Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Pinnoiteleikkaus 29.6.2006 (Luettu 74 465 kertaa)
TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Pinnoiteleikkaus 29.6.2006
Vastaus #150 - 02.09.2007 klo 15:38:10
Tulosta viesti  

Sunnuntai-iltapäivää

Ehkäpä lähden ensi vuonna ystävän kanssa tai yksin ulkomaille!?

Mutta uskallanko mennä perjantaina hevosen selkään? Voinko pudota? Miten lonkan sitten käy?
Painoin aamulla 88.8 kg, mutta olin äsken kylässä ja söin jäätelöä ja neljä ihananmakuista keksiä. Tuleen ei saa jäädä makaamaan, dieetti jatkuu NYT. Sataa vettä, en mene ulos vai voiko sateellakin kävellä?

TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #151 - 24.10.2007 klo 20:21:19
Tulosta viesti  
Sateista ja lämmintä syysiltaa

Lääkäri kutsuu minut kolmen vuoden kuluttua seuraavan kerran tarkastukseen, mutta jos vasen lonkka sitä ennen kipeytyy, niin voin ottaa yhteyttä.
Ratsastus ei ole minun lajini, koko ajan pelotti, että putoan.
Tänä aamuna aloin uuden kokeilun: ennen aamiaista ajoin pyörällä kuntosalille ja "juoksin" kävelykuntopyörällä, mikä lie stepperi, 9,5 km matalalla sykkeellä (alle 105). Käytin aikaa 30 minuuttia ja sitten pyöräilin takaisin kotiin aamupalalle. Huomenna aamulla aion kävellä ulkona tunnin ennen aamupalaa. Tämä kuulemma polttaa tehokkaasti rasvoja. Nimittäin paino on edelleen 88 kg. Nyt lähtee viimeinen seitsemän viikon puristus, jos en nyt onnistu, niin antaa olla. Ostin kuukaudeksi kuntosalikortin. Jatkan edelleen vesijumppaa kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa on tanssijumppa ja perjantaisin avaava aamujumppa. Syön terveellisesta, mutta ilmeisesti liikaa. Aina sama laulu!!

TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #152 - 28.10.2007 klo 18:16:09
Tulosta viesti  

Tarja tässä, hei!

Nyt on polviasiaa ja akuutti juttu. Eräällä lähelläni olevalla ihmisellä on polvi kamalan kipeä. Hän herää leposärkyyn! Siis, onko polvessa leposärkyä samalla tavalla kuin on lonkassa? Onko tämä kuluman merkki? Polvi on turvoksissa sisäsyrjältä polven kohdalta ja siitä alaspäin. Mistä muusta voi olla kysymys? Onko kiire mennä lääkäriin? (ko. henkilö ei halua lähteä lääkäriin; toisaalta muistin, että naapurin pojalla oli polvi kipeä ja syöpähän se sieltä sitten paljastui ja poika kuoli muutaman vuoden kuluttua, siksi heti huolestuin, että pitääkö mennä nopeasti lääkäriin vai paraneeko geeleillä). Olisin kiitollinen, jos joku "polviasiantuntija" vastaisi pian! Kiitos jo etukäteen!

Söin äsken suklaapatukan ja pussillisen Lakumixejä!

Sivun alkuun

IP kirjattu

nuuskis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Elämää se vaan on!

Sijainti: Vantaa
Vastaus #153 - 28.10.2007 klo 18:26:46
Tulosta viesti  
Kyllä mulla vaan on polvessa leposärkyäkin, muutamana yönä nyt heräilly siihen. Tosin sain tuohon nivelrikkoiseen polveen tällin viime perjantaina, joka varmaan vaikuttaa asiaan. Turpoilee tuo polvi mullakin enempi sisäsyrjältä ja siitä alas päin. Kannattais ainakin käydä näyttämässä lääkärille.

v.1997 oik. polvilumpion rustonpehmentymä (3x tähystetty), v.2007 nivelrikko oik. polvi
Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #154 - 29.10.2007 klo 21:47:32
Tulosta viesti  

Iltaa ja kiitos vastauksestasi!

Olen kirjoitellut melko vapaasti itsestäni, vaikka kuka tahansa saisi halutessaan selville oikean nimeni, mutta itsestähän saa kirjoittaa? Mutta tää polvijuttu ei ole minun juttu ja ko. henkilö ei tod.näk. haluaisi, että hänen asioistaan puhutaan mitään missään kenellekään. Hän ei mene lääkäriin. Halusin varmistaa teiltä hyvät lukijat ja kanssakirjoittajat, että polvessakin on leposärkyä niinkuin lonkassa ja ilmeisesti silloin polvi on jo aika paha? Onkohan ainoa vaihtoehto tekopolvi vai mitä ensin tehdään? Ja jos ihminen ei mene lääkäriin kuin sitten kun ei enää pääse kävelemään kotoa autoonsa, niin mitä sitten? Voiko polvi mennä aivan sököksi, jos ei ajoissa leikata?
Oma lonkkani on edelleen kivuton. Olen viikon ajan käynyt aamulla 45 min. kävelemässä ennen aamiaista. Perjantaina huippu: ajoin pyörällä kuntosalille ja siellä "juoksupyörällä" 60 minuutissa 19,9 km. Sen jälkeen söin 2 dl maustamatonta jugurttia ja olin 45 min. avaavassa aamujumpassa ja pyörällä kotiin ja aamiainen klo 12.15. Mutta paino on noussut kilon, koska olen syönyt iltapäivisin ja iltaisin liikaa terveellistä ruokaa (kuten maustamatonta jugurttia ja Valion kaloritonta mehukeittoa ja omenoita ja tomaatteja ja raejuustoa ja salaattia ja muutaman hapankorpun juustolla. Parina päivänä ostin terveyskaupasta spelttijauhoista ja intiaanisokerista tehtyä lakritsaa pussillisen ja tietenkin söin ne kaikki heti. Tänään ostin apteekista dieettisuklaata, syöty kaikki).

Hyvää illan jatkoa  TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

MaijaL
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #155 - 31.10.2007 klo 22:11:37
Tulosta viesti  
Minulla ainakin polvet ovat nivelen kannalta hyvässä kunnossa vaikka ovatkin aika kipeet joskus ja useita kymmeniä kortisonipistoksia on viimeisen 13 vuoden aikana laittamaan, mutta lonkka taas meni heti nopeasti (1v) huonoksi kun tuli kipeäksi. Että omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin että lonkkanivel tuhoutuu nopeammin kuin polvet, mutta en tiedä onko asia näin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #156 - 13.11.2007 klo 10:47:55
Tulosta viesti  

Jännittävää ja pelottavaa huomenta!

Laihdutus on loppu, painoin aamulla 87 kg. Tämä ei ole kuitenkaan jännitykseni aihe vaan: varasin matkan Kuubaan. Lähden ensi viikolla yksin. Koen olevani terve, lonkat ovat edelleen kivuttomat ja tuli tunne, että nyt tai sitten ei koskaan. Pelottaa ja hermostuttaa, käyn ylikierroksilla, mutta nyt menen.

TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

Elisa1983
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Life is pain, get use
to it!

Sijainti: Nummi-Pusula
Vastaus #157 - 13.11.2007 klo 11:46:55
Tulosta viesti  
Onnea valitsemastasi maasta,
itse olen lähdössä Thaimaan phukettiin miesystävän kanssa Tammikuussa. kyllä jalat tykkää kun pääsevät lämpimään välillä. ja se on muutenkin hyvä paikka, ollaan menossa suht lähelle rantaa (300m) ja 300m ostoksille. mies voi käydä vesihiihtelee ja ajaa vesiskootterilla kun mä makaan auringossa. 2tunnin thai hieronta 11euroa!! SITÄ ODOTELLES:)

Elisa

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #158 - 06.01.2008 klo 12:32:56
Tulosta viesti  

Aurinkoista pakkaspäivää

Turkoosi meri ja valkoinen puuterihiekka, rauhallinen, turvallinen ja siisti hotelli ja siisti laatoitettu polku rannalle, jonne kävelin avojaloin kaksi kertaa päivässä uimaan, tässä päällimmäiset ajatukset Kuubasta. Rannalla ei ollut metelöiviä moottoreita veneissä tai skoottereissa eikä myyjiä tai kerjäläisiä. Eräs rouva eteläsuomesta, joka oli ollut monissa paikoissa sanoi, että tämä on paras paikka, missä hän on ollut, mutta ihmiset eivät varmaan usko sitä, vaikka hän sen sanookin. Siis tämä rouva kertoi minulle, että monissa muissa paikoissa on kauppiaita rannalla ja kauhea meteli.
Ruoka oli hyvää ja sitä oli runsaasti. Ne jotka halusivat, saivat juoda viinaa (ilmaiseksi, kaikki kuului matkan hintaan) ja kyllä monet suomalaiset vetivätkin viinaa kuin pesusienet.
Kävin uimassa delfiinien kanssa ja siinä vaiheessa, kun kaksi delfiiniä nosti minut jalkapohjista nokillaan seisomaan ja vesihiihtämään, niin muistin, että minullahan on tekonivel lonkassa.
Havannassa oli ylellistä ajaa hevoskärryissä kaupunkikierros, koin olevani kuningatar, kun istuin yksin kärryissä ja aurinko paistoi.
Kävelin monena päivänä kolme tuntia. Lonkka ei ollut yhtään kipeä koko aikana.
Häämatkanahan matka oli aivan ihana: ei riidelty kertaakaan mieheni kanssa (koska hän oli Suomessa).
Paino pysyi 87 kg:ssa: otin joka päivä lounaalla ja päivällisellä Xenecalin, mutta heti kun tulin Suomeen ja Xenicalit loppu ja söin suklaata ja pari sämpylää/päivä, niin paino on noussut yli kilon viikossa, voi , voi, smör, smör.
Ulos!
TarjaT

Sivun alkuun

IP kirjattu

Elisa1983
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Life is pain, get use
to it!

Sijainti: Nummi-Pusula
Vastaus #159 - 06.01.2008 klo 19:09:01
Tulosta viesti  
Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys
Häämatkanahan matka oli aivan ihana: ei riidelty kertaakaan mieheni kanssa (koska hän oli Suomessa).
Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys

Huumorinkukka se kukkii kauneiten Kliseinen

Kiitos nauruista!!

Sivun alkuun

IP kirjattu

TarjaT
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: innoiteleikkaus 29.6.2006
Vastaus #160 - 17.04.2019 klo 13:38:11
Tulosta viesti  
Hei vaan tännekin!
Kuulumiseni:

Kromi ja koboltti molemmat 0,8 eli kaikki kunnossa lonkkien osalta!

Mitä kuuluu Antero?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 
Lähetä aiheTulosta