Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Lonkan tekonivelrumba (Luettu 72 109 kertaa)
Tuomo
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Re: Lonkan tekonivelrumba
Vastaus #100 - 05.12.2015 klo 18:43:58
Tulosta viesti  
Kaksi vuotta täynnä leikkauksesta eilen. Lonkka on pelittänyt suhteellisen hyvin. Saattaa tulla kipeäksi, jos viikon aikana kävelee yli 50 kilometriä. Salilla olen käynyt 4 kertaa viikossa. Enää ei mene penkillä kuin 120kg. No, ikääkin on 60 mittarissa.

Olen tyytyväinen elämääni Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #101 - 25.04.2016 klo 17:51:01
Tulosta viesti  
Leikkauksesta kulunut n. 2v ja 5 kuukautta. Nyt vasta olen täysin toipunut leikkauksesta. Ei ole enää viime aikoina tullut kävelystä kipeäksi. Testasin tämän Espanjassa kahden viikon aikana käveltyäni yli 200 kilometriä. Paras päivä 27km.  Hymiö

Nyt tuntee, että on oikea tekonivel käytössä. Ensimmäinen oli pinnoite, joka tuhosi luuta ja pehmytkudosta tuottaen satakertaisia määriä metallia verenkiertoon. Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #102 - 24.10.2018 klo 22:47:11
Tulosta viesti  
Leikkauksesta tulee kuluneeksi 5 vuotta joulukuussa. Lonkka toimii edelleen hyvin. Kestää kuntosalireenit neljästi viikossa ja kesän aikana pari tuhatta kilometriä on tullut pyöräiltyä.

Oikeaan aikaan revisioleikkaus tehtiin. Tällä hetkellä saa nauttia liikunnasta ja elämästä yleensäkin.

Toivon kaikille lukijoille hyvää syksyä ja oikeita ratkaisuja lonkan tekonivelen hankintaan tai hankkimatta jättämiseen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #103 - 25.08.2019 klo 21:26:56
Tulosta viesti  
Tulin pitkästä aikaa katselemaan tätä palstaa. Olen kiitollinen, että lonkka on toiminut hyvin. Kuutisen vuotta revisiosta ja liikunnallinen elämä on saanut jatkua. Juoksua ei ole ohjemassa, mutta kuntosalilla käyn edelleen 4-6 kertaa viikossa ja tänä kesänä olen ajellut 2000km polkupyörällä, josta 1600km sähköpyörällä.

Kyllä liikunta on nivelrikkoiselle lääke. Minulla nivelrikko on edennyt muihin niveliin viime vuosina. Jalkapöytä pitäisi ortopedin mukaan luuduttaa ja niskaan menossa fysioterapia. Kitaran soittoa haittaa vasemman sormien nivelkivut. Eilistä ei saa takaisin, huomisesta ei tiedä, nautin siis tästä hetkestä. Näillä mennään.

Toivon kaikille klubilaisille oikein hyvää ja kivutonta syksyn alkua.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #104 - 06.10.2021 klo 19:40:58
Tulosta viesti  
Kansakunta alkaa palailla koronan jälkimainingeissa uuteen arkeen. Hyvin on mennyt oikean lonkkanivelen kanssa kohta 8 vuotta. Edelleen liikunnallinen elämä on mukavaa. Salilla käyn 4-6 kertaa viikossa edelleen ja joka päivä pyrin kävelemään vähintäin 5km. Kesällä tuli pyöräiltyä paljon.

Ikää on jo 66 vuotta ja nivelrikko etenee koko ajan. Useissa nivelissä jäykkyyttä ja kipua. Pahin on niska ja sormet. Vasemman puolen lonkan alue on alkanut myös vihoitella. Joudun käyttämään lääkitystä kipuun (Lyrica) ja myös välillä Panacod sekä Burana. En silti koe elämän olevan rajoittunutta. Päinvastoin vielä voi liikkua ja nauttia elämästä kivuista huolimatta. Paras lääke kipuihin on juuri liikkuminen.

Hyvää syksyä itse kullekin klubin käyttäjälle.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta