Normaali aihe Roaccutan (Luettu 5 230 kertaa)
Polly A
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Roaccutan
26.04.2014 klo 21:05:21
Tulosta viesti  
Onko kukaan teistä syönyt Roaccutan-kuuria akneen, ja saanut niveloireita kuurin jälkeen? Yritän etsiä syytä omaan polven (ja mahdollisesti muidenkin nivelten) rikkoon, koska tämän ikäisenä, painoisena ja kuntoisena sellaista ei minulla edes pitäisi olla. Amerikkalaisia sivustoja kun luin, törmäsin moneen, jotka ovat vakuuttuneita siitä, että Roaccutan on aiheuttanut heille pysyvää niveltuhoa, koska se kuivattaa elimistöä ja vähentää myös hyaluronihappoa. Onko täällä ketään, jolla olisi vastaavia kokemuksia?

Sivun alkuun

IP kirjattu

sirirkka
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Re: Roaccutan
Vastaus #1 - 10.05.2014 klo 21:40:13
Tulosta viesti  
Ajattelin vastata, vaikkei minulla henkilökohtaisia kokemuksia asiasta olekaan. On mukavaa, jos joku kommentoi Hymiö

Tyttäreni on syönyt useitakin Roaccutan-kuureja vuosien mittaan. Ainakaan vielä, hän on yli 30-vuotias, niveloireita ei ole ilmennyt. Hän on sitä mieltä, että lääke kuivattaa vain limakalvoja, eikä vaikuta niveliin.
Voihan Roaccutan kuitenkin kuivattaa nivelkalvoja ja -nestettä, kuka sen tietää  Epävarma  Olivatko lukemasi jutut mielipiteitä vai tutkimustietoja?

Sivun alkuun

IP kirjattu

pp
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

..eikun eteenpäin..

Re: Roaccutan
Vastaus #2 - 23.06.2014 klo 23:31:34
Tulosta viesti  
Roacuttan kuurin söin reilusti yli kolmekymppisenä.
Nivelvaivoja minulla on ollut ihan lapsesta asti
enkä ole huommanut,
että ne olisisivat pahentuneet tuon jälkeen sen enempää kuin aiemminkaan.
Lainaus:
Roacuttan
Pakkausseloste: Tietoa käyttäjälle
Luut ja lihakset

Esiintyvyys tuntematon
Lihasheikkous.
Hyvin yleiset haittavaikutukset (voi esiintyä yli 1 potilaalla kymmenestä)
Selkäkipu, lihaskipu ja nivelkipu, erityisesti lapsilla ja nuorilla.

Hyvin harvinaiset haittavaikutukset (voi esiintyä alle 1 potilaalla kymmenestätuhannesta)

Niveltulehdus, luumuutokset (hidastunut kasvu, liiallinen kasvu ja luuntiheyden muutokset), kasvavat luut voivat lopettaa kasvamisen.
Pehmytkudosten kalkkiutuminen, jänteiden aristus ja lihaskudoksen hajoamistuotteiden tavallisuudesta poikkeavan korkeita pitoisuuksia veressä, jos lääkityksen aikana harjoitetaan rasittavaa liikuntaa.
Vähennä voimakasta fyysistä rasitusta Roaccutan-hoidon aikana, jotta luu- ja lihasvaivat eivät pahene.

käsittääkseni nämä ovat vain lääkkeen käytön aikana esiinyviä oireita, josden pitäisi hävitä se jälkeen.
Koskaan ei kuitenkaan tiedä miten joku lääke vaikuttaa ennenkuin on kokeillut.
Itse en kyllä saanut sen kummempia oireita, iho pintakuivui, mutta kosteusvoide auttoi.
Akne parani, joten lääke teki sen minkä toivoinkin.

kokonaan rikkonainen..
Sivun alkuun

IP kirjattu