Normaali aihe Miksi ei Kela (Luettu 4 005 kertaa)
Bella-Malla
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Paistaa se päivä risukasaankin
!!!!

Sijainti: Nummi
Miksi ei Kela
30.07.2006 klo 01:45:11
Tulosta viesti  
korvaa Panacodia? Sitä tuntuu kovin moni käyttävän ja minulla sitä kuluu 8 tablettia päivässä. Kovin kalliiksi tulee , lisäksi käytän nykyään Triptyliä kipukynnyksen nostamiseen. Onko jollain kokemusta Triptylistä? Kuinka suureksi annoksen voi nostaa, kun lääkäri on kirjoittanut reseptiin vain , että lisätään 10 mg viikossa vasteen mukaan. Epävarma
Bella-Malla

Marja Hietala
Sivun alkuun

IP kirjattu

Miettiskä
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Re: Miksi ei Kela
Vastaus #1 - 06.08.2006 klo 14:51:11
Tulosta viesti  
Kela ei korvaa Panacodia siksi kun lääkefirma pitää sen hintaa liian alhaisena. Kela ja lääkefirma eivät ole päässeet yksimielisyyteen siis.
Lääke on ollut niin kauan markkinoilla, että sen kaikki "keksimiskulut" ovat jo aikoja sitten maksetut. Lisäksi raaka-aineet ovat halpoja, joten lääkefirmalla ei ole syytä nostaa Panacodin hintaa.
Näin minulle vastattiin Yliopiston apteekista kun ihmettelin samaa asiaa. Epävarma
Toisaalta sehän on hyvä kun sillä ei lääkefirma enää revi hirmu voittoja, mutta kyllä se Kelakin voisi asiassa joustaa.
Vaikka lääkekatto tulisi täyteen, Panacodin joutuu siltikin itse maksamaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Aakoo
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Pohjois-Savo
Re: Miksi ei Kela
Vastaus #2 - 06.08.2006 klo 20:16:31
Tulosta viesti  
Kiitos Ulriika tiedosta Panacodin suhteen, minäkin olen sitä ihmetellyt, miksi ei korvata kun miedommista saa korvauksen ja loppuvuodesta jo ilmaiseksi, mulla ainakin katto ylittyy yleensä syksyllä kun on noita muitakin vaivoja kuten astma, verenpaine, osteoporoosi jne. Vanhuus ei tule yksinään ja iän myötä siitä saa vielä maksaa tässäkin muodossa, eli lääkkeissä.

Sivun alkuun

IP kirjattu