Normaali aihe Re: Leukanivelen kuluma (Luettu 13 122 kertaa)
Janna
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Uusimaa
Re: Leukanivelen kuluma
17.03.2011 klo 17:17:11
Tulosta viesti  
valitettavasti  Nolostunut

Sivun alkuun

IP kirjattu

haidi84
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #1 - 06.11.2011 klo 19:08:52
Tulosta viesti  
tästä ketjusta on ilmeisesti poisteltu viestejä, mutta onko teillä leukanivelen kulumia ja onko tullu myöhemmin jotai ongemia jos on ollu tulehdus leukavivelessä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mamselli
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #2 - 06.11.2011 klo 19:43:52
Tulosta viesti  
Hei. Kyllä on leukanivelartroosi eli kulumat/rikko. Itseasiassa tekonivel on oikealla puolella, joka laitettiin 2009. Mie olen narskuttanut hampaita lapsena niin että hampaan kuluneet ja sitten olen tullut pää eellä hevosen selästä usean kerran jne. 2007 leikattiin kumpikin puoli: oikealla oli luupiikki,joka hiottiin ja nivelpussi riekaleet poistettiin. Vasemmalta puolelta pussi vedettiin paikoilleen. Epävarma Vasen puoli on oireillut tämän vuoden. Sitä yritettiin puhdistaa keväällä,mutta ei oikein onnistunut,kun ahdas nivelväli. Kortisoni lääkkeeksi. Elokuussa toisen kerran laitettiin kortisonipiikki. Ensi viikolla olen menossa oysiin, ja varmaan piikki laitetaan. Ilman useaa lääkettä en pärjää ollenkaan. Tekonivel on ok. Kipu on raskas seuralainen, vie voimat. Odotan että tekonivel laitetaan vasemmallekin puolelle... toki ois hyvä kun ei tartteis,mutta sille näyttää. Jaksamisia teille ; mun turvani ja voimani on usko Jeesukseen.  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

haidi84
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #3 - 23.03.2012 klo 16:31:30
Tulosta viesti  
voi p..a! nyt sitten vasemman puolen leukanivel pamahti. kuului vaan ruks ja niin ku ois jäänyt leuka väärään asentoon. tosin samalla puolella viisaudenhammaskin tulossa, saattaa olla tulehtunu ja tulehdus levinnyt leukaniveleen. apua, pitäis vielä saada äkkiä apua kun kipuja mut viikonloppu edessä...jospa sais edes päivystyksen kautta antibiootit, jos se on se viisuri mikä levittää tulehdusta.. ja sitten ensi viikolla nivelasioita selvittää...

Sivun alkuun

IP kirjattu

rusmar
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #4 - 06.04.2012 klo 13:14:05
Tulosta viesti  
Hei,

mulla reuman puhjetessa tulehdus levisi leukaniveleen, ja sieltä hampaiden juuriin.  Tuli isoja remppoja hampaisiin, poistoja ja ym. Leukanivelessä todettiin siirtymä ja nivelen alentuma. Eli vaikutuksia on. Teetin purentakiskon, jotta hampaat ja leuat säilyy öisin, kun niitä tulee purtua yhteen. Vielä ei ole ollut suurempia ongelmia leukanivelten kanssa, vaikka niissä tälläistä on ollutkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu