Normaali aihe ylipainoinen,lonkkavikanen ja leikkaus edessä (Luettu 14 785 kertaa)
daru
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Liike on lääke!

ylipainoinen,lonkkavikanen ja leikkaus edessä
17.02.2011 klo 13:37:11
Tulosta viesti  
Heips!

Tahtoisin kuulla kokemuksianne ylipainosta ja lonkkaleikkauksesta.Olen leikkausjonossa ja kovasti yllipainoinen.Yritän nyt laihtua melkoisella tohinalla,kun leikkau ainoa vaihtoehto.Pelottaa noi komplikaatiot,varsinkin kun eräs tk.n lääkäri tokas,että tolla painoindeksillä kun leikataan tulee ruumiita... Sinetöidyt huulet Siispä kohtalotoveri,kerro kuinka kävi?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: ylipainoinen,lonkkavikanen ja leikkaus edessä
Vastaus #1 - 17.02.2011 klo 14:48:19
Tulosta viesti  
Minulla oli leikkauksen aikaan ja on vieläkin ylipainoa, ortopedin sanojen mukaan "kohtalaisesti". Ei se ilmeisesti haitannut, mutta jos ylipainoa on todella paljon niin nukutuksessa voi tulla ongelmia ja kai se nivelen kestävyyteenkin vaikuttaa. Nukutus ei tosin ole tekonivelleikkauksessa välttämätön, vaan niitä tehdään paljon spinaali-epiduraalipuudutuksessa, niin minullekin tehtiin eikä se ollut yhtään kamalaa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #2 - 17.02.2011 klo 14:56:28
Tulosta viesti  
Niimpä,nyt mulla tiukka kuuri ja kova tsemppi päällä laihdutuksessa.Saa nähä kuinka tällä kertaa käy.Itse olen aina otanu ylipainoni esiin tohtorilla käydessä.Aatellu,että lääkärin helpompi "saarnata"sitten,heh.Totta puhuakseni asiallisesti ovat painonpudotuksesta jutelleet.Siis,paitsi tämä viimenen ruumisjuttu Kieli

Sivun alkuun

IP kirjattu

leemari
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Aurinkoa elämään!!

Sijainti: etelä-karjala
Vastaus #3 - 17.02.2011 klo 15:07:51
Tulosta viesti  
Miten nyt aioit panostaa painonpudotukseen??Itse olen hiilarittomalla dieetillä.Se on aika helppoa loppujen lopuksi.
Ei perunaa,makaroonia,pastaa ,valkosia jauhoja..
Siihen on tottunut kuukaudessa aika hyvin ja todella hyvä olo! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #4 - 17.02.2011 klo 15:14:37
Tulosta viesti  
Alati läskien kanssa taistelleena kokeillu kaikenlaista.Tällä hetkellä "normi"kuurilla,kaikkea vähän.Lopettelin vähän aikaa sitten karppauksen.Aluksi se tuntu hyvältä,mutta sitte tulin huonovointiseksi ja ruoka ällötti.Jotenkin kyllästyin kananmuniin ja rasvaan heti.Olis varmaankin kannattanu jatkaa pitempään...

Sivun alkuun

IP kirjattu

katriina
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #5 - 17.02.2011 klo 15:59:35
Tulosta viesti  
Minulla on ylipainoa todella paljon. Leikattiiin jouluaaton aattona ja kaikki meni loistavasti. Spinaalipuudutus tehosi hyvin. Paraneminen on myöskin mennyt tosi hyvin. Kävin viime vkl:nä venemessuilla ja kävelin 3,5 tuntia ilman sauvoja. Ei mitään kipua jalassa. Eli tässä sinulle toisenlainen tarina. Ei välttämättä tule ruumiita...... Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #6 - 17.02.2011 klo 16:05:51
Tulosta viesti  
Yllättävän hyvä apukeino, huom. apukeino eikä pikaratkaisu, on pienempi lautanen. Yllättävää miten pienempi ruoka-annos tuntuu enemmältä kuin on, kun se on pienellä lautasella tai muussa pienessä astiassa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #7 - 17.02.2011 klo 16:34:58
Tulosta viesti  
Huojentavaa kuulla katriina! HymiöJos en nyt ehikkään laihtua,jos vallan kiireellä leikkaavat Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

mumppa
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #8 - 23.02.2011 klo 21:13:25
Tulosta viesti  
Olipas tökerösti tokaistu sinulle daru! Olin itse lonkkaleikkauksessa kohta 4-viikkoa sitten ja hyvin meni enkä minäkään mikään keijukainen ole Virnistys, mutta kuntoutumiseen olen "itse" kuvitellut sen vaikuttavan koska koko ajan tämä paino rasittaa tuota lonkkaa!
Olenkin yrittänyt täältä kohtalotovereilta kysellä kuinka nopeasti ovat toipuneet, mutten ole vielä saanut oikein selkeitä vastauksia Nolostunut
Tsemppiä sinulle leikkaukseen hyvin se varmasti menee ja selkäydinpuudutuksellahan nykyisin tehdään!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #9 - 23.02.2011 klo 21:18:20
Tulosta viesti  
Riippuu siitä miten määrittelee sen milloin on toipunut, sehän käy vähitellen joten en tiedä mistä raja menee. Jos katsotaan sairausloman pituutta niin minulla se oli 2 kk, yksi kyynärsauva minulla oli kyllä paljon pitempään mutta se oli enemmän huonon tasapainon apuna.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #10 - 25.02.2011 klo 13:23:38
Tulosta viesti  
Minulla tuli tänään 3 viikkoa leikkauksesta. Painoa on liikaa, tosin enemmänkin on ollut n.10 kg, mutta minulla varmaan auttaa se, että ole ikäni tehnyt fyysisesti raskasta työtä ja vielä liikuntaakin harrastanut jonkin verran. Lihakset siis on aika hyvässä kunnossa. En siis tunne kiloistani mitään hirveetä haittaa olevan tässä kuntoutumisessa. Ihan hyvin jakselen, nyt kun olen saanut nukuttuakin. Olisikohan univaikeudet olleet vieroitusoireita lääkkeistä. Nyt kuluu lääkettä tosi vähän, vaikka leikkaamaton jalka onkin kipeä. Leposärkyjä ei onneksi enää ole. Ne loppuivat, kun aloin säännöllisesti syödä B-vitamiinia. Aika hassua, mutta niin se vaan on!

Sivun alkuun

IP kirjattu