Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Molemmat lonkat kerralla (Luettu 88 712 kertaa)
jarijeremias
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Re: Molemmat lonkat kerralla
Vastaus #150 - 12.02.2014 klo 12:57:57
Tulosta viesti  
Hitto, tää oikee nivunen vaan  vaivaa. Sunnuntain ja maanantain vaan makailin, et jos siitä olisi apua. Kyllä se sitten vähän helpottaa kun väkisin lähtee kävelemään. En oo viittiny sairaalaan ottaa yhteyttä, kun vajaa kuukausi jälkitarkastukseen aikaa.Eikä ole mitään leposärkyä onneksi. Samoin toi oikea napsuu paljon enemmän kuin vasen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #151 - 12.02.2014 klo 17:44:48
Tulosta viesti  
Jälkitarkastuksessahan voit sitten kertoa kaikki krempat jotka eivät ole siihen mennessä häipyneet itsestään.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #152 - 12.02.2014 klo 18:48:36
Tulosta viesti  
Kirjoita muistiin mieltä askarruttavat kysymykset - pyydä päästä sairaalan fysioterapeutin juttusille ellei sitä ole jo "ohjelmoitu" osaksi jälkitarkastusta.
Jos sinulle on jo määrätty tarkastusaika, pyydä samalle päivälle myös fysioterapeutin vastaanotto.
Aikoinaan kävin ensin röntgenissä, leikannut lääkäri, lopuksi fysioterapeutti - hänellä oli käytettävissä ortopedin "huomiot"

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #153 - 05.03.2014 klo 17:00:50
Tulosta viesti  
3kk kontrolli käytynä. Kuvat näyttää tekonivelien olevan juuri siinä asennossa kuin pitikin. Jalat yhtä pitkät, miltä tuntunutkin. Kaikki rajoiitukset poistunut. Luvan pelata jääkiekkoa myös sain, yes yes. Salibandy maalivahdin hommaan oli hieman varauksellinen. Totesi et suurempi riski on kentällä lähteä pois paikaltaan, kuin katsomossa. Edeleen kipuilua kävellessä, mut sanoi ajan kanssa niidenkin häviävän. Oli yllättynyt mun hyvästä kunnosta, kun totesi , että olet selkeesti keskitasoa paremmin toipunut. Kävelystä ei kuulemma huomaa mitään outoa ja kuitenkin vasta tuo reilu 3kk molempien leikkauksesta Päivittelen tässä edelleen kyllä miten homma edistyy.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #154 - 30.03.2014 klo 21:20:53
Tulosta viesti  
Kyllä tää toipuminen pikkuhiljaa taas edistyy. Tänään toisen kerran huomasin kun kävelin, ettei ollut mitään tuntemuksia. Siis lonkat ja jalat olivat aivan normaalin tuntuisia ja kivuttomia. Ei sitä pitkään jatkunut mutta kuitenkin. Eli kävely sujuu hyvin, on vain vielä lihas kireyttä ja lihasheikkoutta vaan ja niistä johtuvaa pientä kipuiluu kävellessä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Taurus
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #155 - 03.04.2014 klo 03:18:48
Tulosta viesti  
jarijeremias kirjoitti 05.03.2014 klo 17:00:50:
3kk kontrolli käytynä. Kuvat näyttää tekonivelien olevan juuri siinä asennossa kuin pitikin. Jalat yhtä pitkät, miltä tuntunutkin. Kaikki rajoiitukset poistunut. Luvan pelata jääkiekkoa myös sain, yes yes. Salibandy maalivahdin hommaan oli hieman varauksellinen. Totesi et suurempi riski on kentällä lähteä pois paikaltaan, kuin katsomossa. Edeleen kipuilua kävellessä, mut sanoi ajan kanssa niidenkin häviävän. Oli yllättynyt mun hyvästä kunnosta, kun totesi , että olet selkeesti keskitasoa paremmin toipunut. Kävelystä ei kuulemma huomaa mitään outoa ja kuitenkin vasta tuo reilu 3kk molempien leikkauksesta Päivittelen tässä edelleen kyllä miten homma edistyy.

Kuinka vanha olet? Miten olet pystynyt urheilemaan? Oletko enää salibandya kokeillut tai suunnitellut kokeilevasi? Katsoin että leikkauksestasi on aikaa noin nelisen kuukautta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #156 - 04.04.2014 klo 00:29:32
Tulosta viesti  
Moi taurus. Täytän 48. Leikkauksen jälkeen olen kävellyt, vesijuossut -jumpannut ja käynyt kuntosalilla. Salibandyt on pelattu mun kohdalta. Jääkiekkoa olisin halunnut mennä kokeilemaan jo tällä kaudella, mutta nuo lihakset eivät ole vielä siinä kunnossa. Lätkää sit ensi kaudella

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #157 - 04.05.2014 klo 19:32:22
Tulosta viesti  
Reilu 5 kk leikkauksesta ja lonkat alkavat tuntua aika hyviltä. Välillä ei edes huomaa että molemmat on leikattu. Toki lihastreeniä pakaroihin ja reisiin vielä vaatii, mutta olen tyytyväinen.
Mut sit, viime viikon tiistaina kipeytyi polvi ollessani äitini kanssa kävelyllä. Nyt on vaivannut siitä asti ja välillä tuntuu ettei pysty kävelemään. Niin ja molemmat ranteet kipuilee. Kaikissa nivelissä on todettu alkavaa nivelrikkoa jo vuosia sitten kun niitä on telonut urheillessa. Joo niin myös olkapäissä.

Mut lonkat vaikuttaa tosiaan olevan parantumassa, täytyy olla siitä kiitollinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #158 - 05.05.2014 klo 08:07:43
Tulosta viesti  
Muistaakseni piti ottaa hteyttä jos kuume on 38,5.
Kuten on kirjoitettu kyse voi olla myös tulehduksesta. Se selviää tutkimuksista, mm verikokeet.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Lakerikenkä
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Koti on ihmisen pesä

Vastaus #159 - 05.05.2014 klo 11:41:24
Tulosta viesti  
Olen joskus haaveillut luistelemisesta, mutta en ole uskaltautunut jäälle. Mitä tapahtuu pahimmillaan jos kaatuu jäähän? Murtaako reisiluun sisälle porattu metallivarsi reisiluun?

Miehillä jääkiekkovarusteet varmaankin suojaavat jonkun verran iskuilta. Ehkä semmoiset lonkasuojahousut olisivat vielä hyvä lisäextra?

Synnynnäinen lonkkien sijoiltaanmeno, useita leikkauksia lapsuudessa ja nyt varaosat lonkissa. En kuitenkaan haluaisi olla kukaan muu kuin juuri minä höystettynä näillä kolhujen tuomilla elämänkokemuksilla.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #160 - 05.05.2014 klo 12:00:12
Tulosta viesti  
Kaatuminen altistaa murtumalle, tekonivelen vaurioitumiselle.
Aikoinaan osteotomioitten yhteydessä kysyin luistelusta -- kyllä ellet kaadu, totesi lääkäri.
Maallikkona arvioisin että tekonivelen kanssa on syytä olla vieläkin varovaisempi.
On totta että monet tekonivelen saaneet ovat jatkaneet "riskialttiita lajeja".
Turvallisinta on keskustella hoitavan tahon kanssa.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Lakerikenkä
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Koti on ihmisen pesä

Vastaus #161 - 05.05.2014 klo 12:46:33
Tulosta viesti  
Itse en uskalla enkä uskaltanut enää luistella tekonivelten jälkeen. Liian suuri vahinko saattaa tulla pienestä ilosta?

Synnynnäinen lonkkien sijoiltaanmeno, useita leikkauksia lapsuudessa ja nyt varaosat lonkissa. En kuitenkaan haluaisi olla kukaan muu kuin juuri minä höystettynä näillä kolhujen tuomilla elämänkokemuksilla.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #162 - 05.05.2014 klo 16:32:15
Tulosta viesti  
Kaatumisesta tai putoamisesta saattaa selvitä säikähdyksellä, mutta pahimmillaan se aiheuttaa hankalan murtuman. En ole niin perillä lääketieteestä että osaisin sanoa mistä kohdasta luu murtuu ja mikä osuus tekonivelellä on siihen, mutta se on kuitenkin paha tilanne jota pitää kaikin mokomin välttää.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Martta.
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #163 - 05.05.2014 klo 17:26:03
Tulosta viesti  
Minulle ortopedi sanoi, että tavallinen kaatuminen ei ole kovin vaarallista, tekonivel kestää aika paljon. Putoamista tulee välttää, samoin liikenneonnettomuudessa voi tulla pahaa jälkeä. Jos lonkkaan tulee murtuma, niin ratkaisevaa on se mikä kohta menee rikki.

Helmikuun 2014 lopussa Ortonissa Arthroplastia totalis coxae l.a.a.m. Profemur TL/Procotyl Cer-on-Cer
Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #164 - 06.05.2014 klo 11:06:54
Tulosta viesti  
Minä olen aina ollut surkea luistelija, mutta olen uskaltautunut kyllä "rusettiluistelemaan" tekolonkalla.

En tosiaan aloittaisi sellaista harrastusta jossa on alussa iso tapaturmariski (kuten laskettelu). Tekolonkan kanssahan pitää välttää isompaa tärinää, ja luistelussahan ei tärähtele, sikäli se olisi ihan hyvä liikuntamuoto.

Nyt on kyllä kausi jo ohi, mutta miten olisi luistelu potkukelkan kanssa?  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #165 - 06.05.2014 klo 16:20:19
Tulosta viesti  
Edellä ehdotettu tuntuu hyvältä jumpalta reisilihasten vahvistamisessa.
Onko enää myynnissä luistimia, joissa on rinnakkain kaksi terää.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #166 - 09.05.2017 klo 03:12:09
Tulosta viesti  
Niin ne vuodet vaan on vierähtäneet. Lonkat voi hyvin. Ikävä kyllä päästin itseni lihoamaan leikkauksen jälkeen 25kg. No nyt oon saanut helmikuusta 10kg.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 
Lähetä aiheTulosta