Normaali aihe Ranne sökö (Luettu 29 940 kertaa)
tonitapani
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Ranne sökö
09.06.2006 klo 01:44:30
Tulosta viesti  
En tiedä onko tää oikee sivu kysyä tätä mut mene ja tiedä.
Olen oikea kätinen ja mulle todettiin tähystyksen jälkeen laaja kolmiorusto repeämä oikeassa ranteessa.Suomessa harva kuulemma osaa ongelmaa leikata ja siks Tampereelta on joku tulossa sen tekeen elokuun maissa.
Mut et miten se sit leikataan vähän vaivaa ku ei tullu lekuriltakaan kysyttyä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Re: Ranne sökö
Vastaus #1 - 09.06.2006 klo 09:20:52
Tulosta viesti  
Soitappa paikkaan missä olit  ja jäi asia kysymättä. He parhaita neuvojia juuri sinun tapauksessasi. Monet hämmentyvät  kun saavat tiedon leikkauksesta ja jää kysymättä. Asiasi selviää parilla soitolla hoitopaikkaasi..Hienoa , kun saat avun!! Tuttuni leikattiin juuri viikko sitten Paimion sairaalassa , samoin ranne ..en voi vertailla onko samankaltainen leikkaus kun en ole lääkäri!!

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

NtiHopsula
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Naura ongelmillesi, niin
muutkin tekevät!

Sijainti: Lahti
Vastaus #2 - 06.01.2007 klo 14:59:32
Tulosta viesti  
Hei mäkin olen tämmöi rannevammanen.... mul repes toi kolmiorusto jalismaalis.... leikkaus edes... menitkö kunnallisen kautta?... mä menin lisenssin turvin yksityiseltä... oon myös oikeakätinen ni pitäs saaja "pian" kuntoo.... Kuin kauan joudut leikkausta odottaa...?? oliko tuo sun tapaus tapaturma?-> mitätapahtui.....?  olen kovin utelias Täh

Kaikki helpot ongelmat ovat jo ratkaistu!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Käsivaivainen
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 05.03.2007 klo 13:16:18
Tulosta viesti  
Hei, minulta leikattiin viikko sitten kolmiorusto. Kerronpa oman tarinani:
Oikea ranne kipeytyi puolitoista vuotta sitten syksyllä, ilman selvää loukkaantumista. Pihanrakennusta (kaivamista ym.) ja ahkeraa tietokoneella kirjoitusta oli kesällä ollut ohjelmassa. Rannekivun lisäksi sain tennis- ja golfkyynärpään. Näitä vaivoja hoidettiin työterveyslääkärin ja fysioterapeutin voimin. Tennis- ja golfkyynärpää paranivat viime keväänä mutta rannekipu jäi. Pariin otteeseen käsi määrättiin täydelliseen lepoon ja kerran siinä oli muutaman viikon lastakin. Röntgen- ja magneettikuvissa ei näkynyt mitään, eikä nuori käsikirurgi osannut kivun syytä kertoa. Viime syksynä sain sitten keskussairaalaan ajan vanhemmalla käsikirurgille, joka oireet kuultuaan ja kättä tutkittuaan sanoi että kolmiorusto on revennyt. Ihmetteli vain sitä että varsinaista loukkaantumista ei ollut tapahtunut. Pääsin leikkausjonoon, ja viikko sitten ranne leikattiin LYHKIssä. Ja kyseessä OLI kolmioruston repeämä, joka siis korjattiin tähystyksessä, nukutuksessa. Kaksi 'reikää' tuli ranteeseen, molemmissa yksi tikki. Koska teen kevyttä tietokonetyötä, pääsin jo loppuviikolla takaisin töihin. Käsi oli paksussa harsopaketissa 4 päivää ja tikit otetaan huomenna pois. Yhtään särkylääkettä ei ole tarvinnut leikkauksen jälkeen ottaa, ei edes leikkauspäivänä! Kotijumppa on jo aloitettu sairaalasta saatujen ohjeiden mukaan. 1äykkähän tuo ranne vielä on mutta eiköpähän tuo siitä verry.

Sivun alkuun

IP kirjattu

syksyntoivo
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #4 - 10.09.2010 klo 22:16:46
Tulosta viesti  
Epäily rannerustovammasta minullakin. Odotan magneettikuvaukseen pääsyä. Kiinnostavaa saada vähän ennakkotietoa. kerron miten tilanne eteneen

Sivun alkuun

IP kirjattu

tonitapani
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 11.02.2011 klo 14:10:07
Tulosta viesti  
Hups mä olen tänne kirjotellu 2006 ja ny on 2011 ja ranne on edelleenki sökö. Rannetta koitettiin tähystää ei onnistunu. Sitten suunniteltiin jänne siirrettä mutta siitä luovuttiin koska leikkaus olis ollu vaativa ja vaatinut erikoisosaamista. Päädyttiin siihen että lyhennetään värttinäluuta 4mil lyhennys tehtiin Toukokuussa 2010 nyt leikkauksesta 9kk Ny sitten se ei ole lähteny luutumaan ollenkaan ja taas taitaa leikkaus kutsua. Ranne kipee ja turvoksissa ollu jo 6vuotta

Sivun alkuun

IP kirjattu

hiihoo
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #6 - 27.06.2011 klo 11:13:28
Tulosta viesti  
Minulla alkoi rannevaivat 4 vuotta sitten. Ei traumaa, mutta moottorisahan käytön jälkeen vasen ranne turposi. Ei ollut alkuun edes kipeä tai sattunut mihinkään. Samaan aikaan alkoi käden/käsien yöpuutumiset, sormien tahaton sätkiminen yms.
Nämä olivat canalis carpi-oireita ja ENMG:ssä tuli vahvistus oireille.

Vasen ranne on ollut 4 vuoden ajan koko ajan turvoksissa. Se ei kestä rasitusta. Tärinä esim. ruohonleikkaamisesta kipeyttää ranteen heti. Lattian "moppaaminen" ärsyttää rannetta samoin. Ranne on alati heikko ja "tönkkö".

2 vuotta sitten hakeuduin työterveyslääkärin luo, kun ranne oli enemmän turvoksissa ja kipeä. Olin leikannut nurmikkoa...
Työterveyslääkäri otatti ranteesta ultraääneen röntgen kuvan, jossa ei näkynyt muuta kuin sormissa nivelrikkoa ja sanoi että minun pitää alkaa sopeutumaan.

Antoi Voltaren ja Imovane reseptit tuon ohjeen lisäksi. Vaivaani ei voinut edes sairaslomaa antaa. Unettomuuteen olisin saanut, mutta sanoin ettei se on tässä se ongelma, vaan käsi. Minä olin aivan kuin lyöty Itku Ikää 38v. ja käsi paskana, eikä mitään ole (muka) tehtävissä.

Tämän vuoden kevät talvella painavaa nostaessani, satutin uudelleen tämän kipeän ranteeni. Kipu ja toimintavajaus vain kasvaa. Ranne "raksuu", enkä pysty edes 1,5 litran limsapulloa vasemmalla kädellä nostamaan. Kipu säteilee kohti kyynärpäätä, kuin olisin tehnyt raskaita lihasharjoituksia.

Olen sitä mieltä että minulla voisi olla kolmioruston repeämä ranteessa. En vain tiedä että kenen vastaanotolle menen. Työterveys on aivan "hanurista". Sinne en enää mene. Terveyskeskuksessa neuvottiin syömään Panadol-kuuri. Ei tarvetta lisätutkimuksiin.

Jos menen yksityiselle, niin voiko sitä kautta päästä julkiselle puolelle esim. kuvauksiin. Oletan että nuo tietokonekuvaukset maksaa tosi paljon, saati toimenpiteet.

Sivun alkuun

IP kirjattu

daru
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #7 - 27.06.2011 klo 12:15:08
Tulosta viesti  
Yksityisen ortopedin kautta minä leikattavaksi julkiselle puolelle.
Tutulta kuulostaa rannavaivasi.Minulla oikeassa ranteessa jännetupentulehdus monta vuotta,lopulta se kroonistui ja vuonna -89 ranne leikattiin.Jänne halkaistiin ja puhdistettiin.Kipu loppui siihen,mutta vuoden päästä se jouduttiin operoimaan uudelleen,kun se jäykistyi kiinnikkeiden takia.
Harmikseni ranne jäi jäykäksi,mutta sen kanssa oppinut elämään.Kipu poissa.Vuonna 2006 siihen tuli pinne joka operoitiin ja vaiva poistui.
Nämä minun rannevaivani olivat työperäisiä.
Kannattaa mielestäni käydä yksityisellä ortopedillä,siitä hommat etenevätkin sitten joutuisaan Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Vastaus #8 - 27.06.2011 klo 13:42:54
Tulosta viesti  
Joo, kyllä yksityisen ortopedin kautta voi päästä julkiselle puolelle, sitä keinoa kannattaa käyttää jos julkisella puolella ei näytä pääsevän edes alkuun.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

hiihoo
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #9 - 27.06.2011 klo 19:37:58
Tulosta viesti  
Kävin 4v. sitten yksityisellä ortopedillä ( Christer Lybäck). Hän sanoi tuolloin ettei voi laittaa lähetettä julkiselle puolelle, mutta voisi leikata sopuhintaan canalis carpini yksityispuolella.
Tästä johtuen nyt sitten olen ollut jumissa vaivoineni ja yrittänyt sitä sopeutumista, mihin työterveyslääkäri neuvoi Sinetöidyt huulet

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #10 - 01.01.2013 klo 19:28:49
Tulosta viesti  
Huomenna röntgenkuvaukseen. Kaikki oireet viittaa minullakin Kolmiorustovaurioon. Näkyykö vaurio natiivi röntgenkuvauksessa?

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Vastaus #11 - 02.01.2013 klo 16:30:07
Tulosta viesti  
Röntgenissä käyty. Röntgenhoitajalla oli ilmeisesti vähän huono aamu...  Surullinen
Perjantaina hakeen kopio kuvista ja ensviikolla soitan lääkärille.

Patellae subluxatio

Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnaus
Aktiiviklubilainen
Poissa

nilkan nivelrikko

Vastaus #12 - 08.01.2013 klo 20:49:59
Tulosta viesti  
Ei ole röntgenkuvissa ainakaan nivelrikkoa. Mitähän seuraavaksi tehdään. Ranteet ei kestä oikein rasitusta.
Ehkä enmg-tutkimus tai jotain muuta.

Patellae subluxatio

Hyvin tehty työ palvelee
Sivun alkuun

IP kirjattu