Normaali aihe Nivelrikon eteneminen (Luettu 31 960 kertaa)
ev
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelrikon eteneminen
12.05.2009 klo 11:16:27
Tulosta viesti  
Luin juuri netistä että typpioksiidi aiheuttaa nivelissä ruston tuhoutumisen.
Onko siihen kehitetty lääkettä, että kyseistä ainetta ei muodostu ja onko muita keinoja estää typpioksiidin muodostuminen.
Minulla olisi vielä toivoa sormissa ja varpaissa, jos löytyy jokin valmiste.
Kyynerpäät ja polvet on varmaan jo niin pitkällä ettei niihin enää auta.
Myös olen kiinnostunut käyttääkö kukaan vitamiini valmisteita tai muita ja onko niistä apua?
E-epa esimerkiksi? Auttaako? Järkyttynyt

« Viimeksi muokattu: 12.05.2009 klo 19:20:41 Kirjoittaja ev »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

leela
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Tietääkö kukaan voiko nivelrikkon etenemistä e
Vastaus #1 - 12.05.2009 klo 14:12:44
Tulosta viesti  
Se, joka keksisi kyseisen aineen, sai Nobelin palkinnon heti. Monia aineitahan on kokeiltu: Apteekit ja luontaistuotekaupat ovat niitä pullollaan: inkivääriä, hainrustoa, epaa, nokkosta rikkiä, kukonhelttaa, ym.ym. Auttavar vähän aikaa tai sitten ei.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ev
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Tietääkö kukaan voiko nivelrikkon etenemistä e
Vastaus #2 - 12.05.2009 klo 14:32:59
Tulosta viesti  
Entä onko kukaan kokeillut sokerin ja valkoisenviljan pois jättämistä auttaako se?
Oon kyllä kokeillu hain rustoja ja nehän ei auta mitään. Nykyään käytän Arthryl 750 kaks tablettia päivässä. Mutta siinähän ei ole mitään mikä estäisi typpioksiidin muodostumisen.
Kipulääkkeitähän me kaikki rikkoiset syödään. Mutta kannattaako mennä siihen 300e maksavaan hivenaineanalyysiin, missä selvitetään mitkä aineet puuttuu elimistöstä. Luin sen jostain näiltä sivuilta. Onko niistä minkälaisia kokemuksia?
Fenno Natura Cepitoni
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/rehtorin-polvisaryt-hellittivat
Onko tuosta aineesta muilla kokemuksia?
Sitten löysin tälläisen jutun
Tutkimuksissa on havaittu, että nivelen omien aineiden nauttiminen hidastaa nivelruston kulumista, vähentää nivelkipuja ja lisää nivelen liikkuvuutta lievässä ja keskivaikeassa polvien nivelkulumassa. Glukosamiini, kondroitiinisulfaatti ja MSM ovat tutkimuksissa olleet yleensä hyvin siedettyjä pitkäaikaisessakin käytössä, eikä niillä ole havaittu sivuvaikutuksia kuten lääkkeillä.
Kondroitiinisulfaattia ja MSM ollaanko niitä kokeiltu glukosamiinin kanssa?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2009 klo 18:51:01 Kirjoittaja ev »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Gemi5ni
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Pohjanmaa
Re: Nivelrikon eteneminen
Vastaus #3 - 16.01.2010 klo 10:59:25
Tulosta viesti  
Itse olen tässä vaiheessa, siis yritän estää nivelrikon etenemistä. Jos olisi ylimääräistä rahaa, menisin hivenaineanalyysiin. Uskon jossain määrin glukosamiinin ja kondroitiinin yhdistelmään sekä liikuntaan, mutta rajansa kaikella.
Nyt on sellainen kausi, että pelkkä vatsalihasten jännittäminen aiheuttaa lonkkakipua, mutta silti sopivassa liikunnassa kivut vaivaavat vähemmän kuin paikallaan ollessa. Ainakin liikunta "voitelee" niveliä, ja se tuntuu ihan luonnolliselta tavalta pumpata nivelnestettä.
Jos joku on käynyt analyysissä tai huomannut jonkun luotettavan lisäravinteen vähentävän kipuilua, olisin kiinnostunut.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ev
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 16.01.2010 klo 14:19:29
Tulosta viesti  
Olen huomanut että  Litozin auttaa kipuihin, nyt on juuri loppunut ja olen ollut viimeviikosta lähtien ilman ja kivut on selvästi lisääntyneet. Sitten olen huomannut että havupuu uutejuoma auttaa pirteyteen on enemmän energiaa ja jaksaa käydä lenkillä.
Aiemmin olin työpäivän päätyttyä niin väsynyt, etten jaksanut lähteä lenkille. Alussa oli käveleminen tosi vaikeeta mutta kyllä säännöllinen liikkuminen tosiaan myös helpottaa oloa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Gemi5ni
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Pohjanmaa
Vastaus #5 - 16.01.2010 klo 19:15:59
Tulosta viesti  
Kiitos, ev.
Tilaanpa ruusunmarjajauhetta yhdessä seuraavan D-vitamiinisatsin kanssa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisu
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 17.01.2010 klo 17:47:22
Tulosta viesti  
Minun käsittääkseni glukosamiini auttaa toisilla, mutta ei toisilla. Molemmilla vanhemmillani on sekä lonkissa että sormissa nivelongelmia. Toisella glukosamiini suorastaan paransi sormien tilaa, muttei vaikuttanut mitenkään lonkkiin. Toinen hyötyi aineesta lonkiin, muttei sormiin. Perillisenä arvelin sen voivan hyödyttää minua kaikin tavoin. Sormieni vaivojen eteneminen pysähtyi, mutta lonkan suhteen olin epäileväinen. Sitten kun unohdin uusia reseptin ajoissa, lonkkani kipuili aika lailla. Johtuivatko kivut glukosamiinin loppumisesta, en tiedä.

Glukosamiinia, kondroitiinisulfaattia ja MSM:ää saa nykyään yhdistetyssä muodossa Arthro balans plus -nimisenä apteekeista. Itse aloin syömään näitä vasta muutama viikko sitten, enkä näin lyhyen kokemuksen jälkeen osaa päätellä hyödyllisyydestä mitään. Hevosillahan näitä on pitkään ollut käytössä, enkä ole kuullut muista haittavaikutuksista kuin rahanmenosta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

palsternakka
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: tre
Vastaus #7 - 04.02.2010 klo 22:38:11
Tulosta viesti  
valitut palat 04/09 sanoo näin:

yhdysvalloissa muutama vuosi sitten tehdyssä laajassa GAIT-nivelrikkotutkimuksessa havaittiin, että ravintolisät glukosamiini ja kondroitiinisulfaatti eivät lievittäneet kipua lievää nivelrikkoa sairastavilla ihmisillä. kohtalaista tai vaikeaa nivelrikkoa sairastaville yhdistelmästä kuitenkin oli hyötyä.tuoreet GAIT-tulokset eivät lupaa sen parempaa: kyseiset ravintolisät eivät näytä hidastavan rustokulumien kehittymistä - koehenkilöiden polvinivelet kuluivat samaa vauhtia riippumatta siitä, käyttivätkö he lumelääkettä, reseptisärkylääkettä vai ravintolisiä.
tutkijat eivät kuitenkaan heittäisi näitä ravintolisiä romukoppaan, sillä koehenkilöiden polvinivelet pysyivät tutkimuksen aikana odotettua paremmassa kunnossa. pienistä eroista (jotka olivat liian pieniä ollakseen tilastollisesti luotettavia) saattoi päätellä, että pelkkä glukosamiini tepsi parhaiten. glukosamiinia ja kondroitiinisulfaattia käyttäneillä potilailla rustokulumat pahenivat eniten, mikä saattaa tarkoittaa sitä, että kyseiset ravintolisät heikentävät toistensa imeytymistä.

samalla sivulla myös pitkä tarina viinirypäleistä ja viinirypälejauhosta, kuinka lievittänyt kipua ja turvotusta rotilla.  ja viinirypäleet/-jauhe /viinirypäleensiemenuute kipulääkkeen kanssa tehokkaampi kuin pelkkä kipulääke.

ja kolmas nivelrikkoon liittyvä; liikunnasta. polvien nivelrikkoa estäisi tehokkaasti etureiden nelipäisen reisilihaksen vahvistaminen. ja taiji auttaisi myös kivunlievityksessä 4x tehokkaammin kuin perinteinen venyttely ja paransi koehenkilöiden toimintakykyä 2x.

-olisiko kellään sanoa näihin asioihin  mitään? kommenttia, kokemusta?

Sivun alkuun

IP kirjattu

taimi
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #8 - 22.02.2010 klo 10:29:30
Tulosta viesti  
Hei ! Olen 60-vuotias laitoshuoltaja . Minulla on rappeutumaa niskassa , selässä skolioosia , polvissa nivelrikkoa . Nyt olen pulassa . Käsissä ja sormissa kova turvotus ja särky , mitä kannattasi tehdä ?
Syön panadol F kipulääkettä jatkuvasti kolmesti päivässä , kuinka kauan näitä voi syödä vai menenkö taas lääkärille ?

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 22.02.2010 klo 22:09:58
Tulosta viesti  
Hei taimi! Milloin olet käynyt lääkärillä viimeksi vaivasi vuoksi? Lääkäri tietysti voisi määrätä reseptilääkkeitä, jotka voisivat auttaa paremmin kipuihisi. Minun vaivoihini tuo Panadol F ei auta. Lääkäri voisi tietysti myös arvioida kokonaistilanteen ja miettiä mitä tilateesi helpottamiseksi voisi särkylääkityksen lisäksi tehdä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

polvivikainen
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Kuopio
Vastaus #10 - 23.02.2010 klo 08:51:05
Tulosta viesti  
Epävarma Yleensäkin jos terveystilanteessa tapahtuu selvä muutos huonompaan suuntaan, eikä itse tiedä mistä vaivat voisivat johtua, esim. ylirasitus jostakin erilaisesta tekemisestä mitä ei ole vähään aikaan tehnyt, niin ei kannata jäädä kovin pitkäksi aikaa ihmettelemään, vaan mennä lääkärille.  Itku Kipulääkkeethän ei poista vaivaa, lievittävät vain oireita.

Molempiin polviin tekonivelet 02.02.2010
Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Keski-Suomi
Vastaus #11 - 05.04.2010 klo 10:23:23
Tulosta viesti  
Kiinnostaa tuo nivelrikon eteneminen. Minulla tämä sairaus on nimenomaan sitä, ei reumaa. Viime kesänä olin huonossa kunnossa, kävely vaikeaa ja kipuja aikalailla, myös leposärkyä. Keväällä otetuissa kuvissa ei näkynyt vielä kulumia ja ortopedi tuntui epäilevän vikaa korvien välissä. No, kun sitten apua ei tuntunut löytyvän, tein vaan töitä ja ajattelin, että ei minua mikään vaivaa, kunhan kuvittelen. Menin kuitenkin lääkäriin uusiks ja sain lähetteen röngeniin ja nyt löytyikin kulumat vasemmasta lonkasta ja polvesta, oikeassa lonkassakin jo jotain viitteitä siitä. Ortopedikään ei epäillyt enää mua hulluks, vaan ehdotti jo lonkan pinnoitusta. Sitä ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa tehdä. Nyt olen kuitenkin jostain syystä paljon paremmassa kunnossa kuin viime kesänä. Pystyn kävelemään pidemmältä ja pyörän selkään hyppään ihan leikiten. Olen jumpannut ja venytellyt, saanut fysikaalista hoitoakin. Ehkä nämä ovat auttaneet asiaa. Sain myös mielestäni hyvän särkylääkkeen, joka auttaa koko päivän, kun aamulla nappaa yhden naamaansa. Sen nimi on Motifene Dual 75 mg. Onko jollakin muulla kokemuksia siitä? Mulla se auttaa, mutta kauankohan Helunan pötsi sitä kestää  Kliseinen !
Nyt tilanne on siis tämä, mutta ihan niin kuin elämässä muutenkin, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pike4
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #12 - 05.04.2010 klo 11:03:58
Tulosta viesti  
Kummallsita tuo nivelrikon kanssa eläminen tuntuu olevan. Heluna, ihan samanlaisia tuntemuksia on, epäilyt korvien välistä ja kuvitelmista. Mainitsemasi lääke on vielä outo. Mikä kaikki vaikuttaa nivelten oireiluun ja ei-oireiluun, on kyllä täysin käsittämätöntä.

Oikeaan lonkkaan tekonivel viime syyskuussa oli tosi tarpeeseen. Liian kauan kipuilin sen kanssa.
Toisessakin lonkassa kulumaa niin, että ortopedi arveli senkin lonkan kaipaavan tekoniveltä jossain vaiheessa.
Nyt on polvissa kulumat ja vasemman polven leikkausta suunnitellaan kesäkuuksi. Reilu viikko sitten otin vahvempaa särkylääkettä (Meloxicam) kahtena päivänä. Se on sellaista, joka lonkasta piti kivut poissa vajaan vuorokauden. Nyt on viikko kulunut ilman särkyjä!!! En tiedä, paljonko asiaan vaikuttaa lämmenneet ilmat ja käyttämäni Back on Track-kalsarit. Oudolta vain tuntuu. Olen tässä suunnitellut, että soitan sairaalaan ja lykkään leikkauksen ajankohtaa ainakin syksyyn. Tai että syksyllä arvioidaan tilannetta uudelleen. Röntgenkuvissa vasen polveni näyttää pahemmalta kuin, mitä sen toiminta on. Ymmärrä tuota sitten! Järkyttynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 05.04.2010 klo 17:36:13
Tulosta viesti  
Hei Heluna! Jos epäilet, kestääkö vatsasi särkylääkkeiden jatkuvaa tai toistuvaa syöntiä, kysy lääkäriltä mahansuojalääkeresepti. Nexium on hyvä lääke. Sen ja Somacin voimilla minä olen voinut syödä särky- ja tulehduskipulääkkeitä paremmin.
Nivelrikon etenemistä on vaikea tietää etukäteen, siihen vaikuttaa niin moni asia. Tuo sinun käyttämäsi lääke on minulle outo. Hyvä, jos on löytynyt kivut poistava lääke. Toivottavasti tilanteesi pysyy pitkään samanlaisensa. Suosittelen mahansuojalääkitystä, jonka avulla mahasi kestää pidempään särkylääkkeiden syöntiä.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #14 - 05.04.2010 klo 19:07:54
Tulosta viesti  
Kiitos Pike4 ja SIRPE vastauksistanne! Täytyypä kysellä sitä mahansuojalääkettä, olen sellaisesta kyllä kuullut, mutta ei ole lääkärin kanssa ollut siitä vielä puhetta. Kyllä on mukavaa käydä tällä palstalla aina vilkaisemassa, onko uusia kirjoituksia. Hienoa vertaistukea tämä on. Mukavaa, että jaksatte kirjoitella tänne, se antaa varmaan monelle iloa  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #15 - 05.04.2010 klo 20:28:07
Tulosta viesti  
Minä olen myös itse saanut paljon tarvitsemaani tietoa ja tukea täältä Nivelklubista, kuten myös Nivelpiiristä, johon kannattaa liittyä ja kannattaa myös käydä Nivelpiirin tapaamisissa, koska sieltä myös saa paljon tietoa ja vertaistukea.   Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #16 - 10.05.2010 klo 11:38:33
Tulosta viesti  
Vasta reilu kuukausi aikaa siitä, kun kirjoitin, miten hyvin kaikki on. Nyt ei sitten enää olekaan. On nimittäin alkanut vaivata tuo toinen lonkka. Siinä ei kylläkään näy kuvissa kulumaa, mutta on muutamana päivänä jomottanut koko jalkaa ihan kauheasti. Taitaa johtua siitä, että selkä rasittuu tuon toisen puolen linkuttamisesta. Varsinkin eilinen oli kivulias päivä. Tänään on vähän parempi. Hain saikkua ja sain 2 viikkoa. Sanoin kyllä, että miten ne luulee mun tilanteeni 2 viikossa paranevan, kun tätä on kestänyt jo yli vuoden. Sain kuitenkin uuden lääkäriajan ja sillon kyllä vaadin päästä kunnon tutkimuksiin ja sitä kautta leikkauspöydälle. Eihän tätä enää kestä kukaan. Lääkkeetkään ei tuommoiseen hermosärkyyn kunnolla auta. Pää vaan menee sekaseksi. Minua hoitava ortopedi on vaan sitä mieltä, että olen liian nuori leikkaukseen, 49 vuotta. Pitäisi kiduttaa varmaan vielä muutama vuosi ja odottaa että toinenkin puoli menee pilalle. No, mutta jos tässä pian alkaa kesä koittamaan, kun niin kovasti sitä sääennustuksissa lupailevat, niin jos sitten siirtäisi tämän risukasansa  aurinkoon!  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #17 - 10.05.2010 klo 14:04:22
Tulosta viesti  
En minä tajua milloin ortopedien mielestä oikein lakkaa olemasta nuori, kun minä olin leikkauksen aikaan 58 ja lääkäri kirjoitti papereihin, että suhteellisen nuori!

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #18 - 10.05.2010 klo 14:14:32
Tulosta viesti  
Olet suunnilleen saman ikäinen kuin minäkin...

Ei sunkaan tuo joidenkin lääkärien "liian nuori leikkaukseen" tule siitä että vielä jokin aika sitten asennettiin lonkkiin pieninuppisia proteeseja, joiden vastakappale oli muovia - leikattu lonkka meni hyvin helposti sijoiltaan ja muovin kuluminen oli ongelma, joten mokoma rajoitti elämää melkoisesti, eikä sellaista kannattanut asentaa kuin vanhalle ihmiselle, joka joka tapaukzsssa liikkui vähän)

Nykyiset isonuppiset metalliset tai keraamiset tekonivelet sekä kestävät paremmin että eivät mene sijoiltaan kun vetää sukkia jalkaansa (sic!), joten niitä voi ja kannattaa laittaa vähän nuoremmillekin - ja parhaassa tapauksessa voidaan asentaa ns. pinnoitenivel, jokei rajoita elämää käytännössä lainkaan.

Minulla ei jostain syystä ollut leposärkyä, joten tilanne ei ollut siinä mielessä akuutti (en joutunut tuohoamaan elimistöäni jatkuvilla särkylääkkeillä - kun lisäksi olen migreenipotilas, ja yksi buranakuuri jo onnistui aiheuttamaan lääkemigreenin (eli en voi käyttää mitään profeeneita) niin siitä ei olisi mitään tullutkaan), mutta liikkuminen alkoi rajoittua pahasti. Nyt olen ollut kahdeksan kuukautta tekonivelen onnellinen omistaja. (nivelrikko johtui lapsena sairastetusta tulehduksesta, joten se rajoittui tuohon toiseen lonkkaan, muissa nivelissä ei ole ollut oireita ja lonkistani ennen leikkausta otettuja kuvia (toinen terve, toinen ihan hajalla) voisi varmaan käyttää opetukseen...)

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heluna
Senioriklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #19 - 10.05.2010 klo 15:06:59
Tulosta viesti  
Niin, luulisi olevan järkeä siinä, että leikataan tälläinen "liian nuori" ja se pääsisi takaisin töihinsä vielä vuosiksi, eikä kituisi täällä sairauslomilla kuukausia turhan takia. Mutta kun joskus tuntuu, että järjen käyttö ei kaikissa asioissa ole ollenkaan sallittua...  Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

leemari
Poissa

Aurinkoa elämään!!

Sijainti: etelä-karjala
Vastaus #20 - 16.06.2010 klo 14:04:06
Tulosta viesti  
Kun minulle alettiin suunnitella eka niveltä,en ollut kun pari vuotta sinut vanhempi.Ei kukaan sanonut,että olen liian nuori.
Se eteneminen oli rajua.Kun eka kuvat otettiin ja kuluma todettiin,niin puoli vuotta ja nivel oli sökönä.Sanottiin vaan, että toisilla menee nopeasti.Ei siihen paljon itse voinut vaikuttaa. Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katrina18
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #21 - 16.06.2010 klo 16:14:42
Tulosta viesti  
Nuorudella lääkärit taitavat viitata minkä ikäisiä potilaat olivat ennen kuin laitettiin teknonivel. Joskus varmaan ihan pakosta pitkitettiin leikkauksista vaikka tiedettiinkin pitkittämisen seuraukset ja vaikutukset. Lääketieteellisesti arvioiden ne  varmaan olivst järkiratkaisuja, vaikka elämän laatua ajatellen kaikkea muuta.
Vuosien saatossa on opittu entistä paremmin hoitamaan uusintaleikkaukset.
Vanhasta ajattelumallista, koulukuntaopista voi olla vaikea pyristellä irti.
Olisi mielenkiintoista saada jonkun lääkärin kirjoitus mitä tarkoittavat liian nuori---

Sivun alkuun

IP kirjattu

TARJA_ ANNELI
Poissa

anna kaikkien kukkien
kukkia vaan

Sijainti: Lieksa
Vastaus #22 - 18.06.2010 klo 21:36:57
Tulosta viesti  
Hei!

Minä olin 48 v kun kävin lääkärin puheilla, että leikattais isovarvasta, ei leikata, oon niin nuori, nyt kävin viikko sitten samaisen varpaan takia röntgenissä, jalkaholvi madaltunut, jalkapöytä romahtanut, isovarvas artroosin runtelema, kääntyy 35 astetta vinoon, pääsen torstaina tänne terkkarin lääkärille, kun nyt olis aika jo leikata, kun ei löydy enää kenkää jalkaan, kun luu muljahtelee kävellessä ja tekee kipeää, ja samaten oon odotellut jo puolisen vuotta kirurkille pääsyy olkapääleikkausta varten, ilmeisesti sinne pääsen ensi kuun lopulla, mutta saa nähä milloin leikkaus sitten tapahtuu, mutta yritän saaada nyt kiirellisenä isovarpaan leikkauksen, kun hankaloittaa kävelyä. En löytänyt edes terveyskenkiä mitä olisin voinut pitää, kyllä tää näiden lääkärien pitäisi aikanaan hoitaa vaivat, etteivät ne pahemmaksi ja vaikea asteisemmaksi muutu. Mutta minkäs tekee, lääkärin sana taitaa nykyisin olla, syö särkylääkettä, kyllä se ohi menee,,, Vihainen

Tarja Anneli K&&&&LIEKSA
Sivun alkuun

IP kirjattu