Normaali aihe Moottoripyöräily ja nivelrikko (Luettu 8 771 kertaa)
Systeri
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Moottoripyöräily ja nivelrikko
26.03.2007 klo 11:41:18
Tulosta viesti  
Onko täällä muita motoristeja joilla nivelrikko tai reuma tms?
Minulla todettiin nivelrikko tänä keväänä, polvissa on ollut ongelmaa jo vuosia, jotenkin olen niiden kanssa suoriutunut lämmikkeillä ja polvituilla/suojilla, mutta nyt kun ranteisiinkin levinnyt pelottaa miten rakkaan harrastuksen käy...Vielä en ole aloittanut ajokautta ranteitten kipujen takia, mutta ajamaan pitäisi päästä. Tää sairaus rajoittaa jo ihan riittävästi elämää, henkisesti hirveä olo jos joutuu luopumaan tosta..eli jos jollain on hyviä konsteja mitkä auttaa, ettei ajamista tarvitsisi lopettaa niin vinkkejä kiitos. Vedoltahan pitäisi suojautua mahdollisimman hyvin ainakin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Re: Moottoripyöräily ja nivelrikko
Vastaus #1 - 26.03.2007 klo 15:03:21
Tulosta viesti  
Olin kerran tilaisuudessa kun joku kaltaisesi kysyi ortopedilta asiaa..vastasi jotenkin että ajamaan vaan mutta kaatua ei saa kuten ei muutkaan eli otappa tuostakin selvää. Saahan polkupyörällä/kuntopyörälläkin ajella. Kun tuut Turkuun..otappa kyytiin..Olen joskus nuorena ollut innokas mopoilija , nyt voisin jo siirtyä motskariaikaan..

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

lonkkis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #2 - 26.03.2007 klo 20:18:59
Tulosta viesti  
Moi

Ymmärrän huolesi, kyllä luopuminen hyvästä harrastuksesta ottaisi koville, toivotaan kuitenkin, että asiat eivät olisi/menisi niin huonoksi.
Itsekin kyselin tätä tuolla lonkkapuolella, liekö täällä kovinkaan paljon motoristeja.
Mulle laitettiin reilu viikko sitten lonkan tekonivel ja nyt toipilaana kyselen kokemuksia muilta miten pian ovat nousseet pyörän selkään. Ajelemaan tekis kovasti mieli, varsinkin kun terveet kaverit pörräilee jo täyttä päätä näillä hienoilla keleillä.
No itse jaksan kyllä odotella rauhallisesti, kai se on joskus 2-3 kk kun sais taas pyörän päälle kömpiä.
Kuten Marja-Liisa tuossa kertoilikin saavat nivelrikkoiset toki pärtsäillä vointinsa mukaan, polvet kannattaa ehkä tosin suojata hyvin varsinkin kylmillä keleillä.
Kyllä me nivelmotoristitkin vielä pärtsäillään, ei kun tsemppiä vaan sullekin Systeri. Mahtava
Onko sulla joku kyykkypärrä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Merja.P
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 26.03.2007 klo 21:37:39
Tulosta viesti  
Moikka Hymiö

Täällä on yksi melkein motoristi,sillä olen motoristin muija ja istuskelen kiltisti vain kyydissä,mutta samaa vauhtia mennään Virnistys Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuppurainen
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 27.03.2007 klo 00:07:58
Tulosta viesti  
                                                             Heippa! Hymiö

On hyvä, että elää kuten ennenkin rempoista huolimatta. Itse en ole koskaan edes istunut moottoripyörän kyydissä Järkyttynyt. Meillä on todella vain yksi elämä jokaisella. Miksi emme liikkuisi niin kuin ennenkin. Olen itse menossa lentomatkalle Uuteen-Seelantiin huhtikuussa ja olin aluksi vastaan. Mutta tyttäreni oli oikeassa, kun haluaa viedä äitinsä miehensä kotimaahan. Mitä minäkin sitten pyörätulissa katselisin pankkitilini saldoa ja katuisin sitä, etten uskaltanut lähteä reissuun.Siis hemmotelkaa itseämme.

Motto: Jokainen päivämme voi olla viimeinen! Käyttäkäämme siis eurot tarkkaan, ettei yhteiskunta saa liikaa veroja! Virnistys

Terveisin: Tuppurainen Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Systeri
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 27.03.2007 klo 14:51:25
Tulosta viesti  
Kiitos kannustuksesta kaikille Hymiö

Mulla on puolikyykky, ei onneks kyykky et voi ajaa kädet suorina.. Fysioterapeutti käski eilen hankkia kunnon rannetuet jotka pitäis saada mahtumaan ajohanskojen alle ja sitten kokeilemaan ajamista... Marja-liisaa pitää vissiin tulla morjestamaan turkuseen Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Vastaus #6 - 27.03.2007 klo 17:55:19
Tulosta viesti  
Tervetuloa..on tarjolla bed and breakfast merimaisemalla.

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

ellu77
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #7 - 29.03.2007 klo 19:10:47
Tulosta viesti  
Täällä yksi motoristi lisää.Kylmältä pitäisi suojautua hyvin.
Itsellä custompyörä ja polvissa keskivaikea nivelrikko,mutta harrastuksesta en luovu Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

lonkkis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #8 - 01.04.2007 klo 19:45:45
Tulosta viesti  
Hei ellu77

Tsemppiä ja ajele vaan sitkeesti, customilla on varmaan helpompi ajella polvikipuisenkin kuin kyykyllä ja customissa voi muutella vähän ajoasentoakin, ainakin nostaa jalat jonnekin lepuutustapeille, se auttaa mielestäni jalkojen puutumiseen pitkään ajettaessa.
Kai sulla on hankittuna sellaiset polviin laitettavat polvilämmittimet, siis ei sähköiset vaan jotain sellaista lämpömateriaalia?
Pyörää tulee käytyä kattomassa tallissa joka päivä ja aina silloin haluttais kömpiä edes satulaan, mutta ei vielä kuitenkaan. Itku
No toivottavasti joskus sekin päivä koittaa kun saa päräyttää tallista aurinkoisille mutkapätkille nautiskelemaan Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu77
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #9 - 10.04.2007 klo 21:16:07
Tulosta viesti  
Pitää myöntää Lonkkis,etten ole vielä suojannut polviani.Vaikka olisi syytä.
Customissa on se hyvä puoli,etttä jalkoja voi tosiaan nostella eri tavalla kuin katu/kyykkypyörissä.
Viikonlopuksi luvattu hyvää ilmaa myös täällä Oulun korkeudella,joten eiköhän sitä customi hörähdä tuolta tallista Silmänisku
Turvallisia ajoja kaikille tulevalle kaudelle!

Sivun alkuun

IP kirjattu

lonkkis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #10 - 11.04.2007 klo 20:56:08
Tulosta viesti  
Hei

Hanki ihmeessä ne polvisuojat, ei ne kalliita oo, ainakin keväällä ja syksyllä kannattaa käyttää.
Eikös ne löydy Oulusta, ainakin EMC:stä?
Voi teitä onnellisia, jotka voitte kiivetä pärrän päälle ja antaa hanaa, itse joudun vielä pidättelemään. Surullinen
No ainakin konetta voi pyörittää ja kuunnella ison V4-koneen jylinää, saahan siitäkin jo aika hyvän fiiliksen. Mahtava
Sunnuntaina täällä on MP-näyttely, kaikki kaverit menee pyörillään, minä kait autolla, siellä alkaa taas varmaan harmittaa kun kaverit vinoilee keppiukolle että missäs kuljetat tuota keppiä pyörässäs, onko sulla joku suksiboksi? Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

lonkkis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #11 - 08.05.2007 klo 15:31:15
Tulosta viesti  
Hei
Eilen se sitten tapahtui, eli hieno aurinkoinen keli ja perhe töissä/koulussa, motskari ulos tallista ja aikomuksena pikku ajelu,
no eihän sitä voinut lopettaa heti joten reilu 100 kilsaa tuli mittariin ja oli tosi MAHTAVAA taas talven ja lonkkaleikkauksen jälkeen. Mahtava
Kyllä tekolonkallakin voi harrastaa kaikenlaista. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu77
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Vastaus #12 - 11.05.2007 klo 14:42:09
Tulosta viesti  
On se mahtavaa päästä ajelemaan.Itsellä tosin takana vasta 140km.
Vielä on kesää jäljellä..... Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #13 - 09.04.2017 klo 07:54:32
Tulosta viesti  
Herätellään vanha ketju henkiin.
Mulle tuli tekolonkka pari viikkoa sitten ja kyselin sairaalassa kuinka moottoripyöräilyä saa jatkaa "puujalan"  kanssa?
No, huuli pyöreänä siellä oltiin. Lopputarkistusta (2kk) käskivät lopulta odottamaan.
Miten muilla? Vai onko täällä motoristeja jäljellä?   Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #14 - 19.04.2017 klo 15:08:08
Tulosta viesti  
Minä kierrän moottoripyörät kaukaa, mutta autolla ajamista ei suositella ennen sitä lopputarkastusta. Jotenkin tuntuu että moottoripyörän kanssa pitäisi olla vielä varovaisempi. Vielä tärkeämpää että se jalka ei yllättäen petä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #15 - 20.04.2017 klo 08:02:30
Tulosta viesti  
Joo, lopputarkistusta odotellaan. Varmaan siellä selviää tuo harrastuksen jatkuminen.
Etenkin kiinnostaa kestääkö uusi lonkka pidätellä paikallaan kallistuvaa  pyörää.
Paljon on tullut vuosien saatossa ajeltua myös maastossa,  joka varmaan pitää jatkossa välttää. Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hallinnoija
Nivelklubin administraattori
Poissa

Vastaus #16 - 01.05.2017 klo 17:07:12
Tulosta viesti  
Vilkaisepa tätä juttua. Ihan en lähtisi suosittelemaan enduroa tekonivelisen ykkösharrastukseksi. Silmänisku

Sivun alkuun
IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #17 - 01.05.2017 klo 19:41:23
Tulosta viesti  
Hallinnoija kirjoitti 01.05.2017 klo 17:07:12:
Vilkaisepa tätä juttua. Ihan en lähtisi suosittelemaan enduroa tekonivelisen ykkösharrastukseksi. Silmänisku

Kiitos, mielenkiintoinen artikkeli.

Kyllä se ajatus on kypsymässä, että jätetään rymyämiset pois.
Kun tuota ikääkin on jo kertynyt.  Mahtava

Nyt aluksi kuntopyörän selkään.
Ja toivotaan, että tänä suvena vielä moottorillakin. Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #18 - 21.11.2017 klo 07:10:34
Tulosta viesti  
Kiinnostaisi kuulla, jos -juho- vielä palstalla pyörii, miten kesä meni ja saiko siunauksen moottoripyöräilylle?

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #19 - 21.11.2017 klo 13:18:44
Tulosta viesti  
lexie kirjoitti 21.11.2017 klo 07:10:34:
Kiinnostaisi kuulla, jos -juho- vielä palstalla pyörii, miten kesä meni ja saiko siunauksen moottoripyöräilylle?

Hei!

Palstalle piti palata taas, syksyllisen toisen lonkkaleikkauksen jälkeen   Pyöritä silmiä
Joo, lupa tuli ja ajoinkin päivämatkoja minkä tuo nyt leikattu lonkka antoi myöten. Ensin leikattu oli ok, ei ole noin oireeton ollut vuosiin ajohommissa.

Nyt, jos tästä leikkauksesta ja sen jälkeisestä reisuluun murtumasta selvitään, niin ensi kesänä prätkän selkään entistä "nälkäisempänä"  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #20 - 22.11.2017 klo 09:30:53
Tulosta viesti  
-juho- kirjoitti 21.11.2017 klo 13:18:44:
lexie kirjoitti 21.11.2017 klo 07:10:34:

Hei!

Palstalle piti palata taas, syksyllisen toisen lonkkaleikkauksen jälkeen   Pyöritä silmiä
Joo, lupa tuli ja ajoinkin päivämatkoja minkä tuo nyt leikattu lonkka antoi myöten. Ensin leikattu oli ok, ei ole noin oireeton ollut vuosiin ajohommissa.

Nyt, jos tästä leikkauksesta ja sen jälkeisestä reisuluun murtumasta selvitään, niin ensi kesänä prätkän selkään entistä "nälkäisempänä"  Kliseinen
Kuulostaa hienolta hommalta! Hymiö Peukkuja pidän! Kliseinen

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

holokkipolovi
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #21 - 03.01.2019 klo 14:52:24
Tulosta viesti  
Muutama vuosi on mennyt kinesioteippien avulla ja jonkun kerran kyynärsauvat tarakalla, mutta mulla onkin sellanen pyörä jolla ei tarvitse kyykistellä vaan ajellaan selkä ja jalat suorana.

Nyt olis edessä molempien polvien uusinta, näillä näkymin helmikuun lopulla ja toiveissa on että kesällä pääsee jo keskiviivan viereen.

Terveisiä vaan kaikille nivelmotoristeille, mukava huomata että muitakin on, joita samat asiat pohdituttaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

-juho-
Nivelklubilainen
Poissa

Vastaus #22 - 05.01.2019 klo 19:13:44
Tulosta viesti  
holokkipolovi kirjoitti 03.01.2019 klo 14:52:24:
, mutta mulla onkin sellanen pyörä jolla ei tarvitse kyykistellä vaan ajellaan selkä ja jalat suorana.

Täällä advendure pyörällä mennään, kyykky pyörillä ajot loppui jo muuta vuos´kymmen sitten  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu