Normaali aihe Lemmikit (Luettu 21 650 kertaa)
Janna
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Uusimaa
Lemmikit
02.12.2009 klo 18:03:03
Tulosta viesti  
Heips kaikki!

miten ihmiset pärjäätte esim koirienne kanssa nivelvaivojenne kanssa leikatut tai leikkausjonossa olevat?
kertokaa, pliis. millaista on. ootteko joutuneet luopumaan, pitäiskö luopua vai pitää kiinni kynsin hampain. itsellä 9v seniori hyrisee jalan juuressa. ei sydäntä
luopua. antakaa vinkkejä Nolostunut

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katya76
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Lemmikit
Vastaus #1 - 03.12.2009 klo 01:32:35
Tulosta viesti  
Älä ihmeessä luovu jos se noin rakas on.Niin kauan kuin itse pystyt ulkoiluttamaan ja hoitamaan koiran tai saat ne muulla tavoin hoidettua ni en tekisi sitä.Lemmikistä on kumminkin sinulle varmaan paljon iloa kaikkina päivinä ja varsinkin silloin kun maailma murjoo päin naamaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

piikuli
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: keskipohjanmaa
Vastaus #2 - 05.12.2009 klo 14:49:03
Tulosta viesti  
minulla myös 2 cavalieri tyttöä.ja tammikuussa tähystysleikkaus polveen.olen harjotellu niin että otan kävelysauvat ja laitan koirantaluttimen niinku vyön vyötärön ympäri.älä luovu koirasta eihän noin iäkäs koiruli niin pitkiä pissilenkkejä kaipaakkaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #3 - 27.02.2010 klo 23:12:17
Tulosta viesti  
Mulla on kaks koiraa, enkä vois luopua niistä mistään hinnasta. Käsi paketissa viime kesänä sen 2 kk, taluttelin vasemmalla kädellä lapsia Hymiö Ja tarpeen vaatiessa mies hoiti, mutta jos ei miestä oo, niin eikhään sitä aina joku mukava ihminen taluta koiruutta mielellään, naapurin kiva tyttö tms? Kyllä se koiruus on Janna sullekin varmasti niin rakas, että se paranemisaikakin sujuu mukavammin karvaisen kaverin kanssa Hymiö

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 28.02.2010 klo 21:06:55
Tulosta viesti  
Hei! Olen samaa mieltä, ettei kannata luopua koirasta nivelrikon vuoksi. Jos itse ei jossain vaiheessa pääse koiraa taluttamaan, niin varmasti naapurustossa on koiraystäviä, jotka voivat auttaa, kunhan kysyy apua. Koirasta on aina seuraa ja se on hyvä ja rakas ystävä! Piikuli antoi hyvän vinkin, kuinka selvitä taluttamisesta sauvojen kanssa. Minä en ainakaan luopuisi koiristani tämän vaivani vuoksi!!  Hymiö Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

matte
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #5 - 18.03.2010 klo 09:48:39
Tulosta viesti  
Olen ihan uusi ja heti kommentoin. Minulla 5 koiraa ja yhdestäkään en luovu, liikkuminen ja ulkoiluttaminen on tosi kivuliasta myönnän. Minulla käytössä talutusvyö, josta lähtee osittain joustava talutushihna- tällä systeemillä kolme koiraani onnistuu lenkittää kun itsellä kyynärsauvat kädessä. Yksi koirista jo 14 vuotias ja näin talvisin ei halua juurikaan liikkua. Asumme maalla, joten koiria helppo käyttää pissillä pihasta metsään periaatteella ja telmiä saavat kesät talvet pihassa minkä tarkenevat.
Teen myös niin, että yksi koira joka ei osaa talutusvyön kanssa liikkua lähtee aina ekana kävelylle. Silloin voin mennä yhdellä sauvalla itse. Käytän myös mahd. paljon potkuria apuna. Joka toinen päivä on otettava iisimmin muuten kipujen kanssa ei pysty oikein olemaan.
Odotan nyt polven tekonivel leikkaukseen ja meinaan myöskin astuttaa yhden nartun. Suunnitelmissa oli pentuja kesäksi ja siitä meinaan pitää kiinni. Hulluutta ehkä, mutta onhan mulla aikaa istua pentulaatikon vieressä ja komentaa miestä ja poikaa hoitamaan siivoukset sun muut  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 18.03.2010 klo 16:50:53
Tulosta viesti  
Koiria ulkoiluttaessa saa itse samalla tarvittavaa liikuntaa ja raikasta ilmaa,  ikä on hyvä asia! Mielipysyy myös virkeänä säryistä huolimatta, kun kunto ei pääse kokonaan rapistumaan.
Milloin matte sinulla on tuo tekonivelleikkaus? Niin se vain on, ettei auta luovuttaa, vaikka polvet muistuttavat itsestään. Sinulla riittää tuota suomalaista sisua! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

matte
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #7 - 20.03.2010 klo 16:22:00
Tulosta viesti  
Jonossa olen ja yhtään ei tiedä koska leikkaukseen pääsee. Tuttava sanoi, että hoitotakuuaika ylittyy ennen kuin pääsee leikkaukseen. Eli kai joskus tänä vuonna ??

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #8 - 20.03.2010 klo 17:23:33
Tulosta viesti  
Tsemppiä ja jaksamista jonotusajan kestämiseen!

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #9 - 15.05.2010 klo 09:48:03
Tulosta viesti  
Tsemppiä Matte ja terveisiä meijän karvaturreilta sinne siun samanmoisille! Minkä rotusia kamuja sulla on? Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Toivorikko
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #10 - 06.11.2010 klo 12:04:02
Tulosta viesti  
Älä luovu koirasta, etenkin kun on jo hyvällä iällä, eikä siten tarvinne ylivoimasien paljon liikuntaa ja aktiviteettejä?  Tunnen pari kaveria, jotka ulkoiluttavat koiriaan  pyörätuolia käyttäen Hymiö

Sisällä voisi aktivoida koiraa piilottamalla herkkuja ympäri huushollia, opettamalla sille erilaisia tehtäviä, postin hakemista, pudonneiden esineiden nostamista, roskien keräilyä yms. hyödyllistä?  On olemassa monenlaisia aktivointileluja.  Myös vanha koira oppii temppuja:  Pieni koiran temppukirja, Gerilyn J. Bielakiewicz – suosittelen.

Nivelvaivaisena olen opettanut koirani kauko-ohjaten hypäämään kiville, kannoille, puunrunkojen alitse – vain taivas on rajana espanjanvesikoiralle, ja ohjaajan olisi syytä olla luovasti hullu ja kekseliäs. Hymiö

Totuuden nimessä, neljäsosa sen energiasta riittäisi minulle. Hymiö

Kesällä uitan koiraa lähes päivittäin.  Palloa ja kapulaa käytän harkitusti, jottei se mene ylikierroksille, eikä hurahda pallohöperöksi.  Piilotan tuttuja esineitä metsään sen etsittäväksi, ajatan jälkeä ja teetän esineruutua.  Samoin tavataan usein leikkikavereita ja mikäli jaksan, osallistutaan hakutreeneihin. 

Totelevaisuutta treenataan päivittäin ja koira on onnellinen, nuori perro.  Tämän kaiken voin tehdä MBT-kenkien ja kipulääkeiden ansiosta, toistaiseksi.
Pahoina kipupäivinä ystävällinen naapurini ulkoiluttaa koiran. 

Olisiko sinulla vastaavaa mahdollisuutta?  Tavattoman moni auttaa mielellään, kun rohkenee ja nöyrtyy pyytämään apua.

Tsemppiä! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

hth
Poissa

Jep Jep

Vastaus #11 - 07.11.2010 klo 16:53:25
Tulosta viesti  
Mitähän Jannalle kuuluu nykyään?

Mä kanssa edelleen komppaan edellisiä, jos ei ihan mahdoton pakko, en luopuisi koirista. Mullahan on kaksi 9 ja 7 v, Nuorempi on sellainen höpsö sählä ja vanhempi on jo rauhallisempi.

Olin juuri polven osatekonivelleikkauksessa ja ratkaisuni koirien suhteen oli nyt niin, että nuorempi joka on hieman "huonosti kasvatettuna" saattaa aivan iloisesti pomppia aamulla päälle lähti sukulaisiin hoitoon, en uskalla ottaa riskiä että haavat aukeaa hänen takiaan. Lisäksi vanhempi jäi tänne ja sillä käy lenkittäjiä ja tytärkin osan ajasta käy täältä käsin töissä.

Tämän vanhemman koiran kotonapidon etuna oli ehdottomasti se, että mulla on täällä seuraa, se on aivan ehdoton esim. mökkihöperyyden vastustamisessa, etenkin kun on aina tottunut lemmikkien läsnäoloon. Toisaalta olen jo nyt tehnyt vointini mukaan kerran päivässä lyhyen pissatuslenkin flexiä käyttäen. Kuitenkin pidemmät aamu- ja iltalenkit  ovat toiset hoitaneet, onneksi koska niihin mulla ei todellakaan energia riittäisi. Käytän tällä hetkellä yhtä kyynärsauvaa.

Aikaisempaan tähystysleikkaukseen verrattuna opettelin uuden kyynärsauvatekniikan mikä edesautti huomattavasti tätä hommaa eli kävelyn edistämistä. TÄhystyksen jälkeen minua neuvottiin varaamaan leikatunjalan kohdalla kummallekin kyynärsauvalle, terve jalka astui ihan yksinään. Nyt jumppari neuvoi vuorotekniikan eli aina vastapäinen jalka ja sauva maahan samaan aikaan ja tämän avulla ei mun tarvinnut käyttää kahta sauvaa kun alle viikon. Toinen sauva pitää osaltaa kipuja aisoissa sekä toimii tasapainon tukena.

Vaikka jalkani kyllä kestäisi pidempiäkin lenkkejä niin huomaan, että kroppa vaatii lepoa vastineeksi. Onhan se jalan paraneminen avoleikkauksen jälkeen energiaa vievää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #12 - 07.11.2010 klo 17:41:36
Tulosta viesti  
kiitos kysymästä hth,

seniori täytti juuri 10v. on edelleen minulla.
tilanne on sikäli hyvä, että koirani on tosiaan jo iäkäs
toisaalta näin yksinelävänä polvirajoitteisena yhtälö
on aika haastava.
minulla ei ole lapsia eikä sukulaisia auttamassa.
seinänaapurit katsoo säälivästi kun käytän koiraani
sauvan avulla lenkeillä. sauva on ihan ehdoton koska
täällä alueella joka kadun kulmasta pistää esiin koiria,
jolloin lentäisin nenälleni tai siis polvilleni ellen ennakoisi
tilanteita kaiken varalta. koirani myös edelleen iästään huolimatta vetää joten jouduin hommaamaan sille semmoisen kuonopannan (eri asia kuin kuonokoppa),
joka hillitsee vetämistä.
koirahoitolat veloittavat 15-20€/vrk, joten se ei ihan
heti tule mieleen. täällä pkseudulla kehutaan kovasti noita dogsitterpalveluita. niiden saatavuus on vain kuin kiven alla. tilanteeni ei olisi näin haavoittuvainen jos olisi esim
kumppani mutta näillä mennään. hyvä puoli asiassa on se, ettei minulle ole kirurgisesti helpotusta saatavissa (huumoria tämäkin) joten tilanne että joutuisin rämpimään kainalosauvoilla tai kahdella sauvalla ylipäätään näyttää tällä hetkellä melko kaukaiselta.
koirallani on jo nivelrikkoa, olen päättänyt olla pidentämättä sen elämää erilaisin nivelrikkolääkkein vaikka niistä apua saattaisi ollakin. ei ole mielekästä tehostaa sen liikkuntakykyä näissä olosuhteissa.
pirteä se on ja jotenkin hoksaa ettei emäntä pääse enää viemään pidemmille lenkeille.
olen saanut ulkoilutusapua mutta jatkuva epävarmuus on milloin tämäkin henkilö ilmoittaa joutuvansa lopettamaan, nuorilla kun nuo elämäntilanteet muuttuvat niin tiuhaan,
ihan ymmärrettävästi.
itku tulee usein kun noita mantelisilmiä katsoo Pusu

olen hth, seurannut tarinaasi jo pidemmän aikaa.
ihanaa että pääsit vihdoin leikkaukseen ja toipuminen on alkanut. kaikkea hyvää sinulle Silmänisku,
Janna

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 29.11.2010 klo 05:36:47
Tulosta viesti  
Eilen se tapahtui Surullinen  Surullinen

Jouduin turvautumaan molempiin kyynärsauvoihin kun parempikin polvi sanoi sopimuksen irti. Ilmeisesti mitättömän pieni kiertoliike kun olin valmistautumassa suihkuun niin tuli riisuttua hieman huolimattomasti
vaikka tuinkin itseäni pöydän kulmaan olin ehdin silti olla sekunnin miljoonasosan aikaa vain toisen polveni varassa.
tämä oli liikaa. polvi ei suostu ottamaan päälle   Itku  Itku  Itku
Koira haetaan nyt aamusta hoitopaikkaan joka on ylikallis, joten varauduttava nyt siitä luopumiseen.
Koirani on isokokoinen ja vetää lisäksi täällä kuhisee muita koiria joka kadun kulmasta joten tuo vyöhön kiinnitettävä
systeemi ei taida onnistua. Kaatuisin melko varmasti nenälleni.
Nää on juuri niitä päiviä, jolloin yksinelävänä nivelsairaana haluaisi olla lähinnä kuollut. Olen suunnitellut niin, että vievät koiran tarvittaessa suoraan hoitolasta lopetettvaksi  koska tiedän ettei omat henkiset voimavarat kestäisi sitä muutoin. Toisaalta jos pyytäisi eläinlääkäriä kotiin antamaan sille unipiikki ja veisi pois.
Mulla ei ole ketään joka voisi käyttää koirulin asioilla ja tämä hoitolakuvio on vain tätä samaista "tekohengistystä" tilanteessa. Erittäin surullisen Janna   Itku  Itku  Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Poissa

Vastaus #14 - 29.11.2010 klo 06:01:27
Tulosta viesti  
Huomenta!
Kävipä sinulle hankalasti. Olisiko noin alkuun joku kaveri tai tuttava auttamaan koiranhoidossa? Myös paikalliset koirahoitolat ja eläinsuojeluyhditykset tietävät tilapäisestä koiranhoitoavusta. Sillä, eihän koiraa pois tarvii laittaa, se on kiva sitten kuntoutumisvaiheen "ulkoiluttajana" - siis emännän ulkoiluttajana Silmänisku. Täällä "koiraihmiset! voisivat antaa vinkkejä. Itse (täällä suuressa kaupunigissa, jossa kukaan ei muka tunne toisiaan) soittaisin naapurin ovikelloa- noin aluksi Pyöritä silmiä.

Jos on tosi kiire yksityinen ortopedi on helpompi ja nopeampi asiaan kananottaja. Siitä (nopeasta kannanotosta tykkää etenkin työnantaja).  Toisaalta soitto lähimpään päivystykseenkin voi auttaa jos ei pääse liikkeelle, neuvovat sieltä miten toimia, minne ottaa yhteyttä ja mitä tehdä.

Jatkossa terv.asema tai työtereyshuolto hoitaa sen perus suunnitelmassa pysymisen.

Minulla "työkokeilu " epäonnistui. Tai siis työt tuli tehtyä, mutta olin sen jälkeen kipeänä 10 pv. eli ollut järkeä hommassa- vielä. 

Työterveyslääkäriin ensin, sitten omalla ortopedille, jossa löytyi tuo viimeinen vaiva. Jatko on suunniteltu taas omalle työtereyslääkärille tuossa loppuviikosta, jolloin katsotaan missä ollaan ja miten olisi viisasta jatkaa.. itse haluaisin jo koittaa työntekoa...

Tsemppiä sinne!
ps. toinen muki kahvia menossa jo..

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Poissa

Vastaus #15 - 29.11.2010 klo 06:10:56
Tulosta viesti  
Koiranulkoiluttajaa?
Tulipa tuossa mieleeni että jos kertoisit hieman missäpäin asustelet ja löytyisikö koirillesi ulkoiluttajaa tätä kautta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #16 - 29.11.2010 klo 06:15:16
Tulosta viesti  
noista naapureista, niin.
toinen seinänaapuri (perhe) katsonut alusta asti tähän muutettuani niin säälivästi minua ja koiraani. yhden kepin kanssa olen koirani ulkoiluttanut viimeisen vuoden ajan.
tuntuvat säikkyvänkin koiraani vaikka se on kiltti mutta
leikkisä.

toiset seinänaapurit ovat nuoripari, mukavilta tuntuvat en vain tiedä jaksanko ottaa kontolleni jos koirani kaataa ne ja kallo heiltä halkeaa jäisellä pihamaalla.
en voi ohjeistaa tuntematonta miljoonaan ja biljoonaan pikkuasiaan. koirani kanssa pitää olla silmät selässäkin.

mitä tuttaviin ja sukulaisiin tulee ovat kaikki vähintään 65v  eivät koiraihmisiä. itse asiassa suurin osa heistä kannustanut minua viemään koira lopetettavaksi. yksi tuttavaperhe jossa vaippaikäinen joille ei koskaan sovi.
eilen pyysin vanhan SPR tukihenkilöni käymään hätäensiapuna, hän kävi 5min oli niin kiire. olin hänen käynnistään erittäin kiitollinen koska koirani olisi joutunut tekemään tarpeensa muussa tapauksessa sisälle.
hänkin vain totesi ajankohdan eilen olleen huono. niin -
nämähän tulevat harvemmin kello kaulassa.
eläinsuojeluyhdistys pesee kätensä, ottavat lopetettavaksi/sijoitettavaksi ei tilapäishoitoon.
pääkaupunkiseudun 4Hdogsitteri ovat kiireisiä teinejä,
eivät kerkee. jonotan sieltä jatkuvasti apua vailla tulosta.
omat perheenjäseneni ovat tosi kaukana.
ehkä tämä realisoi lohdutonta tilannettani?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #17 - 01.12.2010 klo 09:47:22
Tulosta viesti  
toivotaan parasta?!

Sivun alkuun

IP kirjattu

hth
Poissa

Jep Jep

Vastaus #18 - 01.12.2010 klo 23:26:29
Tulosta viesti  
Janna laitoin sinulle yksityisviestin... tuntuu todella surulliselta lukea miltä tilanne näyttää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintsi
Senioriklubilainen
Poissa

Vastaus #19 - 02.12.2010 klo 07:05:25
Tulosta viesti  
Janna, missä päin uuttamaata vaikutat? Jos olet jossain Helsingin itäpuolella ja koirasi tulee edes jossain määrin toimeen toisten koirien kanssa, voitaisiin katsoa jotain järjestelyä...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #20 - 02.12.2010 klo 18:27:31
Tulosta viesti  
Kiitos hth ja mintsi.
koiruli on edelleen hoitolassa. täältä pääkaupungista ollaan.
kerään paraikaa rohkeutta kuinka uskaltaa alkaa askeltaa jälleen normaalisti kuten vielä viikko sitten tein Nolostunut
viikonloppuna tuli tosiaan ikävä kiertoliike, jonka jälkeen jalalla ei ole voinut varata tavanomaisesti.
olen sairauslomalla ja buranaa olen ottanut.
hommassa nyt psykologinen este siis omassa päässä.
en uskalla lähteä kävelemään, pelkään sen hirveän kivun palaamista. kipu oli polvinivelen sisäsyrjässä aivan kuin mutteria tai puukkoa olisi työnnetty nivelväliin Epävarma
oisko kellään vinkkejä kuinka ylittää tämä psykologinen este?
yhdellä sauvalla menen joten sikäli koiruus voisi ehkä jo palata kotiin.
hth: osuit aivan nappiin, jos vain saisin ulkoilutusapua selviäisin tämän hankalan ajan yli ja koiruus voisi hyristä kanssani kotona. tässä mielessä verkosto aivan liian pieni Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Vastaus #21 - 11.12.2010 klo 13:23:53
Tulosta viesti  
Voitko Janna laittaa vaikka nettiin tms. ilmoituksen, että koiranulkoiluttajaa kaivattais? Tietääksein ainakin 4H-kerhot järjestävät paljonkin tätä toimintaa, meidänkin perukoilla Hymiö

Kovasti voimia ja halauksia siulle ja koiruudelles! Kyllä se ulkoiluttaja varmasti löytyy!!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #22 - 07.08.2011 klo 10:21:26
Tulosta viesti  
Kirjoitanpa tähän vanhaan ketjuun: Tämän päin HBL:ssä oli juttu yhdistyksestä joka välittää "koirakummeja", eli saattaa yhteen ihmisiä jotka tarvitsisivat apua koiran hoidossa (esim. juuri ulkoilutusta) ja ihmisiä jotka haluaisivat puuhata koiran kanssa mutta eivät syystä tai toisesta voi mokomaa hankkia.

http://www.dogia.fi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jes
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #23 - 31.10.2011 klo 16:26:44
Tulosta viesti  
Se myös helpottaa, jos pystyt ajamaan autolla, niin koiran kanssa voi ajella johonkin umpimetsään tai sitten viedä koira koirapuistoon liikkumaan, jos se on sellainen joka tulee muiden kanssa juttuun. Toinen vinkki on valita sellaiset ulkoilutusajat, jolloin muita ei juurikaan ole liikkeellä.

Minulla on 3 erittäin energistä harrastuskoiraa, joiden kanssa painin vähän samojen ongelmien kanssa yksinasuvana leikkauksen jälkeen. Pidempiaikainen (1kk<) hoito on todella kallista hoitoloissa, dogsitterit usein nuoria tyttöjä jotka eivät osaa välttämättä käsitellä isoja energisiä koiria, eikä heidänkään palvelut ilmaisia ole. Sukulaiset asuvat muualla, eikä kaveriakaan voi velvoittaa joka päivä käymään useita viikkoja. Mulle tarjottiin monesta hoitolasta eioota ihan siksi että heillä oli kesäsesonkiaika ja paikat täynnä. Ensimmäinen kuukausi leikkauksen jälkeen oli vaikeaa aikaa. Yhdelle koiralle sain onneksi koko toipumisajaksi hoitopaikan kaverin luota, mutta kahdelle koiralle vain pariksi viikoksi (nekin olivat kavereiden luona). Loput tuosta ekasta kuukaudesta (jolloin en saanut vielä itse ajaa autoakaan) sumplittiin niin, että joku kaveri kävi kerran päivässä hakemassa mut ja koirat autolla ja kuskasi jonnekin metsän laitaan missä koirat pääsi juoksemaan vapaana. Lisäksi sitten kävin itse niitä pissattamassa keppien kanssa könkäten yöllä kun ei ollut muita liikenteessä. Pyörätuoli olisi ollut kyllä ehdottomasti kätevämpi koirien kanssa niin olisi kädet vapaana remmejä varten. Kerran kyllä kaaduinkin rapussa (pääsin onneksi itse ylös), joten ei se kauhean turvallista touhua ollut, mutta pakko mikä pakko. Sitten homma helpottui huomattavasti, kun sain luvan ajaa autoa. Tarvitsi enää selviytyä keppien ja koirien kanssa autoon ja sillä sit huruuteltiin metsään ja koirat irti siellä. 1,5 kuukautta leikkauksesta pääsin jo lyhyitä matkoja ilman sauvoja. Mutta varmasti on saaneet ne marjastajat hyviä nauruja, jotka ovat minut nähneet metsässä kyynärsauvojen kanssa, että olen tainnut sauvakävelyn ymmärtää vähän väärin  Kliseinen Tsemppiä se vaatii paljon, mutta kyllä ne asiat aina jotenkin järjestyy!

Sivun alkuun

IP kirjattu

otski
Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Elimäki
Vastaus #24 - 31.10.2011 klo 20:20:24
Tulosta viesti  
En ole koiraihminen ja näinollen ei ole ollut koskaan omaa koiraa mutta elokuussa kun tytär lähti opiskelemaan niin otti 3 koiraa mukaansa mutta minulle jäi samojedipoika Turo omaishoidettavaksi. Elokuun alussa ostin elämäni ensimmäisen uuden polkupyörän lähinnä koiralenkkejä varten ja 5-10 km lenkki tehtiin päivittäin leikkaukseen saakka, ilman koiraa olis tuskin niin usein tullut lähdettyä joten lihakset oli leikatessa todennäköisesti paremmassa kunnossa kuin ilman koiraa. Sairaala-ajan oli hoidossa paikallisessa hoitolassa ja sitten alkoikin omistajan talviloma. Tänään oltu eka päivä kahdestaan ja lenkilläkin pikkuisen käyty. Hoito muuten helppoa täällä maalla kun voi pitää päivisin vapaana pihalla, öisin on lähinnä petojen takia tarhassa. Mökkihöperyyttä kummasti torjuu kun saa ees sen kanssa joskus rupatella. Vai onkohan se juuri sitä mökkihöperyyttä. Pyörälenkkien suhteen taitaa tulla liukkaat ennen kuin polvi taipuu riittävästi.

Triathlon tekonivel oikeaan polveen 18.10.11 + patellan pinnoitus, 4.1.2013 sama satsi vasempaan
Sivun alkuun
IP kirjattu

velri
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #25 - 27.11.2011 klo 16:25:24
Tulosta viesti  
Täältä löytyy 6 koiraa, joista 2 on n.2 kg ja muut sitten siitä isompia, isoin on 25 kg iso villakoira. Yksin en onneksi asu, joten ulkoilutuksessa ei sillain ongelmaa. Mä talutan nuo pikkuiset ja kämppis muut. Leikkauksen aikana koko lauma oli hoidossa kuka missäkin, koska kämppis tietty sattui olemaan reissussa. Sairaalasta kotiuduttuani, kotiin palasi kaksi koiraa, joita sitten ihanaakin ihanammat naapurit ja kaverit kävivät ulkoiluttamassa. Hymiö

NexGen oik.polveen 11/2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

susan
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #26 - 27.12.2011 klo 23:53:11
Tulosta viesti  
uusi tulokas haluaa neuvoja ja vinkkejä. kummatkin lonkat on nyt kunnossa ja koira vielä hoidossa.  kaksivuotias labradori.  kova vetämään vielä. pelottaa hieman miten lähtee sujumaan. en halua koirastakaan luopua. Neuvoja?? Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

arto65
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #27 - 28.12.2011 klo 13:41:51
Tulosta viesti  
Hei susan minulla oisi yksi tai kaksikin vinkki .Pidä namu paloja mukana,ainakun koira rupeaa vetää namupalalla kutsut takaisin.Toinen vinkki kun koira vetää niin käänyt eri suuntaan  koiran pitää seurata taluttajaa ,tämä on toiminut minulla .Minulla on dobermanni ja vanhan englannin buldoggi,oisi vaikeaa taluttaa jos ne vetäisi kokoajan ,rupeais käy työstä.Toivon että noista vinkeistä ois apua onhan niitä muitakin.

Sivun alkuun

IP kirjattu