Normaali aihe Kipuun hermosärkylääkettä nimeltään Lyrica (Luettu 5 084 kertaa)
Sutinen
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Kipuun hermosärkylääkettä nimeltään Lyrica
16.02.2007 klo 20:34:33
Tulosta viesti  
Polven särkyyn testattu hermosärkylääkettä Lyrica 150 milliä, testaus vasta aloitettu ja vähän hyötyä ollut, annosta nostetaan tarvittaessa vaikka 600 mm päivä annos. Nyt menossa 150 mm x 2 tabua päivä. Aloitettiin lääkkeiden syönti reilu 2 viikkoa sitten ja apua ollut noin 15 - 20 % eli ton verran kivut hävinneet. Jalkani ei edelleenkään taivu proteesi leikkauksen jäljiltä ja lääkäri ehdotti että korkeintaan kerran voidaan vielä polvi leikata, ja sitten on vuorossa polven jäykistäminen. Ei hevillä toi viimenen vaihtoehto kiinnosta.

Hermosärky lääkkeitä löytyy montaa eri merkkiä, eri henkilöille soveltuu erillaiset lääkkeet.

56 tabua maksoi 58 euroa ja ajatelkaa kela korvasi siitä suoraan yli 40 euroa eli lääkkeet olisi olleet 99 euroa ilman kelan korvausta.
Minulle toi ei rahallisesti mitään merkitse, sillä vakuutusyhdistys maksaa lääke kuluni.

Syöttekö muut vastaavia hermosärkylääkkeitä ja kuinka paljon päivässä ?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tiina
Nivelklubilainen
Poissa

Liikettä niveliin!

Sijainti: Raisio
Re: Kipuun hermosärkylääkettä nimeltään Lyrica
Vastaus #1 - 16.02.2007 klo 22:46:54
Tulosta viesti  

Hei!

Minä syön Efexor depot 150mg aamuisin (se on myös Lyrican tapaan käytössä myös mielialalääkkeenä,erilaisella annostuksella vaan.) Tämä Efexor on tehonnut minulle oikein hyvin hermosärkyyn,aluksi oli ikäviä sivuoireita(mahdotonta huimausta mm.,mutta nyt ei enää ole. Ensin kokeilin Noritrenia,joka tehosi hyvin kipuun,mutta aiheutti kovia painajaisia-eli se oli pakko lopettaa. Näissä lääkkeissä on juuri se ongelma,että joku hyötyy toisesta,ja toinen taas sitten jostain muusta. Vaihtoehtoja on onneksi jonkun verrankin,kuten kirjoitit. Tiedän useamman,joka on Lyrican jotunut muuhun merkkiin vaihtamaan sivuvaikutusten vuoksi,mutta toivon,että sinulle se sopii hyvin. Tiedän myös kyllä pari henkilöä,jotka ovat saaneet suuren avun Lyricasta,ilman suurempia sivuvaikutuksia. Sulla voi mennä kuukausi,ja enemmänkin ennenkuin lääke vaikuttaa täydellä tehollaan,joten malttia.  Auttaako sulla lihasrelaksantit siihen hermosärkyysi? Toiset ovat saaneet niistäkin apua-kuten minäkin jonkun verran ainakin,ja mulla menee vakiona Efexorin lisäksi 2tbl Panacod 3-4 krt vrk plus relaksantit lisäksi ja Voltaren retard 75mg pakon edessä. Muihin kiputiloihin lähinnä kylläkin. Akupunktiosta olen saanut apua tuohon hermosärkyynkin ,välillä tosi hyvin,välillä vähemmin,samoin joiltain muiltakin tahoilta.

Tiina

Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 17.02.2007 klo 22:39:51
Tulosta viesti  
Lyricaa jokseenkin vastaavaa Neurontin lääkettä hermovauriokipuun olen syönyt noin puolitoista vuotta. Alussa sen vaikutus tuntui tosi pahalta, tosin testasin yhtäaikaa neljää uutta lääkettä.
Noin kuukauden kuluttua sen vaikutus alkoi tuntua jo niin sopivalta, että annosta nostettiin ja jaettiin kolmeen kertaan päivässä. Ilman sitä oloni olisi kyllä huomattavasti huonompi.

Olen ehtinyt kokeilla melkein koko kipulääkkeiden sarjan ja paljon siihen sarjaan kuulumattomiakin, mutta tämä epilepsiaankin tarkoitettu Neurontin tuntuu nyt parhaimmalta vaikka yksinään sekään ei riitä. Hermovauriokivuissa Lyrica ja Neurontin vaihtelevat; toisille sopii toinen paremmin, toisille toinen jo sivuvaikutustenkin takia. Pahemmista sivuvaikutuksista en osaa sanoa; sen vaan tiedän, että ilman sitä vähänkin normaalin tuntuisesta elämästä ei tulisi yhtään mitään.
Aiheuttavat yleisesti painon nousua ja muistiinkin vaikuttavat; minulla nämä molemmat sivuvaikutukset olivat kyllä jo ennen lääkkeen aloittamista.

Olen kuullut monen saaneen apua näistä niin kauan kunnes lääkkeltä on mennyt teho.
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

Supasamu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #3 - 16.02.2020 klo 08:49:14
Tulosta viesti  
Hei. Lyrica on hyvä lääke hermokipuun. Nykyisin vieläpä suhteellisen edullinen. Aika vähän löytyy tietoa muuten kuin kokemuksia potilailta. Tietoa tarvittaisiin sillä lääke on suhteellisen uusi. Itselläni aloitettiin noin kahdeksan vuotta sitten selkärangan murtumisen jälkitilan kivun hoitoon. Aluksi 2 x 150 mg/vrk. Viime vuodet määrättynä 600 mg/vrk, mutta oireitteni lievittämiseksi menee tuplaten. 1200 mg pregebaliinia, 150 mg(onneksi vain) tradolan, Burana 1800mg ja Panadol Fortea 3000 mg. Aikamoinen kemikaali-cocktail, mutta tällähän sitä on mentävö kunnes jostain päin brakaa. Sisäelimiä tuumin, sillö 10 vuotta Buranaa on jo aika juttu. Parhain teho on kipukokeiluissa ollut Norspan-laastari, mutta se aiheutti ikävön kutinan, jota en sietänyt. Tarvittaisiin tietoa pregabaliinista, sen pitkäaikaiskäytlstä isohkoilla annoksilla.

Sivun alkuun

IP kirjattu