Normaali aihe Minullako nivelrikko? (Luettu 12 110 kertaa)
onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Sijainti: Tarvasjoki
Minullako nivelrikko?
18.06.2007 klo 14:16:09
Tulosta viesti  
Noin kysyy ihminen, jolla on kyhmynalkuja sormissa ja kipuja. Sitähän se, vahvistaa lääkäri, jos sattuu olemaan asiasta kiinnostunut. Törmäsin tähän tilanteeseen varsin ikävällä tavalla, kun kyselijänä oli alle kolmekymppinen tyttäreni. Ei mikään kiva perintö annettavaksi lapselleen tämä nivelrikko. Tein hänelle "selviämispaketin" jossa oli sormijumppaohjeita, ksysmyksiä lääkärille ja ehdotuksia luontaistuotteista, mitä voisi kokeilla. Tuli mieleeni tiedustella, josko sellaiselle "paketille" olisi käyttöä enemmänkin? Tämä kun on sellainen vaiva, että kuntoutus kannattaa aloittaa mahdollisimman pian.
onneli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kanerva
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Minullako nivelrikko?
Vastaus #1 - 20.06.2007 klo 13:59:18
Tulosta viesti  
Onneli,tartuitpa tärkeään aiheeseen.Minäkin olen yrittänyt tehdä seviytymisohjeita 23-vuotiaalle tyttärelle,jonka sormet ovat vääntyilleet,nivelet paukkuvat ja ovat ajoittain kipeät.
Olen yrittänyt neuvoa olemaan tarkka ,ettei ylipainoa pääse tulemaan.E-EPA kalaöljykapselikuureja olen ajoittain kehottanut syömään.Mutta olisi kyllä tälläiselle selviytymispaketille enemmänkin käyttöä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

tml
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Minullako nivelrikko?
Vastaus #2 - 02.07.2007 klo 21:51:01
Tulosta viesti  
Kyllähän kaikelle tiedolle käyttöä on. Minulla todettiin vähän (?) aikaa sitten myös nivelrikko sormissa. Äidilläni ei sitä ole, joten sieltä en ole apua saanut Lääkäriltä en muuta tietoa saanut kuin että katsotaan nyt, jos pahenee ota yhteyttä. Yritin kysellä voiko jotenkin jumpata tai vaikuttaako jotkin vitamiinit tai muut vastaavat, lääkäri vastasi ettei sille mitään voi.  Nolostunut Lääkärissä käynnin jälkeen eksyinkin tänne nivelklubille.  Hymiö Täältä sitä tietoa on tullut ja muutenkin netistä. Mutta tuntuu ettei koskaan tietoa ole liikaa. Olen nyt käyttänyt enemmän tai vähemmän säännöllisesti Möller nivelille ja se auttaa. Olen huomannut sen siitä, että kun ei ole muistanut ottaa pitkään aikaan kuin muutaman, niveliä pakottaa enemmän. Muuta en ole popsinut, en niitä lääkärin määräämiä kipulääkkeitä ainekaan kuin sen yhden purkillisen. Ajattelin säästää syömistä sitten kun on pakko. Nyt olen pärjännyt muutenkin.
Mitä tarkoitat onneli kuntoutuksella?

Sivun alkuun

IP kirjattu