Normaali aihe Naisten sormien pituus/polven nivelrikko (Luettu 15 460 kertaa)
Tappi
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Naisten sormien pituus/polven nivelrikko
24.12.2009 klo 01:16:08
Tulosta viesti  
Iltalehden nettiversion terveyspalstalta:

Sormien pituus

Naisilla, joiden etusormi on lyhyempi kuin nimetön, voi olla kaksinkertainen riski sairastua polven nivelrikkoon. Naiset, joilla on tämä miehinen ominaisuus, on tavallista alhaisempi estrogeenitaso, mikä voi vaikuttaa nivelrikon kehittymiseen.

Ehkäise ongelma: Voit suojata niveliäsi vahvistamalla niitä tukevia lihaksia.

Pinnoitelonkka -06. Vas nivelmalja synnynn. vinossa (oikea ok), nivelen reunat luutuneet niin että liikelaajuudet hyvin huonot. Rusto reunalta kokonaan poissa. Kivuton kaikissa vaiheissa. Koko tarina katso (linkki tulossa)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Naisten sormien pituus/polven nivelrikko
Vastaus #1 - 24.12.2009 klo 10:13:38
Tulosta viesti  
Minulla on etusormi ja nimetön jokseenkin tarkkaan yhtä pitkät, vaikea sanoa kumpi olisi pitempi. Nivelrikko kyllä iski mutta lonkkiin eikä polviin.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pike4
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 24.12.2009 klo 14:27:38
Tulosta viesti  
Enpä ole ennen tuolla tavalla sormiani katsonut. Oikeassa kädessä on etusormi paljon lyhyempi kuin nimetön. Vasemman käden etusormi on lähes yhtä pitkä kuin nimetö, mutta kuitenkin vähän lyhyempi. No, vasemmassa polvessa on jo melko paha nivelrikko ja oikeassa jonkinverran. Oikea lonkkanivelhän vaihdettiin jo.

Eipä noita sormia kai venyttää tai typistää voi eli synnynnäinen ominaisuus.

Kädet toimivat hyvin.

Hyvää joulua kaikille! Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisu
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 17.01.2010 klo 17:56:51
Tulosta viesti  
Hassua, että minulla on samalla tavalla erikätisyyttä kuin Pikellä, mutta polvet kunnossa. Toisaalta lyhyemmässä oikean käden etusormessa on nivelrikon aiheuttama mutka. Jos sen suoristaisi, olisi sormi yhtä pitkä kuin nimetön. Siksi varmaan polveni vain rutisevat, mutta eivät kipuile.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Niina.85
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Paistaa se aurinko risukasaankin!

Sijainti: Alajärvi
Vastaus #4 - 19.01.2010 klo 16:19:58
Tulosta viesti  
Tämän mukaan mulla siis on polvetkin "pashana", niinkuin oon jo tässä jonkin aikaa epäillyt.  Kliseinen
Välillä kipeytyvät (varsinkin oikea) ja rutiseevat kivasti aika-ajoin.
Noh, ehkäpä tääkin sitten selviää ajan kanssa... Epävarma

//Niina (vm. -85, oikeaan olkapäähän Bigliani/Flatow-proteesi 12/09)
Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 23.01.2010 klo 11:39:26
Tulosta viesti  
Onhan jännä väite, mutta laittoi minut tarkistamaan sormieni pituuksia. Oikeassa kädessä etusormi ja nimetön yhtä pitkiä, polvi kuitenkin oireilee ja tiedän nivelessä olevan rustovauriota, jota hoidettiin kortisonipistoksin ja Artzal-injektiokuurilla. Tosin niistä ei ollut apua, koska polvi edelleen kipuilee rasituksessa ja rutisee paljon. Bacerin kystakin on polvitaipeessa pysyvänä ilmiönä.
Kas kummaa, vasemman käden etusormi on selvästi lyhyempi kuin nimetön ja juuri vasemman polven nivelessä on pitkälle edennyt nivelrikko, joten väite minun kohdalla pitää paikkaansa. Mielenkiintoista! 

Sivun alkuun

IP kirjattu