Normaali aihe seuraavanako polvi (Luettu 21 086 kertaa)
tuulianlonkka
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

seuraavanako polvi
17.04.2012 klo 14:27:46
Tulosta viesti  
Hei, lonkkaleikkauksesta alkaa olla n. 11 viikkoa ja toipumista sekoittaa kipeä polvi. En ole mielestäni tarpeeksi voinut kuntoilla, kun askeleen ottaminen on ajoittain niin tuskallista, että.. Eli joudunkohan seuraavaksi polvileikkaukseen? Alkaa niin harmittamaan tämä jatkuva paikkojen oireilu..  Itku
Työhön kuitenkin yritän palata parin viikon päästä, sillä esimiehen kanssa sovittu töiden järjestelystä alkuun. Pääasia on, että pääsisin työmaalle jotenkin hyödyksi!

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Re: seuraavanako polvi
Vastaus #1 - 17.04.2012 klo 16:29:56
Tulosta viesti  
Polvesi ei ole varmaan vielä tottunut lonkan uuteen asentoon. Suosittelen odottamaan rauhassa.  Hymiö

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Vastaus #2 - 17.04.2012 klo 17:12:16
Tulosta viesti  
Minulla on polvi oireillut jo muutaman vuoden. Lonkat olivat kuitenkin paljon huonommat. Ennen lonkan leikkausta kysyin ortopedilta, voisiko polvi siinä parantua, siis kivut poistua. Sain painokkaan vastauksen, että niillä on ihan eri mekaniikka ja siis ei. No, polvihan tulikin lonkan leikkauksesta hurjan paljon huonommaksi, jatkuvasti lukossa eikä kestä kävelyä, portaista puhumattakaan. Jälkitarkastuksessa otin asian taas esiin ja sain vastaukseksi, että odotetaan puoli vuotta, mikäli asennonmuutosta olisi tapahtunut.

Puolta vuotta en voinut odottaa, kun sitä mukaa kun lonkka on parantunut, polvi on tullut yhä mahdottomammaksi. Lopulta nyt 4 kk lonkan leikkauksesta olin ortopedillä, joka laittoi lähetteen polven leikkaukseen. Olin asian kulusta alkuun tosi ymmälläni, mutta kun nyt jälkeenpäin olen kelannut hänen käytöstään, se oli ihan suoraviivaista, siitä puuttui vain kaksi vaihetta: kertoa potilaalle että hänellä on nivelrikko (käy ilmi lähetteestä; työterveyslääkäri epäili myös kierukkavammaa lukittumisen vuoksi) ja selostaa hoitovaihtoehdot sekä ehdottaa/suositella/määrätä niistä jotakin. Sen sijaan hän vaati minua päättämään, leikataanko. No, sen jälkeen hän kyllä sanoi, että "voithan syödä kipulääkkeitä ja koittaa kävellä."

On tosi harmillista, ettei leikattua niveltä voi harjoittaa kunnolla toisen nivelen kipujen vuoksi. Tuntuu, että menee vähän kuin hukkaan se vaivalla hankittu tekonivel.

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #3 - 17.04.2012 klo 17:14:39
Tulosta viesti  
Minulla tuli myös polvi kipeäksi aluksi nilkkaleikkauksen jälkeen. Nilkan asento muuttui niin paljon, mutta nyt kipua ei mielestäni enää ole ollut.  Pyöritä silmiä

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

pii@
Senioriklubilainen
Poissa

Mikä ei tapa, se vahvistaa...
Ehkä.

Vastaus #4 - 17.04.2012 klo 18:22:31
Tulosta viesti  
ja minä oon nilkuttanut kohta kolme vuotta kipeällä nilkallani ja nyt kipuilevat niin polvi kuin lonkkakin...  Vihainen toivottavasti ei mitäänvakavampaa kuitenkaan...

Nilkka sökönä... ihan vaan pelkän liukastumisen vuoksi.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 17.04.2012 klo 20:10:14
Tulosta viesti  
Lonkkavaivojen, sittemmin tekonivelopetoituna, muut nivelet oireilevat vaihtelevasti.
Onneksi eivät vaivaa siinä määrin että lähtiisn lääkäriin.
Usein kuulee sanottavan -- tosin en muista ammattilaisen kannanottoa --- vaiva yhdessä voi kipeyttää muita niveliä,
Siitäkin puhutaan kipeä niveltä tutkitaan, vaiva löytyy lopulta toisesta nivelestä.
Lääkärini on joskus sanonut kun ikää tulee tarpeeksi eikä aina välttämättä niin kovin paljoa kuvattaessa suurimmalla osalla löytyy jonkin asteista kulumaa, tosin ei vielä kirurgisesti hoidettavaa.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 17.04.2012 klo 21:34:52
Tulosta viesti  
Minulla oli rajana mennä leikkaukseen se, kun polvea särki jo yölläkin.  Päivistä selvisi jotenkuten kipulääkkeillä ja linkaten. Kun kinttua siirsi unissaan ja pienikin liike herätti, ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin kirurgin veitsi (ja saha !)

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #7 - 17.04.2012 klo 21:49:05
Tulosta viesti  
No just niin! Ja kun se menee samalla lukkoon, ei auki saa kuin hirveän kivun kautta. Ja unet oli siinä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #8 - 18.04.2012 klo 13:33:45
Tulosta viesti  
Odotukset toipumisen kannalta ovat olleet niin korkealla, että kyllä harmittaa tämä polven kipeys. Ikääkään ei ole kuin 44, niin toivoisin pystyväni vaikka mihinkä. Odottelen nyt rauhassa, asettuuko vai meneekö huonommaksi. Työni on normaalioloissa sekä henkisesti että fyysisesti hyvin vaativaa, ettei oikein ole varaa olla puolikuntoinen.
Lonkkaleikkauksen läpikäyneenä kyllä tutuksi tuli, ettei keinonivelleikkaus ole ihan pieni juttu..

Sivun alkuun

IP kirjattu

hennuli
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #9 - 18.04.2012 klo 15:16:44
Tulosta viesti  
Hei pitkästä aikaa,
me mennään näköjään Tuulianlonkan kanssa samaa tahtia lonkkaleikkauksen kanssa ja polvikivutkin ovat yhteisiä! Lonkkaleikkauksen jälkeen minäkin hätäilin kovasti polven asentoa ja kipua siinä (ennen lonkkaleikkausta terve polvi).  Minäkin olen vielä suht nuori ja olen päättänyt selättää tämän polvikivun jumpalla. Treenaan polvea erilaisin liikkein joita sain fyssarilta ja esim. kävellessä "väännän" polvea jokaisella askeleella oikeaan suuntaan.Nyt menee jo melko hyvin, eikä polvi muistuta enää koko ajan itsestään,eli lihakset alkavat tukea polvea.
Teen paljon puutarhahommia kun saikkua on vielä muutama viikko jäljellä ja joudun kyllä ottamaan ihan vahvan särkylääkkeen pystyäkseni tekemään hommia ulkona. Ulkona touhuilu on minulle mielenhuoltolääkettä. Minäkin olen edelleen järkyttynyt miten suuri juttu tämä lonkkaleikkaus oli konaisuudessaan ja miten ihmeessa vanhukset selviävät tästä kaikesta! Hatunnosto!
Eilen palautin kaikki apuvälineet ja kyllä olen nöyrästi kiitollinen siitä että pystyn taas kävelemään. Vaikka lonkka "lonksahtelee" ja polvi on itsepäinen,niin silti:)
Tuullianlonkka,toivotaan että polvikipumme on leikkauksenjälkeistä kipua ja kesällä ollaan jo paremmassa kunnossa.Kipulääkkeet on onneksi keksitty!

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #10 - 21.04.2012 klo 11:09:04
Tulosta viesti  
Hei Hennuli,
ihana tunne, kun on "kohtalontoveri", joka ymmärtää mistä on kyse  Hymiö Polvijumppaa olen minäkin lonkan jumpan ohella yrittänyt. Ja sovittiin jumpparin kanssa, että toukokuun alussa hän katsastaa vielä polveni tilanteen. Sitä on tietysti toivonut, että kaikki hyvä (kuntoutuminen) nopeasti ja heti.. Eihän se oikeassa elämässä niin mene, vaan vaatii kovaa työtä kuntoilussa  Pyöritä silmiä
Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi, ettei sitä etukäteen ihan tarkaan tiennyt mihin lähti mukaan.. On tämä ollut niin iso juttu kaikkinensa. Ja hyvinhän me on tästä selvitty ja nyt on vaan pakko uskoa, että entistä valoisammalta tuleva näyttää!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #11 - 21.04.2012 klo 11:38:23
Tulosta viesti  
Lieneekö minulla ollut pienemmät odotukset vai onko aika vain kullannut muistoja, kun en muista lonkkaleikkauksista kuntoutumista (molemmat lonkat 3 viikon välein elokuussa 2008) mitenkään hirveänä työnä. Ehkä se johtui siitä että olin ennen leikkausta lähestulkoon liikuntakyvytön, niin että siihen verrattuna olin voiton puolella heti toisen leikkauksen jälkeen, ja minulle riitti hidaskin edistyminen kun se kuitenkin oli eteenpäin. Taisi toteutua myös vanhan kansan sanonta, että laiskuus on hyvä lahja kun sitä osaa oikein käyttää, siis tässä tapauksessa ottaa kuntoutuminen rauhallisesti liikaa kiirehtimättä.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #12 - 21.04.2012 klo 17:15:23
Tulosta viesti  
Minusta -- aika kultaa muistot ja hyvä niin. Eihän kuntoutuminen ollut ruusuilla tanssimista, mutta kaikesta tuosta on selvitty ja jatkettu eteenpäin.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #13 - 22.04.2012 klo 19:29:02
Tulosta viesti  
Toivotaan, että aika tosiaan kultaa muistot ja tämäkin toipuminen olisi jälkeenpäin ajateltuna sujunut kuin tanssi..  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

sussui
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #14 - 26.04.2012 klo 23:10:59
Tulosta viesti  
Tulee ihan mieleen venäläinen kivunsiirto - kornia..mutta oikeasti, itseltä hävis olkapää kivut ( kolme leikkausta takana, sekä tapaturman jälkeinen nivelrikko ) kun polvi otti itteensä mun treeneistä..yks kun on "kondiksessa" niin johan toinen paikka hajoilee..
Aika huono vitsi mutta mulla kävi näin..tsemppiä!!! olette vahvoja

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #15 - 13.07.2012 klo 11:57:35
Tulosta viesti  
Kohta alkaa olla lähemmäs puoli vuotta lonkkaleikkauksestani ja polvi tuntuu vihdoinkin paremmalta! Olen ollut aivan liian hätäinen.. kun kaiken olisi pitänyt olla kunnossa heti paikalla. Ihana tunne, kun liikkkuminen alkaa olla kuin ennen  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #16 - 13.07.2012 klo 13:38:07
Tulosta viesti  
Joo, ei ole mitään ihmettelemistä jos menee puoli vuotta tai enemmänkin ennen kuin lihakset tottuvat uuteen tilanteeseen tai mitä kaikkea siinä tapahtuukaan, en ole niin perillä lääketieteestä että tietäisin.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Sijainti: Pohjois-Karjala
Vastaus #17 - 13.07.2012 klo 14:08:59
Tulosta viesti  
Minulla myös samankaltainen tilanne kuin sinulla, Tuulianlonkka. Tarinani alkoi vasemman polveni alkoi kipuilusta v.2006. Polvet kuvattiin, todettiin alkava nivelrikko ja nivelvälin kapeneminen. Polvea hoidettiin Artrylillä ja Hyalgan-piikeillä. Kivut pahenivat ja liikkuminen vaikeutui. Kävelin vaappumalla ja lonkat suorastaan lukkiutuivat pitemmässä rasituksessa. Juoksin eri lääkäreillä, jota määräsivät vain kipulääkkeitä. Yksi ortopedi kuvautti uudelleen polvet ja todettiin, että kunnossa ovat. Eräs terveyskeskuslääkäri totesi, että ei sinussa ole muuta vikaa kuin lättäjalat ja ylipaino. Hymiö Määräsi onneksi kuitenkin fysioterapiaa, mutta fyssarit lopulta vaativat minua menemään lonkkakuvaukseen, koska lonkkani eivät taipuneet minnekään.Tilasin ajan taas uudelle ortopedille, joka vihdoin suostui kuvaamaan lonkkani ja tulos oli, että molemmat lonkat ovat täysin proteesikypsät. No, nyt on vihdoin lonkat leikattu ja aluksi minulla vielä kipetyi tuo vasen polvi, mutta nyt kivut on jääneet siltä osin pois. Jalat ovat yhtä pitkät ja kävely sujuu. Leikkaushaava on välillä vaan tosi, tosi kipeä ja ärtyy helposti, jos rasitan sitä liikaa. Mutta olen tyytyväinen lopputulokseen, molemmat lonkat toimivat hyvin ja ovat kivuttomat. Samoin tämä vasen polvi, josta kaikki sai alkunsa. Hymiö

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
vasempaan lonkkaan kokotekonivel, 2012/6
Iloa pintaan, vaikka syän märkänis!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Poissa

Vastaus #18 - 13.07.2012 klo 15:00:39
Tulosta viesti  
Sopuli kirjoitti 13.07.2012 klo 13:38:07:
Joo, ei ole mitään ihmettelemistä jos menee puoli vuotta tai enemmänkin ennen kuin lihakset tottuvat uuteen tilanteeseen tai mitä kaikkea siinä tapahtuukaan, en ole niin perillä lääketieteestä että tietäisin.

Juu!
Tosi mukavaa on kun rankan työrupeaman jälkeen ongelmana ei olekkaan turvonnut polvi vaan yleinen uupumus ja vetämättömyys sekä kramppaavat pohkeet.. Pyöritä silmiä. On ollut työntäyteiset viikot 6 töitä 1vapaa 6 töitä.  Pyöritä silmiä nyt pari vapaapäivää ja taas mennään.. Proteesi ei ole moksiskaan mutta omaistaja on välillä aika finaalissa Silmänisku.  Pitäisi venytellä enemmän Nolostunut.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aloeraija
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #19 - 13.07.2012 klo 16:27:47
Tulosta viesti  
Lohduttavaa kuultavaa tuulianlonkalta Hymiö
Itsellä lonkka uusinta leikattu 2.5 ja kuntoutuminen lonkan suhteen on edistynyt hyvin mutta vasen polvi tekee nyt liikumisen vaikeaksi. Särkyä ja jäykyyttä polvessa. Ajatus on sama että nytkö sitten joutuu polvileikkaukseen!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #20 - 13.07.2012 klo 16:33:18
Tulosta viesti  
Ei välttämättä ollenkaan, odota rauhassa, voi tosiaan kestää kuukausia ennen kuin polvi tokenee, tai selkä, tai mikä kohta nyt kenelläkin tykkää asennonmuutoksesta huonoa ja kipeytyy sen vuoksi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #21 - 13.07.2012 klo 16:43:53
Tulosta viesti  
Tuo Sissen kokemus on hyvin samanlainen kuin minun, että vikaa haettiin ensiksi polvista ja sitten kun vihdoin kuvattiin lonkat, niin siellä oli nivelrikko tehnyt niin pahaa tuhoa että ei muuta kuin äkkiä leikkaukseen ja proteesit molempiin lonkkiin. Jos tätä sattuu lukemaan joku jonka polvista haetaan vikaa sitä löytämättä ja kuitenkin kävely vaikeutuu koko ajan, niin yrittäkää ihmeessä saada lonkat kuvatuiksi, vika saattaakin olla siellä ja säteillä polviin niin voimakkaasti, ettei millään voisi kuvitella sen olevan tosiasiassa ihan muualla. Minä olin ihan äimänkäkenä kun reumalääkäri sen sanoi, mutta oikeassa hän oli!

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #22 - 19.07.2012 klo 12:55:39
Tulosta viesti  
Mulla oli tosiaan lonkkaleikkauksen jälkeen saman jalan polvi uskomattoman kipeä, että se ei kaikin ajoin oikein kantanutkaan ja mieliala oli tosi maassa.. pelkäsin, että joudun uuteen leikkaukseen. Mutta nyt onneksi polveni alkaa olla oikein toimiva ja liikkuminen luonnistaa mm. ratsastaminen, pyöräily, 8 km kävelylenkit ja työelämäkin  Hymiö Tosin tällä hetkellä olen kesälomalla, odottelen kaupunkilomamatkaa innolla uuden lonkan kera!  Hymiö
ps. ennen lonkkaleikkausta lenkin pituus oli vain 500m..

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #23 - 20.07.2012 klo 09:09:14
Tulosta viesti  
Minulla yllättäen saman jalan polvi kipeytyi oikein reilusti pian leikkauksen jälkeen (olisko ollut viikko, ei tässä enää muista), niin että jopa soittelin osastolle. Pyysivät sitten leikanneen lääkärin ottamaan yhteyttä, ja "myönsi syyllisyytensä". Polvea oli käytettty vipuvartena, ja sehän ei siitä tykännyt. Rauhoittui siitä sitten omia aikojaan lonkan mukana.

Ilmeisesti jos tiedetään tai epäillään että polvessakin on vikaa, niin nostetaan se lonkkanuppi maljasta pihalle jollain muulla konstilla. 

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Vastaus #24 - 20.07.2012 klo 12:45:11
Tulosta viesti  
Miulla myös oireilee tuo polvi välillä (5 vk leikkauksesta). Hymiö Luulisin sen johtuvan siitä, että tuota vasenta jalkaa jatkettiin 0,5 cm ja jalan asento muuttui aika paljon, kun se fyssarin mukaan oli vähän reidestä sisäänpäin kääntynyt ja vasemman puolen istumalihas (mikä lienee oikea nimi) oli pienempi kuin oikean puolen. Yritän uskoa, että polvessa ei ole mitään vikaa, kun se on kerta kahteen kertaan kuvattu, mutta silti masentaa se ajatus, että tuleeko joskus polven vuoro.  HymiöTämä on niin rankkaa välillä tämä leikkauksesta toipuminen, että tosiaan ihmettelen, miten vanhemmat ihmiset tästä toipuvat. Nyt minulla on alaselkä kipeänä eli ilmeisesti tuo asentomuutos vaikuttaa siihenkin. Hymiö Rasittaa nämä jatkuvat kivut, grrr! Hymiö
Mukava kuulla kuitenkin, että tuo polvikipu saattaa olla ohimenevää, kuten Lauralla ja Tuulianlonkalla. Hymiö

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #25 - 23.07.2012 klo 19:56:18
Tulosta viesti  
Ohitse meni, mutta aikaa se vei leikkauksen jälkeen! Varmaankin vasta viiden kuukauden tienoilla muuttui selvästi paremmaksi.. en olisi ikinä uskonut, että se kuntoutuu näin hyvin (ehdin jo käydä ortopedillä ja varmaan ihan turhaan). Onneksi olin väärässä, eikä uutta leikkausta tarvita näillä näkymin  Hymiö
ps. ensi viikolla Italiaan  Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Vastaus #26 - 24.07.2012 klo 11:39:14
Tulosta viesti  
Mukavaa matkaa, Tuulianlonkka! Kiva kuulla, että kivut loppuivat. Itsellänikin polvikipu helpotti, taas välillä, ja alaselkäkin tuntuu jo paremmalle! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #27 - 24.07.2012 klo 13:12:46
Tulosta viesti  
Kyllä voi hyvinkin kestää useita kuukausia tai jopa yli vuoden, ennen kuin kaikki lihakset, ja mitä kaikkia niitä on, ovat sopeutuneet uuteen tilanteeseen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #28 - 30.07.2012 klo 22:24:42
Tulosta viesti  
Kiitos Sisse  Hymiö Odotukset on kovat oman liikkumisen suhteen tämän vuoden Rooman kaupunkilomalle! Tahdon paljon kävellä ja samalla nähdä kaupunkia!  Hymiö Viime vuonna onnuinkin tosi pahasti (ja siksi jopa ajeltiin taksilla) Amsterdamissa  Surullinen Mutta silloinkin tärkeimmät nähtävyydet tuli katsottua  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Vastaus #29 - 31.07.2012 klo 16:17:16
Tulosta viesti  
Kiva kuulla, Tuulianlonkka, että pääset reissuun!  Hymiö Tuon polven suhteen tosiaan menee aikaa ennenkuin se tottuu asentomuutoksiin niinkuin Sopuli olet havainnut. Minulla tulee syyskuussa vuosi täyteen tuon ekan lonkan leikkauksesta ja silloin tuo polvi "ryttyili" ajoittain ja saman teki vielä tämän toisen lonkan leikkauksen jälkeen, mutta nyt tuo näköjään alkaa oppia tavoille. Liikettä tuo näköjään kaipaa jatkuvasti, että voitelu pelaa.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #30 - 31.07.2012 klo 17:08:46
Tulosta viesti  
Hauskaa matkaa Roomaan. Mutta älä yritä ylittää rajojasi ja ole armollinen itsellesi. Jos et jaksa kävellä, ei matka pilalla ole - voit ajaa bussilla ja muilla julkisilla, miksei myös taksilla. Mutta julkisilla voi tehdä kokonaisen kaupunkiloman - harhailla sinne tänne - niin tein itse lähes kävelykyvyttömänä kesäkuussa Budapestissa (bussit, metrot, ratikat).  Voi myös kävellä suunnitelmallisesti vain korttelin kerrallaan. Aina kunnon pysähdys. Siinä vaaditaan kumppanilta pitkää pinnaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #31 - 06.08.2012 klo 11:43:48
Tulosta viesti  
Hei,
ihana ja oikein onnistunut kaupunkiloma takana  Hymiö voi kanssasisaret, kaikkina neljänä päivänä kävelin todella pitkät päivämatkat esim. treviltä vatikaaniin ja takaisin. Toki matkalla pysähdyttiin syömään, juomaan ja lepäämään. Liikkuminen sujui kuin ennen muinoin ja jalat jopa piti vuorata perinteisillä rakkolaastareilla Kliseinen Viime keskiviikkona puoli vuotta täyttänyt lonkan keinonivel palveli kiitettävästi, eikä polvikaan isommin ryppyillyt  Hymiö Ja se, mitä pelkäsin.. ne turvatarkastukset; ei minkäänlaisia ongelmaa ollut!  Hymiö
Näillä tunnelmilla on hyvä palata kesälomalta työhön!  Hymiö
Kiitos kaikesta kannustuksesta!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu