Hei,
Löytyisikö Nivelklubista samoista oireista kärsiviä tai aiheesta tietäviä ihmisiä? Etsin neljättä vuotta nimeä nivelvaivoilleni, joista ahkerat tutkinnatkaan eivät ole ottaneet selvää.
Olen siis jo pitkään kärsinyt polvivaivoista. Polvet ovat kipeät, ja toisinaan (harvoin) punottavatkin, mutteivät kuitenkaan turpoa. Kipua esiintyy vaihtelevissa tilanteissa; toisinaan jo kävellessä, rappusissa vaihtelevasti, juoksussa aina. Joskus myös seistessä.
Harmillisena uutuutena myös käsieni nivelet ovat menneet viime aikoina huonoon kuntoon, ja nyt jo esim. tämän viestin kirjoitus sattuu. Kyynärpääni alkoivat kipeytymään jo kesällä, mutta nyt viime aikoina ne sekä ranteeni ovat levossakin kipeät. Taas sama juttu, eli ei turvotusta tai muuta.
Hoitoa olen hakenut monelta suunnalta, mutta kukaan ei osaa sanoa, mikä minua vaivaa

Käsiäni en tosin ole vielä käynyt näyttämässä, mutta polvet on tunnusteltu, röntgattu ja magneettikuvattukin; ei mitään. Kesällä epäiltiin jaloissa lihasepätasapainoa tms., mutta aktiivinen fysioterapia ei auttanut.
Kuulin vastikään reaktiivisesta artriitista, ja se äkkiseltään saattaisi sopia oireisiin? Minulla kyseessä olisi varmaankin krooninen vaiva. Mitä mieltä olette?
Entä mitä, jos minulta löydetään HLA-B27 antigeeni? Olen kuullut, että se saattaa yksinäänkin (ilman varsinaista sairautta) aiheuttaa nivelkipua.
Mistä tietää, onko nivel tulehtunut? Näkyykö se verikokeesta otetuista tulehdusarvoista?
Kaipaan todella neuvoja, ja jos kuulostaa tutulta, niin ottakaa mielellään yhteyttä! Tulen hulluksi, kun en tiedä, mihin tämä johtaa; jäävätkö käteni aina näin kipeiksi? Mitkä nivelet menevät seuraavaksi?