Normaali aihe Hyviä uutisia! (Luettu 7 838 kertaa)
Jonsu
Nivelklubilainen
Poissa

Ystävä on kullan arvoinen

Hyviä uutisia!
27.05.2010 klo 22:23:07
Tulosta viesti  
Tiiä nyt onko tämä oikeassa paikassa, mutta siirtäkää jos on tarvetta.

Minä en siis ole ollut täällä pitkään aikaan, mutta nyt taas tänne eksyin. Tällä kertaa ajoin kertoa teille hyviä uutisia  Hymiö

Minulle siis tehtiin vuonna 2008 kaksi korjausleikkausta, sain siis aivan uuden eturistisiteen. Ensimmäisessä leikkauksessa poistettiin kaikki eturistisiteeseen liittyvä, jopa ruuvit. Olin puolisen vuotta ilman eturistisidettä. Toisessa leikkauksessa sain sitte ihka uuden eturistisiteen. Leikkauksesta toivuin todella nopeasti ja hyvin. Tällä hetkellä voin todella hyvin, pääsin takaisin normaalin arkeen ja harrastusten pariin. Kivut jäi leikkauspöydälle, kipulääkkeiden syönti loppui ja minä olen kuin uusi ihminen!

Tuo condromalasia vaivaa aina silloin tällöin, mutta senki kanssa olen sinut. Tuota vaivaa minä hoidan liikunnalla ja tässä aivan uusi harratus apuna, vesijumppa nimittäin. Se on todella hyvää jumppaa nivelille! Vois kyllä sanoo, että mitä enemmän olen päässyt liikunnan pariin niin on myöskin tuo condromalasia helpottanut.

Takapakkejakin on tullut matkan varrelle, mutta niistä olen selvinnyt positiivisin mielin!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Hyviä uutisia!
Vastaus #1 - 28.05.2010 klo 08:32:47
Tulosta viesti  
Mukava kuulla -- on totta että positiivinen asenne auttaa....

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hallinnoija
Nivelklubin administraattori
Poissa

Vastaus #2 - 28.05.2010 klo 14:56:09
Tulosta viesti  
Hei Jonna!

Onnittelut "kohtalostasi", hienoa kuulla.  Kliseinen Olisitko halukas kertomaan tarinaasi myös netittömille Niveltiedossa? Varmasti moni saisi rohkaistusta omaan tilanteeseensa kuullessaan erinomaisista tuloksista. Ja liikuntaa kannattaa aina rohkaista, melkeinpä patistaa. Silmänisku

Sivun alkuun
IP kirjattu

Jonsu
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #3 - 28.05.2010 klo 16:54:50
Tulosta viesti  
Hei, Jykä!

Kiitoksia paljon!  Kliseinen

Tottakai olen valmis kertomaan tarinani Niveltiedossa  Hymiö Itse ajoin myöskin tätä takaa, että ihmiset rohkaistuisivat kun lukevat erinomaisista tuloksista. Eivätkä jättäisi liikuntaa aivan kokonaan kuitekaan. Kivuista huolimatta, liikunta on iso lääke nivelille!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

hth
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Jep Jep

Vastaus #4 - 28.05.2010 klo 20:48:01
Tulosta viesti  
Ihana lukea tämä! kiitos Jonna ja onnea!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jonsu
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #5 - 30.05.2010 klo 12:04:55
Tulosta viesti  
Kiitoksia, hth!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jonsu
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #6 - 23.08.2013 klo 14:25:48
Tulosta viesti  
Ja täällä taas, viime kerrasta vierähtänyt pienehkö tovi..

Kirjautuessani tänne oli ihana lueskella teidän kirjottamianne posteja, kiitos niistä vaan lähettäjille  Hymiö

Tosiaan nuo leikkaukset jotka tehtiin v.2008 oikeaan polveen niin kivut jäivät täysin leikkuupöydälle. Olen ollut onnellinen, kun olen päässyt harrastusten pariin, olen nyt viitisen vuotta harrastanut perinteistä tanssia, luistelen kesäsin ja talvisin ja mitä vielä mä olen päässyt juoksupoluille taas!!  Virnistys Kondromalasia vaivaa on edelleenkin, siittä ei pääse mihkään. Sen kanssa olen oppinut elämään, välillä pitänee vaan höllätä menotahtia jos kipuja ilmenee. Tälläsellä vaivalla, kun ei täysin saa jäähä ilman liikuntaa.

Yhestä ongelmapolvesta ja kivuista, kun selviää niin tulee uusia lisää, tässä niistä hiukan.

Alaselästäni löytyi reilu vuosi sitten nikamavaurio sekä 6mm siirtymä, tämä on vielä pieni eikä sitä tulla leikkaan ellei sitte se vie mua täysin jalattomaksi. Fysioterapeutti sai selkääni paremmaksi hieronnalla ja itse tein ahkerasti jumppaa kotona, tällä hetkellä olen päässyt takaisin harrastusten pariin. Välillä tulee kyllä mietittyä mitenkä mieli oli maassa, kun tämän diagnoosin sain, kivut oli niin valtavat, että ne haittasivat arkielämääni hyvinkin paljon. Mutta nyt tälläkin selällä käyään juoksupoluilla  Kliseinen Pitänee vaan muistaa, että liikuntaa vain kivun sallimissa rajoissa, mutta koskaan ei saa jäähä paikoilleen vaikka kipuja oisikin.

Toinen ongelma tuli juoksuharrastuksesta ja se tuli täysin operoimattomaan polveen. Polvessa nivelrustot on huomattavan paksut, plica painaa nivelrakoon ja takataipeessa on pieni Bakerin kysta. Tuosta kystasta löysinkin keskustelun jo aikaisemmin ja sinne jo kirjottelin, niin tänne en sitte sen enempää tuosta kirjottele..

Mukavaa syksyn odotusta glubilaiset  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #7 - 23.08.2013 klo 19:47:02
Tulosta viesti  
Jes, onpas mukava lukee iloisia uutispäivityksiä! Hymiö

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*