenna eka kertaa tänä vuonna mökille tekee vähän puu hommia ja saunomaan  Virnistys.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015 klo 18:09:42 Kirjoittaja Mika_Vm68 »  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 2 083
Liittynyt: 29.06.2009
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #114 - 15.05.2015 klo 22:29:10
Tulosta viesti  
Tuossa kannattaa kyllä vahtia päiväyksiä. Se 3 kk ei nimittäin ala juosta lähetteen käsittelystä vaan sen vastaanottamisesta, ja lähetettä on alettava käsitellä sen kolmen viikon kuluessa...
Se kolme viikkoa siis sisältyy siihen kolmeen kuukauteen.

Kts. http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakkaanoikeudet/hoitoon_paasy
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #115 - 03.06.2015 klo 17:02:55
Tulosta viesti  
Päivitystä tilanteeseen.... Silmänisku. Nyt on kulunut 6kk ja 2vk leikkauksesta ja nyt vasta tuntuu toi leikattu " puujalka " niinkuin omalta  Kliseinen . Polven tilannekkin on nyt viimesenä parina viikkona tuntuvasti kipujen osalta helpottanut, vaikka rutisee ja paukkuu ihan hirveesti. Ilmeisesti kivut olleet suurimmalta osalta heijastekipuja tuolta lonkasta. Lääkkeitä ei oo tarvinnu ottaa 1kk kuin ihan satunnaisesti. Että kyllä se päivä paistaa risukasaankin...sanotaan. Ja nyt onkin alkanut tässä uusi projekti tuon painonhallinnan tiimoilta, mutta se on sitten ihan oma juttunsa  Epävarma . Tälläkertaa case is close ja palataan kun aihetta ilmenee. Toivoittelen kaikille hyvää kesän alkua  Mahtava Mahtava Mahtava .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #116 - 03.06.2015 klo 17:15:18
Tulosta viesti  
Hienoa, tästä näemme että lopputulos voi olla hyvä vaikka toipumisen alkuvaiheet tuntuisivat takkuisilta.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #117 - 07.09.2015 klo 13:16:42
Tulosta viesti  
Tervehdys!

Väliaika tiedostusta ,tekonivel lonkka pelaa hienosti  Virnistys, mutta tuo leikatun jalan polvi on mennyt  huonommaksi vaan miltei viikottain. Kerran jo käyty julkisen puolen ortopedillä ja tuloksena oli Cartexan resepti, mikä ei nyt auta hölkkäsen pöläystä. Eipä auttanut tohon lonkkaankaan. Tekis päästää muutama voimasana !%"¤!"&. Täytyy varmaan kohta ruveta syömään taas Tramal:ia. Minkä takia tää täytyy mennä näin ?
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015 klo 17:16:26 Kirjoittaja Mika_Vm68 »  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #118 - 02.10.2015 klo 18:12:24
Tulosta viesti  
Tervehdys kohtalotoverit. Taas on aikaa kulunut viime päivityksestä  Hymiö . "Puujalka" pelaa paremmin kuin oma aikoinaan  Pyöritä silmiä . Toi leikatun jalan polvi vaan huononee mitä enemmän aikaa kuluu leikkauksesta. Itse epäilen sisimmän kierukan vammaa, mutta tuohan nyt ei varmistu ennenkuin MRI:ssä. Kipuilu on juuri samanlaista kuin vasemman jalan työtapaturman yhteydessä viime kesänä oli  Itku .
« Viimeksi muokattu: 14.10.2015 klo 12:45:16 Kirjoittaja Mika_Vm68 »  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #119 - 12.12.2015 klo 14:40:19
Tulosta viesti  
Tervehdys taasen  Hymiö . Puujalka on nyt sitten päässyt yhden vuoden ikään  Kliseinen . Polvikin on saatu kuntoon  Pyöritä silmiä . Töissäkin on on oltu viikon verran eli nyt elämä taasen hymyilee... kop kop täytyy koputtaa puuta ja painonhallinta edennyt vauhdilla.  Heinäkuun 15. päivästä alkaen on saatu 22kg pois ja vielä olis tarkotus ainakin toinen mokoma saada pois  Kieli .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
sinttura
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Kävellen olisit jo perillä...

Viestejä: 216
Sijainti: Kalajokilaakso
Liittynyt: 08.05.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #120 - 13.12.2015 klo 05:10:17
Tulosta viesti  
Mukavaa, että töihinkin paluu on onnistunut.. Ja ennen kaikkea, että olet saanut karistettua tuota ylimääräistä noinkin paljon pois. Toivottavasti suunta jatkuu positiivisena.. Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #121 - 24.08.2016 klo 10:49:43
Tulosta viesti  
Tervehdys taasen! Hieman päivitystä. Leikkauksesta kulunut 1v 9kk ja vasta nyt on kivuton toi leikattu jalka. Pituus erokin on "korjaatunut" tai paremminkin kroppa on siihen tottunut. Huomaan kyllä että kun seison suorassa niin leikattu jalka (1.5cm pidempi) on hieman koukussa eli pituus ero on todellinen, vaikka jälkitarkastuksessa Ortopedi sitä vähättelikin. Puujalan polvikin on rauhoittunut, vaikka silloin tällöin kipuilee johtuen varmaan kierukkavammasta jonka todennäköisesti tuli lonkan tekonivel leikkauksesta. Samaan polveen jäi ikävä jälki vaiva, paukkuu aivan mielettömästi ,vällilä liikkeelle lähtiessä . Onneksi kivuton toistaiseksi, mutta kiusallinen, nimittäin sivullinenkin kuulee ton paukkeen. 2-vuotis kontrollia odotellessa  Pyöritä silmiä tässä mennään. Painon hallintakin edennyt. Nyt reilussa vuodessa saatu n. 35kg pois  Virnistys ja vielä tavoite olisi se ainakin 20kg saada pois, joskin nyt on hieman tullut takapakkia (+3kg) johon ei ole näkyvää syytä vielä saatu. Liekö normaalia ? En tiedä, mutta oireisto jotenkin natsaa kilpirauhasen vajaatoimintaan vaikka veriarvot ovat viitearvojen sisällä. Mutta se ei lukemani perusteella tarkoita sitä etteikö kilpari toimisi vajavaisesti  Täh .
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #122 - 16.12.2016 klo 17:41:04
Tulosta viesti  
Parisen viikkoa sitten oli 2v kontrolli tekonivelestä. Tuli täydet oisteet ja papukaijamerkki päälle  Virnistys . Seuraava onkin sitten 10v päästä jollei ongelmia ennen ilmaannnu.
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rondiye
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on l��ke!

Viestejä: 3
Liittynyt: 09.10.2017
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #123 - 09.10.2017 klo 19:27:43
Tulosta viesti  
Moi kaikille.

Tässä sitä nyt ollaan. Oikeaan lonkkaan asennettu tekonivel 18.9. ja siis kolme viikkoa nyt tässä on oltu sen jälkeen. Ortopedi mursi, hakatessaan sitä proteesia, reisiluuta sen verran, että ainakin vielä toiset kolme viikkoa pitäisi olla varaamatta sille yhtään. Sitten kuvat ja katsotaan, että sopiiko alkaa varailemaan.

Tällaista kuulemma aina silloin tällöin tapahtuu ja eihän se iso murtuma ollut, mutta ei nyt uskalla tosiaan varailla, ettei käy vielä huonommin, kun painoakin on aika runsaasti. Kuntotus tässä nyt sitten lykkääntyy, kun oikeastaan mitään ei saa koivella tehdä. No, nilkkoja tietysti sopii pyöritellä ja selällään maaten voi koukkuum vedellä ja siinä se. Kyllä korpeaa. Varsinkin kun koipi sinänsä tässä kohtaa tuntuu ihan ok:lta ja haavakin parantunut hyvin.

Toinen outo vaiva on terveen puolen reiden ulkosyrjä, johon tuli jossain vaiheessa kämmenen kokoinen tunnoton kohta. Sitten kun koikkelehdin, niin se oiken jännästi nipsaisee ikäänkuin joku viulunkieli sielä reiden syrjällä. Varmaankin jonkinmoinen hermojumi jossain, kun tässä aika isoa painoa liikutellaan ja selkä kovilla.

Onko tällaisista ongelmista kenelläkään kokemuksia?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
napsu
Nuorempi Nivelklubilainen
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 29
Liittynyt: 10.03.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #124 - 16.10.2017 klo 14:32:53
Tulosta viesti  
Mika_Vm68 kirjoitti 16.12.2016 klo 17:41:04:
Parisen viikkoa sitten oli 2v kontrolli tekonivelestä. Tuli täydet oisteet ja papukaijamerkki päälle  Virnistys . Seuraava onkin sitten 10v päästä jollei ongelmia ennen ilmaannnu.


Lainasin Mikan tekstiä, sillä ihmettelen tuota 2 v kontrolliväliä. Vaihteleeko kontrolliväli  eri paikkakunnilla vai onko aikaväliin tullut muutoksia? Kysyessäni heinäkuussa ortopedilta kontrollista niin sain vastaukseksi, että kontrolli 5 vuoden  päästä.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #125 - 16.10.2017 klo 16:15:05
Tulosta viesti  
Kontrolliväli nimenomaan vaihtelee eri sairaaloissa ja siis myös eri paikkakunnilla. Se voi olla ensin 2 vuotta, joka pitenee sitten viideksi jos ei ongelmia ilmaannu, tai voi olla heti 5 vuotta tai miten missäkin on. Voi olla muitakin eroja kuin paikkakunnasta johtuvia, minua on tutkittu ylimääräisesti niiden pahamaineisten metallipintojen takia ja varmaan muitakin joilla sellaiset on.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mika_Vm68
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 233
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 04.11.2014
Re: Ei sitten ehkä menny niinkuin " Strömsöös "
Vastaus #126 - 21.10.2017 klo 17:16:49
Tulosta viesti  
napsu kirjoitti 16.10.2017 klo 14:32:53:
Mika_Vm68 kirjoitti 16.12.2016 klo 17:41:04:
Parisen viikkoa sitten oli 2v kontrolli tekonivelestä. Tuli täydet oisteet ja papukaijamerkki päälle  Virnistys . Seuraava onkin sitten 10v päästä jollei ongelmia ennen ilmaannnu.


Lainasin Mikan tekstiä, sillä ihmettelen tuota 2 v kontrolliväliä. Vaihteleeko kontrolliväli  eri paikkakunnilla vai onko aikaväliin tullut muutoksia? Kysyessäni heinäkuussa ortopedilta kontrollista niin sain vastaukseksi, että kontrolli 5 vuoden  päästä.




Mulla oli toi alun toipuminen aika haasteellinen ja hidas, josta johtuen leikannut ortopedi suositteli omalle sairaalalle ekan kontrollia 2v päähän. Kyllä noi tekonivel kontrolli aikavälit vaihtelee eri yksiköiden välillä.
  

12/2014 Coxassa oikean lonkan Arthroplastia coxae l.dx (Summit 4 HI -Pinnacle 100 series, Deltakeraami Biolox 36mm XLPE)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta