Normaali aihe piriformis ja takareisivaivat (Luettu 13 971 kertaa)
kipuilija
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

piriformis ja takareisivaivat
27.09.2009 klo 22:02:09
Tulosta viesti  
Hei    Olen uusi tulokas ja etsin vertaistukea ja mahdollista vastausta.  Minulla on jo toista vuotta ollut jaksottain (jopa 3 kuukautta) eriittain kipeat pakaralihakset ja takareidet.  Molemmilla puolilla, oikealla enemman.  Se ei ole kipu joka olisi maatessa eika pahemmin istuessakaan mutta ajoittain paikallaan seisominen saa aikaan tuskaisen tunteen niinkuin hermokipu. Ja silloin myos kaveleminen sattuu.  Rajoittaa elamaa ja kay hermoon:))  Minulta kuvattiin selka ja alaselassa alin nikamavali oli ilman pehmustetta lahes kokonaan, siis lahes luu luuta vasten.  Olen kaynyt kiropraktikolla jo yli 6 kuukautta, ei apua.  Mika vaiva, paassako vai
missa.  Mitas seuraavaksi tekisin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

leela
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: piriformis ja takareisivaivat
Vastaus #1 - 07.10.2009 klo 18:10:21
Tulosta viesti  
Otsikossasi on sana piriformis, jonka opin tuntemaan lonkkaleikkauksen jälkeen. Taitava fysioterapeuttini etsi syytä polven takaosan ja nilkan yläosan kipuun. Löytyi vika surkastuneesta piriformiksesta - saattoi tietysti myös vaurioitua leikkauksessa. Ryhdyttiin kuntouttamaan piriformista. Jumppaohje teki sairaan kipeää, mutta auttoi. samalla kerralla hän opetti myös, miten issias-hermo saadaan laukeamaan. Issia-hermohan kulkee piriformiksen alitse ja noin 15 %: lla  ihmisistä sen läpi. Tällaista opin viime kväänä. Muuten piriformis-syndrooma on maratoonareitten kiusa.

Sivun alkuun

IP kirjattu