Normaali aihe Etsin ystävää joka odottaa leikkausta (Luettu 28 797 kertaa)
paumake
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Etsin ystävää joka odottaa leikkausta
12.04.2012 klo 09:02:59
Tulosta viesti  
Minä odotan pääsyä phks:ään ortopedin vastaanotolle. Kirjeessä joka sieltä tuli helmikuussa sanotttiin, että kestää 4-6kk että pääsee vastaanotolle. Olen sen verran sisukas,että käyn töissä jossa ollaan jalkojen päällä koko päivä. Autosta nousu on yhtä helvettiä, minulla on reilun puolen tunnin ajomatka töihin. Mutta kun pääsee autosta ylös ja lonkan suoraksi niin taas mennään. Täytyy vain aina katsoa  ettei ole ketään näkemässä. Panadolia lärviin ja menoksi.. Asun maalla ja lähimpään naapuriin matkaa 2km.. Eli jos jään saikulle ketään ihmistä ei näe koko päivänä, mies on töissä päivät, hulluksi täällä tulee. Sen vuoksi, yritän saada kaverin näin netin avulla. Toivottavasti joku löytyy Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

vuosimalli-60
Poissa

Liike on lääke! Se on
totta!

Re: Etsin ystävää joka odottaa leikkausta
Vastaus #1 - 20.04.2012 klo 20:22:55
Tulosta viesti  
Hei paumake.  Hymiö
Kävin itse ortopedillä noin viikko sitten ja myönnyin ajatukseen että lähden jonolle molempien polvien tekonivelleikkaukseen. Pitkään olen ajatusta vastaan hannannut enkä vieläkään tiedä kuinka käy kun h-hetki lähestyy...joka on joskus syksyllä. Olen myös ilmoittanut siihen saakka miettiväni annanko leikata molemmat kerralla vai yksitellen.
Täällä saitilla kyselen monia asioita ja lueskelen paljon eri ihmisten kertomia ja kirjoittamia kokemuksia. Toivon kai tulevani jonkin verran varmemmaksi omassa päätöksessäni...ja kohtaavani samassa tilanteessa olevia ihmisiä tai saman jo kokeneita jotka osaavat kertoa asioista jotka nyt minua askarruttavat. Täh

mol polvien tekonivelleikkaus 3.12.12 Triathlon
Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: hämeenlinna
Vastaus #2 - 21.04.2012 klo 19:54:24
Tulosta viesti  
Hei, sinä joka mietit polviesi kohtaloa. Kaikki lääkärit eivät suostu leikkaamaan molempia polvia kerralla, mutta jos sinulla on lääkäri, joka suostuu, niin suosittelen. Minulta leikattiin molemmat yhtä aikaa ja ympäristö oli kauhuissaan. Se on sen verran ikävä kokemus, että jos yksi vain leikataan, et ihan heti halua toiseen leikkaukseen . Sitten voi tulla virheasentoja ja muuta kun toinen on kunnossa ja toinen ei. Joka tapauksessa harjoittelu ja kuntoutus on yhtä tärkeää kuin itse leikkaus. Olen suunnilleen saman ikäinen kuin sinä ja leikkaukseni oli 2006. Tsemppiä!

Sivun alkuun

IP kirjattu

vuosimalli-60
Poissa

Liike on lääke! Se on
totta!

Vastaus #3 - 22.04.2012 klo 16:10:01
Tulosta viesti  
Hei joana!
Suosittelit molempien polvien leikkaamista kerralla ja nyt kun olen selaillut nätä sivuja paljon niin mielipiteeni vahvistuu myös siihen suuntaan!! En usko olevani innoissani pian uuteen leikkaukseen heti sen jälkeen kun yhdestä on hiukan toipunut... raskasta ja uuvuttavaa...ja jotain jota en osaa nyt pukea sanoiksi. Sanoissasi on vinha perä!
Olisi hienoa vaikka vaikeankin alun jälkeen mennä koko ajan kohti parempaa ja toipumista ajattelematta siinä taustalla koko ajan sitä että pian on uusi leikkaus taas edessä ja saman uudelleen kokeminen...alkaisi olla into ja kiirus toipua ja päästä jo liikkumaan!!! Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 22.04.2012 klo 16:28:59
Tulosta viesti  
Yhtäaikaa leikkaamisesta --
Olen todella kiitollinen ettei lonkkiani leikattu yhtäaikaa.
Lääkäri sanoi heti ettei kannata.
Uskon ja luotan siihen että lääkäri tietää mikä on parasta.
Lääkäreillä on perustelunsa "kieltäytyä" samanaikaisuudesta.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #5 - 22.04.2012 klo 17:02:59
Tulosta viesti  
Minun lonkkani leikattiin kolmen viikon välein, ja se kolme viikkoa oli siinä vaikeinta aikaa kun leikkaamaton lonkka huononi sitä mukaa kun leikattu parani. Kuntoutuminen rupesi edistymään vasta sitten kun toinenkin oli leikattu. Miten on paras tehdä, se on tapauskohtaista, eikä lääkäri suostu leikkaamaan molempia lonkkia tai molempia polvia yhtaikaa jos arvelee että se olisi kyseiselle potilaalle liian rankkaa. Jos molemmat leikataan samalla kertaa, toipumisen alkuvaihe on hankalampi, mutta sitten ei tarvitse taas aloittaa koko hommaa alusta toisen kanssa, vaan molemmat jalat kuntoutuvat samassa tahdissa. Niin minullekin sitten loppujen lopuksi kävi, vaikka se kolme viikkoa siinä välissä olikin. Ensin oli tarkoitus leikata molemmat samalla kertaa ja itsekin olisin suostunut, että se olisi sitten ollut kerralla selvä, mutta suunnitelma kaatui siihen että minulla oli aikaisemmin samana vuonna ollut aivoinfarkti ja siksi oli turvallisempaa leikata eri kerroilla, mutta toinen leikkaus sijoitettiin kuitenkin pian ensimmäisen jälkeen koska lääkäri tiesi että kunnolliset kävelyharjoitukset eivät onnistu ennen kuin molemmat on leikattu. Kyllä lääkärit osaavat suunnitella nämä ja ottaa kaikki asiaan vaikuttavat seikat huomioon. Jos lääkäri on sitä mieltä että molemmat voi leikata yhtaikaa ja itsekin haluat saada homman kerralla selväksi, se on aivan mahdollista.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 22.04.2012 klo 17:08:00
Tulosta viesti  
Totta mitä edellä kirjoitettiin.
Kokemuksillamme on ikäeroa kymmenisen vuotta. Voi vain arvella, jos nyt leikkasteni aika, toimittaisiinko toisin.
Lääkärit joutuvat pohtimaan, arvioimaan miten kauan leikkaus tulee todennäköisesti kestämään ja miten potilas siitä selviää leikataampa sitten puudutettuna tai nukutuksessa.
Jälkeenpäin kuulin että seuraavan vuorossa olleelle käytiin useamman kerran ilmoittamassa, että edellisellä kestää vielä.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012 klo 20:23:15 Kirjoittaja Salla_ »  

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

vuosimalli-60
Poissa

Liike on lääke! Se on
totta!

Vastaus #7 - 22.04.2012 klo 18:34:50
Tulosta viesti  
Oikaiskaa jos olen väärässä,
mutta olisiko niin että lonkkia ei yleensä ole hyvä leikata kahta yhdellä kertaa?
Polvia sen sijaan leikataan toisinaan molemmat kerralla tilanteen mukaan toki.
Monia ikäisiäni täällä saitilla on ollut kertomassa positiivisista kokemuksistaan, kun olen selannut sivuja.
Jos sitten nivelet leikataan eri kerroilla niin leikkausväli saattaa olla aikalailla erilainen tässäkin suhteessa.
Jos lukemani mukaan lonkat voidaan jopa leikata kolmen viikon välein niin polvet leikataan aikaisintaan kai kolmen kuukauden välein?
Tosin siis toisilla välit saattavat olla huomattavasti pidemmätkin... molemmissa lajeissa.
Polvia en vain jaksa kuvitella leikattavan kolmen viikon välein... Tosin hurjalle kuullostaa se lonkkienkin kohdalla!!
Vaikka se, että molemmat lonkat leikataan kerralla kuullostaa aivan hurjalle, en osaa kuvitella... en tiedä onko kellekkään tehty niin? Vaikea kuvitella tilannetta... Järkyttynyt
Kertokaa toki jos näin on tehty. Kuullostaa vain vaikeammalle tilanteelle kuin molempien polvien leikkaaminen kerralla. Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #8 - 22.04.2012 klo 19:08:47
Tulosta viesti  
Kyllä molemmat lonkat voidaan leikata samalla kertaa, ei se ole millään tavalla mahdotonta, kyllä täälläkin on sellaisia tapauksia kerrottu ja ihan hyvin on mennyt. Saman jalan polvea ja lonkkaa ei voi leikata yhtaikaa, mutta molemmat lonkat voi tai molemmat polvet, ei tietenkään aina jos se olisi liian rankkaa kyseiselle potilaalle. Tuo minun tapauksessani ollut kolmen viikon väli sen sijaan näyttää olevan harvinainen, yleensä se on sitten useampia kuukausia jos ei leikata samalla kertaa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 22.04.2012 klo 20:24:56
Tulosta viesti  
Jos molemmat lonkat leikataan yhtäaikaa, joudutaan toinen sementöimään -- varauskielto; kokonaan tai raajan paino, osittainen. Niin kuin yksilöllinen ohje on.
kerron tänän 10v sitten käytäntönä olleen.
Tänä päivänä ohjeistus, tekniikka on muuttunut varmaan siinä määrin ettei tuo enää pidä paikkaansa.
Em syistä ei voitu leikata samanaikaisesti, miten olisi päässyt liikkumaan.
Hoitava taho on paras selvittämään itse kunkin vaihtoehtodot ja mitä valinnat käytännössä tarkoittavat.
Esim ensitietokursseilla, lonkan, polvien luennoilla voi kysellä yleisohjeita.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #10 - 22.04.2012 klo 20:37:35
Tulosta viesti  
Kehitys on tässä asiassa kehittynyt, kyllä nykyään pystytään laittamaan sementittömät tekonivelet molempiin lonkkiin yhtaikaa ja varausluvan saattaa saada heti, tapauksesta riippuen. Minulla on molemmat sementittömät ja kummallekin oli heti täyspainovarauslupa, vaikka niitä ei siis samalla kertaa leikattukaan mutta nykyisillä menetelmillä sellainenkin on mahdollista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #11 - 22.04.2012 klo 21:15:10
Tulosta viesti  
Puutunpa minäkin tähän yhtäaikaa-keskusteluun :

molempien samanaikainen leikkaus on varmastikin kiinni käsivoimista ja leikattavan yleiskunnosta.
Niinkuin kaikki me leikatut tiedämme, käsivoimat ovat lujilla, kun kyynärsauvoilla puserretaan liikkeelle - ja varsinkin se sängystä ylösnousu.

Ja sitten se, onko kotona apua.

Tuttavapiiriin kuuluu sekä polvi- että lonkkaleikattuja, joilla nämä asiat ovat olleet ok, ja lääkärin suostumus tietysti.
Heillä on mennyt tosi hyvin.

Mutta vaikka polveni leikattiin eri aikaan, 10kk välein, ei uusi leikkaus pelottanut tippaakaan ! Päinvastoin ; olisin ollut valmis siihen jo muutamaa kuukautta aikaisemmin. Nääs, kun ekan jälkeen kivut olivat tiessään, olin valmis uuteen kuin lukkari.....

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #12 - 22.04.2012 klo 22:22:13
Tulosta viesti  
Ei minustakaan tuntunut mitenkään kamalalta mennä toiseen leikkaukseen kolmen viikon kuluttua, kun ensimmäisestä ei ollut jäänyt mitenkään pelottavia muistoja, ja sitten toinen meni vielä helpommin ainakin minun kannaltani, lääkärin kannalta ehkä toinen oli vaikeampi kun siinä oli enemmän vikoja.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 22.04.2012 klo 22:46:48
Tulosta viesti  
Yleiskunnossa ja käsivoimissa ei ollut vikaa -- mutta kuten täällä on viisaasti todettu -- nykyään sementitön tekniikka sallii varaamisen. Onko sitten näin jokaisessa tapauksessa?

Aikoinaan se ei ollut mahdollista, sementillistä ratkaisua lääkäri ei pitänyt järkevänä.
Yksin en joutunut koko päivää selviytymään.
Luotan lääkärin arvioon eri aikaan leikkaamisesta. Voihan olla että hän toimi vaistojensa, koulutuksensa, oppiensa mukaan samaan tapaan kuin miten leikkaushaava tehdään -- edestä tai sivulta.
Käsineet käteen -- vanhat nahhanskat, joitten sormen päät raaskii leikata pois. Kun sänky on tarpeeksi korkea ja tukeva pöytä tms sopivasti, oikein aseteltuna vieressä -- voi sen avulla ponnistaa ylös terveen jalan varassa.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #14 - 22.04.2012 klo 23:06:01
Tulosta viesti  
On tapauskohtaista saako sementittömälle tekonivelelle heti täyspainovarausluvan vai ei, se riippuu ainakin siitä minkä verran ja miten luita on jouduttu muotoilemaan että tekonivel on saatu sijoitetuksi paikoilleen ja voi olla muitakin asiaan vaikuttavia tekijöitä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #15 - 23.04.2012 klo 10:03:40
Tulosta viesti  
Nykyään näytään katsottavan, että myös sementittömälle tekonivelelle voidaan heti varata. Luulen, että ne rajoitukset koskevat sellaisia tilanteita, joissa joudutaan luuduttamaan; joko omaa luuta on siirretty tai luupankista on täytetty jotain vajaata kohtaa. Luutuminen kestää viikkokausia (6-8 viikkoa ainakin) ja sellaiseen joudutaan usein synnynnäisen epämuodostuman kohdalla (tai uusintaleikkauksessa!), kun aiempaa nivelkuoppaa ei voida hyödyntää sellaisenaan. Reisiluun päähänhän tulee joka tapauksessa proteesi (tuskin tuolloin voi tulla pinnoite kyseeseen) niin että se lantion puoli on tässä merkitsevä.

Tunnen useita henkilöitä, joille on molemmat lonkat leikattu samaan aikaan. Ensi viikot ovat vaikeita, sen jälkeen kehuvat ratkaisua mainioksi.

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #16 - 23.04.2012 klo 10:18:38
Tulosta viesti  
Totta, tuntuu vaikka olisi aikoinaan esitetty yhtäaikaista en olisi suostunut -- ellei sitten lääkäri olisi pitänyt välttämättömänä.
Aikoinaan puhuttiin paljon millaista haittaa sementöinnistä voi olla mahdollisen uusinnan yhteydessä.
Tänäpäivänä ei välttämättä enää ole niin.
Nykytekniikalla kun on mahdollista varata heti, ellei sitten ole erityisiä syitä jotka estävät.
Kun heti pääsee kävelemään ilman varauskieltoa, olisi se pelkästään positiivista, kaiketi.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #17 - 23.04.2012 klo 10:39:59
Tulosta viesti  
Varmaan se on edelleen yksilöllistä ja tapauskohtaista kumpi käy paremmin, joskus lääkäri päättää ilman muuta kuinka tehdään ja joskus potilas saa valita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #18 - 23.04.2012 klo 13:54:51
Tulosta viesti  
Minä,kaksi lonkkaleikkausta läpikäyneenä en kyllä suostuisi molempien lonkkien yhtäaikaiseen leikkaukseen.Oli tuossa yhdessäkin aina kerrallansa toipumista Hymiö
4 kk oli lonkkieni väli ja se tuntui sopivalta.Toinen oli jo kuntonen,kun toinen alkoi toipumisen.
Joillekin se sopii,mulle ei Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #19 - 23.04.2012 klo 14:27:35
Tulosta viesti  
Lainaus:
Aikoinaan puhuttiin paljon millaista haittaa sementöinnistä voi olla mahdollisen uusinnan yhteydessä

Tämä lienee yksi syistä, miksi sementöinnistä on luovuttu. Ymmärrettiin, että proteesin kulumisen vuoksi tulee väistämättä uusintaleikkauksia ja sementti on silloin ylimääräinen hankaluus. Lisäksi on ryhdytty leikkaamaan yhä nuorempia, jolloin tilastollisesti uusintaleikkaukset lisääntyvät.

Minulla oli leikkausten väli 3 kk. Tämä oli ennalta suunniteltu (enimmäisen jälkitarkastus samalla esitutkimus toiseen, lisäksi päästiin samalla hammasratsialla)  ja matkan varrella seurattiin, tulenko leikkauskelpoiseksi siinä ajassa. Ensimmäisessä leikkauksessa hb putosi 80:een, nousi rauta- ja verilettukuurilla takaisin 130:een tuossa ajassa.

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #20 - 23.04.2012 klo 15:18:49
Tulosta viesti  
Aikoinaan ei varmaan ollut vaihtoehtoja.
On vaatinut paljon tutkimustyötä, kehittelyä, jotta ollaan päästy nykytilanteeseen.
Kolmesta kuukaudesta muistaakseni puhuttiin kohdallani, mutta kaikkien vaikeuksien ja hankaluukisien vuoksi tästä jouduttiin luopumaan.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012 klo 19:38:22 Kirjoittaja Salla_ »  

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Sijainti: Kerava
Vastaus #21 - 24.04.2012 klo 22:58:43
Tulosta viesti  
Minulla leikattiin polvet vuoden välein ja se oli minulle hyvä ratkaisu. Nyt leikattiin vain toinen lonkka ja jos toinenkin pitäisi lähiaikoina leikata, en olisi antanut tehdä niitä samalla kertaa.

Ja miksi en  Täh. Siksi, etten olisi pärjännyt kotona itsekseni jos molemmat jalat olisivat olleet poissa pelistä samaan aikaan. Toisen polven leikkaus ei pelottanut sen enempää kuin ensimmäisenkään ja nyt lonkan jälkeen olen paljon viisaampi kun on aika leikkuuttaa toinenkin. Mutta nämä ovat mielipidekysymyksiä kummin kannattaa tehdä silloin kun se on oman päätöksen varassa. Jos on kotona apua yllin kyllin, ei varmaan ole kestämätöntä toipua kaksoisleikkauksestakaan, ensimmäinen kuukausihan siinäkin lienee se hankalin.

Ei onnistuisi vaakataivutus (leikattu jalka takana irti maasta ja taipuminen eteenpäin toisen jalan varassa) jos molemmat lonkat olisi nyt leikattuina. Lattiaan saakkahan tuollakaan tavoin en yletä mutta kuitenkin paljon alemmas kuin liikerajoitukset antaisivat myöten  Hymiö.

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #22 - 25.04.2012 klo 19:43:54
Tulosta viesti  
Samat ajatukset kuin edellisellä kirjoittajalla.
Aikoinaan mietin mitä jos yhtäaikaa -- olin kuullut sellaisesta vaihtoehdosta. Itsekseni mietin, miten se kävely kun ei saa varata. Kukaan ei osannut, ymmärtänyt tuolloin selittää että toinen sementöidään.
No tänä päivänä on toinen tilanne -- enimmäkseen taitaa lonkat olla ei-sementillisiä ja varata voi.
Asia oli varmaan henkilökunnalle itsestään selvä ettei asiasta tullut mieleenkään ottaa puheeksi tai siksi kun lääkäri sanoi ettei kannata yhtäaikaista leikkaamista.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

RowanBerry
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Kipukynnys: äärimmäinen.

Sijainti: Hyvinkää
Vastaus #23 - 09.09.2012 klo 23:40:19
Tulosta viesti  
Sopuli kirjoitti 22.04.2012 klo 17:02:59:
Minun lonkkani leikattiin kolmen viikon välein, ja se kolme viikkoa oli siinä vaikeinta aikaa kun leikkaamaton lonkka huononi sitä mukaa kun leikattu parani. Kuntoutuminen rupesi edistymään vasta sitten kun toinenkin oli leikattu. Miten on paras tehdä, se on tapauskohtaista, eikä lääkäri suostu leikkaamaan molempia lonkkia tai molempia polvia yhtaikaa jos arvelee että se olisi kyseiselle potilaalle liian rankkaa. Jos molemmat leikataan samalla kertaa, toipumisen alkuvaihe on hankalampi, mutta sitten ei tarvitse taas aloittaa koko hommaa alusta toisen kanssa, vaan molemmat jalat kuntoutuvat samassa tahdissa. Niin minullekin sitten loppujen lopuksi kävi, vaikka se kolme viikkoa siinä välissä olikin. Ensin oli tarkoitus leikata molemmat samalla kertaa ja itsekin olisin suostunut, että se olisi sitten ollut kerralla selvä, mutta suunnitelma kaatui siihen että minulla oli aikaisemmin samana vuonna ollut aivoinfarkti ja siksi oli turvallisempaa leikata eri kerroilla, mutta toinen leikkaus sijoitettiin kuitenkin pian ensimmäisen jälkeen koska lääkäri tiesi että kunnolliset kävelyharjoitukset eivät onnistu ennen kuin molemmat on leikattu. Kyllä lääkärit osaavat suunnitella nämä ja ottaa kaikki asiaan vaikuttavat seikat huomioon. Jos lääkäri on sitä mieltä että molemmat voi leikata yhtaikaa ja itsekin haluat saada homman kerralla selväksi, se on aivan mahdollista.

Pioni kirjoitti 23.04.2012 klo 10:03:40:
Tunnen useita henkilöitä, joille on molemmat lonkat leikattu samaan aikaan. Ensi viikot ovat vaikeita, sen jälkeen kehuvat ratkaisua mainioksi.

Tämä on se asia, joka on minuakin jo ehtinyt alkaa askarruttaa, eli haluaisinko eri- vai yhtäaikaisen leikkauksen. Alan vahvasti kallistua "samalla kertaa molemmat" -remontin puolelle, jos vaan leikkaava lääkärikin olisi samaa mieltä.

Olen vielä työssäkäyvä ihminen ja haluaisin uhrata aikaani pienille tyttärentyttärilleni sen sijaan, että puolen vuoden välein olisin 3 kk poissa kuvioista. Samoin työpaikaltani poissaoleminen kävisi hankalaksi ( = työnantajan kannalta - sen verran velvollisuudentuntoinen ihminen kun olen)...

Koska olen juuri seurannut äitini kuntoutumista (tekonivelet lonkkiin 8 kk välein), uskaltaisin vielä ajatella itsekin kuntoutuvani yhtä tehokkaasti ja nopeasti, vaikkakin ensimmäiset viikot/kuukaudet olisivatkin vaikeita  Hymiö .

Vasen lonkka leikattu 16.01.2013, oikea leikattu 03.06.2013. Syksyllä kaksijalkainen!!! Jospa sittenkin ne kävelysauvat mukaan, kun loma koittaa!!
Sivun alkuun
IP kirjattu