Normaali aihe Miten hemmottelette itseänne leikkauksen jälkeen? (Luettu 6 859 kertaa)
aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Sijainti: Kerava
Miten hemmottelette itseänne leikkauksen jälkeen?
27.02.2012 klo 19:55:22
Tulosta viesti  
Mietiskelen mitä kivaa/ spesiaalia keksisin itselleni palkkioksi siitä että selviän täyspäisenä (toivottavasti  Virnistys) leikkauksesta. Onko vinkkejä? Jotain, joka "värittäisi" juuri tätä toipumista?

Ekan polvileikkauksen jälkeen tilasin itselleni kolmeksi kuukaudeksi Seiskan  Pyöritä silmiä. Lehteä piti lukea lähes hanskat kädessä, sellaista sontatunkioiden pöyhimistä se piti sisällään (anteeksi jos palstailijoissa on Seiskan ihailijoita  Virnistys). Toisen polven toipumislomaksi tilasin määräaikaisena Hesarin; sisällöllisesti selvästi parempi valinta mutta hanskoja senkin lukemiseen olisi tarvittu (paljon painomustetta). Nyt vähän pähkäilen tilaisinko töllöön toipumisajaksi kanavapaketin; olisi hyvää aikaa palauttaa mieleen esim. italiankieltä tilaamalla pakettiin myös italiankielinen kanava. Vai onkohan tuo sittenkin liian tylsää  Epävarma

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Re: Miten hemmottelette itseänne leikkauksen jälkeen?
Vastaus #1 - 27.02.2012 klo 20:17:47
Tulosta viesti  
Kyllä se jotain ostamista on ollut.  Hymiö

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

Cat..
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #2 - 27.02.2012 klo 20:58:58
Tulosta viesti  
Kanavapaketti varmaan hyvä idea! Sitten hyvien kirjojen ja dvd elokuvien lainaaminen kirjastosta. "Kaveri" voi käydä kortillasi. Kijat ja dvd.t löytyvät osoitteesta helmet.fi. Itse käytin em hyväkseni ja kotoa käsin voi koneelta katsoa mitä haluaa ja pyytää varaamaan josei löydy. Itse käytin em maksutonta palvelua hyvökseni Kliseinen!

Sitten terveellistä ja jotain "epäterveelistä" naposteltavaa. Kyllä ne kilot lähtee, kun pääsee liikkeelle Hymiö!

Hyvä idea se italian kielen uudellen opettelu capiche(?) Virnistys.

Tsemppiä sinulle Hymiö!.

Lonkkaleikkukset ohi!!
Toinen tammikuussa ja toinen elokuussa 2012.
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Vastaus #3 - 03.03.2012 klo 11:08:15
Tulosta viesti  
Grazie Cat e Kurnaus  Hymiö vastauksistanne. Muut klubilaiset eivät ilmeisesti hemmottele itseään  Täh tai sitten haluavat pitää omat keinonsa salaisuuksina  Sinetöidyt huulet.

Jos ei ihan hemmotteluna niin hyvänä vinkkinä sain eilen työkaveriltani vinkin käyttää tukankuivaajaa varpaiden kuivattamiseen pesun jälkeen. Jonnekin vain istumaan ja fööni puhaltamaan kohti varpaiden välejä. Varsinkin leikkauksen jälkeen on ilmeisen oivallinen keino huolehtia varvashygeniasta  Kliseinen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #4 - 03.03.2012 klo 18:22:03
Tulosta viesti  
Minä en muista enää runsaan kolmen vuoden takaa, hemmottelinko itseäni jotenkin erikoisesti. Sen muistan että oli upeaa päästä taas shoppailemaan, ehkä siinä yhteydessä ostin jotain hemmottelumielessäkin vaikka enemmän kyllä ihan käytännön juttuja.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

PiAnn
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #5 - 03.03.2012 klo 20:30:45
Tulosta viesti  
Olen varmaan ikävä ihminen  Kliseinen,
kun minua palkitsee jokainen päivä, jolloin pystyn tekemään
jotakin uutta, mitä leikkauksen jälkeen tai ennen en ole voinut tehdä...siinä se Kliseinen
Kevät on vauhdilla tulossa ja multasormet syyhyävät, ihanaa!!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lakerikenkä
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Koti on ihmisen pesä

Vastaus #6 - 04.03.2012 klo 07:41:35
Tulosta viesti  
Minulla on tallentava DVD-laite, jossa siis voi kovalevylle tallentaa ja siirtää DVD:lle. Tallensin mielisarjojani ja katselin niitä aamutoimien jälkeen (nehän tunnetusti vähän kestää kun on leikattu). Tuo laite on ollut minulla jo 7 vuotta. En voi vaihtaa uudenlaista TV:tä vielä kun tuo laite ei ole yhteensopivat uusien televisioitten kanssa. On siitä ollut paljon iloa. Nykyään telkkarista tulee kyllä aamupäivisinkin kaikenlaista kivaa.

Minä nuorempana päätin, että kun toivun leikkauksesta laitan korkkarit jalkaan. Sitä en tainnut toteuttaa. Tykkään mukavista kengistä jotka eivät paina. Kyllä korkkarit on juhlakengät vaan.

Noudatin päivässäni rutiineja ja niiden avulla aika kului paremmin.

Synnynnäinen lonkkien sijoiltaanmeno, useita leikkauksia lapsuudessa ja nyt varaosat lonkissa. En kuitenkaan haluaisi olla kukaan muu kuin juuri minä höystettynä näillä kolhujen tuomilla elämänkokemuksilla.
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Vastaus #7 - 04.03.2012 klo 10:41:41
Tulosta viesti  
Tuosta PiAnnin kommentista muistui mieleen miten luksusta oli kun polvileikkauksen jälkeen sairaalassa sai ensimmäisen kerran käydä vessassa niin ettei tarvinnut "ilmoittaa" tarpeesta kenellekään eikä kukaan odottanut oven takana milloin tuli valmista  Kliseinen. Se on totta, että useimmiten nuo aiemmat "itsestään selvyydet" saavat aikaan suurimmat onnen tunteet kun niistä taas tulee itsestään selvyyksiä.

Olen jo jonkin verran tallentanut "hyviä" ohjelmia, jotta on sitten leikkauksen jälkeisiksi ensimmäisiksi heiveröisimmiksi viikoiksi ajankulua. Kirjastoon ja sen aarteiden ääreen on myös lyhyt matka (n. ½ km) ja siellä on muutama korkea pallikin, joilla voi lepuuttaa jalkojaan jos kunto ei riitä.

Hemmottelua on taatusti myös seurata aamusta iltaan miten kevät muuttuu kesäksi. Pieni hengähdystauko työelämästä ei liene pahitteeksi sekään, täytyy vaan ottaa se positiivisesti ja leppoisasti eikä tuskailla mahdollisen "avuttomuuden" kanssa (ehkä helpommin sanottu kuin tehty). Multasormiakin alkaa lisääntyneen auringon myötä syyhyttää, joten täytyykin laittaa niin pitkään kuin pystyy  parvekkeen istutuslaatikot  valmiiksi odottelemaan istutuksille sopivia myöhäiskevään lämpimiä säitä  Hymiö.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #8 - 04.03.2012 klo 11:10:17
Tulosta viesti  
Olisi kiva tosiaan laittaa jotain herneitä ym. muita juttuja kasvaan nyt. Kerrankin olisin ajoissa. Kliseinen

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: hämeenlinna
Vastaus #9 - 04.03.2012 klo 12:22:40
Tulosta viesti  
Vaatipa oikein miettimistä, että miten itseäni oikein hemmottelin, kun leikkauksesta on jo aikaa. Ainakin sai aikaa ihan itselleen. Sai nukkua kun nukutti (yöllä ei aina nukuttanut). Tein joka päivä lenkin - aluksi lyhyen, sitten vähitellen pitemmän ja pitemmän. Koneella ei voinut istua kuin hetken, kun polvet menivät jumiin, eikä kannettavaa ollut.
Herkkuja ei juuri tullut syötyä, ainakaan aluksi, kun mies kävi kaupassa ja toi juuri sen, mitä listassa luki eikä mitään ylimääräisiä herkkuja. Sen ja lenkkien ansiosta paino putosi. Töihin menon jälkeen se on noussut, kun välillä pitää stressiä hoitaa suklaalla.
Päiväunien ja lenkkien välissä luin ja luin. Yksi lehtitilauskin tuli tehtyä - jälkeenpäin ajateltuna osittain särkylääkkeiden vaikutuksesta.
Parasta oli se, että olin kotona, kun ekaluokkalaiseni tuli koulusta. Oli aikaa kuunnella kuulumiset heti ja auttaa läksyissä.
Puhelin oli myös tärkeä. Silloin näki myös sen, kenelle on tärkeää soittaa kotona sairastavalle työkaverille tai ystävälle.
Kannattaa tehdä sitä mihin muulloin ei ole aikaa, jos vain nivelet antavat myöten.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #10 - 04.03.2012 klo 18:27:44
Tulosta viesti  
Minä katsoin Sormusten herran ja Tähtien sodan kaikki jaksot uudestaan ja jotain muutakin kivaa... Ja luin. Hyvä syy laiskotella...

Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

*kohti uusia seikkailuja*

Vastaus #11 - 29.03.2012 klo 10:33:45
Tulosta viesti  
Minä katsoin kaikki sisustusohjelmat ja vähän hömppääkin tais tulla katsottua. Kaupunkiin matkustin vaikkei ollut asiaakaan ja torikauppiaiden kanssa oli aikaa höpötellä, uusia tuttujakin sillä tavalla tuli. Leipominen on aina ollut suosikkiaiheitani, ei aina hyvästä mutta jotenkinhan sitä pitää saada aika kulumaan. Ristikkolehtiä ostin ja taisin minäkin tilata yhden lehden lisää. Tietty nautintoni ei ollut satalasissa koska työnhaku alkoi heti sairausloman jälkeen. Sairauslomasta nyt pian 4 kk, alkaa huolestuttaa... Niin tämä aihehan oli hemmottelu ei surkuttelu Virnistys

Lonkka oikea 8/2011, vasen 2/2013, revisio 5/2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Vastaus #12 - 29.03.2012 klo 12:26:18
Tulosta viesti  
En ole pistänyt tikkua ristiin hemmottelun eteen  Vihainen. Taitaa jäädä hemmottelu siihen että lusmuilen päivät pitkät hyvällä omallatunnolla tekemättä varsinaisesti yhtään mitään  Kliseinen. Tai no, nautiskelen kattien kanssa aurinkoisesta keväästä tuolla parvekkeella sitten kun kevät tulee ja kun meikäläinen onnistuu sinne itsensä kampeamaan (= 3 porrasta ilman kaidetta).

Sivun alkuun

IP kirjattu

sephora
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #13 - 02.04.2012 klo 11:54:51
Tulosta viesti  
Olen saikulla lätkän mm-kisojen ajan, joten ajattelin tilata itselleni canal plussan siksi ajaksi, voi katsella kisoja. Ja lisäksi ostin itselleni kauan haaveilemani mekanismituolin. Vähän luksusta sairaslomalle Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

pauliina
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #14 - 02.04.2012 klo 15:24:11
Tulosta viesti  
toukokuussa ostettiin uusi pihakeinu jossa oli ihana keinutella ja katsella kevään tuloa. marraskuun lopulla oli joulu lähellä ja ilman mitään paineita sekin tuli ja meni .

Sivun alkuun

IP kirjattu