Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) DePuy proteesi ja ongelmat (Luettu 175 363 kertaa)
ml
Nuorempi Nivelklubilainen
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 27
Liittynyt: 01.06.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #150 - 12.10.2011 klo 16:53:21
Tulosta viesti  
Nykyään on markkinoilla hyvin erilaisia uusintaleikkauksiin tarkoitettuja proteeseja joten useampikin uusintaleikkaus voi olla mahdollinen. Pinnoiteproteesin jälkeen laitetaan aina kokoproteesi, koska reisiluun pää on jo muotoiltu omenakaran muotoiseksi ja pinnoite on sementillä kiinni eikä sitä voi käyttää uudelleen. Reisiluun puoleisen osan leikkaaminen on kuin leikattaisiin ensimmäistä kertaa mutta kuppiosan leikkaaminen on tietysti jo uusintaleikkaus.
Luupankkiluu on pelastanut monta lonkkaa, ei sitä tarvi pelätä. Ainoa vain jos luuta käytetään, voi rajoituksia leikkauksen jälkeen olla enemmän.
Kpt, kuulin asiasta vasta sairauslomalta palattuani ASR:n edustajalta, joka halusi asennusromunsa takaisin Hymiö 
Minulla oli ASR-jalka pitempi kuin toinen, kokoproteesijalka on paljon paremman tuntuinen = tuntuu samanmittaiselta Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #151 - 12.10.2011 klo 21:38:59
Tulosta viesti  
Ai uusintaleikkaukseen on omat proteesimallit, tuota en ole tiennytkään.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 2 083
Liittynyt: 29.06.2009
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #152 - 12.10.2011 klo 23:38:01
Tulosta viesti  
Se jalkojen pituisuus leikkauksen jälkeen on tuurista, kirurgin taidosta ja varmaan lonkan mallistakin kiinni.

Minulla onnistui hyvin - leikattu lonkka on saman pituinen terveen kanssa sillä tarkkuudella kun onnistuttiin mittaamaan. Selkäkin on kiukutellut paljon vähemmän!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
peeaawee
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 47
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 19.01.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #153 - 25.10.2011 klo 10:59:22
Tulosta viesti  
Nyt on viikko ja yksi päivä operaatiosta. Osapainovaraus tuli kolmeksi viikoksi. Mutta onhan tämä selvästi hankalampaa, kuin sen pinnoitteen kanssa, kun sai heti varata molemmille jaloille eikä ollut kipuja. Nyt ainakin vielä on välillä aika kovatkin kivut. Mutta eiköhän se tästä.
DePyu tai Cravford on maksanut hyvin kaikki matkakulut ja muut ainakin tähän asti. Työnantaja maksaa täyden palkan sairausloma ajalta, eli 3 kk. Perivät Cravfordilta sitten saatavansa. Coxan potilasasiamiehen kanssa laadittiin lomake kivusta ja särystä, mutta saa nähdä tuleeko sieltä sitten mitään, ja koska.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
peeaawee
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 47
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 19.01.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #154 - 25.10.2011 klo 11:16:37
Tulosta viesti  
Niin, ja oikeaan aikaan menin leikkaukseen vaikka vähän (paljon) siirtoa mietinkin. Nivel oli ollut vihreämustan mönjän peitossa, ja pseudotumori oli kolmessa kuukaudessa kasvanut jo sentin ja oli juurtunut tiukasti jänteeseen kiinni. Jännettä piti höylätä ja lypsää mönjät pois sieltä. Jänteestä katkeili joitain säikeitä, ja ne nyt tuo oman pienen kipu lisänsä tähän. Luuta mönjä ei vielä ollut ehtinyt syövyttämään, mutta jos leikkausta olisi siirretty vaikkapa vuodella, tilanne olisi voinut olla huomattavasti hankalampi.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #155 - 25.10.2011 klo 15:53:00
Tulosta viesti  
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!!!

Peeaawee: Kauan saa odotella kosvauksia DePuy:stä, sillä minä olen hakenut tulonmenetyksistä ja kivusta ja särystä, mutta ei ole kuulunut mitään, täytin DePuy:ltä saamani kaavakkeen missä ne pyysi lupaa saada minun tiedot sairaalasta, ja lähetin heille CD-levyn jossa on kaikki minua koskevat kuvat lonkasta. Siitä on nyt 3 kuukautta ja en ole rahoja nähnyt, eli alkaa tuntuun viivitystekniikalta....  Vihainen. Minut on jo leikattu Maaliskuun 29:s päivä, eli tovi on jo siitäkin, olen kyllä saanut matkakulut ja lääkekorvaukset, mutta se on pienin määrä.... Tulon menetyksiä minulla on noin 4000€.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
peeaawee
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 47
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 19.01.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #156 - 26.10.2011 klo 09:03:15
Tulosta viesti  
Coxan potilasasiamies sanoi samaa, että kestää kauan. Epäili että keräävät keskitetysti samantapaiset tapaukset yhteen, ja maksavat näille saman summan. Mutta totesi kyllä ettei tiedä tekevätkö näin, ja koska maksavat ja minkä verran, mutta joutuvat jokatapauksessa maksamaan.

Sinun tapauksessahan on selvä, että tulon menetykset on ainakin korvattava. No odotellaan ja toivotaan, että korvaavat edes jotain kivuista ja säryistäkin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #157 - 27.10.2011 klo 20:08:14
Tulosta viesti  
peeaawee:
Muistatkos minkä kokoinen oli sinun ASR tekonivelesi?
Niiden pieninuppisten piti olla vaaravyöhykkeessä.

Tuokin on kiinnostavaa, että magneetti sitten näyttää tuumoripussit hyvin, vaikka yleensä sanotaan, että tekonivel häiritsee magneettikuvausta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
peeaawee
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 47
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 19.01.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #158 - 28.10.2011 klo 10:38:06
Tulosta viesti  
Mun ASR oli 51 mm. Eli vissiin aika iso, koska nyt kun laitettiin täysproteesi, laitettiin kuulemma mahdollisimman suuri 48 mm.

Joo, röntgenissä ei näkynyt mitään, eikä veressä ollut juur yhtään metallia, mutta kun polvea nostaessa ja joskus kävellessä syntyi viiltävä kipu nivusiin, päättivät tutkia vielä magneetilla. Ja magneettikuvissa näkyikin sitten sellainen kotelo.
Kotelo oli juurtunut kovaa kiinni jänteeseen, ja mennyt osittain jänteen sisään, ja jotain karmeaa metalloosia se oli ollut täynnä. Muutamassa kuukaudessa oli kasvanut sentin verran joka suuntaan, eli aika vauhdillahan se kasvaa. Kumma vaan ettei sitä sitten mene vereen, vaan kaikki koteloituu.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #159 - 24.11.2011 klo 11:07:14
Tulosta viesti  
Onko kukaan saanut tulonmenetyksiä ja kipu korvauksia????
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #160 - 30.11.2011 klo 10:55:44
Tulosta viesti  
Hei!

Vaiennu on tämäkin keskustelu, onko kaikki luopuneet toivosta, vai onko joku saanut jo korvauksia?? Kauheesti ei ole keskustelua ollu. Yksin olen varmaan viime aikoina tänne kirjotellu.

Itse en ole saanut vielä mitään korvauksia mitä olen hakenut, eli tulon menetyksiä, kilometri korvauksia ja särky- ja tilapäisestä haitasta.
Syyskuussa asiani meni jonkinnäköiseen asiantuntijapaneeliin, ja eilen tuli sitten lakimieheltäni että haluavat 3 vuotta edeltävät sairaalakertomukset ennnen kun laitettiin ARS-nivel. Eli kun minut leikattiin 2006, niin vaativat kaikki tiedot 2003-2006, en vaan oikein ymmärrä mitä ne niillä tiedoilla tekee, niillä asioilla ei pitäisi olla heille mitään merkitystä. Minun lakimieheni oli sitä mieltä että on pelkkää väsytytagtiikkaa, että kyllästyisin ja väsyisin korvauksien hakuun, Surullinen ! Hah hah enpä väsy!!! Pistää vaan vihaksi tollanen kohtelu, ihan kun se jotenkin on minun vikani että olen saanu heiltä viallisen nivelen!!!  Vihainen Sellanen kuva tästä kaikesta tulee kun juoksuttavat minua koko ajan kaikenmaailman papereitten perässä.  Epävarma !!!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pakala
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 3
Liittynyt: 30.11.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #161 - 30.11.2011 klo 16:57:01
Tulosta viesti  
Hei!
Olen uusi jäsen. ASR lonkkanivel laitettu 12/06 ja ongelmia piisasi. Uusintaleikkaus 09/11. Olen toipumassa sokista. Olen tehnyt potilasvahinkoilmoituksen, vastausta ei ole tullut. Uusintaleikkaukseen liittyviä matkoja ja hammaslääkärikulut olen saanut leikkaukseen asti. En  ole tehnyt laskua leikkauksen jälkeisistä matkoista vielä laskua. Miten tulisi menetellä, jotta voisi arvioida ansiomenetykset (jouduin eläkkeelle 11/07, koska en kuntoutuksesta huolimatta toipunut työhöni kykeneväksi) ja korvaukset kivuista ja säryistä? Kannattaako ottaa lakitoimisto? Mitä maksaa? Kiitos.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Salla_
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 1 845
Liittynyt: 17.06.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #162 - 30.11.2011 klo 17:08:34
Tulosta viesti  
Lakimiesten palkkiot vaihtelevat, oikeusaputoimiston hinnat riippuvast tuloista.
Onko kyseessä eläke vai kuntoutustuki?
Voidaanko selkeästi osoittaa että uusinleikkaukseen johtaneet syyt, olisivat yksinomaan aiheuttaneet eläkkeelle joutumisen.
Se miten ansiomenetys lasketaan tuleviin vuosiin, on kait oma kaavansa...
  

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pakala
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 3
Liittynyt: 30.11.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #163 - 03.12.2011 klo 15:39:38
Tulosta viesti  
Miten monta kertaa teiltä (asr) on otettu kromi- ja kobolttiarvot?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #164 - 12.12.2011 klo 15:20:44
Tulosta viesti  
Cr- ja Co-arvot on otettu yhden kerran eli kuukausi sitten, jolloin leikkauksesta oli kulunut 4 vuotta 9 kk. Ja arvot oli noin 1 eli siedettävää tasoa.

Tänään oli tarkastus sairaalan polilla asr lonkalle, siis melkein 5 vuotiaalle. Otettiin röntgenkuvat. Lonkka on ok, mutta pientä lonksuntaa on ollut koko ajan, kun nostaa polvea. Seuraava tarkastus on oma-aloitteisesti 5 vuoden päästä terveyskeskuksessa. Jos jotain akuuttia ongelmaa ilmenee tähän asr-lonkkaan, niin saa soittaa polille suoraan ja selittää. He sitten miettivät mitä tehdä. Täytin matkakorvauspaperin, muutahan ei minulle tule.

Hyppäsin samalla virallisesti polvijonosta pois. Takaisin polvijonoon pääsen vain terveyskeskuksen kautta, mutta sairaalalla on nyt riittävästi tietoa tilanteestani, jotta osaavat sitten arvioida jatkon, jos kiirus polvelle tulee. Myös ortopedi suositti, että yrität olla omilla polvilla viimeiseen saakka, kun nyt kokemuksesta tiedät kuinka lonkkien kanssa on sairaus edennyt.

Ja perinteinen vasen tekolonkka toimii edelleen paremmin kuin tämä urheilulliseksi mainittu oikea pinnoitetekolonkka.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #165 - 12.12.2011 klo 15:44:17
Tulosta viesti  
Minulta otetaan seuraavan määräaikaistarkastuksen yhteydessä (5 v. leikkauksesta) jotain metalliarvoja, en tiedä ovatko ne nuo kromi ja koboltti vai mitä. Minulla ei ole ASR-tekoniveltä eikä edes saman valmistajan, mutta metallipitoisuudet ruvetaan kuulemma tarkistamaan kaikilta joilla on metalliset liukupinnat. Systeemi muuttui nyt juuri niin etten kolmivuotistarkastuksen yhteydessä ehtinyt tähän metallitarkastukseen, mutta seuraavalla kerralla sitten.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #166 - 02.01.2012 klo 17:09:18
Tulosta viesti  
Tarkistuskäynnistä syntyneet matkakorvaukset tulivat tililleni tänään eli 2½ viikon kuluttua sairaalasta käynnistä. Matka maksettiin oman auton käytön mukaan edestakaisista kilometreissä, 46 c/km.

Yksi kiinnostava kysymys Seurajuttuun pohdittavaksi. Kun tekonivel osoittautuu huonoksi, mikä on vastuu leikkaavalla sairaalalla. Kyseisen sairaalan lääkärithän ovat tehneet päätöksen käyttää tätä nivelmallia, vaikka entisiä hyviä olisi ollut saatavana.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pakala
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 3
Liittynyt: 30.11.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #167 - 02.01.2012 klo 20:54:16
Tulosta viesti  
Oletteko hakeneet kipu ja särky korvauksia ja korvauksia pysyvästä haitasta ?
Valviran vastuuta myös pitäisi selvittää, sillä senhän tulisi valvoa implantteja, vai kuinka? Olen yrittänyt soittaa sinne, mutta en ole saannut ketään kiinni, jonka pitäisi näistä tietää jotain. Kuluttajavirastoon olen myös yrittänyt soittaa, mutta en ole saannut selville, kenelle asia kuuluisi. Kuluttajavirastollahan vain olisi oikeus ryhmäkanteen nostamiseen. Sairaalat ja ortopedit ovat myös olleet myös kumman hiljaisia. Kuitenkin kysymys merkittävästä skandaalista ortopediassa. Uusintaleikkausmäärät lienee  suurempia, kuin oli oletettu. Olen ymmärtänyt nettitietojen perusteella, että on ollut kysymys testaamattomasta tuotteesta ?! Tämäkin pitäisi selvittää. Kuka puolustaa meitä asr-uhreja? Suurin osa meistä on kuitenkin iäkkäitä ja sairaita, joiden vomat eivät riitä asioidensa ajamiseen Kuitenkin 2000 potilasta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #168 - 07.01.2012 klo 10:17:57
Tulosta viesti  
Kyse on ehkä noin 200-250 potilaasta, joilla on virheelliseksi luettava tekonivel lonkassa. Ilmeisesti kaikki isoimpikuppiset tekonivelet ovat hyväkuntoisia edelleenkin. Vaaravyöhykkeessä ovat 50mm kahden puolen olevat kuppikoot. Ilmeisesti niissä on joku tekovika tai mitotus sopimaton tai asemointi lonkkamaljaan väärä.
Valitettavasti usein pieniä kuppikokoja on laitettu naisille.

Toisaalta kaikki tekonivelet ovat vioerasta materiaalia kehossa ja kuluvat sekä liukenevat pikkuhiljaa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
vasenlonkka
Nuorempi Nivelklubilainen
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 21
Liittynyt: 26.01.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #169 - 13.01.2012 klo 10:45:43
Tulosta viesti  
Pysyvästä haitasta ei kannata korvauksia hakea, vaan tilapäisestä, koska ei kukaan tiedä mitä nämä metallimyrkyt elimistössämme vielä saavat aikaan.  Olen itse kertonut lääkärille näistä lekkauksen jälkeen puhjenneista kahden päivän migreenikohtauksista jne. on todettu, että vastaavia on kyllä ollut muillakin, mutta vaikea ottaa kantaa liittyvätkö tähän...  Eli olen ne ainakin saanut omaan sairauskertomukseeni kirjattua.  Ainakin yksi kohtalotovereistani on joutunut eläkkelle, kun ei pysty tekemään aiempaa työtään, eikä kaukana taida olla meikäläiselläkään, syyskuun alusta saakka olen odotellut tietoa saanko työhöni liittyvät apuvälineet, mutta eipä ole tietoa tullut!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Salla_
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 1 845
Liittynyt: 17.06.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #170 - 13.01.2012 klo 12:01:01
Tulosta viesti  
Proteesityypistä riippumatta voi eläke olla edessä.
Monasti työterveyden kautta saa tarvittavat "apuvälineet" mitkä helpottavat, mahdollistavat työssäkäynnin -- siis sen suosituksesta työnantaja hankkii ne.
  

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #171 - 13.01.2012 klo 12:17:21
Tulosta viesti  
Seurassa juttu tästä DePuy:n lonkka hälinästä, käykää kaikki lukemassa!!!!  Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tappi
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa



Viestejä: 54
Liittynyt: 27.12.2005
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #172 - 14.01.2012 klo 01:41:41
Tulosta viesti  
Annukka_72 kirjoitti 13.01.2012 klo 12:17:21:
Seurassa juttu tästä DePuy:n lonkka hälinästä, käykää kaikki lukemassa!!!!  Silmänisku

Linkki?
  

Pinnoitelonkka -06. Vas nivelmalja synnynn. vinossa (oikea ok), nivelen reunat luutuneet niin että liikelaajuudet hyvin huonot. Rusto reunalta kokonaan poissa. Kivuton kaikissa vaiheissa. Koko tarina katso (linkki tulossa)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #173 - 14.01.2012 klo 11:55:36
Tulosta viesti  
Onkohan siihen linkkiä lainkaan, minä sain sen käsityksen että juttu on Seuran paperiversiossa ja ajattelin seuraavalla kirjastoreissulla lukea.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #174 - 14.01.2012 klo 15:40:35
Tulosta viesti  
Ei ole linkkiä, pitää lukea itse lehteä    Täh
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #175 - 04.04.2012 klo 23:03:13
Tulosta viesti  
Hei!

Kovin on hiljentynyt tämä juttuketju, onko kaikki antanut periksi amerikkalaiselle firmalle, jonka takia muutama 2000 ihmistä joutuu kärsimään?? Oletteko ehkä luovuttaneet, ettekä vartoo mitään kyseiseltä firmalta, esim. niitä rahallisia korvauksia menetetyistä ansioista ja kivusta ja tilapäisestä haitasta??
Minä en aio antaa periksi, niin paljon on joutunut kärsiin, minut on leikattu 3/2011 ja vieläkään en ole rahoja nähnyt muuta kun matkoista ja lääkkeistä, mutta ne on hyvin pieniä summia.... Eli en ole nähnyt eurookaan tililläni tulon menetyksistä enkä kivusta jne. Eli vuosi tässä on vierähtänyt... Se mitä tästä kaikesta ajattelen niin mielestäni inhimmillisyys on kaukana.... Mutta silti toivon että saan korvauksia, ettei tarvitsis lähteä oikeusteitse niitä vaatimaan. Kommentoikaa nyt jotain, olisi todella mukavaa tietää kuinka muilla on asiat menny, oletteko saaneet korvauksia vai mikä on tilanne???

Mukavaa Pääsiäistä ja kevään odotusta!!! Hymiö

minulle voi myös laittaa sähköpostia, olis kivaa keskustella vaikka sen välityksellä!!! annelintunen@gmail.com
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Lapintyttö
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 71
Liittynyt: 05.04.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #176 - 07.04.2012 klo 18:27:48
Tulosta viesti  
Tässä mitään ole luovutettu, parin viikon päästä on taas aika coxassa ja sitten mietitään, tarvitseeko leikata vai katsellaanko vielä. Mangneettikuva on nyt otettu kahdesti.
Olen ymmärtänyt että depyy maksaisi heti työnantajalle palkan, jonka työnantaja on joutunut maksamaan lonkkaleikatulle.
Eikö Sinulla käynyt näin?
Muuten tämä on niin Vihainen syvältä koko homma, ei millään jaksaisi taas aloittaa lonkan kanssa alusta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #177 - 10.04.2012 klo 11:13:50
Tulosta viesti  
Tämän päivän Hesarissa on sivun juttu ASR.stä ja tekonivelistä yleensä. Parinkymmenen vuoden takaiset muovitekonivelten ongelmat hävisivät ja uudet ongelmat tulivat esiin.
Näinhän se "kehitys kehittyy ja lääkärit viisastuu". Tuokin asia, että metallit liukenee nesteisiin ja metallipinnat hioutuu muruiksi on ollut teknikoilla ja insinööreillä tiedossa jo 100 vuotta, mutta lääkäreille se tulee nyt yllättävänä seikkana esiin. Eikä ne keraamiset ole sen parempia.
Omat nivelet on parhaat ja tekonivelissä on harminsa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #178 - 10.04.2012 klo 13:42:08
Tulosta viesti  
Kyllä, mutta tekonivelten avulla olen kuitenkin pystynyt liikkumaan normaalisti kolme vuotta, kun ilman niitä olisin jo varmasti ollut liikuntakyvytön. Mitä ongelmia metallipinnoista minulle mahdollisesti tulee, en vielä tiedä, mutta tuskin voi tulla kovin paljon pahempaa kuin alkuperäisestä nivelrikosta jo tuli.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Riffi
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Jerppua reisiin ja joskus
titaania polviin

Viestejä: 136
Liittynyt: 17.03.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #179 - 13.04.2012 klo 09:25:58
Tulosta viesti  
Ohessa pari englanninkielistä animaatiota DePuy-tekonivelestä, joka ainakin minulle selvitti minkälaisesta ongelmasta on kysymys.

http://www.youtube.com/watch?v=GGL1h99xPGc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SYfMKXkD_vY&feature=related
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012 klo 19:47:31 Kirjoittaja Riffi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #180 - 16.04.2012 klo 19:18:11
Tulosta viesti  
Joo tuosta ylemmästä videosta selviää hyvin ainakin yksi kulumistapa. Kun kuppi on laitettu liian pystyyn, niin ongelmia tulee.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
peeaawee
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 47
Sijainti: Kanta-Häme
Liittynyt: 19.01.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #181 - 20.04.2012 klo 15:11:23
Tulosta viesti  
Soittelin asianajotoimistoon joka hoitaa näitä ASR korvausjuttuja, sieltä kerrottiin, että lähettävät parin viikon sisään jonkun tiedotuskirjeen ja jatko-ohjeet kuinka menetellä tästä eteenpäin.
Potilastiedot uusintaleikkusta edeltäviltä kolmelta vuodelta täytyy kaivaa esiin ja lähettää heille.

Varoitteli kyllä, että asiassa saattaa mennä kauan, kun jokaisen tiedot käännetään englanniksi ja lähetetään englantiin lautakunnan käsiteltäväksi. Siellä mietitään onko edellytyksiä korvauksiin, ja jos on, niin minkä verran.

jotenkin tuli tunne, että turha toivoa minkäänlaisia korvauksia.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tappi
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa



Viestejä: 54
Liittynyt: 27.12.2005
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #182 - 03.05.2012 klo 16:00:05
Tulosta viesti  
Tällainen tieto löytyi:

Viitearvot, tulkinta 
  Altistumattomien viiteraja
B-Cr: 0.8 ug/l
B-Co: 0.8 ug/l

Uusi viiteraja 1.4.2012 alkaen
  

Pinnoitelonkka -06. Vas nivelmalja synnynn. vinossa (oikea ok), nivelen reunat luutuneet niin että liikelaajuudet hyvin huonot. Rusto reunalta kokonaan poissa. Kivuton kaikissa vaiheissa. Koko tarina katso (linkki tulossa)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Riffi
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Jerppua reisiin ja joskus
titaania polviin

Viestejä: 136
Liittynyt: 17.03.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #183 - 24.05.2012 klo 13:16:42
Tulosta viesti  
Ohessa BBC:n ohjelma metalli-metallitekonivelongelmasta (englanniksi):
http://www.youtube.com/watch?v=UBaSXUp7LKg&feature=related
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
vasenlonkka
Nuorempi Nivelklubilainen
***
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 21
Liittynyt: 26.01.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #184 - 25.05.2012 klo 09:41:22
Tulosta viesti  
Tämän aamun Aamulehti kirjoittaa Coxan tekonivelistä etusivulla ja A 04 sivulla.  Jutussa mainitaan myös, että potilaiden veren kromi- ja kobolttipitoisuudet ovat olleet satakertaisia normaaliin verrattuna.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Annukka_72
Nivelklubilainen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 30
Liittynyt: 15.12.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #185 - 28.05.2012 klo 11:43:44
Tulosta viesti  
Niin se DePuy lupasi maksaa lääkkeet ja matkakorvaukset... Ei pidä lupauksiaan olen odottanut 12 viikkoa matkakorvauksiani, eli siitä on 12 viikkoa kun lähetin kuitit.... Ja en ole eurookaan saanut mitään korvauksia kyseiseltä firmalta!!! Pistää vihaksi!!! Vihainen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Riffi
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Jerppua reisiin ja joskus
titaania polviin

Viestejä: 136
Liittynyt: 17.03.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #186 - 28.05.2012 klo 15:04:58
Tulosta viesti  
Tällaisissa ja vastaavissa tapauksissa joukkokanteen ajaminen olisi vahinkoa kärsineiden oikeuden kannalta kyllä ihan asiaa.
Valitettavasti Suomessa ei taida ns. ryhmäkannelaki paljoa auttaa tällaisten viallisten nivelten ongelmassa. Hankala tilanne.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Lapintyttö
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 71
Liittynyt: 05.04.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #187 - 28.05.2012 klo 18:17:22
Tulosta viesti  
Minulle on kyllä maksettu matkakorvaukset noin 8 viikon odottelun jälkeen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #188 - 28.05.2012 klo 18:42:21
Tulosta viesti  
Minä sain pelkät matkakorvaukset 2½ viikossa. Mutta jos pyytää samassa yhteydessä muuta korvausta, niin taitaapa mennä yhtiöllä mietintään ja viipyä maksut.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa


Nivelklubi rulettaa!

Viestejä: 374
Liittynyt: 06.03.2006
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #189 - 04.06.2012 klo 07:57:28
Tulosta viesti  
Mikä on iso kuppikoko ja mikä pieni-?
Kysyin Coxasta omani kokoa ja sain vastauksen 52mm. Nyt en kuitenkaan tiedä, mikä mitta tää on ja onko tää iso vai pieni.
Merkki ei kuitenkaan ole DePuy vaan Durom (tai jotain..).
TarjaT
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #190 - 04.06.2012 klo 09:36:06
Tulosta viesti  
Ennen laitettiin sellaisiakin joissa nuppi oli paljon pienempi kuin näissä nykyisissä, olen luullut että pieni tarkoittaa sellaista mutta "virallista" tietoa asiasta minulla ei ole. Minulla on oikeassa lonkassa kuppi  50 mm ja vasemmassa 56, merkki on joku R3 mutta metallipinnat minullakin, joten saa nähdä miten niiden kanssa käy.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #191 - 04.06.2012 klo 12:02:34
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pioni
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 1 631
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 01.07.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #192 - 04.06.2012 klo 14:20:43
Tulosta viesti  
Huomatkaa, että on eroa sillä puhutaanko nupista vai kupista. Kuppi on aina välttämättä useita mm suurempi kuin nuppi.

DePuy:n tiedotteessa puhutaan yli 50 mm ylittävistä nupeista. Tarjan viestissä kuppi oli 52 mm.
  

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #193 - 04.06.2012 klo 15:31:52
Tulosta viesti  
Jos nupeista puhutaan, niin minulla on oikeassa 48/0 mm ja vasemmassa 44/0 mm, joten niistä ei kumpikaan ylitä raja-arvoa jos se on 50 mm. Valmistaja ei ole DePuy vaan Smith & Nephew, jos se nyt sitten on parempi, mistä sen tietää kun kaikki aiotaan tutkia kuitenkin.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 1 167
Liittynyt: 23.09.2010
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #194 - 23.07.2012 klo 20:18:42
Tulosta viesti  
Tämän päivän Hesarissa oli taas juttua näistä metalli-tekonivelistä. No, täällä palstalla jo tiedämme kaiken paremmin. Toimittaja sekoili nyt coboltin ja cadmiumin kanssa. Mutta yleistiedoksi hyvä juttu muuten.

Smith &Nephew on parempi. Kts alla oleva linkki,

Tuossa linkissä on myös kiinnostavaa tietoa mm. raja-arvoista.
http://www.bmj.com/content/344/bmj.e1410
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pioni
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 1 631
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 01.07.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #195 - 23.07.2012 klo 23:15:29
Tulosta viesti  
Loistava linkki, kiitos kpt! Myös erinomaiset lähdeviitteet, niihin pitää vielä tutustua ajan kanssa. Suosittelen kaikkia metalli-metalli-proteesin saaneita tutustumaan historiaan ja eri intresseihin. Karmaisee tämän timelinen viimeinen merkintä kaiken tapahtuneen jälkeen: "2012: At the annual American Academy of Orthopedic Surgeons conference manufacturers promote metal-on-metal products to the 40 000 attendees"

Minulle oltiin myös suunniteltu laittaa metalli-metalli -liukupintoja, mutta syystä jota en tiedä (ehkä kun sain peruutuspaikan ja kirurgi vaihtui?) näin ei käynytkään ja vasta leikkauksen jälkeen kuulin että onkin keraamiset. Moneen kertaan olen nyt siitä onnitellut itseäni.

  

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Riffi
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
***
Poissa


Jerppua reisiin ja joskus
titaania polviin

Viestejä: 136
Liittynyt: 17.03.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #196 - 16.01.2013 klo 12:28:24
Tulosta viesti  
USA:ssa tulevat ensimmäiset DePuy ASR-tekoniveltapaukset oikeuskäsittelyyn tammikuussa 2013 Marylandin osavaltiossa.

Nevadassa kolme ensimmäistä soviteltiin ennen oikeuskäsittelyä erään arvion mukaan n. 200 000 dollarin vapaaehtoisilla vahingonkorvauksilla per henkilö.

Päivitys 6.2.2013
Marylandin haaste onkin vedetty pois ja se osallistuukin Ohion joukkokanteeseen, jonka oikeudenkäynti alkaa toukokuussa 2013. Tähän kanteeseen osallistuu tällä hetkellä yli 6000 vahingon kärsijää.

Joitain yksittäisiä oikeudenkäyntejä saatetaan käydä osavaltioiden oikeusasteissa alkukevään aikana.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013 klo 20:01:40 Kirjoittaja Riffi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
meiretu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 2
Liittynyt: 12.04.2011
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #197 - 29.01.2013 klo 16:47:08
Tulosta viesti  
Niin Usassa. Paljonkohan täällä Suomessa vois pyytää korvauksia? Onko kukaan laittanut mitään summia?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
*****
Poissa



Viestejä: 6 215
Sijainti: Mansesta nääs!
Liittynyt: 30.09.2008
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #198 - 29.01.2013 klo 17:30:01
Tulosta viesti  
Sikäli kuin minä olen kuullut, niin uusintaleikkauksen todellisia sairaala- ja matkakuluja on korvattu, mutta esimerkiksi ansionmenetyksistä korvausta yrittäneet ovat ainakin tähän mennessä epäonnistuneet. En tosin ole kovin tarkkaan seurannutkaan, joten jokin tapaus on voinut jäädä minulta huomaamatta. Itselläni on myös metalli-metallinivelet, mutta eri valmistajan, joka ei ole korvauksia luvannutkaan, ja toistaiseksi nivelet ovat pelanneet ilman ongelmia, mutta sen pitemmälle en tiedä.
  

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
odottelua
Nivelklubin tulokas
*
Poissa


Liike on lääke!

Viestejä: 9
Liittynyt: 29.01.2013
Re: DePuy proteesi ja ongelmat
Vastaus #199 - 30.01.2013 klo 13:26:48
Tulosta viesti  

Olen kauhulla seurannut tapahtumia netalli-metallin tiimoita. Olen vasta menossa operaatioon. Tätä ongelmia tuottavaa ei kait enää sentään laiteta...
Lääkärit viisaudessaan päättävät mitä kannikkaani laitetaan, mutta jos saisi toivoa, niin voisiko joku kokemuksen pohjalta suositella.
Järkyttynyt
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 
Lähetä aiheTulosta