Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Takana 2 lonkkaleikkausta (Luettu 86 049 kertaa)
kpt
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Liike on lääke!

Re: Takana 2 lonkkaleikkausta
Vastaus #100 - 09.03.2012 klo 17:01:10
Tulosta viesti  
5 vuotta 2 kk on kulunut oikean lonkan pinnoiteleikkauksesta ja 1½ vuotta vasemman lonkan perinteisestä vastaavasta. Kaikki on lonkkien tekonivelten osalta hyvin. ASR-pinnoitekin todettiin minulla ihan priimaksi.

Jos jotain eroja etsii oman kokemuksen perusteella, pinnoite/perinteinen mallien välillä, niin vaikea on löytää.
Pinnoitteen arpi oli isompi. Paranivat muuten suht samaa vauhtia. Perinteisessä ehkä oli pitempään pintä särkyä ja kuumettakin hiukan enemmän.
Toiminnallisesti ei ole mitään oleellista eroa. kumpikaan tekonivel ei vastaa omaa tervettä, mutta on parempi kuin oma kipeä. No jotain tässä. Yhdellä jalalla on tukevampi seisoa pinnoitetekonivelen kanssa kuin perinteisen. Ehkä tuo on vaan harjoitusen puutetta. Pinnoite nivel lonksuu ja perinteinen ei, kun kokeilen kuntopyörää.

Polvien nesteily on lonkan tekonivelten jälkeen vähentynyt. Kuntosalilla en saa jalkoja (haaroja ) juuri ollenkaan "auki" siinä laitteessa omilla lihaksilla. Kiinni "haarat" menee paremmin. Polvet ärtyy pitemmästä kävelystä, joten olen vältellyt sitä. Sukkien jalkaan laitto on haastavaa.

Tänään kävin hiihtoa kokeilemassa eka kerran 3 vuoteen. Ja tietysti lensin selälleni liian liukkaiden suksien takia. Kuulostelin aluksi, onko lonkat enää mukana ja onneksi ei käynyt kuinkaan. Hiihtelin 2 km ja aurinko paistoi risukasaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #101 - 09.03.2012 klo 18:23:35
Tulosta viesti  
Sinä voitkin hyvin vertailla kokoproteesia ja pinnoitetta kun on kumpaakin lajia, minulla on kaksi ihan samanlaista kokoproteesia ja samalla tavalla toimivatkin. Yhdellä jalalla seisominen on vaikeaa huonon tasapainon vuoksi, lonkat kyllä kestäisivät sen vallan hyvin. Kuntosalilaitteilla toimivat ihan yhtä hyvin kuin muiden samanikäisten (61 v.) naisten alkuperäiset lonkat, sen verran kuin nyt siitä tiedän kun en ole pahemmin kuntosalilla käynyt mutta olin yhdellä seniorien jumppakurssilla missä oli kuntosalilaitteita myös.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #102 - 10.03.2012 klo 11:04:37
Tulosta viesti  
Joo,
taitaa pinnoitelonkalla tuo tasapainon hallinta olevan leikkauksen jälkeen helpompaa yhdellä jallalla seisoessa. Voi olla, että pinnoitteessa säilyy enemmän tasapainolihaksia alkuperäiskunnossa kuin varrelisen tekonivelen kanssa.
Käytännössähän tuosta ei ole muuta haittaa kuin se, että pitää nopsaan pujauttaa jalka housuun, jos aikoo pysyä pystyssä.

Mutta tuo ihmetyttää, että haarojen avaus ei toimi lainkaan. Vaikka yrittää ihan pienillä painoilla, niin ei tapahdu mitään. Sitten kun on vastapaino pois, niin aukeaahan ne sitten. Tuokin varmaan heikentää yhdenjalanseisontaa. pitäisi harjoitella.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #103 - 10.03.2012 klo 12:05:19
Tulosta viesti  
Minulla on ollut huono tasapaino lapsesta saakka, en ole koskaan pystynyt seisomaan yhdellä jalalla enempää kuin pienen hetken. Se asia ei siis suurestikaan muuttunut leikkauksen yhteydessä, ehkä aluksi oli vielä tavallista huonompi mutta nyt se on sellainen kuin on aina ollut. Haarojen avaus toimii vallan hyvin, siinä ei ole mitään ongelmaa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #104 - 28.11.2012 klo 18:41:34
Tulosta viesti  
Pitää päivittää tätä ketjua. Lähiviikkoina tulee 6 vuotta täyteen oikean lonkan pinnoitetekonivelestä ASR. Se tuntuu olevan ok edelleen.
Vasemman lonkan Biomet tekonivel on 2 vuotta ja 2kk. Siinä on ollut lieviä tuntemuksia, mutta toivotaan parasta.
Yleisesti ottaen tuntuu siltä, että selkärankareumani on aktivoitumassa. Ristiselkä on arka ja kaularanka naksahtelee päätä käännellessä. Pitää funtsia mitä pitäisi tehdä.
Vasen polveni, jonka ortopedi totesi leikkuukypsäksi jo 3 vuotta sitten, pitää pintansa. Ei se terve ole, mutta ei mahdotonkaan. Sen suhteenhan olin vuoden ajan leikkausjonossakin, mutta hyppäsin jonosta vuosi sitten pois. Porskutellaan polven kanssa kepulikonstein ja nollajumppauksin eteenpäin. Aika näyttää miten sen kanssa käy.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #105 - 29.11.2012 klo 09:01:02
Tulosta viesti  
Pinnoitteesta ei ole kokemusta, mutta toinen jalka on terve ja toisessa perinteinen nivel. Se leikattu on hiukan heikompi vähän joka suhteessa - mutta ei paljon (olen esim. tehnyt Wiin "yhdelläjalallaseisomistestiä" vuorotellen kummallakin jalalla, ja ero on hyvin pieni.

Ja tosiaan vaikea sanoa miksi se vasen on heikompi: leikkauksen takia vai siksi että siinä on ollut vikaa 40 vuotta!

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #106 - 29.11.2012 klo 12:33:22
Tulosta viesti  
Yhdellä jalalla seisomisessa on tämä pinnoite-tekonivel jonkunverran perinteistä parempi. Voi olla harjoituksen puutettakin, mutta perinteisellä ei meinaa pystyä seisomaan yhdellä jalalla kuin hetken.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #107 - 09.09.2013 klo 16:30:13
Tulosta viesti  
Oikean lonkan ars nivel on nyt melkein 7 vuotias ja tuntuu olevvan kunnossa. Vasemman lonkan biomet on vasta 3-vuotias, mutta jo kovin reipas ja hyvässä iskussa.
Leikannut sairaala siirsi ASR-jatkoseurannan Coxaan. Viime viikolla Coxa lähetti pari kysymyslehteä ja määräyksen käydä verikokeessa. Cr ja Co mitataan Työterveyslaitoksen menetelmän mukaan, jota olemmekin täällä jo käsitelleet.
Coxa sitten lukee vastaukset ja ryhtyy tai on ryhtymättä  toimiin.
Aikaisempi mittaus antoi tuloksen 1,1 kummallekin, joten kaikki oli silloin ok. Luulen, että niin on nytkin.
Mutta palataan asiaan, jos on aihetta.
Muuten kaikki ok, iloista syksyä kaikille tekonivelisille!

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #108 - 29.10.2013 klo 15:16:15
Tulosta viesti  
Sain tulokset : Cr= 1,1 eli sama kuin 2 vuotta sitten. Co=1,2 eli melkein sama. 2 vuotta sitten sekin oli 1,1.

Minulla on siis ars noin 7 vuotias ja biomet jo kolmevuotias. Kumpikin me/me-pareja eivätkä kulu näköjään lainkaan.

Tulossa on kuulema ASR-yhtiön kustantama MRI-tutkimus, mutta siihen ei tuntemuksieni ja näiden kokeiden mukaan ole mitään kiiretttä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #109 - 30.10.2013 klo 12:43:13
Tulosta viesti  
Sinä kuulut sitten niihin onnekkaisiin, joiden liukupinnat ovat just niinkuin pitää...

(siis maallikon arvaliua tuon metallijutun syistä: jos ne tekonivelen osat eivät olekaan just jetsulleen kohdallaan, niin johonkin kohtaan tulee kovempi rasitus ja metallia alkaa irrota.)

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #110 - 07.01.2014 klo 10:34:12
Tulosta viesti  
Päivitetäänpäs omaa tilannettani hiukan. Oikean lonkan pinnoiteproteesi on nyt 7 vuotta ja vasemman lonkan perinteinen 3,5 vuotta. Kumpikin toimii hyvin. Jos listaa eroja noiden proteesien osalta niin seuraavaa:

Pinnoite:
-Arpi pitempi, muutaman viikon kauemmin oli lonkka turvoksissa
-Yhdellä jalalla seisoo tukevammin ja myös käyttö tukijalkana lumikolatesssa varmempaa.
-Lonksuu pyörällä ajaessa. Ei taivu kynsien leikkuuseen kovin hyvin. Proteesi on ilmeisesti turhan iso ja rajoittaa liikettä.

Perinteinen:
-Huterampi seisoa yhdellä jalalla. Pakara väsyy nopeasti.
-Pienempi arpi, mutta pitempi hermoärsytys reidessä leikkauksen jälkeen.
-Liikerajat paremmat. Selällään ollessa jalkaterä kääntyy itsestään vaakatasoon. Kynsien leikkuu onnistuu jotenkuten.
-Pehmeällä istuttaessa joskus tuntemuksia pakarassa.

Kumpikin huutaa turvatarkastuksessa. Kumpikin lonkkaleikkaus vähensi polvien turvotusta/vettä selvästi eli polvet ikäänkuin "paranivat".

Kuitenkin vasen polvi on tulossa ongelmaksi. Olin jo vuoden polven leikkuujonossa, josta hyppäsin itse pois. Nyt on mennyt siitä 2 vuotta näin. Polven asento on nyt hiukan koukussa. Eli jalka on tavallaan lyhyt tuon takia. Jos yritän suoristaa polven, alkaa lumpioon koskea. Muuten polvi on aika kivuton. Ainoastaan pidemmät arkikävelyt aristuttavat polven.
Nyt olen miettinyt, mitä tehdä polven suhteen? Jos polven asento edelleen "koukistuu", saattaa joskus tulevan leikkauksen jälkeen olla vaikeaa saada sitä enää oikenemaan. Toisaalta ei kyllä kiinnosta kolmas tekonivel yhtään!

Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #111 - 07.01.2014 klo 10:38:32
Tulosta viesti  
kpt ! Polven keinonivel oikaisee polven, jos on tarvetta. Näin iloisesti kävi mulle  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #112 - 08.01.2014 klo 11:39:16
Tulosta viesti  
No tuo on hyvä kuulla. Oletin, että tällaisissa tapauksissa on jouduttu niihin pakkomobilisaatioihin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #113 - 08.01.2014 klo 22:28:46
Tulosta viesti  
Jos olen saanut asiasta oikean käsityksen, niin pakkomobilisaatio tehdään silloin jos tekonivelpolvea ei tavallisella jumpalla saada taipumaan riittävästi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #114 - 03.02.2014 klo 10:55:17
Tulosta viesti  
Lokakuussa oli Co/Cr-mittaukset ja nyt tuli kutsu magneettirekkaan kuvauksiin loppuviikolla. Coxan suorittama ASR-projektin jälkihoito etenee siis minunkin osalta pikku hiljaa. Magneettirekkaa ajellaan kai sopiviin paikkoihin ympäri Suomea ja potilaita kutsutaan tärkeysjärjestyksessä keskiterysti jatkotutkimuksiin. No hyvä niin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #115 - 03.02.2014 klo 12:11:43
Tulosta viesti  
Minua ei ole kutsuttu ainakaan vielä magneettitutkimuksiin lainkaan. Metalliverikokeessa olin ja vastasin oirekyselyyn, metallit olivat 1,3 ja 1,4 eli normaalit, ja oireita ei juuri ollut, jotain ihan vähän ja suurinta osaa ei lainkaan. Ehkä ne sitten päättelivät tämän perusteella ettei ole kiirettä magneettikuvaukseen tai sitten vuoro ei ole vielä tullut. Minulla ei myöskään ole DePuyn ASR-niveliä, vaan Anthologyt joiden valmistaja on Smith & Nephew, mutta en tiedä tekeekö se mitään eroa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #116 - 03.02.2014 klo 15:10:19
Tulosta viesti  
Minä puolestani olin magneettitutkimuksissa pian verikokeitten jälkeen vajaa kaksi vuotta sitten, vaikka kromi oli 0,7 ja koboltti 1,5.

Tutkimus ja verikokeet tehtiin omassa kotikaupungissani.

TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #117 - 09.02.2014 klo 17:30:23
Tulosta viesti  
No nyt on käyty Coxan magneettirekassa. Kuvaus kesti noin 30 minuuttia, jolloin makasin liikkumatta selällään magneettikelan sisässä. Asento nyt oli kohtuullinen, ettei mikään paikka kuitenkaan kramppaantunut. Meteli, pauke ja jytkytys oli kova koko mittauksen ajan, vaikka kuulokkeet oli annettu korvilleni.

Toivotaan, että kuvaus onnistui ja tarpeellinen tieto saatiin.
Kuvauksessa ilmeisesti kävi muutama kymmen paikkakuntalaista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #118 - 27.02.2014 klo 09:31:24
Tulosta viesti  
Kutsu tuli Tampereelle röntgeniin ja fysioterapointiin. Tämä merkinnee sitä, että en ole suoraan vaaravyöhykkeessä joutua leikattavaksi . Ilmeisesti magneettikuva oli ok. Jos nimittäin olisin, niin oletettavasti ortopedisetääkin joutuisin tapaamaan. Nyt vain tutkitaan liikeradat ja otetaan kuvat.

Matka Tampereelle on senverran pitkä, että pitää yöpyä siellä. Saapa nähdä miten yöpymiskustannuksiin Crawford suhtautuu. Kirjoitellaan siitä sitten, kun matkalaskuun ottavat kantaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #119 - 22.03.2014 klo 17:23:59
Tulosta viesti  
Kävin ars-tarkastuksissa Coxassa. Mitään ihmeellistä ei todettu. Siellä otettiin röntgenkuva ja käytiin sairaushistoriani läpi.

Jalkaa väänneltiin ja liikeradat tutkittiin. Muutaman vuoden päästä voi tulla uusi kutsu. Ja jos jotain ilmenee, niin voi ottaa yhteyttä sinnepäin. Eli seuranta jatkuu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #120 - 31.12.2015 klo 16:14:53
Tulosta viesti  
Edelliseen viestiin lisäten, että Crawford maksoi kyllä yhden yöpymisen ja ha-matkan kilometrit 300+300=600km. Joten siltä osin ok.

Nyt tuli kutsu uudelleen tarkastukseen. Metalliverikoe otetaan ennakkoon asuinpaikallani ja tulos menee suoraan Coxaan. Coxassa otetaan saapumispäivänä rtg:t lonkasta ennen tutkintaa, joka on noin tuntia myöhemmin. Samat kysymyslomakkeet täytetään ja viedään heille mennessä mukana. Mitään ihmeempiä tuntemuksia ei vielä ole ollut lukuunottamatta pientä vihlontaa reiden sivulla, kun nostaa polvea ylöspäin esim tuolilla istuessaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #121 - 26.01.2016 klo 09:14:23
Tulosta viesti  
Tarkistusreissu tehty ja kaikki on siltä osin hyvin. Verikoe tuloksetkin ovat parantuneet Cr/Co = kumpikin 0,7! Aikaisemmat arvot noin 1,1. Ihmeteltiin, miten se näin on ja todettiin, että kun ei ole pystynyt polvien takia liikkumaan aikaisempaan tapaan, niin näin käy. Tekonivelen liike siis kuluttaa liukupintaa ja mitä vähemmän liikut sitä vähemmin se kuluu. No tämähän on itsestään selvää kaikille. Terveen nivelen osalta voi olla hyväkin liikkua joskus. Silmänisku

Tarkistettu ARS-nivel on nyt 9-vuotias ja täydessä timmissä rgt-kuvan mukaan. Oireita ei ole minkäänlaisiakaan, lonkissa siis, mutta polvet on toinen juttu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #122 - 26.01.2016 klo 09:31:44
Tulosta viesti  
Minulla olivat myös metalliarvot nyt alemmat kuin edelliskerralla, kun ikä rupeaa painamaan (65 v.) niin ettei tule kauhean paljon liikuttua ylimääräisesti, hyötyliikuntaa vain.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #123 - 02.08.2016 klo 19:25:44
Tulosta viesti  
Yllättäen tuon 9,5 vuotiaan tekonivelen arven keskikohdalle muodostui pieni "finni", jonka kipeänä purskautin pois tyhjäksi. Sijainti oli sen verran näkymättömissä etten huomannut, että se oli todella arven keskellä.
Myöhemmin kun uudelleen siitä tuli jotain ulos, niin havaitsin tämän sijainnin. Joskus 4 vuotta sitten oli pieniä tuntemuksia juuri tuossa kohdin, kun kyljellään nukkui ja joku muhku osui tuolle kohdalle. Ikään kuin neula olisi pistänyt. Ilmeisesti siellä on ollut vuosikausia joku mätäpussi tai ompeleen osanen, joka vihdoin löysi itsensä ulkomaailmaan. Valokuva otettiin.
Mietiskelin, että mihinkähän nyt ottaisi yhteyden vai ottaisiko mihinkään ja jäisi vain odottelemaan pahempaa. Järkyttynyt
Onkos muilla ollut tällaisia finnejä arvessa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

sinttura
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Kävellen olisit jo perillä...

Sijainti: Kalajokilaakso
Vastaus #124 - 03.08.2016 klo 10:48:49
Tulosta viesti  
Minulla on kuusivuotiaana leikattu ensimmäisen kerran tuo lonkka ja silloin se jouduttiin kiireellä repimään uudestaan auki, joten tikkejä ei ehkä niin tarkkaan auottua ja nykitty pois.
Olin 26, kun siihen nousi tuollainen "finni". Saunassa sen huomasin ja sitten iski uteliaisuus. Pusersin sitä ja sieltä pomppasi märän kera tikin pätkä. Nykäisin sen ulos, pari senttiä.
Sen jälkeen niitä on vielä jokunen tullut pintaan, mutta ei nyt enää kymmeneen vuoteen. Eivätkä ainakaan kertoneet, että olisivat jäänteitä löytäneet, kun vaihdettiin tuo lonkkanivel pari vuotta sitten..
Sattuuhan näitä.. harmittaa vain, etten silloin aikoinani säilyttänyt niitä pätkiä. Olisi ollut hauska esitellä niitä sopivassa tilanteessa. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #125 - 06.02.2019 klo 09:55:09
Tulosta viesti  
No nyt on kulunut oikean lonkan leikkauksesta yli 12 vuotta ja vasemman leikkauksesta tulee kohta 9 vuotta täyteen. Kivuitta olen selvinnyt, mutta tiettyjä liikerajoitteita lonkkien osalta on. 12-vuotias Ars-pinnoitenivelkin on toiminut täysin moitteetta, vaikka toisille siitä on tullut metalli-reaktio.
Varsinainen vuosikymmentarkastus on tulossa parin vuoden päästä vasta seuraavan kerran. Joten sitä odotellessa reippain mielin ja liiemmin kuntoilematta eteenpäin lunta kolailemaan taas aamulla. Mulle riittää lumenkolaukset kunnon ylläpitoon, ei tarvitse juoksukenkiä ostella eikä kuntosalimaksuja maksella.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #126 - 06.02.2019 klo 11:21:47
Tulosta viesti  
Minun molemmat tekolonkkani täyttivät viime elokuussa 10 vuotta ja hyvin pelaavat edelleen. Vasemmalla on nivuskipua, mutta vain hetken aikaa silloin jos nostaa jalkaa yhtaikaa ylös ja sivulle. Se ei siis haittaa käytännössä paljonkaan, metalliarvot ovat pysyneet pieninä eikä magneettikuvaus pari kolme vuotta sitten näyttänyt lonkissa mitään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #127 - 16.04.2019 klo 18:30:51
Tulosta viesti  
Hei kpt
Sain tänään tietää kromin ja koboltin pitoisuuteni.
Minullehan asetettiin vuonna 2006 oikeaan lonkkaani pinnoitetekonivel (metelli/metalli) ja vuonna 2014 vasempaan lonkkaani perinteinen tekonivel.

Molemmat kromi ja koboltti ovat 0,8 eli kaikki hyvin.

Olen käynyt kaikki nämä vuodet pari kertaa viikossa vesijuoksemassa. Joskus uin samalla muutaman sata metriä.
Kävelen pari kertaa viikossa noin kolme km kerrallaan.

Suurin murheeni on ylipaino. Puntari näytti tänä aamuna 89 kg. Nivelissäni on kulumia sekä polvissa, että selässä.

Verenpainelääkitys ja uniapnealaite kuuluvat myöskin elämääni.
Muuten olen terve.

Halusin kertoa jollekin hyvät kromi ja kobolttiarvoni.

Hyvää kevään jatkoa!

Tarja T

Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #128 - 23.04.2020 klo 12:23:34
Tulosta viesti  
Väliaikatietoja kiinnostuneille: Vuoden 2007 tammikuussa asennettiin oikeaan lonkkaan metalli/metalli -pinnoitetekonivel mallia ARS ja vuonna 2010 vasempaan me/me-perinteinen tekonivel Biomet. Nyt olin pari viikkoa sitten "10-vuotiskuvauksissa" ja sain ortopediltä viestinä tiedon tilanteestani. Kaikki on hyvin lonkkien tekonivelissä.  Cr= 1,4 ja Co=1,2. Vuonna 2011 arvot olivat 1,1/1,1 ja vuonna 2013:  1,1/1,2 sekä vuonna 2016:  0,7/0,7.
Tekolonkat toimii eivätkä lonksu tai narise. Kuten aikaisemminkin olen kertonut, tapanani ei ole himolenkkeillä, koska helpommallakin pääsee ja tekolonkat kiittää... Silmänisku Seuraava tarkistus on ohjelmoitu 2 vuoden päähän.
Polvissa on myös uudet tekonivelet ja nekin toimii. Tosin aiheuttavat liikeradoissa lonkkien kanssa rajoituksia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta