Normaali aihe Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä! (Luettu 53 455 kertaa)
Hallinnoija
Nivelklubin administraattori
Poissa

Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä!
07.09.2009 klo 17:18:09
Tulosta viesti  
Tälle alueelle voita laittaa "etsintäkuulutuksen" lenkkiseurasta, juttukaverista tai muuten vaan ystävästä.

Jos haluat hakusi julkaistavaksi myös Niveltieto-lehdessä, laita minulle maililla tieto.

Sivun alkuun
IP kirjattu

tanja91
Senioriklubilainen
Poissa

Jalka on parantunu suurimmaks
osaks :)

Sijainti: Jyväskylä
Re: Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä!
Vastaus #1 - 13.09.2009 klo 20:58:23
Tulosta viesti  
Mä etin samanhenkistä ystävää jolle ois tehty kans jonkilainen osteotomia. mä oon 18 et voi olla vähän vanhempikin. mesen ja sähköpostin saa yksityisviestillä jos tahtoo. Ois kiva jutella jonkun kanssa jolle on tehty sama leikkaus.

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #2 - 15.09.2009 klo 00:17:42
Tulosta viesti  
Lapin läänin alueelta etiskelen ittelle e-mail- ja naamakirja (facebook) kavereita. Pistän yksäriä, jos kiinnostaa Hymiö mie tämmönen urheilullinen 32-vuotias mimmi, tykkään koirista ja mökkeilystä, matkailusta, elokuvista.. jne.

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

eeviliina
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liikkuminen olisi ihanaa!

Vastaus #3 - 15.09.2009 klo 20:32:08
Tulosta viesti  
Heippa vaan,
minulla ei ole koskaan ollut tuttavaa /ystävää jolla olisi samankaltaista vaivaa kuin minulla.
Olisi tosi kiva löytää joku, jonka kanssa voisi jakaa näitä lonkkavaivaongelmia niin että toisellakin olisi ymmärrys ja kokemus samasta vaivasta. Löytyykö Keski-Suomesta /Jyväskylästä tekonivelen onnellista omistajaa tai vielä oman nivelensä kanssa tappelevaa (kuten allekirjoittanut)? Olisi ihan rohkaisevaa vaihtaa kokemuksia. Itselläni on tällä hetkellä niin paha tilanne, että lenkkiseuraksi ei minusta vielä ole, mutta elän toivossa että lähiaikoina pääsen vielä jollain tavalla liikkumaan ja ilman kipuja, sauvakävelemään, jumppaamaan, kuntosalille, golffaamaan (???!!!), tanssimaankin? Vesijuoksemassa ja pyörälenkillä olen kyllä pystynyt käymään.
Olen 44 v nainen, joka ei tahdo jumittua yksin sohvalle liikkumattomaksi...
t. eeviliina

Kaksivuotiaana -66 todettu synnynnäinen vasemmanpuoleinen lonkkaluksaatio. Hoidettu sammakkokipsillä ja vedolla. Osteotomia Ortonissa  -78. Pinnoitetekonivel 2010, irtosi ennen jälkitarkastusta, vaihdettu kokotekoniveleen
Sivun alkuun

IP kirjattu

tanja91
Senioriklubilainen
Poissa

Jalka on parantunu suurimmaks
osaks :)

Sijainti: Jyväskylä
Vastaus #4 - 17.09.2009 klo 15:00:58
Tulosta viesti  
Mäkin asun jyväskylässä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

monamie
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 25.09.2009 klo 14:17:27
Tulosta viesti  
Hei kaikille! Minä asun myös Jyväskylässä. Ikää 50 v. ja yllättäen vuosia kipua ja ontumista
kärsittyäni sain heinäkuussa tietää, että minulla on oikeassa lonkassani paha kuluma. En
alkuun edes ymmärtänyt, että minustako ne puhuvat  Hymiö ovat varmaan erehtyneet rtg-kuvista. Niin se vain kuitenkin on, että ensi viikon keskiviikkona lonkkani leikataan. H-hetki on siis lähellä! Minunkaan ystäväpiirissäni ei ole ketään kuka olisi joutunut vastaavaan tilanteeseen tai kärsinyt samoista vaivoista. Oman itsenikin kanssa on ollut tekemistä hyväksyä koko asiaa, siksipä onkin ollut ihanaa saada täältä vertaistukea mutta olisihan se mukavaa tavata täällä kotikaupungissakin läheisiä jotka ovat vastaavassa tilanteessa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hallinnoija
Nivelklubin administraattori
Poissa

Vastaus #6 - 25.09.2009 klo 15:47:35
Tulosta viesti  
Hei jyväskyläläiset!

Oletteko huomanneet, että Nivelyhdistyksellä on Jyväskylässä vertaistukiryhmä nivelpiiri? Kurkatkaapa tänne.

Sivun alkuun
IP kirjattu

maxis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #7 - 04.12.2009 klo 22:02:49
Tulosta viesti  
Moi

44 v miehen alku satakunnasta, maraton ollut harrastuksena, nyt kiroilen geenejä. Ei muuta kuin postia tulemaan, tutustutaan ja vaihdetaan ajatuksia polven nivelrikosta. Vinkkejä uusiin harrastuksiin, motivaation hakua yms.. Maratonmatkailu aina ollut verissä, nyt täytyy siirtyä vain katsojaksi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Linkuttaja
Poissa

Lonkan pinnoiteproteesi
9/2009

Viestejä saa lähettää.
Vastaus #8 - 30.01.2010 klo 19:19:38
Tulosta viesti  
Olen 36-vuotias mies ja saanut lonkkaan 9/09 pinnoiteproteesin. Olisi kiva saada facebook kavereita ja sähköpostejakin olisi kiva vaihtaa. Vertaistuki on tärkeää!

Sivun alkuun
IP kirjattu

Polvileikattu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Hyvinkää
Vastaus #9 - 01.03.2010 klo 16:33:15
Tulosta viesti  
Olen ollut kovasti liikkuvainen. Elimistö kaipaa retkeilyä ja yleensä luonnossa liikumista. Polvien nivelrikot ja vajaan kahden kukauden vanha toisen polven tekonivel ovat kaventaneet suuresti liikkumisreviiriäni. Olen kuitenkin saanut iloa hiihtämisestä, lumikenkäilystä ja uimisesta. Olisi mukava vaihtaa kokemuksia. Asun Hyvinkäällä, jossa on alkamassa vertaistukiryhmä. Vertaistuki on tärkeää, mutta myös näin sähköpostilla ja kirjoittamalla olisi kiva vaihtaa kuulumisia. Asun yksin, lapset ovat jo maailmalla, joten juttukaveria kaipaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

paikkis
Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #10 - 08.03.2010 klo 09:02:23
Tulosta viesti  
HymiöTotta asiaa minusta kans vertaistuki on parasta meille tiedetään mistä puhutaan.Mä olen kanssa joutunut luopumaan monesta hauskasta harrastuksesta,mutta lumikengät on iha huippu juttu, samoin kuntosali .Onneks löytyy vaihtoehtoja ,viimekesän pyöräilyretket jäi tekemättä kun ei pysty ajamaan pyörällä,mutta toivossa on hyvä elää ehkä tulevana kesänä, jos leikkaus menee nappiin.Meidän paikkakunnalla ei ole oikein ryhmää mihin itse kuuluisin ,joku reumayhdistyksen juttu on mut ikävä kyllä siellä keskiikä aika korkea,kaipais tällaista keskiikäisten ryhmää, kun en vielä tunne olevani ihan vanha,mut en iha nuorikaan.olis huikee juttu perustaa joku liikunta ryhmä ja vaikka just jotai vaellus/hiihtoretkiä.miten se käytänössä onnistuis?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Polvileikattu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Hyvinkää
Vastaus #11 - 09.03.2010 klo 21:18:44
Tulosta viesti  
Hei!

Millä paikkakunnalla asut? Missä olisi lähin paikkkaunta missä olisi vertaistukiryhmä? Voisitko kysyä neuvoa paikallisen terveyskeskuksen fysioterapeuteilta tai jostain retkiyhdistyksestä, olisiko heillä jottain ideaa nivelrikkoisen liikuntamahdollisuuksista sillä paikkakunnalla? Tai sitten voi ihan itse koota pienen porukan ja varsinkin, jos sattuu tietämään jonkun retkihenkisen tyypin ja kysyä pääsisikö mukaan nuotioretkelle. Miettiä miten nuotiolle pääsee, mahd. lähelle autolla, jos ei itse pääse kävellen , pyörällä tai hiihtämällä? Kyllä niissä retkeilijöissäkin on nivelrikkoisia, jotka eivät pääse kovaa eikä pitkää matkaa. Tämä talvi on jo melko pian hiihdon suhteen ohi, mutta kevättä on tulossa. Aurinkoisia kevätilmoja.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katrina18
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #12 - 10.03.2010 klo 09:18:37
Tulosta viesti  
Paikkakuntasi erityisliikuntatoimi voisi mahdollisesti auttaa -- ainakin meillä päin kutsuvat vuosittain kokoon eri järjestöjen edustajia (liikunta- tms vastaavia) ohjeistamaan liikunta-avustusten hakemiseen.
Tältä pohjalta heillä on tietoja eri "järjestäjistä" Sieltä voisit saada yhteystietoja....
Erityisliikuntatoimi saattaa tuntua oudolta, mutta tarkoittaa jollakin tavalla liikuntarajoitteista.

Jos paikkakunnallasi ei ole nivelpiiriä, ota rohkeasti yhteyttä yhdistyksen toimihenkilöihin apua saadaksesi -- jos sinä ja ystäväsi voisitte yhdessä aloittaa toimimisen. Ei toimintaan mukaan tulemisen edellytyksenä ole nivelvaivat, tekonivelet jne. Vertaistukiryhmän yhtenä tarkoituksena on koota yhteen "samanhenkiset", vertaistukitapaamisesta voi löytää liikuntakevia kaipaavan...
Jos mukaan tulee muutama nuorempi, toisetkin rohkaistuvat...

Sivun alkuun

IP kirjattu

kipuilija84
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 01.06.2010 klo 21:03:10
Tulosta viesti  
25v nainen helsingistä.
vielä sairaslomalla ja päiviin tekemistä =)

Sivun alkuun

IP kirjattu

leemari
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Aurinkoa elämään!!

Sijainti: etelä-karjala
Vastaus #14 - 13.06.2010 klo 21:59:46
Tulosta viesti  
HEIPPA MARITA!!Vertaistuki on TOSI,TOSI,tärkee meille nivelrikkoisille ja tekonivelen saaneille.Itselle laitettiin eka jo 8v. sitten ja nyt toinen.Nyt huomasin,miten yksin olisi,jos ei ketään saman kokenutta.Meille perustettiin nivelpiiri 1v.sitten.Mutta myös täällä voi sitä samaa tukea saada näin.Kuka ei ole kokenut tätä, ei voi ymmärtää tasan tarkkaan kaikkea fyysistä ja henkistä kokemusta. Hymiö
Jotenkin koin henkisen riittämättömyyden suuremmaksi. Hymiö Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

kipuilija84
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #15 - 14.06.2010 klo 10:35:42
Tulosta viesti  
minusta vertaistuki on kaikille tärkeetä...
on sitten tekoniveltä tai ei.
Jos täällä olisi nuoria sairaita..niin mielelläni mailailisin ja tutustuisin enemmän.
itse olen tosiaan 25v helsingistä oleva nuori nainen.
ollut 2vuotta sairaslomalla.
vasen olkapää operoitu,selässä välilevynpullistumat, ja nyt oikee olka menossa operointiin...!
toivottavasti joku vastaisi.
bansku84@hotmail.com
JYKÄ.tämän saman viestin voisi laittaa lehteekin mutta en pysty lähettää mailia sinulle

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lizi
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: Sastamala
Vastaus #16 - 06.02.2011 klo 10:22:33
Tulosta viesti  
Tervehdys kaikille! Olipa mukava löytää tämä ryhmä! Olen kohta 50:nen nainen, eli parhaassa iässä! 2,5 v sitten loukkasin polveni, josta seurauksena kehittymässä nivelrikko. Iän takia en vielä ole suostunut tekonivelleikkaukseen. Asustelen koiran kanssa Pirkanmaalla. Koira on ainoa jäännös aikaisemmista liikunnallisista harrastuksista. Polvi on jatkuvasti kipeä, mutta en ole vielä raskinut koiraa poiskaan laittaa; se on ainut motivaatio lähtä ulos. Kesäisin pyöräilen koiran kanssa, joten se on ok. Talvisin en uskalla tuon "hulikaanin" kanssa pyöräillä, joten kävelen minkä pystyn. Lisäksi talvisin potkuttelen ja opetan koiraa vetämään.
Ihan vasta tänne eksyin, enkä vielä tiedä miten tämä systeemi toimii. Kaikkien kanssa on mukava porista ja vaihtaa kokemuksia. Toivoisin yhteyksiä erityisesti Pirkanmaan läntisen laidan liepeillä asuvilta. Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #17 - 06.02.2011 klo 11:39:11
Tulosta viesti  
Löysitkö myös nämä sivut: http://www.niveltieto.net/
ellei paikkakunnallasi vielä ole omaa vertaistukiryhmää, sellaiseen perustamiseen saa apua ja tukea nivelkummilta.
Toki voi osallistua muihin vertaistukiryhmiin.

Tervetuloa joukkoon.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Uusimaa
Vastaus #18 - 02.03.2011 klo 14:47:17
Tulosta viesti  
Etsin kaveria toisesta nivelsairaasta mieluiten pääkaupungista. Olet ehkä sairauslomalla, toipilas, eläkkeellä, työssä whatever. Piristettäisiin toistemme eloa tapaamisilla, kahvitteluilla, uimareissuilla, autoiluilla.
Eikö tosiaan muita yksineläviä ja yksinäisiä alle 60v miehiä tai naisia???  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

toivo
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #19 - 04.03.2011 klo 06:25:17
Tulosta viesti  
HymiöVertaistuki on kyllä parasta lääkettä näissä nivelja tules vaivoissa, itse olen käväissyt paikkakunnan niveltapahtumissa, mutta siellä tuppaa olemaan aika iäkästä sakkia, joten en ole jaksanut niihin raahautua, missä meikeläisten ikäiset 40-60 vuotiaat käyvät?? Samoin iloitsin kun paikkakunnalleni perustettiin fibroryhmä, olin innoissani että nyt löytyy varmaan samaikäistä seuraa, ei siellä ""mummuja istumassa, en jasanut siinäkään jatkaa.Ihan hienoa kun on tällaisia ryhmiä, mutta mielestäni noille ikä eläkeläisille on tapahtumaa ihan tarpeeksi järjestöpalstat on täynnä kerhoja ja tapahtumia. Olen mietiskellyt että kuinka ja kuka osaisi perustaa sellaisen ryhmän jossa"" yläikäraja"" ja minkä järjestön kautta sellainen olisi mahdollista, asun pienellä paikkakunnalla .Kyllä se totta on että yksinäisyys kasvaa vaan meillä suomessa ja se ei ole enää pelkästään ikä ihmisten ongelma, aito kohtaaminen  ja kuulluksi tuleminen häviää, on vaan massaa  ja suorittamista jolla mitataan ihmis arvoa."ihminen tavattavissa" kampannia kunniaan Tommy Hellsteen. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #20 - 04.03.2011 klo 13:24:48
Tulosta viesti  
Jos kokoontumistila on ilmainen, tilaisuuksien pitää olla maksuttomia, kaikille avoimia.
Nuremmilla voi olla niin paljon kaikkea muuta ettei heillä riitä aikaa, voimavaroja vertaistukitapaamisiin.
Nuoremmat tapaavat toisia muutoinkin ja luultavasti voivat siellä keskutella asioita. Vanhemmille nämä tällaiset tapaamiset ovat myös osa sosiaalista verkostoa kun työelämä on jäänyt taakse.
Kun tarjonta ei vastaa omaa kysyntää kannattaisi ehkä miettiä, onko omassa ystäväpiirissä sellaisia, jotka perustaisivat tarpeitaan vastaavan ryhmän.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

mimmi
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #21 - 04.03.2011 klo 15:32:20
Tulosta viesti  
Moi!

Olisi kiva löytää ikähaitarista 25-45v. kahvittelu-, jutustelu- tai kävelyseuraa Turusta Hymiö
Itse olen reilu 3-kymppinen ja pitkällä sairaslomalla polven rustorikon ja kondromalasian takia.
Seuraa kovasti kaipailisin näihin pitkiin päiviin. Tuttavat puuhaa arkisin töitä ja omiaan, puoliso reissutyössä ja paljon pois.

-mimmi-

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #22 - 14.03.2011 klo 15:43:32
Tulosta viesti  
Heh, ilmeisesti kaikki pääkaupungin liepeiltä olevat rikkoiset ovat kiireisiä perheellisiä kun ei yhtään kommenttia ole tullut. Uskomatonta. 40-50vuotiaat rikkoiset naiset ja miehet hu-huu onko teitä lainkaan täällä pääkaupungissa???
Jaatteko kokemuksen, että ympärillä on liian terveitä ihmisiä.
Juu, tiedossa on nivelyhdistyksen vertaistapaamiset mutta ne saa vielä odottaa  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Enishen
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #23 - 18.08.2011 klo 11:24:58
Tulosta viesti  
Hei. Olen 22 vuotias opiskelija Turusta. Minulla todettiin Kondromalasia Patellae 2007 ja en tunne tältä alueelta ketään jonka kanssa voisin keskustella asiasta. Olisi myös mukava keskustella vaikka mesessä tai sähköpostitse muille saman vaivan kanssa painiville ihmisille ja harrastan myös paljon käsitöitä joten niistäkin olisi mukava keskustella jonkun kanssa. Otathan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen jemina.e.rauhala@gmail.com jos haluat jutskata Hymiö
« Viimeksi muokattu: 19.08.2011 klo 17:31:19 Kirjoittaja Enishen »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

sirkkis
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: Pohjanmaa
Vastaus #24 - 03.10.2011 klo 20:11:33
Tulosta viesti  
Olen uusin klubin uusin jäsen, joten koko foorumi on minulle outo.  Epätoivoon vaipumisen estämiseksi tänne nyt sitten kirjauduin, elämäni ensimmäiseen foorumiin. Ystäviä kaipaan tietenkin, sillä menneenä kesänä todettiin nivelrikko lonkissa ja polvissa.  Järkytyshän se oli ikänsä juoksua rakastavalle, tosin sillä selittyivät monet vaivat. Mitenkä olette muut juoksun korvanneet, jos sitä voi nyt mitenkään korvata Surullinen  Olen 53v. mutta sisältä 35v. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #25 - 04.10.2011 klo 14:22:38
Tulosta viesti  
Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan. Kyllä täällä on muitakin juoksun ystäviä vaikken nyt juuri muista missä ketjussa, selaile muita viestejä niin saattaa hyvinkin löytyä, jos ei kukaan satu juuri tästä huomaamaan. Nämä aiheet tahtovat rönsyillä sellaisella "asiasta kukkaruukkuun" -tyylillä, ettei voi arvata mitä mistäkin ketjusta löytyy.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

maller
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #26 - 04.10.2011 klo 17:16:48
Tulosta viesti  
Sirkkis !  Vesijuoksulla, vesijuoksulla. Tosin näyttää ihan vesikävelyltä.... Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #27 - 04.10.2011 klo 17:55:32
Tulosta viesti  
Ja pyöräily on toinen!

Tykkäsin aikoinaan aerobicista, ja sehän ei sökölle lonkalle sopinut ollenkaan, ja keksin kokeilla sisäpyöräilyä (oli suunnilleen ainoa toimiva ennen leikkausta, uinnin ohella).

Leikatulla lonkalla pystyykin sitten jo muuhunkin aika vauhdikkaaseen menoon. Kevyempään aerobiciin (askellusta ja lihasjumppaa, ei hyppyjä), suunnistamassakin olen käynyt (etupäässä kävelen, sitä paitsi olen pistämätön eksyjä)

Sivun alkuun

IP kirjattu

sirkkis
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #28 - 04.10.2011 klo 21:03:05
Tulosta viesti  
Olipas mukavaa, kun olin heti saanut viestejä ja positiivisia sellaisia Hymiö Etenkin kun tihkaasoo niin kauhiasti luopua liikuntamuodosta joka on niiin rakas. Monet kerrat olen kannolla itkenyt. Vesijuoksu on vaan niin tosi tylsää, että tyssäsi eka kertaan, juostessa kun saa huidella pitkin maita ja mantuja;) Pyöräilyyn olen nyt toiveeni laittanut, sekin tuntui tosin jossain vaiheessa pahalta. Toivottavasti hiihto sujuu jotenkin. Kiitos vielä vastauksista!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #29 - 04.10.2011 klo 21:10:00
Tulosta viesti  
Sittenhän on myös sauvakävely, jolla pääsee liikkumaan missä haluaa, se on tietysti kovin kesy laji juoksuun tottuneelle mutta ehkä kuitenkin tyhjää parempi?

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #30 - 04.10.2011 klo 21:19:12
Tulosta viesti  
Suunnistus! Kävelyn lisäksi tulee "eksymisen riemu" (sanoo Suomen huonoin suunnistaja).

Sivun alkuun

IP kirjattu

sirkkis
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #31 - 04.10.2011 klo 21:34:12
Tulosta viesti  
Jee, tämähän on hauskaa, vastauksia on tullut lisää Hymiö Suunistanutkin olen, mutta lonkka ei ole enää pariin kesään tykännyt kivien ja kantojen päälle hyppimisestä, joten siitäkin piti luopua Itku Sauvakävelyä voisi ehkä nyt kokeilla, josko päkiä vain sen sietäis. On nimittäin hajalla vähän joka paikka. Liikaa vissiin tullut tullut juostua  ja tehtyä lapsia aikoinaan kehon rasituksensietoperimään nähden. Olette tosi mukavia kun jaksatte vastailla Hymiö Eihän täältä malta kohta mennä nukkumaankaan Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Cat..
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #32 - 25.10.2011 klo 12:38:05
Tulosta viesti  
Kaipaisin uusia ystäviää pk-seudulta. Entiset ovat kadonneet johonkin vuosien varrella. Jutustelua,kahvittelua ym. mukavaa. Eipä tässä ole kuin tuo mies,eikä sitä aina voi olla 24h  yhdessä. Minulla on pikimusta kissa nimeltään Mörkö ja 3 marsua. Tuovat vähän iloa elämään.
Kerro jos tuntuu että vois tutustua. Alussa voisi mesettää. Facebokiin en kuulu enkä aio liittyä. Niin ja iällä ja sukupuolella ei väliä kunhan on "hyvä tyyppi".
Cat..

« Viimeksi muokattu: 25.10.2011 klo 13:51:20 Kirjoittaja Cat.. »  

Lonkkaleikkukset ohi!!
Toinen tammikuussa ja toinen elokuussa 2012.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Janna
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #33 - 29.10.2011 klo 06:59:06
Tulosta viesti  
Cat: laitoin sulle yksityisviestiä Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

jatustelija
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #34 - 04.11.2011 klo 21:52:13
Tulosta viesti  
Etsin ystävää viestittelyyn. Olen 49v nainen, suurimmat ongelmat ovat kivut jotka johtuvat polven tekonivelestä sekä fibrosta. Lisäksi minua masentaa kun en pääse lenkille, metsään koiran kanssa ja raskaimmat kotihommat ovat mahdottomia. Toivoisin sinulta jotain kokemusta ja tuntemusta näistä asioista. Miten olet selvinnyt kivuista, miten olet kuntoutunut, oletko selvinnyt työelämään, oletko vieraantunut harrastuksista, yhteisöistä (koulu, työ). Itse asun Kainussa, jossa olen kaukana kaikesta. Mutta tiedän kaltaisiani olevan myös täällä. Iällä eikä sukupuolella ei ole väliä. Valoan pimeään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

toivo
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #35 - 14.11.2011 klo 11:31:33
Tulosta viesti  
Hei.Tutulta kuulostaa jatustelijan tarina, olen 49 v., ja kipuilua polven tekonivelleikkauksesta ja fibro myöskin kaverina.Olen kuntoutustuella ja odottelen toisen polven leikkausta, neljä vuotta on kiepahtanut ensimmäisen polven kanssa meinaa välillä usko loppua.Täällä lukiessani tuntuu että onnistumistarinoita on todella paljon, mikä on tietysti hyvä , niin uskoin itsekkin vielä pari vuotta sitten.Kohtalon toveria etsiskelen minäkin, voisi jakaa tuntoja syviä. Talvea odotellessa Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: hämeenlinna
Vastaus #36 - 14.11.2011 klo 19:50:28
Tulosta viesti  
Hei! Löytyykö Lahden tai Hämeenlinnan seudulta työssä olevia, joilla on tekoniveliä? Itse olen 52-vuotias ja olen liikkunut tekopolvilla jo 5 vuotta. Olen tutkinut nivelpiirienkin toimintaa, mutta ne kokoontuvat päiväaikaan.

Työskentelen nuorten parissa ja kotonakin on nuoria, joten en aio jäädä keinutuoliin sukkaa kutomaan, vaikkei siinäkään mitään vikaa ole. Kaipaisin keskustelu- ja uintiseuraa. Kyllä viestitelläkin voi jos välimatkaa on. Autolla pääsen mihin vain,jos on tarpeeksi hyvä syy. Kirjat kuuluvat kiinteästi elämääni, joten lukuvinkkejäkin voin antaa ja ottaa vastaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #37 - 11.12.2011 klo 12:54:47
Tulosta viesti  
Täältä siis VOI löytyä ystäviä. Kirjoitin edellisen viestin kuukausi sitten eikä kukaan ole vastannut ( paitsi yksityisesti). Jo lasteni ollessa hiekkalaatikkoiässä olin kapinallinen: keskustelun liikkuessa toppapukujen ominaisuuksissa tai potan sisällössä hakeuduin muualle. Puhuin mieluummin vaikka elokuvista, matkustelusta(lähinnä muiden) tai enneagrammeista. Vaikka ihmisellä on nivelongelmia, ajatuksia ja unelmia ei rajoita mikään. Tietysti on ihanaa, että voi kysellä toisilta, miten leikkauksista toipuu tai onko oma oire tavallinen vai harvinainen, mutta ei kai niitä tekoniveliäkään tarvitse koko aikaa ajatella. Enkä minä millään usko, että kaikki nivelongelmaiset harrastavat vain ja ainoastaan käsitöitä. Kai te nyt presidentinvaalejakin seuraatte vai mitä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jonna_
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #38 - 18.01.2012 klo 14:31:50
Tulosta viesti  
Olen 36 vuotias, menossa elämäni ensimmäiseen luudutusleikkaukseen tai leikkaukseen yleensä.
Kaipaisin seuraa saman kokeneilta, ihanaa jos asuisit Helsingissä ja pääsisit vaikka piristämään mieltäni leikkauksen jälkeen Hymiö

Myös sähköpostien vaihto!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #39 - 18.01.2012 klo 15:58:59
Tulosta viesti  
tsemppiä..
Kaikki nuusi varmaan jännittää, oli sitten nuori tai vähän vanhempi. ns esilääkitys poistaa tehokkaasti turhat mietteet.
Kerro henkilökunnalle että tämä on ensi kokemus, he osaavat ottaa tämän huomioon "kohtelussasi"

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

ikki
Poissa

Sijainti: Littoinen
Vastaus #40 - 29.01.2012 klo 17:21:46
Tulosta viesti  
joana kirjoitti 14.11.2011 klo 19:50:28:
Hei! Löytyykö Lahden tai Hämeenlinnan seudulta työssä olevia, joilla on tekoniveliä? Itse olen 52-vuotias ja olen liikkunut tekopolvilla jo 5 vuotta. Olen tutkinut nivelpiirienkin toimintaa, mutta ne kokoontuvat päiväaikaan.

Työskentelen nuorten parissa ja kotonakin on nuoria, joten en aio jäädä keinutuoliin sukkaa kutomaan, vaikkei siinäkään mitään vikaa ole. Kaipaisin keskustelu- ja uintiseuraa. Kyllä viestitelläkin voi jos välimatkaa on. Autolla pääsen mihin vain,jos on tarpeeksi hyvä syy. Kirjat kuuluvat kiinteästi elämääni, joten lukuvinkkejäkin voin antaa ja ottaa vastaan.

Tähän ei voi kuin todeta jotta jospa asuisimme lähempänä toisiamme... Mulla myös molemmat polvet jo tekosellaisia. Enkä istu kiikkustuolissa sukkaa kutoen!

Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #41 - 31.01.2012 klo 21:57:31
Tulosta viesti  
Kiva kun joku vastailee. En käy läheskään päivittäin lueskelemassa, mutta aina silloin tällöin. Omat polvet ovat melko hyvässä kunnossa - mitä nyt säätilan vaihdokset aiheuttavat särkyä. On kiva saada uutta ajattelemista ja tavata uusia ihmisiä.
Kevättä kohti!

Sivun alkuun

IP kirjattu

joana
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #42 - 11.02.2012 klo 13:03:13
Tulosta viesti  
Otsikko on Etsitkö ystävää. Edelleen etsin, ei ole löytynyt. Pitäisi varmaan valittaa enemmän, niin saisi myötätuntoa. Mutta kun menee ihan hyvin, jalat toimii, vaikka hyppiminen ei onnistukaan. Eikö oikeasti kukaan tarvitse ystävää?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #43 - 11.02.2012 klo 16:40:40
Tulosta viesti  
Ystäviä ei koskaan ole liikaa. Varmaan moni ystävää kaipaava, tarvitseva  ei ole mukana näissä keskuteluissa tai  nämä keskustelut eivät luo sellaista tunnetta että tästä voisi syntyä ystävyys.
Henkilökohtaiset tapaamiset ovat kullanarvoisia, mutta tyhjää parempia on nämä ajatustenvaihdot.
Moni voi karttaa henkilökohtaisia tapaamisia, jottei mahdollinen valittaminen ajaisi toista karkuun.
Toisalta kun kummallinen on yksi yhteinen nimittäjä -- vaivat, kumpikin ymmärtää miksi ja miten tärkeää on voida purkaa tunteitaan.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu