Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Molemmat lonkat kerralla (Luettu 88 128 kertaa)
jarijeremias
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Re: Molemmat lonkat kerralla
Vastaus #100 - 21.12.2013 klo 16:13:28
Tulosta viesti  
Kauanko teillä meni ennen kuin pystyitte nukkumaan leikatun lonkan päällä? Mulla ei anna vielä kumpikaan lonkka nukkua sen päällä. Tää on vaan niin kenkkumaista, kun en ole koskaan osannut nukkua selälläni, nyt siis on pakko, en todellakaan nukahda vaikka olisi kuinka väsynyt. Jouduin pyytämään lekurilta nukahtamislääketta, että saa unen päästä kiinni.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #101 - 21.12.2013 klo 17:21:44
Tulosta viesti  
Minulta meni jokseenkin tarkkaan kolme viikkoa, mutta en tiedä vaikuttiko asiaan että leikkaushaava oli eri paikassa kuin useimmilla.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #102 - 21.12.2013 klo 17:50:25
Tulosta viesti  
Samoin 3 viikon jälkeen olin puolisen tuntia kylellään. Muttei vielä sen kauemmin kärsinyt olla leikatun lonkan päällä. Kyllä se sitten pikkuhiljaa alkoi sietää jo sitäkin.

Voisi koettaa pehmusteita asetella siten, että lonkka jäisi "ilmaan tai koloseen".

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Ex-jäsen

Vastaus #103 - 21.12.2013 klo 17:51:22
Tulosta viesti  
Minulla on nyt kaksi ja puoli viikkoa leikkauksesta. Jostain olen kuullut, että hakasten poiston jälkeen voisi alkaa nukkua leikatun lonkan päällä. Itse en ole vielä kokeillut. Selällään tai terveen puolen päällä olen nukkunut. Jospa alkaisi kokeilla nukkumista ensi yönä kipeällä puolella. Tyyny pitää olla jalkojen välissä kyljellä maatessa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #104 - 21.12.2013 klo 18:02:01
Tulosta viesti  
Kyllä minulla meni monta kuukautta ennenkuin leikatun lonkan päällä sattoi olla hetkeä pitempään. Muistan hyvin sen tuskan kun hakasia otettiin jäljemmästä lonkasta, siis 3 kk ensimmäisen lonkan leikkauksen jälkeen ja hoitaja teki tarkkaa työtä ja liimaili väliteippejä ja kutsui vielä lääkärinkin katsomaan. Minun oli välillä pakko nousta kun en enää pystynyt sen vanhemman lonkan päällä olemaan.

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #105 - 24.12.2013 klo 12:34:00
Tulosta viesti  
Selällään nukkumista voisi helpottaa se, että hiukan nostaa sängyn pääpuolelta ylös. Vaikka 5cm kirjat sängyn jalkojen alle. Tai parastahan olisi tietenkin moottorisänky, jossa saa koneellisesti aseteltua itsensä sopivaan asentoon.
Tai joku muu systeemi vartalon yläosaa nostamaan pystyasentoon. Vaikkapa pikkulevy patjan alle ja sitä korotettuna kirjoilla, kuten sängynjalkoja. Tai tyynyjä patjan alle, tai sohvatyynyjä sinne alle. Tai...

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #106 - 27.12.2013 klo 22:37:47
Tulosta viesti  
Nyt alkanut alaselkä kipeytymään. Ei oo oikein hyvä istua eikä olla makuulla. Kävelylläkin on alkanut jomottamaan. Välillä tuntuu et nikamat ihan naksuu. Eihän tuo selkä oireeton ollut ennen leikkaustakaan, mutta nyt tuntuu välillä siltä että pitäis särkylääkettä ottaa. Lonkkien vuoksi en ole tarvinnut särkylääkettä kuin silloin tällöin ottaa ja silloinkin on riittänyt kerta päivään

Sivun alkuun

IP kirjattu

pimu40
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #107 - 29.12.2013 klo 14:36:24
Tulosta viesti  
Minulla kipeytyi myös alaselkä lonkkaleikkauksen jälkeen. se oli niin kipeä että nukkuminen alkoi olemaan hankalaa. Siitä kun sitten pikkuhiljaa alkoi päästä liikkumaan enemmän kipu hellitti...

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #108 - 30.12.2013 klo 16:05:22
Tulosta viesti  
Nyt ei meinaa pystyä kävelylläkään käydä, kun selkä kipeytyy niin kovin. Sitten oikeasta kankusta lähtee välillä ns.sähköisku jalkaan. Pariin otteeseen tuntui että jalka menee alta. Onko iskias oire kenties vai vaan joku hermo jumissa. Jos toi selkä on noin kipee jää kyllä kävelyt tekemättä. Viime yönäkin valvotti kun särki

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #109 - 30.12.2013 klo 16:43:45
Tulosta viesti  
Jotenkin minusta tuntuu, että selkäsi on nyt ottanut siipeensä kävelyharjoituksistasi. Saisitkohan yhteyden fyssariin, joka osaisi rentouttaa selkääsi tai neuvoa kuinka sinun pitäisi sitä käyttää. Käytätkö keppejä vielä? Olisiko siinä syy?

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #110 - 30.12.2013 klo 17:33:45
Tulosta viesti  
Kepeillä pääsääntöisesti. Kokeilin just ilman keppeja kotona, niin selkä vasta kipeytyikin. Ilman keppejä näyttää ihan ahtisaarelta

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #111 - 30.12.2013 klo 17:53:09
Tulosta viesti  
Hyvä, tarkoitinkin juuri että ethän ole jättänyt keppejä liian aikaisin. Silti luulen, että koetat kävellä 'selälläsi'. Ei siis 'selällään'..

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #112 - 30.12.2013 klo 19:20:00
Tulosta viesti  
Jotain positiivistakin: pystyn olemaan jo lyhyitä aikoja kyljellään

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #113 - 31.12.2013 klo 00:25:33
Tulosta viesti  
Missä vaiheessa te, joilta on leikattu molemmat lonkat samaan aikaan, pääsitte kepeistä eroon. Minulla tulee torstaina 5 viikkoo eikä onnistu ilman keppejä. Kotona nyt keittiössä könkkäillä voi tasoista tukea ottaen. Tänään kokeilin ilman keppejä mutta aika lailla tyyli muistutti Ahtisaarta

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #114 - 31.12.2013 klo 10:34:43
Tulosta viesti  
Minun lonkkani leikattiin 3 viikon välein, joten se ei paljon poikennut siitä että olisi leikattu yhtaikaa. Siirryin kahdesta kepistä yhteen jossain 2-3 viikon kohdalla mutta yhtä käytin kauan, taisi mennä lähemmäs kahta kuukautta sisälläkin ja ulkona vielä kauemmin. Minulla on tosin aina ollut huono tasapaino, joten se varmasti vaikutti asiaan, mutta tässä on paljon yksilöllistä vaihtelua muutenkin. Keppien käyttöaika kannattaa katsoa kävelyn sujumisesta eikä kalenterista. Kyllä ne rupeavat itsestään unohtumaan sinne sun tänne sitten kun käveleminen sujuu tarpeeksi hyvin ilman niitäkin.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #115 - 31.12.2013 klo 16:48:11
Tulosta viesti  
Et kysynyt tästä, mutta ehkä se hälventää, lieventää huoltasi käyttää keppejä useamman viikon. Hullesi olin lukevinani rivien välistä.
Eri aikaan leikattuna, kuljin kepeillä liki 6kk. Lääkäri oli arvioinnut jo alunperin että joudun käyttämään useamman kuukauden. noin joka toinen kontrollikerta kuvattiin ja todettiin etten voi vielä jättää sauvoja pois.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #116 - 31.12.2013 klo 18:14:35
Tulosta viesti  
Sillä ajattelin kysyä kauanko, kun sairaalassa sanoivat, että kepit voi jättää sit pois kun kävely sujuu normaalisti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #117 - 31.12.2013 klo 18:31:23
Tulosta viesti  
Kun kepeillä kävelee sitä vuorokävelyä, niin siinä saa aika nopeasti "oikeat" kävelylihakset treeniä. Kepithän voi siinä olla vaan ääriasennon tukemiseen. Yrittää muuten mennä ilman keppiä, mutta pitää kepit varalla.
Vuorokävelyssä kepit kävelee jalkojen kanssa eri tahdissa. Kyllä se siitä...viimeistään ensi vuonna helpottaa...

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #118 - 31.12.2013 klo 19:13:36
Tulosta viesti  
Juuri vuorokävelyllä meen. Vaikuttaa tosiaan et lihakset on todella heikot, kun yrittää ilman keppejä  mennä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #119 - 31.12.2013 klo 19:26:35
Tulosta viesti  
Siinä vaiheessa kun kävely alkaa sujua normaalisti, se alkaa myös sujua niin paljon helpommin että sen huomaa. Se vaihe tulee ihan itsestään ennemmin tai myöhemmin, siitä ei kannata ottaa paineita eikä yrittää väkisin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #120 - 31.12.2013 klo 21:19:37
Tulosta viesti  
Tietenkin sinulla on kummassakin jalassa lihastoiminta nyt hakusessa. Tasapainoilu on tietenkin vaikeaa, kun kumpikaan jalka ei ole se "tukeva", vaan huojuu askeltaessa ja lihakset ei ehdi mukaan.

Mutta varmaan keppejä kannattaa pitää mukana tarvittavan pitkään. Turhaa tavallaan on meihin verrata, kun meiltä on vain yksi jalka ollut operaatiossa kerrallaan.

Hyvää Uutta vuotta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #121 - 31.12.2013 klo 22:37:20
Tulosta viesti  
Silloin kun molemmat lonkat leikataan samalla kertaa, toipumisen alkuvaihe on hankalampi ja yksi hankaluus voi olla nimenomaan tässä vaiheessa, ettei ole oikein tukevaa jalkaa jonka lihakset sun muut olisivat kunnossa. En ole millään tavalla asiantuntija, mutta ihan maalaisjärjellä ajattelen että juuri se tekee kävelysi nyt vaikeammaksi kuin se ehkä (huom. ehkä!) olisi sellaisella jolla on vain toinen jalka leikattu. Vähän myöhemmin tilanne kääntyy päinvastaiseksi, kävely on helpompaa kun jalat kuntoutuvat yhtaikaa eikä ole sitä vaihetta jonka minä ainakin koin kaikkein pahimpana, että leikkaamaton jalka huononi sitä mukaa kuin leikattu parani.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #122 - 31.12.2013 klo 22:38:46
Tulosta viesti  
Joo kepit pysyy kyllä vielä pitkään mukana. Ei mulla ole sillä väliä. Ihan vaan mielenkiinnosta miten muilla. Kyllä tän itsekin huomaa, että on turhaa yrittää olla ilman ja sit mahdollisesti oppia virheellinen kävelytyyli. Mielummin vähän pitempään käyttää tosiaan kuin liian aikaisin luopuu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #123 - 31.12.2013 klo 22:42:29
Tulosta viesti  
Lääkäri sanoi minulle jälkitarkastuksessa, jonne menin vielä yhden kepin kanssa (noin 2 ja puoli kk toisesta leikkauksesta), että kepin saa jättää pois omassa tahdissa. Hyvin rento ohje siis!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #124 - 01.01.2014 klo 10:46:35
Tulosta viesti  
Selän kipeytymiseen voisi auttaa selkävyö - on mahdollista saa fysioterapiasta lainaksi - yksi malli on muistaakseni nimeltään rehaband. Kunnissa nämä laina on voitu järjestää eri tavalla.
Joissakin ehkä tk, sairaalan fys.osasto tai erillinen lainaamo.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #125 - 02.01.2014 klo 22:41:32
Tulosta viesti  
Ah ihanuutta, pystyy olemaan koko ajan pitempiä pätkiä kyljellään

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #126 - 03.01.2014 klo 10:13:49
Tulosta viesti  
Siitä se lähtee, pian ei ole mitään ongelmaa siinä asiassa enää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #127 - 03.01.2014 klo 20:28:47
Tulosta viesti  
Vasen lonkka mikä on ollut selkeästi parempi, on nyt pari päivää kipuillut. Kipu sijoittuu lähelle kohtaa missä kuppi kiinnittyy lonkkaan, veikkaisin.Kipua ei levossa tunnu. Se tuntuu kun lähtee kävelemään, mutta kun pitempään, esim lähtee lenkille niin kipu katoaa. Ei mikään hirveen kova kipu, mut selkeesti joutuu kepille varaamaan enemmän kuin aikaisemmin

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Ex-jäsen

Vastaus #128 - 03.01.2014 klo 21:43:18
Tulosta viesti  
Kyllä minulla kummankin leikkauksen jälkeen liikkumiskipua on tuntunut. Uskon, että hermot ja lihakset hakevat paikkaansa. Itse nivelhän ei mitään tunne. Kivun sallimissa rajoissa on minulle toitotettu liikkumista. Olisihan se ihme, jos ei mitään kipua olisi suuren operaation jälkeen. Leposärkyhän on se inhottavin asia, jos sitä esiintyy.

Kuntoutushan olisi lasten leikkiä, jos ei mitään kipua tuntuisi. Olen huomannut, että vähitellen alkaa kestää enemmän liikkumista. Minulle kuntoutuminen käy välillä työstä. Olisi helpompi monasti jäädä sohvaperunaksi, kuin lähteä sateeseen lenkille tai bussilla salille. Palkinto tulee kyllä aina liikunnan jälkeen. Ruoka maistuu ja päikkärit siinä sivussa makealta. Pitää muistaa myös, että ei ole lääkkeet olleet muutamaan aikaan vähentämässä kipuja.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #129 - 03.01.2014 klo 22:47:15
Tulosta viesti  
Joo ei onneksi ole tarvinnut lääkkeitä syödä. On tässä tullut kanssa urheiltua koko ikä niin osaa kroppaakin kuunnella. Huomenna vähän lyhyempi lenkki tai sit välipäivä. Niinkuin sanoit Tuomo nivel ei tunne enää kipua. Tottakai kipu ison leikkauksen jälkeen on normaalia, ei siinä mitään. Tää vasen oli jo niin "hyvässä" kunnossa ettei olisi leikkauksessa ollutkaan. Luultavasti menee niinkuin ennen leikkausta että terveempi jalka alkoi oirehtia, kun siihen enemmän tuki.Sairaalasta
kotiutumisen jälkeen olen pitänyt 2 välipäivää, satoi tai paistoi niin kävelylle. Lenkitkin tuntuneet niinkuin normistikin
treenatessa, välillä kulkee paremmin ja toisinaan ei. Tosiaan tunne mikä treenien jälkeen tulee niin on huikea, varsinkin silloin jos ei olisi oikein "jaksanut" lähteä.
No ensi perjantaina fysioterapeutille kuuntelee jatko ohjeet. Ja saa ajaa taas autolla niin pääsee ihmisten ilmoille
ja uimahallille. Kyl tää aika on ollut pitkä täs kotona puuhastella, lukuunottamatta kävely lenkkejä. Niin kävinhän mä tilataksilla äitiä Jorvissa katsomassa. Eilen sit tein lenkin meidän ostarille (pisin tähän asti). Saattaa olla osa syy sekin et paikat kipeenä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuomo
Ex-jäsen

Vastaus #130 - 04.01.2014 klo 00:21:05
Tulosta viesti  
EpävarmaMinulle leikkaava lääkäri sanoi, että terve lonkka rasittuu kuntoutuessa ja saattaa kipeytyä.  Sanoi myös leikkauksen jälkeisenä päivänä, että kyllä ne kivut vielä tulevat myös leikattuun lonkkaan, kun lääketokkurassa mainostin kaikkien kipujen olevan pois. Oikeassa oli. Hymiö Tiedän kokemuksesta, että vuoden päästä voin sanoa, mikä lonkasta tuli. Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #131 - 04.01.2014 klo 11:21:53
Tulosta viesti  
Kuntoutuminen ei ole tasaista ylöspäin menoa, vaan enemmän tai vähemmän aaltoliikettä, jossa paremmat ja huonommat päivät vaihtelevat. Jos suunta kuitenkin on kokonaisuutena parempaan päin, ei ole syytä huoleen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #132 - 04.01.2014 klo 14:27:18
Tulosta viesti  
Vuodesta puhutaan, mutta ainakin omalla kohdalla kuntoutumista tapahtui vielä vuosienkin päästä.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #133 - 10.01.2014 klo 17:34:24
Tulosta viesti  
Fyssarilla käyty. Oli aika turha reissu, ei paljon mitään ohjeita. Tsekkas miten kävely sujuu ja oli tyytyväinen. Mun pitää vaan paljon rohkeemmin pistää menemään, vauhdikkaammin ja askelta pitentäen. 10 krt. sain jotain allas jumppaa yleisessä ryhmässä kun lonkkaleikattujen ryhmä oli täysi. Kävin sit uimahallissa saunomassa ja vähän altaassa pulikoimassa. Tuntui kyllä hyvältä. Niin ja sai autolla ajaa. Ja kävinhän mä pizzalla. Edelleen toi vasen lonkka vähän kiukuttelee tietyissä tilanteissa. Se ehkä vähän tuo arkuutta tohon menemiseen. Kyllä mä ihan normaalii vauhtii pystyin siinä käytävällä kävelemään kun oli "pakko". Mutta en mä ilman noita keppejä ainakaan kävelylle pysty menemään. Sisällä pärjään yhdellä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #134 - 10.01.2014 klo 20:27:55
Tulosta viesti  
Jos ei lääkäri eikä fyssari ole antanut sinulle toisenlaisia ohjeita, niin minä sanoisin että käytä vain keppejä niin kauan kuin ne tuntuvat tarpeellisilta, kyllä ne aikanaan rupeavat itsestään unohtumaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #135 - 10.01.2014 klo 21:17:12
Tulosta viesti  
Joo, kyllä aionkin keppejä käyttää. Ehkä mun kirjoituksista tulee välillä väärä kuva. Joo olen huomannut Sopuli, että välillä kotona meinaa kepit unohtua matkasta. Kyllä mä tosiaan ilmankin keppejä kotona pärjään, mut toi vasen sit menee ahtisaaren tyylillä. Yhdellä pärjää kotona, mutta tosiaan lenkille kahdella. Ja jos tuo talvikin tänne etelään, niin tuo kepit lisä turvaa. Vanhoihin talvikenkiin tilasin nastat, niinkuin autoissa. Siinä oli erityinen ruuvari millä ne sai ruuvattuu kiinni kengänpohjiin. Niillä tämä talvi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #136 - 11.01.2014 klo 21:25:54
Tulosta viesti  
Jeeees. Koskin varpaisiin ensi kerran leikkauksen jälkeen. Luultavasti saisin sukan jo jalkaan, mut treenaan vielä kaikessa rauhassa lihaksia ja jänteitä. En olisi varmaan uskaltanut edes kokeilla koko hommaa ilman fyssarin ohjeita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #137 - 18.01.2014 klo 13:50:06
Tulosta viesti  
Mua on vaivannut leikkauksesta lähtien anaali-inkontinenssi. Veemäinen vaiva. Mikäs tässä kun kotona on,niin kerkii vessaan. Onko muille tullut samaa riesaa? Oon vaikka mitä yrittänyt. Nyt jännittä kun pitäisi lähtee lätkää katsomaan, et toivottavasti vatsa toimisi ennen sitä.

Ainoa hyvä mikä asiassa on ,niin mulla on maanantaina kolonoskopia niin näkee heti erikoislääkärin. Mulla on colitis ulserosa nii sen tiimoilta sinne meen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #138 - 18.01.2014 klo 17:30:10
Tulosta viesti  
En ole asiantuntija, mutta veikkaisin ennemmin tuota colitis ulcerosaa vaivasi syyksi kuin leikkausta. En ole kuullut enkä ainakaan itse kokenut että tekonivelleikkaus voisi aiheuttaa sellaista, mutta ehkä joku muu tietää paremmin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #139 - 18.01.2014 klo 23:10:49
Tulosta viesti  
Pikemminkin leikkauksen jälkeen tuppaa olemaan ongelmana ummetus. Joten minäkin epäilen että erillisistä vaivoista on kyse.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #140 - 19.01.2014 klo 10:17:45
Tulosta viesti  
Sillä vaan ihmettelen, kun ennen leikkausta kaikki oli ok. Tietenkin normaali muutaman päivän ummetus tuli.  Siihen sit jotain troppia. Noh, nyt täs tyhjennys menossa ja vaippa päällä jos ei ehdi vessaan asti.Kauheinta tässä on se ettei tästä aamusta 7.00 huomiseen n. 13.00 saa syödä mitään.Ainoastaan noita tyhjennys aineita ja kirkkaita nesteitä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Elle
Aktiiviklubilainen
Poissa

Vastaus #141 - 21.01.2014 klo 15:24:11
Tulosta viesti  
Kuulostaa kyllä tosi ikävältä vaivalta, toivon että tilanne selviää, mistä johtuu!

Kolkyt ja risat -ikäisenä todettu oikean lonkkamaljan vajaakatteisuudesta johtuva lonkkadysplasia. Tekonivel lonkkaan keväällä 2014, hidasta toipumista ja polviongelmia yliliikkuvuuden kera. Vasenkin lonkka vajaakatteinen.
Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #142 - 21.01.2014 klo 21:03:30
Tulosta viesti  
Joo, syy löytyi. Colitis ulserosa aktivoitunut ja peräsuoli tulehtunut. Lääkkeet kun auttavat,pitäisi pidätyskyvynkin taas palautua.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #143 - 21.01.2014 klo 22:11:24
Tulosta viesti  
No hyvä että syy löytyi ja lääkkeet myös.

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #144 - 22.01.2014 klo 19:21:56
Tulosta viesti  
Tuohonkin suolistovaivaan käytetään menestyksellä biologisia lääkkeitä. Siis ensikädessä Remicadea.

Jotkut lääkärit lykkäävät sen aloitusta vedoten hintaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #145 - 22.01.2014 klo 19:50:54
Tulosta viesti  
Joo, tiedän. Mulla on onneksi ollut niin harvoin näitä akuutteja vaiheita 8 vuoden aikana. Mennyt aina ohi näillä normi lääkkeillä

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #146 - 23.01.2014 klo 17:20:10
Tulosta viesti  
Tänään fyssarin juttusilla ja lisää jumppa ohjeita. Oikee jalka tekee kävellessä pienen vippauksen ulospäin, mitä en ole itse huomannut. Oikea jalkaterä kääntyyy myös vähän ulospäin. Vähän moitti kun tunnustin, etten ole ihan niin tunnollisesti jumpannut, kun hän ohjeet antoi.

Pari viimeistä kävelylenkkiä tehnyt niin että yksi keppi vaan mukana. Sitäkään en juuri ole tarvinnut,eli taas lisää edistymistä. Lenkkien pituutta olen myös taas hieman kasvattanut, pitäen pienen tauon leipomon myymälällä

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #147 - 23.01.2014 klo 21:48:04
Tulosta viesti  
"oikea rento kävely" ei tule hetkessä. Kohta 9 kk kulunut neljännestä polvileikkauksesta, ja vieläkin fysioterapeuttini muistuttaa kävelytyylistäni.
Hän otti sen videolle, mistä huomasin saman, eli opettelua riittää vieläkin.

Kyynärsauvoista luopumisen ei pidä olla jonkinlaisena ennätyksen hakemisena. Niillä saa kävelystä paljon rennompaa. Kivun tunne , pienikin, tekee kävelystä epänormaalia.

Ei siis kannata kantaa huolta, jos tasapainoinen kävely on vielä vähän hukassa.

Aika on ihmeellinen parantaja  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #148 - 24.01.2014 klo 18:35:50
Tulosta viesti  
Olin tänään fyssarin vetämässä vesijumpassa. Kun jumppa loppui, kuuluttivat hallissa olevan mahdollista ilmaiseen vesijuoksun harjoitteluun. Oon joskus kokeillut eikä oikein natsannut, mutta nyt kun sai kunnon ohjausta niin aivan mahtavaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jarijeremias
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #149 - 06.02.2014 klo 22:08:59
Tulosta viesti  
Eilen ensi kertaa kuntosalilla. Lähinnä yläkroppaa treenaillen, vähän ja kevyillä painoilla jalkoja. Huomenna taas uudestaan. Tarkoitus olisi kolme kertaa viikossa käydä. Lähdin mukaan koiran ulkoilutus lenkeiltä tutun kaverin kanssa. Heitä on noin 4-8 kaveria aina ma ti pe salilla aamuisin. Ovat käyneet jo toistakymmentä vuotta. Kaikki ovat jo eläkkeellä olevia, mutta todella hyvässä kunnossa. Kaverini Pena on 78v. Porukan vetäjältä on myös molemmat lonkat leikattu, häneltä sain hyvää opastusta. Kuntosalikin on mukavan kokoinen, ei näitä isoja ketjuja, missä saleilla on jonkinmoista häppeninkii.
Vasen lonkka taas paremmassa kunnossa, etureisi vähän oireilee. Oikea on taas viikonpäivät kipuillut nivusesta aina välillä. Pientä kipuilua on siellä sun täällä kävellessä, mutta nekin koko ajan vähenee.Leposärkyjä ei ole ollut. Ilman keppejä olen mennyt reilun viikon.Kauhea hinku olisi jääkiekkoa pelaamaan. Töissäkin käväisin eilen syömässä torttua ja kertoilemassa kuntoutumisesta. Ihmettelivät hyvää kuntoani ja kävelyäni. Kovasti olisivat jo töihin ottaneet kun pukkaa hommia päälle. Kuukausi olisi sairaslomaa jäljellä . Nopeesti kyllä on 9viikkoo mennyt.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4 
Lähetä aiheTulosta