Normaali aihe MBT-kengät (Luettu 10 399 kertaa)
tuija
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Hämeenlinna
MBT-kengät
09.02.2012 klo 19:52:37
Tulosta viesti  
En löytänyt aiheesta keskustelua, vaikka muistelin sellaista olleen.

Eli, onko kokemuksia kyseisistä kengistä?

Löysin kirppikseltä urheilumalliset edulliseen hintaan, joten ostin kun olen lukenut niistä paljon kehuja. Kotona käppäillessä kokemus jalan alla tuntuu aika mielenkiintoiselta. Sisäänajovaihetta lähinnä mietin.. kuinkahan varovaisesti pitäisi aloittaa? Ajattelin ottaa kuntosalille mukaan, mutta pitäisikö ottaa myös toiset kengät ja vaihtaa kesken treenin? Kävelen/juoksen/poljen stepperiä 10-30 min + lihaskuntotreeni yhteensä n. tunnin verran. Liikaa ensi kerralle?

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Re: MBT-kengät
Vastaus #1 - 09.02.2012 klo 19:57:13
Tulosta viesti  
Taisi olla tuolla yleisessä keskutelussa "masai kengistä" otsikolla. Hymiö Eikö kuntosalille kannattais ottaa ihan normaalit kengät?

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuija
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 10.02.2012 klo 20:10:45
Tulosta viesti  
Kiitos, löytyi. En muistanut kokeilla masai-nimitystä haussa.

Salille ottaisin ihan siksi, että kesää odotellessa saisi vähän testata niitä juoksumatolla. Ulos liukkaalle kadulle ei voi sentään heti mennä. Eikä tarvitse miettiä, kuinka pitkälle lenkille uskallan lähteä, ja sitten laitteelta-laittelle siirtymisessä joutuu vähän kyykistelemään ja pitämään tasapainoa seistessä. Kuvittelisin sen olevan hyvä alkuharjoitus.

No, kaipa nuo koivet protestoivat, jos käy liian rasittavaksi. Sukkasillaankin pärjää kun tekee vain yläkroppaa Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Vastaus #3 - 10.02.2012 klo 20:39:48
Tulosta viesti  
Juu
Jalkaterän marssimurtuman jälkeen ostin ihan aidot masaikengät, töihin. En keksinyt muita "jäykkäpohjaisia" kenkiä, joissa olisi joustoa. Hoiturina kävelen niillä 8-10 tunnin työpäiviä... ja ai että tuntuu pohkeissa, takareisissä, pakaroissa ja alaselässä. 

Valmistajan mukaan niillä voi juosta, mutta itse en sitä tekisi tässä toipumisen vaiheessa. Kävelykin on aika kova juttu, alkuun niillä voi vaikka kävellä sisällä, keinua paikallaan jne. Itse tykkään niistä... ja aika monela kollegallakin on. Nätimpiä saisivat olla myös.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Sijainti: Kerava
Vastaus #4 - 10.02.2012 klo 23:21:33
Tulosta viesti  
Minullakin on masai kengät sekä umpikengät että sandaalit. Umpikenkiä olen käyttänyt aika vähän (vähän rohjon oloiset  Kieli) mutta sandaaleita kesällä aika paljonkin. En itse ole liikunnallinen ja saankin noista kengistä makean kipeät  Virnistys lihakset ensialkuun jo pienen kävelylenkin jälkeen ja ihan eri lihakset kuin kävelystä muutoin on tullut. Mielestäni niillä askeltaminen on "pehmeämpää" ja siten jotenkin hellempää polville ja lonkille. Ja selkäkin tykkää niistä; kun seison esim. kassajonossa tavallisissa kengissä, tulee jalkoihin usein tönkköyden tunne mutta noillapa selkä jaksaa mainiosti ja jalat säästyvät "tukkiutumiselta". Ainut huono puoli noissa sandaaleissa on se, että solkikiinnitys on jalkaterän ulkosyrjällä ja se on juuri se paikka, jonne jäykkä selkäisen ja -lonkkaisen on todella vaikea ylettää  Vihainen.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2012 klo 04:39:21 Kirjoittaja aavee »  

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hellu
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 13.02.2012 klo 19:28:27
Tulosta viesti  

Minulla on paljon kokemusta niin sandaaleista kuin työkengistä ja en todellakaan enää muihin lätysköihin vaihda! Polvikivut karsiutuneet aika minimiin ja muutenkin tykkään niillä kävellä ja on todella moni työpaikalla laittanut sellaiset. Suosittelen mutta en suosittele juoksemista niillä vaikka kyllä niillä voi juostakkin. Virnistys

-Hellu-
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuija
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 21.02.2012 klo 22:13:52
Tulosta viesti  
Kerronpa nyt kokemukseni, kun kysyinkin. Kengät olleet nyt 2 kertaa salilla jalassa, n. 15 min. kävelyä juoksumatolla kummallakin kerralla + liikkuminen paikasta toiseen salilla.

Ensivaikutelmana jännä tunne, vähän kuin kuin kävelisi patjan päällä. Selkä on ollut rasittunut seisomatyöstä ja olo kummasti helpotti heti kun sain kengät jalkaan. Eka minuutti tuntui vähän tasapainon hakemiselta reippaassa vauhdissa, mutta pian siihen tottui. Nilkkani ovat aika löysät, mutta pohjan alta tuntui kuitenkin löytyvän mukavasti tukea pitkittäisholville ilman tukipohjallistakin. Niiden käyttöä ei kuulemma suositella yhdessä? Ootan innolla kevättä ja kadulle pääsyä Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #7 - 22.02.2012 klo 15:55:36
Tulosta viesti  
Minulle ei varmaan sovi MBT-kengät, kun nilkan liikkuvuus on niin huono.  Pyöritä silmiä

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu