Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2  Lähetä aiheTulosta
Normaali aihe Miksi valitatte niin paljon? (Luettu 42 568 kertaa)
vaiski
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Voi tätä elämää

Sijainti: Helsinki
Miksi valitatte niin paljon?
29.06.2006 klo 21:25:42
Tulosta viesti  
Kyllä kuntoutuksella pääsee pitkälle ja sisulla, mutta ei valituksella.
Laihduttaa pitää, jos on nivelrikko tms. se on päivänselvää ja pitää liikkua.
Ei voi aina popsia vain pillereitä.
Itselläni polvet paskana, ja uusi leikkaus odottaa, mutta en aina jaksaisi valittaa.
Osa teistä:
Menkää peilin eteen ja miettikää mitä tehdä olon parantamiseksi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Turku
Re: Miksi valitatte niin paljon?
Vastaus #1 - 29.06.2006 klo 21:46:04
Tulosta viesti  
No, mutta, kaipa joskus saa uikuttaakin, edes kaverille, joka ymmärtää! Säästyyhän siinä perheenjäsenten korvat!
Ja tuskin tämä porukka ihan tumpulasakkia on, meillähän on todellinen aivoriihi vauhdissa juuri noiden ongelmien omatoimiseksi ratkomiseksi. Tulepa vain konstinikkareiden joukkoon!
Lämpö helliköön kaikkien niveliä ja mieltä!

Sivun alkuun

IP kirjattu

minnis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 30.06.2006 klo 11:31:56
Tulosta viesti  
Lainaus:

...mutta en aina jaksaisi valittaa.

Hei!
Laihdutuksesta olen samaa mielta. Pitaa tehda mita itse suinkin voi tilanteen parantamiseksi. Liikkuminen on joillekin vaikeaa.

Harva sitä kai aina jaksaakaan valittaa. Mutta joskus tuntuu hyvältä purkautua ja silloin kun valittaa, niin eikös juuri tämä ole siihen mitä sopivin paikka ja jopa tarkoitettu siihen? Kuten Ritvakin sanoo, niin parempi valittaa täällä kuin kotona perheenjäsenille. Tätä palstaa lukeva voi sentään valita haluaako lukea näitä juttuja vai ei.

Mielestäni osaa jutuista voi joku ehkä pitää valittavina, mutta ainakin omat 'valitukseni' kirjoitan sillä mielellä että jospa jollakin on ollut samoja kokemuksia ja on löytänyt ratkaisun/helpotuksen asiaan, mikä silloin säästää itseltä vaivan (sananmukaisesti).

Suurin osa jutuista täällä on minun mielestäni tosi positiivisia ja kannustavia. Vertaistukea parhaimmillaan Hymiö.

Viikonloppuja!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 30.06.2006 klo 21:19:23
Tulosta viesti  
Ei täällä kukaan valita turhaan. Täältä etsitään ja saadaan
apua ja neuvoja toisilta, jotka ovat " joutuneet " kokemaan
samanlaisia kokemuksia, siis kaikilta näiltä ihanilta ja
parhailta vertaistuilta!

Kaikilla ei ole edes muita mahdollisuuksia kertoa huolistaan, onneksi meillä on tämä palsta. Ja näköjään on
aika suosittu, koska tätä näin paljon luetaan ja näin paljon
myös kirjoitellaan. Elikkä hyvä ME !

Aurinkoisia ja lämpöisiä kaikille
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 30.06.2006 klo 23:46:21
Tulosta viesti  

Hei RAKKAAT ystävät!

Reilu viikko mökkielämää veneilyineen takana, lapsen lapsen synttärit ovat riittävä syy poiketa kotiin välillä.Paluu kylläkin näin yömyöhään!

Täällä pohditaan liiallista valittamista!? Kumma kun itse olen kokenut asian juuri päinvastoin, että täältä saa voimaa, kun toiset antavat keinoja selviytyä samalaisissa pulmissa. Ja meillä kaikilla ON LUPA VALITTAA!

Aurielin sanoja lainaan tässä:"Parempaa keskustelu-
palstaa kuin tämä meidän, ei ole tullut vastaan...eikä 
tule!" HIENOO! Silmänisku

p.s.Tunteista ja kivusta löysin Linkkivinkkiin jutun lueppa sieltä faktaa!t.s. kipu on aina todellista!

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

illanvirkku
Poissa

Sijainti: Mikkeli
Vastaus #5 - 03.07.2006 klo 00:21:10
Tulosta viesti  
Apua! Mä nyt hiukan kärjistän, mutta eikö enää vertaistukipalstoillakaan saa valittaa? Onko koti se ainoa paikka missä se on sallittua ja sielläkin niin ettei vaan kukaan muu kuule?

Mä olen viime aikoina valittanut kotona paljonkin ja huomaan lasettelevani ärräpäitäkin vaikkei se normaalisti kuulu tapoihini, mutta kivut ja olkapään hidas kuntoutuminen saa minut turhautumaan ja sitä myöten valittaminenkin lisääntyy. Toisaalta on myös sellainen juttu, jonka olen huomannut eräällä kipuijoitten palstalla, että silloin kun itsellä menee hyvin ja toisilla on isoja ongelmia ei tavallaan iletä iloita siitä omasta hyvästä olosta tai siitä, että on löytänyt hyvän kosntin jolla selviää vaan silloin helposti vaikenee kokonaan ja käy vain lukemassa toisten kirjoituksia. Joten valittakaamme kun tunnemme siihen tarvetta, julistaa illanvirkku Merja.

merja
Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Vastaus #6 - 03.07.2006 klo 06:20:01
Tulosta viesti  
Tiedän mitä on olla olkapääleikattu...pian 2 viikkoa käsi lentokonelastassa..olen kävelevä särkytbl-mainos.Iloitsen kesästä , lämpöpatteritkin saa olla poissa käytöstä ja paljon aiheita iloon..Eilen en edes muistanut kipuja , iloitsin lapsenlapseni rippijuhlasta..oli tehnyt leningin itse , samoin leiponut kaikki leivonnaiset.. hyvä kokki oli tehnyt maukkaan lounaan ja tavattiin taas paljon sukuakin...Nyt kastelin puutarhassa kasvit , päivä voi alkaa..särkylääkkeitä kiittelen , vaikka olen monille allerginen..on löytynyt hyvä lääkekin..
« Viimeksi muokattu: 03.07.2006 klo 07:41:25 Kirjoittaja Marja-Liisa »  

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

Pulina
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Vastaus #7 - 04.07.2006 klo 19:28:01
Tulosta viesti  
Vielä lisään tähän...
Aina ei myöskään liikapaino ole ongelmana. Painan 52 kiloa, uin, pyöräilen ja liikun mahdollisuuksien mukaan. Polvet kuitenkin leikatttu 10 kertaa ja loppua ei näy. Olen siis 27 vuotias ja jäämässä hetkellisesti pois työelämästä kun en siihen oikeen kykene aina niin kuin pitäisi. Sanotko siis väiski, että en saisi valittaa lainkaan?
Katsohan itse sinne peiliisi ja ole hiljaa. Tässähän on juuri se ideana, ettei kukaan meistä polta omaa perhettään loppuun VALITTAMALLA vaan jakaa sitä taakkaa meille muille lukijoille.   Entäpä ne joilla ei ole perhettä? Kelle he valittaisivat??

Yksi ilonen asia tappaa sata suurta surua...
Sivun alkuun

IP kirjattu

ellerukka
Poissa

eteenpäin! sano mummo
lumessa!

Sijainti: Lappi
Vastaus #8 - 04.07.2006 klo 20:16:37
Tulosta viesti  
Jos vielä minäkin tähän soppaan kauhani työnnän!

Eipä ole minullakaan ylipainoa ollut 53 elinvuoteen ja koko elämäni liikunta harrastanut niin kesät kuin talvetkin ja siitä kaikesta huolimatta on Rikkoja kroppa täynnään.
Ei sairauksilleen aina mitään voi vaikka kuin säntillisesti eläisi.
Ja valittaa saa ja pitää, se joka sitä ei kestä, voi olla lukematta ja kuuntelematta, sillä siitä säästyy ja voi keskittyä vain omaan itseensä.
Yleensä tällä palstalla käydessä tulee hyvämieli, kun voi purkaa itseään ja saada vertaistukea.
Toivottavasti myös Vaiskillekin.

Päivä kerrallaan, jokaiselle päivälle riittää oma huoli.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 23.07.2006 klo 16:41:29
Tulosta viesti  
Joskus tuntuu kyllä minustakin siltä, että kontaktia haetaan valittamalla mutta en siinä mitään pahaa näe. Mahtuuhan tänne. Ja ihmisten kivunsietokykykin kun on niin kovin erilainen. Niin että antaa tulla vaan jos vähänkin helpottaa. Ilahduttavaa täällä on myös se, että kaikki jakavat auliisti kokemuksiaan niin hyväksi kuin huonoksikin kokemistaan asioista ja se vasta  hyvä on se. Näinhän tulemme ikäänkuin vähän tutummiksi kaiken aikaa. Niin että jatketaan vaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Bella-Malla
Poissa

Paistaa se päivä risukasaankin
!!!!

Sijainti: Nummi
Vastaus #10 - 25.07.2006 klo 06:32:23
Tulosta viesti  
MahtavaHei Ruska ja kaikki muutkin! Ruska neuvoi minua pysyttelemään tulehduskipulääkkeissä, kiitos vaan neuvosta, mutta enpä taida. Kaikenmaailman buranoiden ja voltareneiden takia olen ylihuomenna menossa gastroskopiaan  tutkituttamaan mikä vuotaa verta ja miksi.
Tiedän kyllä , että Panacod ei ole tulehduskipulääke vaan mieto OPIAATTI. No Ruskan mielenrauhan vuoksi kerron, että terveyskeskuslääkärini oli sen verran fiksu nuori nainen, että otti asioista selvää Meilahden sairaalan kipuklinikan lääkäreiltä mitä minun tilanteessani voisi tehdä .  Ratkaisuksi tuli Triptyl yhdessä Panacodin kanssa. Pyöritä silmiä
No parin päivän kokemusten perusteella on vaikea sanoa mitään, mutta niinkuin sanotaan toivossa on hyvä elää. En minäkään niihin vahvoihin opiaatteihin ollut innostunut se vain tuntui ainoalta vaihtoehdolta, kun kipua ei saanut loppumaan millään  edes levossa. Katsotaan nyt päivä kerrallaan mitä tuleman pitää. Täytyis saada tuo mahakin kuntoon , sillä anemia alkaa olla aika paha, heikottaa isoa naista. Epävarma
Terveisin Bella-Malla

Marja Hietala
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #11 - 25.07.2006 klo 10:21:36
Tulosta viesti  
Hyvässä tarkoituksessa vain kirjoittelin. Anteeksi jos tuli nyt vahingossa astuttua varpaille. Näin sitä usein käy. Panacod ei ole muuten mieto opiaatti vaan sisältää paracetamolia ja kodeinia eli kuuluu samaan ryhmään kuin tuttu miedompi Panadol. Näistä lääkkeistä saa tarkempaa tieta osoitteesta http://www.tohtori.fi/laakeopas/ ; Eivätkä ne buranat ja voltaretkaan nivelrikkokipua taltuta ja mahansa niillä ajan mittaan vain tärvelee eli ihan juuri kuin sinulle on käynyt. Tulehduskipulääkkeitä vastaan on paljon viime aikoina kirjoitettu ja siirrytty juuri vaarattomampien paracetamolien käyttöön. Siis suo siellä vetelä täällä. Mutta toisaalta kuka sitten kestää kovaa kipua kaiken aikaa. En minä ainakaan. Minulle tulee välillä niin kova paikka, että olen enemmän kuin kiitollinen kun saan sen väliaikaisesti taltutettua. Ja tietysti onnellinen, että olen löytänyt itselleni sopivan lääkkeen, jota minun ei edes tavitse jatkuvasti syödä. Reumaatikot joutuvat kuitenkin käyttämään näitä vahvoja lääkkeitä kaiken aikaa ja siksipä eräällä tutullani on juuri samanaikaisesti myös oma lääke vatsan suojaamista varten. Nykyisin tosin markkinoilla on myös nämä uudet vatsaystävällisemmät tulehduskipuilääkkeet, jotka sopivat hyvin toisille ja siten taas toisille ei. Ja se Arhtrylkin on nivelrikon hoidossa ihan avainasemissa sekä tietysti myös Hyalgan-pistokset. Mutta olen varma, että lääkärisi tietää asiat kohdallasi parhaten eli kirjoitelen tässä ihan vain yleisluonteisesti. Hyvää jatkoa sinulle!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Bella-Malla
Poissa

Paistaa se päivä risukasaankin
!!!!

Sijainti: Nummi
Vastaus #12 - 25.07.2006 klo 10:45:14
Tulosta viesti  
Ruska hyvä, et suinkaan astunut varpailleni ja uskon . että tarkoituksesi oli ja on hyvä. Pahuksenmoiset kivut kai pistävät kirjoittamaan ärhäkämmin kuin on tarkoituskaan.
Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että Panacod kuuluu mietoihin opiaatteihin. Käypä tutustumassa sivuun >Poliklinikka.net>Artikkelit>Kipu. Ei tehdä tästä kuitenkaan mitään ikuisuuskysymystä. Minä olen vähän hermona kun on ylihuomenna gastroskopiakin, josta olen kuullut mitä kamalampia juttuja. Kaikkea ei tietenkään tarvitse uskoa ja luultavasti se menee ihan hyvin, minä vaan olen sellainen etukäteen hermoileva tyyppi.
Eihän muistella pahalla.      Bella-Malla Hymiö

Marja Hietala
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 25.07.2006 klo 14:53:12
Tulosta viesti  
Tyhmä kun on niin ei osaa asiaansa muotoilla kyllin selkeästi. Eli itse asiassa alkuperäinen viestini oli, ettei kannata syödä mitään lääkettä pitkään ja suurina annoksina, jos se ei kerran auta. Pitää siis vain pyytää lääkäriltä kokeeksi jotain muuta sorttia, kunnes se oikea löytyy. Mulle on tehty se gastroskopia ilman kurkkupuudutussuihketta ja ei se silloin mitään herkkua ollut.  Puudutussuihkeen kera varmasti on paljon helpompaa. Nyt sitten ainakin saat vatsaasi sen suojalääkityksen, jos kerran verenvuotoa on ollut. Vatsakipuja kannattaa aina valittaa ajoissa lääkärille jos kerran joutuu kipulääkityustä jatkuvasti ottamaan. Rohkeutta!

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #14 - 08.02.2011 klo 18:18:51
Tulosta viesti  
vaiski kirjoitti 29.06.2006 klo 21:25:42:
Kyllä kuntoutuksella pääsee pitkälle ja sisulla, mutta ei valituksella.
Menkää peilin eteen ja miettikää mitä tehdä olon parantamiseksi.

Eipä tarvi laihduttaa. Pituutta on 163 ja painoa 62kg. Ja lisäksi Concerta vie ruokahalun. Kliseinen

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

ikki
Poissa

Sijainti: Littoinen
Vastaus #15 - 05.12.2011 klo 17:43:34
Tulosta viesti  
Ja voisinpa vielä tuohon ensimmäiseen kommentiin lisätä-

Ei se laihduttaminen ole helppoa. Ja toiset meistä joutuvat syömään lääkkeitä jotka keräävät mm. nestettä? Oletko miettinyt sitä.
Ei kaikki nivelrikkoiset ole ylipainoisia.

Itse nyt molempien polvien uusien nivellien jälkeen olen taas löytänyt tuon liikunnan - oikein urakalla. ½vuotta olen käynyt 3-5kertaa viikossa kunnolla liikkumassa, bodybalancea ja muuta kunnon hikijumppaa, mutta painoa ei ole pudonnut yhtään. Vaikka samalla on tuo ruokavalio mennyt uusiksi!!!

Mutta olen tyytyväinen itseeni. Minulla on ihana (itseäni nuorempi) mies joka rakastaa minua ja kaksi lasta joista olen ylpeä!

Ja täällä sitä saa valittaa jos jossakin. Olemme kaikki "samassa veneessä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Vastaus #16 - 05.12.2011 klo 19:17:58
Tulosta viesti  
No.
Otsikko on kummallisin kysymys jonka olen tällä palstalla nähnyt Pyöritä silmiä.
Mikäli et tiedä miksi täällä valitetaan,niin juuri siksi. Toinen yhtä kumma aihe on tuo lihavuus keskustelu. Kumpaankin on todella monia syitä ja seurauksia. Sekä psyykkisiä, fyysisiä että sosiaalisia. TULES vammat vaikuttavat niihin kaikkiin  Mahtava. Se joka ei tiedä, millaista liikunta on kun on ylipainoa voi kokeilla sitä repun tai painoliivien kanssa... ja saa tuntumaa siitä miksi asiat, kuten venyttely ja liikkuminen ylipäätään on hankalampaa. Tämä palsta on juuri siksi että samanlaisessa tilanteessa olevat voivat kertoa tuntojaan ja saada vinkkejä omaan tekemiseen/ toimintaan. Siksi täällä valitetaan !!

Mikäli tämä on uutta tietoa, voin vakuuttaa että "kyllä siperia opettaa" miksi valitetaan. Siksi että välillä on vaikeaa Pyöritä silmiä. Ja, on kiva kun hiljalleen pääsee liikkumaan arjessa lähes terveiden ihmisten tavoin. Siihen tosiaan auttaa riittävä lääkitys, kuntoilu ja monipuolinen säännöllinnen ruokailu Virnistys.

Ps. Olisin muuten huippukunnossa ikääni nähden, mutta painoa on liikaa Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

ikki
Poissa

Sijainti: Littoinen
Vastaus #17 - 05.12.2011 klo 19:42:13
Tulosta viesti  
Kymmenen pistettä - juuri tuota tarkoitin! Kliseinen

Seabird kirjoitti 05.12.2011 klo 19:17:58:
No.
Otsikko on kummallisin kysymys jonka olen tällä palstalla nähnyt Pyöritä silmiä.
Mikäli et tiedä miksi täällä valitetaan,niin juuri siksi. Toinen yhtä kumma aihe on tuo lihavuus keskustelu. Kumpaankin on todella monia syitä ja seurauksia. Sekä psyykkisiä, fyysisiä että sosiaalisia. TULES vammat vaikuttavat niihin kaikkiin  Mahtava. Se joka ei tiedä, millaista liikunta on kun on ylipainoa voi kokeilla sitä repun tai painoliivien kanssa... ja saa tuntumaa siitä miksi asiat, kuten venyttely ja liikkuminen ylipäätään on hankalampaa. Tämä palsta on juuri siksi että samanlaisessa tilanteessa olevat voivat kertoa tuntojaan ja saada vinkkejä omaan tekemiseen/ toimintaan. Siksi täällä valitetaan !!

Mikäli tämä on uutta tietoa, voin vakuuttaa että "kyllä siperia opettaa" miksi valitetaan. Siksi että välillä on vaikeaa Pyöritä silmiä. Ja, on kiva kun hiljalleen pääsee liikkumaan arjessa lähes terveiden ihmisten tavoin. Siihen tosiaan auttaa riittävä lääkitys, kuntoilu ja monipuolinen säännöllinnen ruokailu Virnistys.

Ps. Olisin muuten huippukunnossa ikääni nähden, mutta painoa on liikaa Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #18 - 05.12.2011 klo 19:45:16
Tulosta viesti  
Ehkä Siperia on jo opettanut ketjun aloittajallekin yhtä ja toista, viestihän on viiden vuoden takaa.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

sisse
Poissa

Sijainti: Pohjois-Karjala
Vastaus #19 - 06.12.2011 klo 12:17:21
Tulosta viesti  
Hih! Niinpäs olikin jo vanha viesti.  HymiöVoisin vielä jatkaa tähän kuitenkin, että on mukavaa, että on olemassa tällainen palsta, missä saa jakaa kokemuksiaan ja saa myötätuntoa vaivoilleen.  HymiöOlen huomannut, että harva ymmärtää, mistä nivelrikkokivuissa on kysymys. Hymiö Ihmiset kyselivät minultakin, että minkä ihmeen takia sinä menet lonkkaleikkaukseen ja sitten seuraava kysymys on, mikä on nivelrikko. Hymiö Olen yrittänyt vääntää sitten ratakiskosta, että on liikerajoituksia ja on jatkuvia kipuja, mutta joskus jutut tuntuvat menevän kuuroille korville. Siksi on ihanaa saada vertaistukea teiltä, arvoisat kanssasisaret ja -veljet. Hymiö Olen saanut monia vinkkejä täältä palstalta. Nivelrikko on sitäpaitsi sellainen vaiva, että se kulkee monesti suvuttain. Tottakai painon kurissa pitäminen auttaa, mutta monella liikkuminen alkaa vaikeutua nivelrikon edetessä ja siinä vaiheessa paino alkaa lisääntyä. Niin kävi itselleni, ylipainoa on jäljellä, mutta olen saanut sitä pudotettua suurimmista lukemista (166/106) nykyiseen 96 kg:oon. Mutta suunta on alaspäin, uskon niin. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!! Hymiö Hymiö

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
vasempaan lonkkaan kokotekonivel, 2012/6
Iloa pintaan, vaikka syän märkänis!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #20 - 06.12.2011 klo 14:26:58
Tulosta viesti  
Minustakin nimenomaan tällainen palsta on oikea paikka valittamiseen, kun toiset ovat kokeneet samaa ja ymmärtävät mistä puhutaan.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mariza
Poissa

Päivä kerrallaan!

Sijainti: Kanta-Häme
Vastaus #21 - 06.12.2011 klo 16:03:06
Tulosta viesti  
Vaikka vanha ketju onkin, aina välillä paikallaan näitäkin läpikäydä.

Mun henk.koht kokemus nyt muutaman kuukauden ajalta on, että tämä on yksi parhaista vertaistukisivustoista mitä on.

Aina ei voi perheenjäsenille kipuja valittaa, eiväthän he voi tietää miltä ne oikeasti tuntuvat kun eivät niitä ole itse kokeneet.

Pään- tai vaikkapa hammassärky ei ole mitään tähän verrattuna, vaikka inhottavia ovatkin. Niihin auttaa peruslääkkeet. Mutta kun niveliä särkee, tuntuu ettei mikään asento ole hyvä, likkuminen hiukan auttaa, muttei sitäkään kauaa pysty tekemään.

Kierre on valmis. Kuinka paljon henkisesti helpottaa kun niitä kipuja voi täällä kertoa ja voi lukea ettei ole ongelmiensa kanssa yksin.

Se antaa voimaa elää päivän kerrallaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lakerikenkä
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Koti on ihmisen pesä

Vastaus #22 - 09.12.2011 klo 07:20:29
Tulosta viesti  
Olen huomannut, että kukaan ei tykkää valittajista.

En esimerkiksi valita kipuja muille kuin joskus miesystävälleni tai siskolleni ihan vain mainitsemalla joskus, että kylläpäs nyt käy kipeää tms. Terveet ihmiset eivät ymmärrä minkälaista on elää puolikuntoisena. Kun sairaus ei näy päällepäin niin pidetään terveenä. Töissä en koskaan valita kipujani tai väsymystäni.

Hei iloista joulun odotusta teille kaikille!!

Synnynnäinen lonkkien sijoiltaanmeno, useita leikkauksia lapsuudessa ja nyt varaosat lonkissa. En kuitenkaan haluaisi olla kukaan muu kuin juuri minä höystettynä näillä kolhujen tuomilla elämänkokemuksilla.
Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

*kohti uusia seikkailuja*

Vastaus #23 - 10.12.2011 klo 14:59:04
Tulosta viesti  
Niin, turhaahan se valittaminen on, kun kukaan ei varmasti ymmärrä, jolla ei ole koskaan ollut vastaavanlaisia kipuja.
Kun syö lääkkeitä yli sallitun ja vielä koettaa elää suht normaalia elämää vaikka koskeekin joka askeleella niin toivoisi todellakin että juuri sillä hetkellä olisi ystävä, jolla olisi samanlaisia vaivoja ettei tarvitsisi valittaa ihmiselle, jolta ei saa minkäänlaista vastakaikua. Kipu on aika suhteellinen käsite. Olin kesällä esim. menossa eräisiin juhliin (lakkiaisiin) mutta en kivun takia päässyt. Julkiset eivät kulkeneet ja kyytiä en saanut mistään. Silloinkin yritin kovasti selittää että kävelymatka bussipysäkillekin on liian pitkä, mutta kun ei ymmärretty niin ei ymmärretty, seinille haastelin. Itku meinasi siinä tulla. Eikä siinä kaikki: sain kuulla jälkeenpäin kunniani kun en tullut juhlaan  Itku. Nyt se tuli melkein se itku vaikka tuosta on kulunut jo tovi. En nykyään odota minkäänlaista myötätuntoa enkä suutani avaa vaikka mihin tahansa koskisi enkä kyllä taida kuunnella muidenkaan vonkumista, ainakaan niiden, jotka ovat "muka olleet ymmärtävinään" , eri asia te ihanat ihmiset täällä, teitä kuuntelen mielelläni ja elän hengessä mukana. Jaksamista kaikille teille  Silmänisku

Lonkka oikea 8/2011, vasen 2/2013, revisio 5/2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Vastaus #24 - 10.12.2011 klo 15:04:30
Tulosta viesti  
... jatkan vielä että kipu tekee kiukkuiseksi, kuten tekstistäni huomaatte. Tosin nyt ei minulla kipuja juuri ole kun on leikkaukseta jo tovi. Tuota leikkausta edeltävää aikaa vaan
muistelin ja vähän ilkeästikin taisin sanoa. Kai sitä kipuineen aika rankkaa on ystävilläkin kun yrittävät ymmärtää eivätkä kuitenkaan voi sinun kipuasi tuntea. Moni varmaan parhaansa yrittää. Mutta kiukku joka aiheutuu pitkäaikaiseta kivusta, ei ole todellakaan kiva asia itselle eikä läheisellekään... Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Poissa

Vastaus #25 - 10.12.2011 klo 15:59:18
Tulosta viesti  
Nii-in.
Tuohan se on, että itse on ollut "pitkällä matkalla kipujen maassa" ja muu maailma menee menojaan, odottaa että itse toimisi kuin terveenä ollessaan. Nuo muiden sanomiset täytyy vain jättää omaan arvoonsa, yleensä he eivät tarkoita mitään pahaa, eivät vain hoksaa että auttakkin olisi voinut. Tämä yhteiskunta vain kulkee pärjäävien ja "projektimyönteisten" tahtiin, joten siihen on sopeuduttava.

Itselläni on tuo marssimurtuma/rasitusmurtuma, lihaskalvotulehduksen (bursiitti, joka on jo hieman parempi, mutta ei poissa) ohella polviproteesin (joka on ok) laiton jälkeen. Nyt on 7 viikkoa menty viikko kerrallaan, ihmetellen mikä mahtaa vaiva olla.

Ensiviikolla pitäisi päättää että jaksaako töissä ja siitä sitten riippuu onko joulu vapaata töistä vai ei. Suunnittele siinä sitten joulua, missään, mitenkään. Lupaako sitä liikoja, jos lupaa että ei joudu töihin? Yksi lomaviiko saatiin sentään siirrettyä kevääseen.. Pyöritä silmiä. Sairasloma ei todellakaan ole sama kuin loma.

Usein myös on niin, että sitä omien vaivojensa keskellä unohtaa, että muu maailma menee ja muillekkin tapahtuu hankalia ja elämää mullistavia asioita, vähän toisella tavalla vain kuin itselle. Lapset kasvat, omat vanhemmat vanhenevat, työ muttuu- kaikkea sellaista. Viimeaikoina on hankaluutena ollut suunnitella mitään, kun on kolme -neljä muuttujaa kuten oma kunto, sairasloman kesto, työvuorot,mahdollinen loma, työssä jaksaminen ylipäätään, muutoksissa mukana pysyminen..

Itse olen yrittänyt sanoa lyhyesti että mikä on hankaluus ja miksi en voi osallistua johonkin asiaan. On toisten ongelma, jos eivät sitä ymmärrä. 

Itselläni pari vuotta tosi hankalaa aikaa, jolloin ei ole tiennyt mitä ensiviikolla on edessä. Ei ihme että ympäristö ei pysy mukana käänteissä, kun itselläkin on tekemistä, että missä mennään. Joten, tästä kuntoutumisestakin pitää pitää välillä lomaa Kliseinen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Seabird
Poissa

Vastaus #26 - 10.12.2011 klo 16:52:35
Tulosta viesti  
Piti korjata edelliseen..työhön menoon..
että olen työehtosopimuksen loukussa, jos sairasloma jatkuu taas, viikolla. Eli, jos menen töihin jouluviikolla, pitää tietyt tunnit tulla täyteen/viikko. Näin ollen joulun vapaapäivät voivatkin muttua työpäiviksi, riippuen sairasloman pituudesta.. joten joulua ei voi suunnitella.. ihan vielä.. kuten normaalisti tehdään.

Kaikkea sitä pitääkin miettiä sairastaessaan Pyöritä silmiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintsi
Senioriklubilainen
Poissa

Vastaus #27 - 10.12.2011 klo 17:14:39
Tulosta viesti  
Kipu ja väsymys ovat niitä asioita, jotka eivät vaan näy ulospäin juuri lainkaan. Ja monessa kohtaa ulkopuoliset suhtautuvat niihin lähes samalla tavalla.

Kun sanot, ettet halua tehdä jotain, koska sattuu, niin se luetaan, että käytät kipua vain tekosyynä. Pahimmillaan kommentiksi tulee että "tota vähän buranaa se helpottaa" ja perään vielä vähätellään lääkärin määräämiä kipulääkkeitä. Ja toinen sanoo, ettei kipulääkkeitä pitäisi syödä turhaan, vaan vain silloin kun oikeasti sattuu. Selitä siinä sitten, että nyt menee maksimimäärä tulehduskipulääkettä ja silti sattuu melkein sietämättömästi.

Väsymys on toinen. Kun sanoo, että "en nyt jaksa lähteä leffaan (juhliin, kahville, lenkille...)", niin sehän tietenkin tarkoittaa, että en joko halua siihen seuraan tai olen muuten vain laiska. Oikeasti syy ei voi olla siinä, että on nukkunut puolitoista kuukautta huonosti kivun takia (tai jostain muusta syystä) ja nyt oikeasti kroppa haluaa ne univelat takaisin. Aina löytyy se joku, joka toteaa, että kyllä häntäkin väsyttää, muttei silti valita tai että hän nukkui edellisenä yönä vain viisi tuntia.

Ja minä olen siitä onnellisessa asemassa, että minulla ei vielä ole nivelrikkoa vaan joku reumatauti. Eli minulla on myös niitä hyviä ja täysin kivuttomia päiviä säännöllisesti. Ne luovat kovasti uskoa jaksamiseen. Toisaalta ihmiset eivät usko sitäkään, miten nopeasti se tilanne muuttuu. Saatan tänään käydä 5 kilsan juoksulenkin (ja vaikka salilla lisäksi) ja ylihuomenna aamupuuron keittäminen on melkein ylivoimaista saati kaupassa käynti. Viikon päästä taas lähes kaikki onnistuu. Ilmeisesti kun on kipeä, niin pitäisi sitten olla aina kipeä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katrina18
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #28 - 10.12.2011 klo 19:32:55
Tulosta viesti  
Niinpä, sille ei voi mitään etteivät kaikki ymmärrä, osaa asettua toisen asemaan.
Luulisi että ymmärtäisivät -- niin paljon puhutaan, kirjoitetaan kivusta, muistakin vaivoista. Mitä ne aiheuttavat ja miten vaikuttavat. Jos kaikesta huolimatta jotenkin jaksaisi, kykenisi raahautumaan mukaan, ei jaksaisi kuitenkaan keskustella ja olla mukavaa seuraa, saa kuulla miten ikävä ja tylsä ihminen on.
On aikoja ettei tiedä itkeäkö vai nauraa kun on kaikkensa yrittänyt selittää ja kuvailla millaista on miten eri asioitten tekeminen vaikuttaa oloon ja eloon.
Ei tee mieli "juhlia" jos vapaa-aika menee työstä toipumiseen, jotta jaksaa taas työssä.
Ehkä jokainen joskus kohtaa näitä tai vastaavia vaikeuksia ja muistaa tuolloin miten en aikoinaan ymmärtänyt miltä toisesta tuntuu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Vastaus #29 - 11.12.2011 klo 20:01:13
Tulosta viesti  
..jatkanpa vielä omaa narinaani:
Huomaan kärjistäneeni vähän asioita. Toisaalta ei minullakaan ennen näitä kipuja ollut mitään käsitystä mitä kipu todellisuudessa on, että se on jatkuvaa, juilivaa eikä koskaan mene pois lääkkeestä huolimatta edes yöllä levossa. Ainakin itse jatkossa ymmärrän millaista kipu on kun on nivelrikkoa, oli se sitten missä vaan. Minulla oli joskus työssä työtoveri jolla oli nivelrikkoa sormissa ja hän valitti niistä joka päivä. En silloin ymmärtänyt, mutta nyt ymmärrän kun itseen on koskenut. Olen aina ollut lisäksi hyvin lääkekielteinen, sekin asia on muuttunut, otan lääkettä kun koskee, vatsansuojalääkkeitä unohtamatta. Kipu tekee ihmisestä valittajan, ennen leikkausta olin oikea hirviö, pienestäkin poikittaisesta sanasta ja tilanteesta hermostuin, nyt on onneksi toisin, onneksi  Hymiö. Voikaa hyvin  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Vastaus #30 - 11.12.2011 klo 20:03:34
Tulosta viesti  
Lakerikenkä kirjoitti 09.12.2011 klo 07:20:29:
Hei iloista joulun odotusta teille kaikille!!

Kiitos samoin sinulle Lakerikenkä ja kaikille muille myös  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #31 - 30.12.2011 klo 13:40:19
Tulosta viesti  
Voisin minäkin valittaa vähän. Jalka ollut kipeä nyt jotain 3-päivää enkä ole sitä normaalia enempää rasittanut.  Epävarma

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

rusmar
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #32 - 03.01.2012 klo 17:24:00
Tulosta viesti  
Pakko valittaa vähän Kliseinen
Kun on kipuja vuosi toisensa perään, ja koskaan ei tiedä millaisessa kunnossa on vaikka seuraavana päivänä, ei voi suunnitella mitään. Ei voi luvata tulevansa tai menevänsä. Kun yhden korttelin ympäri kävely ei onnistu ja vieraassa sängyssä nukkuminen tekee niskan vieläkin kipeämmäksi, ja sitä rataa, niin miten sitä voisi sitten jollekin tervelle ihmiselle selittää, joka vastaa, joo mullakin on jalat hieman rasittuneet Vihainen

Olisihan se kiva jos olisi myötätuntoa, mutta suurinosa ihmisistä välittää vain itsestään. Eivät edes sairaat itse osaa olla myötätuntoisia toisia sairaita kohtaan, vaan jokaisella pöyrii omat jutut mielessä Kliseinen

No, onneksi on tämä palsta, ja täällä on loistotyyppejä, ja uskon ettei kukaan valita turhasta, ja se lohduttaa kun löytyy samoja kokemuksia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

velri
Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #33 - 03.01.2012 klo 20:49:15
Tulosta viesti  
Tuo on hyvin sanottu.... ne joilla ei ole nivelongelmia ollut eivät voi tietää, mitä se kipu niissä on. Kyllä sitä miettii, missä "valittaa" ja missä ei.

NexGen oik.polveen 11/2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jonna_
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #34 - 09.01.2012 klo 08:37:36
Tulosta viesti  
Mä valitan nyt. Oli pakko soittaa arvausasemalle ja pyytää lääkärinaika että saisin s-loman leikkaukseen saakka. No ensin hoitaja vänkää että no eihän se ole akuutti, eihän se ole... joo ei ole, on jo sellaiset viitisen vuotta särkenyt niveliä.
Pitkin hampain sit sain ajan. Ulkomaalaiselle lääkärille. Viimeks kun kävin ihottuman takia, kysy olenko mä katsonut netistä mikä vaiva mulla vois olla....  Sinetöidyt huulet

Niin ja ei nää kivut pelkästään vaan se etten saa nukuttua!!!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hapu
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #35 - 11.01.2012 klo 08:43:05
Tulosta viesti  
Valittamisesta sen verran,että mieluummin valitan täällä kuin kotona puolisolle. Hän käy töissä, hoitaa kaupassakäynnit ja suuren osan kotitöistä, joten en halua vaivata häntä.

Hypermobiliteettisyndrooma
"Joku reuma"
Psoriasis
vasemman nilkan tripleluudutus 19.12.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #36 - 11.01.2012 klo 14:52:28
Tulosta viesti  
Tämähän on vertaistukipalsta vailla vertaansa  Hymiö Kiitos teille kaikille kokemuksienne jakamisesta!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #37 - 11.01.2012 klo 16:37:33
Tulosta viesti  
Sairausloma ennen leikkausta on hyvä asia siinä vaiheessa kun työkyky ja jaksaminen on mennyt. On parempi käyttää ne voimavarat kunnon ylläpitämisen kuin sen romahtamiseen yrittämällä sinnitellä töissä.
Leikkauksen jälkeinenkin aika tulee ja mitä paremmassa kunnossa on leikkaukseen mentäessä, sen helpompaa, nopeampaa on kuntoutuminen --- noin ainakin sanotaan.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2012 klo 14:29:08 Kirjoittaja Salla_ »  

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #38 - 11.01.2012 klo 16:41:04
Tulosta viesti  
Läheinen ehkä haluaisi auttaa ja kuunnella.
Voi pelätä kysymistä. Kohtuus tietenkin millaisen kuorman ja taakan läheistensä niskaan voi kaataa ja kantaa.
Riippuu toki myös henkilöstä miten paljon pystyy ottamaan vastaan läheisensä murheita, ettei itse joudu avuntarvitsijaksi.
Täällä voi onneksi valittaa niin paljon kuin tarpeelliseksi katsoo, jokainen osaa suodattaa viestit. Kaikki me ymmärrämme mitä toinen käy läpi, vaikka koemmekin asiat omalla tavallamme.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #39 - 11.01.2012 klo 23:32:00
Tulosta viesti  
Totta Salla, samaa mieltä kanssasi ja olen havainnut tulokkaana, että meidän kaikkien kokemukset ovat niin eri vaiheissa... Tämä on toisaalta helpottavaa tietää, että joku odottaa leikkausta (kuten minäkin), joku on jo juuri leikattu ja joku on jo hyvän aikaa toipunut ihan mukavasti. Kaikille oikein hyvää vuotta 2012!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hapu
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #40 - 02.02.2012 klo 09:44:28
Tulosta viesti  
Salla_ kirjoitti 11.01.2012 klo 16:37:33:
sairausloma ennen leikkausta on hyvä asia siinä vaiheessa kun työkyky ja jaksaminen on mennyt. On parempi käyttää ne voimavarat kunnon ylläpitämisen kuin sen romahtamiseen yrittämällä sinnitellä töissä.
Leikkauksen jälkeinenkin aika tulee ja mitä paremmassa kunnossa on leikkaukseen mentäessä, sen helpompaa, nopeampaa on kuntoutuminen --- noin ainakin sanotaan.

Tämä on muuten varmaan sellainen asia, joka kannattaisi oikeasti laittaa korvan taakse. Esim. itse olin töissä vaikka olin aivan lopussa ihan leikkauspäivää edeltävään päivään asti. Väsymys painaa yhä, vaikka sairaslomaa takana jo 6 viikkoa.

"Joku reuma"
Psoriasis
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #41 - 02.02.2012 klo 10:40:49
Tulosta viesti  
"Vinkin" noudattaminen ei ole niin helppoa, vaikka jokainen sen varmaan tietää.
Moni asia voi painaa vaakakupissa.
Taloudellinen tilanne, pitkittynyt sairausloma voi johtaa työpaikan menettämiseen. Kotiin jumiutuminen voi sekin ahdistaa. Voi olla tunne ettei saa liikkua missään, kun on sairauslomalla, vaikka tuossa tilanteessa nimenomaan pitäisi.

Leikkauksesta toipumiseen menee aikaa, sitä ei voi kiirehtiä, ei kannata verrata kaverin toipumiseen. Helppoa ei aina ole, väkisinkin tulee mietityksi miksi joku tekee melkoisen pitkiä lenkkejä pian leikkauksen jälkeen ja toinen pääsee häthätää postilaatikolle, lähikauppaan.
Ulkoiset paineet voivat olla kovat niin se sanonut kuin itse luodut. Kovin vierasta ei varmaan ole mitä saatetaan sanoa:
"kuinka voit olla väsynyt sinähän olet / ollut lomalla.
Kuntoutuminen on kovaa työtä ja vaatii aikaa.
Kun palaa työhön, opiskelun pariin, kuntoutuminen ei kuitenkaan ole täysin valmis. Sitä tapahtuu edelleen pitkin matkaa. Ihan valmista ei tulee koskaan omia, alkuperäisiä niveliä ei korvaa mikään. Vialliset nivelet on kuitenkin huo-
nompi vaihtoehto tekoniveliin verrattuna.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hapu
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #42 - 02.02.2012 klo 16:18:46
Tulosta viesti  
Totta puhut Salla, hyviä pointteja kaikki mitä kirjoitit.

"Joku reuma"
Psoriasis
Sivun alkuun

IP kirjattu

Chásate
Poissa

Kohtalotoveria vailla

Sijainti: Salo
Vastaus #43 - 07.09.2012 klo 19:33:33
Tulosta viesti  
Lainaus:
Laihduttaa pitää, jos on nivelrikko tms.

Ei todellakaan kaikki nivelrikkoiset ihmiset ole ylipainoisia!!! Itse painoa 45kg ja pituutta 157,7cm. Eli pitäisikö minun laihduttaa?? (Nivelrikko/-reuma epäily.) hieman menisi ristiin lääkärien sanomisien kanssa...

Ja mielestäni tällaiset palstat ovat juuri tarkoitettu "valittamiseen". Juuri täällä niitä ihmisiä on, jotka ymmärtävät. Niille, jotka eivät ymmärrä asiat saattavat kuulostaa valituksilta, mutta toisille, jotka ovat kokeneet saman, ne eivät sitä välttämättä ole.

Joten ole ystävälliknen ja tutkaile viestiäsi, aloittaja. Etkö sinä itse juuri valita siitä, kun muut "valittavat"??

9 putkee verta otettu, sekä käsistä röntgenit. Nyt enää odotellaan lääkärikäyntiä ja toivotaan vastauksia..
Sivun alkuun

IP kirjattu

Lakerikenkä
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Koti on ihmisen pesä

Vastaus #44 - 08.09.2012 klo 06:17:07
Tulosta viesti  
Hapu kirjoitti 02.02.2012 klo 09:44:28:
Salla_ kirjoitti 11.01.2012 klo 16:37:33:
sairausloma ennen leikkausta on hyvä asia siinä vaiheessa kun työkyky ja jaksaminen on mennyt. On parempi käyttää ne voimavarat kunnon ylläpitämisen kuin sen romahtamiseen yrittämällä sinnitellä töissä.

Tämä on muuten varmaan sellainen asia, joka kannattaisi oikeasti laittaa korvan taakse. Esim. itse olin töissä vaikka olin aivan lopussa ihan leikkauspäivää edeltävään päivään asti. Väsymys painaa yhä, vaikka sairaslomaa takana jo 6 viikkoa.

Tuo on kyllä totta. Muistan kun niveleni varsiosa oli irti ja sinnittelin töissä kipeänä. Miten typerää. Nyt kyllä osaan olla jatkossa viisaampi.

Synnynnäinen lonkkien sijoiltaanmeno, useita leikkauksia lapsuudessa ja nyt varaosat lonkissa. En kuitenkaan haluaisi olla kukaan muu kuin juuri minä höystettynä näillä kolhujen tuomilla elämänkokemuksilla.
Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #45 - 09.09.2012 klo 11:52:25
Tulosta viesti  
Minä valitan  siksi,koska olen katkera.
Sain uudet proteesit lonkkiini ja vain toinen toimii.Jopa keskimääräistä paremmin,kertoi ortopedi viime viikolla. Hymiö
Tutkittu on ja kuntoutettu,ja kuntoutus alkaa taas.Saan lihasvoimaa,mutta taipuisuutta en,kertoi samainen ortopedi.
Omaan piikkiin en mitään suostu enää ottamaan,välillä syyttelin itseäni.
Samalla lailla olen elänyt tämän toimimattomen lonkan kans,kuin toimivankin.Samalla lailla tehnyt tunnollisesti määrätyt jumpat.Ja jättänyt välillä tekemättä Vihainen
Eilen kävin kävelyllä taas, ja kyllä se on hankalaa,kepistä huolimatta.
Tulen varmaankin valittamaan täälläkin,kun siltä tuntuu.Ei minusta eroon pääse Silmänisku
Toki hyvänä päivänä lupaan kertoa myös positiivisia asiota.Niitäkin kun on,ja toivottavasti enenevässä määrin,kunhan nyt asennoidun elämään puoliksi toimivan kehon kanssa. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #46 - 09.09.2012 klo 12:09:39
Tulosta viesti  
En minäkään usko että toisen lonkan toimimattomuus olisi omaa syytäsi, paranemisprosessissa meni jotain pieleen vaikka en ole tarpeeksi perillä lääketieteestä että osaisin sanoa mitä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #47 - 09.09.2012 klo 12:30:43
Tulosta viesti  
Eikös tämä klubi ole juuri tätä varten -- jaetaan ilot ja surut.
Ennen vanhaan sanottiin jaettu suru on vain puolikas, jaettu ilo kaksinkertainen.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

onnetar
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #48 - 20.09.2012 klo 15:56:02
Tulosta viesti  
Eipä täällä ole pakko valittaa tai lukea muiden valituksia, mutta saa lukea ja saa valittaa,jos haluaa,se on oma valinta.

Eipä auttanut 22kg:n painonpudotus kyynärnivelen posttraumaattiseen nivelrikkon oireisiin,en kyllä olettanutkaan,koska ole ylittänyt konttausiän,jolloin painolla voisi olla käsiin vaikutusta  Virnistys

Mitä tulee liikuntaan,niin liikunnustan kättäni,jos kivulta kärsin,muutoin liikun enimmäkseen jaloilla.
Tällä hetkellä lukko-oireilu ja ajoittainen kova viiltävä kipu rajoittavat liikuntasuorituksia kädellä,lepokipu jopa nukkumista.
Töissä sinnittelen,päivä kerrallaan,mutta tuskaisen tietoinen olen siitä,että se saaattaa jossain vaiheessa loppua.Mielenterveydelle työ tekee hyvää.

Katkera olen siitä,etten voi olla terve ja tehdä sitä,mitä muut ja/tai mitä kaikkea haluaisin.
Annan siis luvan itseni valittaa,kun mieli on maassa ja kivut on kovat,valittamaan sentään pystyn Silmänisku
Ei se tarkoita sitä,että aina märisen ja itsesäälin.Osaan olla myös iloinen ja positiivinen ja onnellinen paremmista hetkistä.
Mutta silti toivoisin hartaasti,että olisin terve Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #49 - 21.09.2012 klo 20:07:04
Tulosta viesti  
Minä olen vihainen ja pettynyt siitä, etten saa olla terve, vaan joudun kärsimään näistä jatkuvista kivuista. Tällä hetkellä olkapää, peukaolon tyvinivel ja lonkka ovat tosi huonoina. Yöt menevät siinä, että etsin kivutonta nukkuma-asentoa ja käyn ottamassa lisää lääkkeitä, jotta särky loppuisi - usein turhaan.
Kävely ja käsillä työskentely on hankalaa. Viime päivinä itku on ollut pinnassa useampaan otteeseen, sillä tämä kaikki harmittaa ja masentaa niin paljon, kuitenkin eteenpäin on porskutettava periksi antamatta.
Ainut toive on, että säryt joskus lakkaisivat, mutta niin tuskin tulee käymään, sillä nivelrikko tuntuu syövän kaikki niveleni. Ikää ei ole kuin vähän päälle viisikymmentä. Romu mikä romu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 
Lähetä aiheTulosta