Normaali aihe Vatsatanssin, itämaisentanssin harrastajia? (Luettu 4 295 kertaa)
ikki
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Sijainti: Littoinen
Vatsatanssin, itämaisentanssin harrastajia?
15.02.2011 klo 13:38:03
Tulosta viesti  
Mä tuota olen jo vuosia tanssinut. Välillä oli paussia ja syksyllä aloitin uudelleen.

Leikkauksesta oli eilen kaksi kuukautta, mutta halusin harjoituksiin. Ja JEES!
Siellä ei ole mitään mikä ottaisi polven päälle. Paremminkin vahvistusta kaikille lihaksille.
Suosittelen Teille kaikille jos mahdollista.

Ainoastaan loppuravistuksissa en polvia koukistellut kuten piti.

Ainakin Turun seudun nivelyhdistys kuulema järjestää polvileikatuille kyseistä ohjausta. http://www.tosiaikuiset.fi/tsny/liikunta/muu_liikunta.html
Kannattaa kysellä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: hämeenlinna
Re: Vatsatanssin, itämaisentanssin harrastajia?
Vastaus #1 - 22.07.2011 klo 08:53:13
Tulosta viesti  
Hei!
Vatsatanssi on tosi hyvä juttu. Ei kaikkien tarvitse harrastaa zumbaa, vaikka se onkin muotia. Aikoinaan harrastin vatsatanssia muutaman vuoden ja kaikki muu sujui, paitsi kantapään taivutus kohti takapuolta alku- ja loppuverryttelyissä. Sellaiset taivutukset onnistuvat ainoastaan vedessä ja sielläkin vain "pötkylän" avulla.

Välillä käy kateeksi tuo Turun seudun aktiivisuus. Siellä tuntuu olevan kaikkea tarjolla. Muualla vain säästetään. Minäkin jouduin pois terveyskeskuksen vesijumpparyhmästä, jossa olen käynyt molempien polvien leikkauksesta lähtien. Uusille tarvittiin tilaa. No, en minä jumppaa jätä. Käyn kerran viikossa hallissa ja jumppaan, vaikka en ryhmään päässytkään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 24.07.2011 klo 15:05:14
Tulosta viesti  
Minä olen tänä kesänä löytänyt uudelleen pyöräilyn ihanuuden. Teen päivittäin kahden kolmen tunnin pyörälenkkejä, tosin tunnin pätkissä. Samalla tulee ulkoiltua ja mieli lepää ihaillessa maisemia. Onneksi on ollut hyvät ilmat ja jos sataa, niin poljen kuntopyörää kotona katsellen tv-ohjelmia tai lukien samalla kirjaa.
Viime viikolla pyöräilin yhtenä päivänä uimaan läheisen (n. 20 km) kaupungin uimahalliin. Tosin yhtä hikinen olo oli vesijuoksun jälkeen, kun poljin uimahallista kotiin. Pääasia oli liikunnan ilo, joka tekemisistä täyttyi. Polvieni vuoksi olen viime vuosina löytänyt uudelleen kaksi vanhaa lajiani, pyöräily ja perinteinen hiihto.
Kesälomani on ollut ihanaa aikaa, kun on voinut harrastaa liikuntaa, eikä polvivaivat ole sitä estäneet. Lonkkakin on tullut parempaan kuntoon fysioterapialla, eikä särje koko aikaa. Peukalon tyvinivelet aiheuttavat särkyä, pitänee hakea kortisoni piikkiä, jos se helpottaisi kipuja, niin tuostakin kivusta pääsisi eroon.

Sivun alkuun

IP kirjattu

yökyöpeli
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: Etelä-Savo
Vastaus #3 - 23.12.2013 klo 00:03:14
Tulosta viesti  
Minä harrastin vuosia sitten eli tuolla vuosituhannen vaihteessa vatsatanssia ja minun harrastus loppui siihen kun meidän ryhmä meni liian pieneksi ja lopetettiin. Harmitti sekä se, että ryhmä loppui että se, että olin maksanut kevääseen saakka ja ryhmä loppui joululta.  Surullinen

Leikkauksia monta, mutta eka tekonivel tulee 5.2.2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 27.12.2013 klo 22:24:27
Tulosta viesti  
Eikös tuossa olisi pitänyt saada edes rahat takaisin? Jos kerran sinä et itse lopettanut vaan ryhmä lopetettiin.

Sivun alkuun

IP kirjattu