Normaali aihe Henkilökohtainen kysymys naisille ;-) (Luettu 17 260 kertaa)
Mariza
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Päivä kerrallaan!

Sijainti: Kanta-Häme
Henkilökohtainen kysymys naisille ;-)
15.07.2011 klo 14:16:04
Tulosta viesti  
Tällä hetkellä vasemman lonkan liikkumisaste sivulle on n. 20 astetta. Jokainen nainen ymmärtää ettei kivuton seksi tuolla astemäärällä voi kestää pitkään  Epävarma  Onneksi on keinoja ja asentoja ....
Varsin viriilinä ( Pyöritä silmiä ) naisena mietinkin nyt että mites tuolla makkarin puolella sitten sujuu kun proteesi laitettu ja leikkauksesta kunnolla parannuttu. Oletan että liikerata kasvaa normaaliksi. Antakaa mulle rohkaisua siitä että seksielämä jatkuu proteesinkin kanssa  Pyöritä silmiä Pusu ............

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Henkilökohtainen kysymys naisille ;-)
Vastaus #1 - 15.07.2011 klo 15:46:28
Tulosta viesti  
Lonkan liikeradat paranevat yleensä leikkauksen jälkeen normaaleiksi ja asennot joita lonkan huono liikkuminen on haitannut onnistuvat taas, ihan kaikessa elämässä eikä pelkästään seksin osalta. Aivan äärimmäisyyksiä pitää välttää, esim. joitakin jooga-asentoja, mutta yleisesti ottaen tekonivelet liikkuvat hyvin ja kivuttomasti. Minulla oli ennen leikkausta vasemman lonkan liikeradat 10-20 astetta suuntaansa ja oikeaa ei pystynyt edes kunnolla kokeilemaan kun sattui niin kovasti, mutta yksivuotistarkastuksessa fysioterapeutti totesi että normaalit liikeradat.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 15.07.2011 klo 16:53:44
Tulosta viesti  
Juu, kuten Sopuli sanoi: lonkan liikerata palaa kutakuinkin normaaliksi.

(itse asiassa minä totesin hiukan aikaa sitten pystyväni istumaan jonkin aikaa risti-istunnassa, mihin en ole kyennyt 12-vuotiaana sairastamani lonkkatulehduksen jälkeen kunnolla (tuolloin tulehdus hoidettiin, mutta kuntoutus oli sitä ja tätä - kun pystyin kävelemään ja juoksemaan, katsottiin kaiken olevan hyvin)

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pike4
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 15.07.2011 klo 21:29:49
Tulosta viesti  
Täällä Lauran kanssa samoihin aikoihin (syyskuussa 2009) uuden lonkkanivelen saanut äiti-ihminen.
Tässä kypsässä iässä ovat seksihalut melko lailla laimeat. Kuitenkin on ihanaa, kun uuden lonkkanivelen kanssa homma sujuu. Ei tarvitse kesken touhujen pelätä, että lonkka jumittaa ja sattuu hirveästi. Vaikuttaa kummankin vireeseen, kun muutaman kerran on niin käynyt.

Kyllä uusi lonkkanivel on hyvä myös tällä elämän alalla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #4 - 15.07.2011 klo 23:08:43
Tulosta viesti  
Mutta ennen sitä saatava paikat kuntoon. Silmänisku
Mulla ollu kohta vuoden lähete gynenpolille naistenvaivoja hoidattamaan.Jääny käymäti.En ole saanut itseäni "gyneasentoon.Nyt olis seuraava aika sinne 15.9.Kuvittelin,että sen homman hoidan nyt kunnossa ollessa pois,mutta saapa nähdä loitontuuko jalat silloinkaan. VihainenSyyskuussa lähete menee vanhaksi...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 16.07.2011 klo 10:31:36
Tulosta viesti  
Jos edes toinen kääntyy, niin saattaisi onnistua. Tuota nuorempaa synnyttäessäni piti merkkauttaa papereihin että vasen lonkka ei taivu, mutta kaikki sujui normaalisti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #6 - 16.07.2011 klo 11:38:32
Tulosta viesti  
Joo, minä ajattelen myös että ehkä sen jo leikatun lonkan saisi kääntymään niin paljon että gynekologinen tutkimus onnistuisi. Jos selittäisi gynekologille mikä on ongelma niin ehkä asentoa voisi soveltaa sen mukaan? Sitten kun molemmat on leikattu, niin parin kuukauden päästä liikkuvat jo hienosti, mutta jos lähete vanhenee syyskuussa niin et ehdi odottaa toista leikkausta ja siitä toipumista.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #7 - 17.07.2011 klo 08:46:08
Tulosta viesti  
7 viikkoa vasemman puolen leikkauksesta ja liikerata on jo aika hyvä. Onneksi liikkuvuus on palautunut, sitä tunsi itsensä jo ihan sahapukiksi, kun lonkat eivät liikkuneet mihinkään. Ilman yhtä keppiä ja ontumista ei kulku vielä tahdo onnistua, mutta eiköhän sekin pian ala sujumaan. Pieniä matkoja kuljen jo ilman keppiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Raakel
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #8 - 28.08.2011 klo 21:47:13
Tulosta viesti  
Seksi onnistuu varmasti lonkkaleikkauksen jälkeen ja myös ennen sitä, kun halut on kohdallaan. Asennot vain pitää miettiä tilanteen mukaan. Minulla on 6 kk ikäiset lonkkanivelet ja seksi onnistuu, ei jää ainakaan liikeradoista kiinni. Itse asiassa onnistui tiettyä varovaisuutta noudattaen vain Pyöritä silmiä kaksi viikkoa molempien lonkkien leikkauksesta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mariza
Poissa

Päivä kerrallaan!

Vastaus #9 - 29.08.2011 klo 13:07:08
Tulosta viesti  
Rohkaisevia vastauksia  Silmänisku

Uudet lonkkakuvat eivät tuoneet muutosta, lääkäri ei suostu leikkaamaan  Vihainen

Eli näillä kivuilla ja rajoitteilla mennään nyt sitten eteenpäin  Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Sijainti: Pohjois-Karjala
Vastaus #10 - 03.11.2011 klo 19:15:44
Tulosta viesti  
Hei! Toivon myös, että liikeradat palautuisi leikkauksen jälkeen (nyt 5 vk leikkauksesta). Toinen lonkka on tosiaan leikattu, mutta tuo toinen vielä "kanittaa", mutta "hätä keinot keksii". Hymiö
Laitan tähän oheen linkin, jos siitä olisi apua jollekin eli tässä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=rek00087. Jos tuo osoite ei toimi, niin tuolta Terveyskirjaston sivuilta löytyy artikkeli "Yhdyntäasentoja tekonivelleikkauksen jälkeen."

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
vasempaan lonkkaan kokotekonivel, 2012/6
Iloa pintaan, vaikka syän märkänis!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mariza
Poissa

Päivä kerrallaan!

Vastaus #11 - 04.11.2011 klo 12:48:33
Tulosta viesti  
Kiitos linkistä sisse,

noita on nyt jo osittain jouduttu soveltamaan.  Pyöritä silmiä

Ratsastus on ollut mun lempiasentoni, sitä kaipaan nyt ihan hirveesti, vaikkei vielä ole edes leikattu  Kieli

Onneksi operaatio on muutaman viikon kuluttua esessä, ja kunhan kevät koittaa niin...  Silmänisku Silmänisku Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #12 - 04.11.2011 klo 12:52:26
Tulosta viesti  
Ja mulla kerkes se lähete sinne naistentautienpolille mennä vanhaksi Surullinen
No jospa nämä koivet vielä suostuisi joku päivä loitontumaan,niin ehkäpä saisi tämänkin vaivan sitten pois.Ja uudella lähetteellä Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #13 - 04.11.2011 klo 18:55:50
Tulosta viesti  
Minä kävin papaseulonnassa pari viikkoa sitten. Onnistuihan se, vaikka vähän vielä "kanitti". Mulla oli samat ajatukset, kuin sulla, Maritza. Nyt on onnistunut jo jonkun aikaa ratsastaminen, leikkauksesta 5kk, ja en puhu nyt hevosesta...... Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mariza
Poissa

Päivä kerrallaan!

Vastaus #14 - 05.11.2011 klo 11:04:57
Tulosta viesti  
Heluna, tuo oli ihana uutinen  Hymiö Hymiö Hymiö Hymiö Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu