Normaali aihe Mitähän sitä nyt oikein tekis...? (Luettu 8 185 kertaa)
Akka
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Kunhan kirjoittelen...

Mitähän sitä nyt oikein tekis...?
13.03.2006 klo 22:08:20
Tulosta viesti  
En oikein ole lääkärissä viihtyvää tyyppiä ja painiskelen tässä ihan hölmön asian kanssa:

Onko jotain todellista hyötyä käydä kuvauttamassa yhtä sun toista niveltä vain sen vuoksi, että niitä kolottaa ja ne kipeytyvät milloin mistäkin syystä? Vallan mainiosti kuitenkin toimivat. Ja kun polvieni vuoksi kuitenkin jo syön Arthrylia ja välillä muitakin rohtoja, joten luulisi kaikenmaailman aineiden ajautuvan samantien muihinkin niveliin, ilman uutta lääkärinsyyniäkin. Ellei nyt vielä koe olevansa leikkauskunnossa ja arkielämä sujuu entiseen malliin jomotuksia lukuunottamatta, onko lääkärissä käynnistä loppujen lopuksi mitään muuta hyötyä kuin se, että saa tietää varmasti, onko nivelrikko onnistunut valtaamaan uusia alueita? 

On vähän sellainen olo, että turhaan kulutan yhteiskunnan varoja, jos hakeudun lekuriin ja pyydän kuvia, eihän siitä kuitenkaan minulle ole muuta iloa kuin tieto. Ja tuskaahan se tieto perinteisesti lisää. Ja kuitenkin kiinnostaisi tietää. Liekö kellään muulla moisia patteja ajattelussa   ???

Sivun alkuun

IP kirjattu

Eira
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Mitähän sitä nyt oikein tekis...?
Vastaus #1 - 17.03.2006 klo 11:13:11
Tulosta viesti  
Kas, olen pähkäillyt aivan samaa. Vasemman polven tähystysleikkausta aina vaan odottaessa ovat muutkin nivelet alkaneet oireilla. Oikea polvikin oli jo ennenkin hieman muistutellut, nyt siinä on ihan selvät nivelrikon oireet. Mutta sen lisäksi on ilmestynyt oireita myös ukkovarpaaseen. Kun (jos) joskus pääsen ekaan tähystysleikkaukseen, ilmoitanko siellä ohimennen, että suunnilleen kaikki niveleni ovatkin jo samaa operaatiota vailla? Vai rupeanko laukkaamaan lääkärillä nyt heti? Ei huvita! Onko siitä jotain todellista hyötyä? Niin että mitähän sitä nyt oikein tehdään...?

Sivun alkuun

IP kirjattu

mustikka
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Vastaus #2 - 17.03.2006 klo 12:08:51
Tulosta viesti  
Minä ajattelisin, että jos vireillä on eläkehakemus tms. niin sen kannalta voisi olla parempi, että kaikista kipeistä nivelistä olisi jonkinlainen diagnoosi.
Tulisi ainakin todellisempi kuva vaivojen laadusta.

Perza kuvautti kipeän lonkkansa samalla kun kävi polviaan näyttämässä yksityiselle ortopedille ja nivelrikkohan siitäkin löytyi. Ei sillä kuvalla ja tiedolla Perzalle itselleen kai mitenkään suurta merkitystä ole; yhtä kipeä se on diagnoosilla tai ilman. Mutta eläkeasioissa toivottavasti sillä on jotain merkitystä ja tietysti toivoisi että myös lääkärit huomioisivat myös sen polvien hoitoa suunnitellessaan (eli lähinnä niin että polvet olisi kai hyvä saada kuntoon ennen kuin lonkkakin vaatii leikkausta.).

Sivun alkuun

IP kirjattu

Akka
Poissa

Kunhan kirjoittelen...

Vastaus #3 - 17.03.2006 klo 21:29:28
Tulosta viesti  
No, eipähän ole eläke ainakaan iän puolesta (44) vielä aikoihin edes horisontissa siintämässä, joten ei tarvii sen takia ruveta lääkäreillä riehumaan.

Tein kuitenkin tänään jo sen päätöksen, että hyvä on, käyn kertomassa kaikista vaivoistani, samantien muistakin kuin niveljutuista. Vaatii minulta aika paljon, että uskallan lähteä mitään valittamaan, todella pelkään lääkäreitä. Nyt sitten rohkaisin mieleni, mutta niinpä vain kävi, etten saanut aikaa terveyskeskuksesta varattua, en mihinkään vaivaani. Ensin yritin tunnin verran soitella ’ei kiireellisten’ numeroon, mutta olivat unohtaneet (!!!) puhelinvastaajan päälle. Sitten soitin päivystykseen, mutta koska en ole kiireellinen, minulle ei siitä annettu aikoja vaan käskettiin soittaa uudelleen tuohon em. numeroon. Olivat kuulemma juuri huomanneet vastaajan päällejäämisen. Eivät vain älynneet sitä samantien pois kytkeä (!), joten vielä meni aikaa, ennen kuin minulle vastattiin. Sitten sama henkilö, joka vastasi aiemmin päivystyksessä, vastasi viimein tuohon toiseenkin numeroon, sanoakseen vain: ”Tämän kuun ajat on jo varattu eikä ensi kuun työvuorolistoja ole tehty, soita joskus viikon kuluttua uudelleen.” Itku pääsi ja löin luurin sen terveyskeskustyypin korvaan.

Neljäs kerta viiden tässä kunnassa asumani vuoden aikana, kun yritän saada mm. luomenpoistoaikaa ja saan saman vastauksen. Tuli sellainen olo, että sama se vaikka vaivoihini jonain päivänä kuolisin, en lähde enää itseäni mihinkään tyrkyttämään. Kasvakoon luomet ja muut patit ja kulukoon nivelet, nehän on ’vain kulumia’, kuten muutama vuosi sitten yks tohtori totesi ja lähetti kotiin kertomatta enempää.

Voisinpa sanoa, että olipa turha päivä tänään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

mustikka
Poissa

Vastaus #4 - 18.03.2006 klo 09:07:43
Tulosta viesti  
No johan oli paksua. Tuossa nyt ei hoitotakuu toteutunut ensinkään  Vihainen!
Terveyskeskukseen pitäisi saada puhelinyhteys virka-aikana välittömästi ja hoidon tarve on arvioitava kolmen päivän kuluessa yhteydenotosta! Ei todellakaan niin että "soita joskus viikon päästä uudestaan">Surullinen. Ja jos hoidon tarvetta ei voida arvioida puhelimitse (+antaa hoito-ohjeita), vastaanotolle pitää päästä kolmessa päivässä yhteydenotosta.

Suosittelen, että soitat ensi viikolla potilasasiamiehelle jos et muuten jaksa ruveta valittamaan!

Ps. Ei Perzallakaan iän (=50) puolesta eläke vielä lähelläkään ole, vaivojen puolesta saattaa olla..

Sivun alkuun

IP kirjattu

irmeli
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 20.03.2006 klo 18:30:01
Tulosta viesti  
Ihan justiinsa Kelaa varten kannattaa kuvauttaa itseään.Minä olen 49 vee ja kroppa siinä pisteessä,että eläkeasia on käynnistynyt.Ja senkin takia on hyvä tietää oma kuntonsa,että osaa varoa ja varjellä niveliään.Mitä niitä kuormittamaan jos eivät kestä.Minä itse -vaikka työtön olenkin- tulin siihen tulokseen,että kannatti käydä yksytyisellä reumalääkärillä.Hän kirjoitti tilastani omalääkärille ja näin kuvaukset ja labrakokeet tehtiin omassa terveyskeskuksessa.Ei kannata aliarvioida itseään.Sinä,niin kuin me kaikki muutkin,ollaan arvokkaita jokainen.Läheisillemme on meistä paljon enemmän iloa,kun osaamme hoitaa sairauttamme.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Eira
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 21.03.2006 klo 07:41:26
Tulosta viesti  
No joo. Olipa taas kerrassaan mieltä ylentävä terveyskeskuskokemus sinulla, Akka. Ymmärrän täysin, että turhautumisen itku pääsi. Älä ole milläskään! Katsos kun ei se ole henkilökohtaista. Meitä kaikkia (ainakin melkein) kohdellaan ihan samalla tavalla. Ja ymmärrään sinua muutenkin. Ei tässä eläkepapereita olla tahtomassa, vaan asiallista kohtelua, lailla luvattuja oikeuksia, ja HOITOA. Meidän on vain sisäistettävä se tosiasia, että jos emme itse sitkeästi pidä puoliamme, ei sitä kukaan muukaan tee. Jatketaan!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuppurainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #7 - 12.05.2006 klo 00:38:56
Tulosta viesti  
                  Heippa kaikille!

Mitähän nyt oikein tekis? Hymiö

Minä kirjoitin juuri runon. Se on terapiaa koko kropalle. Silmänisku
Eläkkellä voi viettää vähän hulvatontakin elämää. Vaikka muut ajattelevatkin, että se on aivan mahdoton. Pitäähän kaikki ikävät asiat saada kropasta ulos. Minä kun en osaa tanssia, enkä voi, kun jalat ovat niin kankeet.

Eilen olin laulamassa yhteislauluja yli kaksi tuntia. Ei tuntunut mitään kipuja. Elämä oli kuin silkkiä vaan. Pusu

Lauantaina menen Ikaalisten kylpylään Lapinkävijöiden tapaamiseen. Meitä kokoontuu viisi naista, iältään 57 -71 v.
Meillä tulee olemaan ikimuistoinen äitienpäivä. Pääsemme valmiiseen pöytään syömään ja nauttimaan yhdessäolosta.

Tekemistä riittää niin kauan kuin elämme ja olemme elämässä kiinni. Rahaa ei kannata säästää perillisille, vaan käytämme sen itse. Miksi maksaisimme perintöverot valtiolle moneen kertaan samoista asioista?

Elämme vain kerran ja nauttikaamme jokaisesta elämämme hetkestä!

Hyvää kesää toivottelee: Tuppurainen : Hymiö[color=Red][/color] Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

lexie
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Lappi
Vastaus #8 - 16.05.2006 klo 00:08:04
Tulosta viesti  
Mie menen keskiviikkona shoppailemaan puutarhakalusteita, vaatteita ja uudet rullaluistimet. Vanhana jääkiekkoilijana toi kesämuotokin taas houkuttelee. Se vaan jännittää, miten toi oikea päkiä asiaan suhtautuu (miten paljon ja miten pitkiä lenkkejä sitä nyt onnistuu tekemään!) Toissakesänä kesti tehdä vielä 15-25 km lenkkejä per päivä, niitä sitten tehtiinkin ahkerasti.. Hymiö

Ja mökkeily odottaa.. Ihanaa!! Hymiö

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
Sivun alkuun

IP kirjattu

Eira
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 16.05.2006 klo 09:32:35
Tulosta viesti  
Jos joku vielä täällä pähkäilee, että kannattaako kuvauttaa muutkin kipeät nivelet, vaikka vain joku niistä on ns. tapetilla, niin tuoreesta kokemuksesta sanon että kyllä kannattaa. Esim. Mustikka täällä minua siihen kannusti, ja oli oikeassa. Eilen olin vihdoinkin keskussairaalan ortopedin vastaanotolla vasemman polveni takia, se kun on ihan sökönä ja työterveyslääkäri puheli pehmoisia tähystysleikkauksesta. No ortopedi totesi sen minkä jo tiesinkin, että apua tulee vain keinonivelestä. Mutta milloin se laitetaan... kun olet vielä noin nuorikin... josko tuolla vielä muutaman vuoden pärjäisi... MUTTA kun kaivoin esiin oikean polven uunituoreet rtg-kuvat, jotka kaikessa hiljaisuudessa olin otattanut, ortopedi muutti mieltään. Niissäkin näkyi jo ihan selvä kuluma, tilanne ei vain ollut yhtä paha kuin vasemmassa polvessa. Vielä. Niinpä menin keinoniveljonoon että heilahti, leikkaus on tiedossa jo syksyllä. Summa summarum: jos jaksaa pitää ääntä niistä muistakin kivuista, auttaa parhaiten itseään. Ei sillä väliä, että mahdollisesti saa valitajan maineen. Pyh. Ei haukku haavaa tee.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lissu
Poissa

Sijainti: Loviisa
Vastaus #10 - 26.05.2006 klo 14:24:13
Tulosta viesti  
Heippa!

Hyvät neuvot sinulta Mustikka! Mutta noin ne vastaanottotädit joutuvat tekemään, vaikka onkin hoitotakuut. - Mutta Akka, periks ei pidä antaa! Se nyt on tosiaan toisten kohtalo joutua/päästä ennenaikaiselle eläkkeelle.

Lääkäreitä ei kannata pelätä! Immeisiä ovat. Nykyiset potilaan oikeudet suojaavat törkeyksiltä. Lääkärin on toimittava yhteistyössä yksituumaisesti potilaan kanssa, se ei voi tehdä mitään toimenpiteitä, ellet halua.

Nykyaikana ei ole pelkoa, että tehtäisiin mitään tutkimuksia liikaa, taitaa tilanne olla pikemminkin päinvastainen! Sitä voi lääkäriin mennessään ajatella kuvauttaa sitä ja tätä, pistättää sinne ja tänne - mutta lääkäri ei vielä katso sitä aiheelliseksi. Teetättämämme tutkimuksen mukaan moni lääkäri kuulema suhtautuu nivelrikkoisiin vähättelevästi. Eivät tee kuulema muuta kuin toteavat sen olevan vain nivelrikkoa, kirjoittavat särkylääkereseptin ja kehottavat pärjäilemään...

Mutta, jos on nivelet todella huonontuneet, olisi kyllä syytä ne jokatapauksessa tutkituttaa. On olemassa paljon hoitokonsteja ennen tekoniveliä!

Lissuli
Sivun alkuun

IP kirjattu

gepardi
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #11 - 03.06.2006 klo 10:50:40
Tulosta viesti  
Niin, mitähän sitä nyt oikein tekiskään?

Alkavana artroosina olen elänyt kiirastorstaista saakka, ennen niin liikkuvainen ja notkea nainen ja vielä suhteellisen nuorikin. Äkillinen jalan jäykkyys, kipuilu ja suoristamisongelma ajoi yksityislääkäriltä toiselle ja tutkimuksesta toiseen. Syy selvisi magneettikuvassa: alkava artroosi oikeassa lonkassa. Sen tiedon kanssa sitten vain kotiin: "elä normaalisti, mutta vältä kolmiloikkaa, spagaateja ja maratoneja - ja Arthryl-resepti kouraan. Siinä sitten seisot kadulla täysin hämmentyneenä ja ihmetellen, että miten tässä näin kävi - ja mitä tämä kaikki tarkoittaa ja miten minun nyt käy.

Satojen eurojen lääkäri- ja tutkimusmaksut maksaneena sitä tietenkin jo vähän miettii, että mistä saisi rahoilleen vastineen. Kuka oikeasti ottaisi tosissaan, kuka oikeasti ymmärtäisi, että tällaiselle ihmiselle ei riitä ylimalkainen (17 euron) ohje: "muista liikunta, kalsiumi ja hormonit- ja lisätietoja netistä hakusanalla artroosi". Ja kun kyselin, että pitäisikö ottaa jotain verikokeita, niin vastaus oli yksiselitteinen: kulumat ei verikokeessa näy.

Niin kuin jokainen tässä samassa tilanteessa oleva ihminen, myös minä, haluaisin tietenkin tehdä kaikkeni että toiminta- ja työkykyni säilyisivät niin pitkään kuin mahdollista. Yksin ja ilman neuvoja se ei onnistu. Lisääntyvät kivut, nyt molemmissa polvissa ja vasemmassa jalkapöydässä, pistävät miettimään. Jalkapohjaan ilmestyvä kipeä mustelma, sääreen vähän myöhemmin ilmestynyt kipeä pitkulainen mustelma, vetämätön olo, pääkipu jne.

Kurkistan rahapussiini ja mietin, miten paljon tarvittaisiin rahaa siihen, että löytäisin itselleni lääkärin, joka haluaisi ottaa minut vakavasti, joka osaisi kertoa, miten tämä sairaus etenee, mistä oireista pitäisi nopesti hakeutua lääkäriin, milloin liikkua - milloin pysyä paikallaan. Ja onko taustalla ehkä reumaa, eikä pelkästään vain se lonkan alkava artroosi...

Olen kyllä jostain lukenut, että kun tilanne on siinä pisteessä, että keinoniveliä tarvitaan, hoitoa alkaa löytyä ja asiantuntijoitakin. Tuntuisi vain niin tyhmältä odotella siihen saakka, ainutta elämääni kun tässä elelen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Turku
Vastaus #12 - 03.06.2006 klo 19:14:02
Tulosta viesti  
Hei Gepardi!
Tuo sinun oireyhtymäsi täsmää niin kovasti omaani, tosin 10 vuotta sitten alkaneeseen, etten malta olla vastaamatta kirjoitukseesi.
Onko sinulla välillä sellainen olo, että kaikki nivel-ja nikamavälit ovat saaneet "hiekkaa" ja rahisevat?
Minulla nimittäin alkoi nuo samanlaiset säryt ja aloin kertoa lääkärilleni, että mulla on "telaketjuissa rahisevaa hiekkaa". Artroosi oli minullekin annettu diagnoosi, ihan kuten sullekin ja siinä kaikki kipulääkereseptien lisäksi!
Ymmärrän paremmin kuin hyvin tunnelmasi.
Lääkkeet saivat minut tokkuraiseksi.
Aloin Pilates-tyyppisen venyttelyjumpan ja sain niveleni pidettyä auki. Sitä harrastan päivittäin.
Varsinainen syy moiseesn kroonistuneeseen tilaan, joka jauhaa kuin myllynkivi nivelrustoja,eli saa aikaan artroosia, on mulla ollut henkilökohtaisen tutkimuksen kohteena koko ajan.
Tuloksena on, että takana on varmaan jokin altistuma aineenvaihdunnan puolella. Liekö saanut alkunsa viruksesta, rokosta, geeneistä tms. Mutta ravintoa kannattaa seurata!!!
Happo-emäs-tasapainossa on jujua. Minulla helpotta oloa, kun vältän kihtiä aiheuttavia ruokia (Netistä löytyy tietoa!) ja syön kalkkia ja Pascoe-emäsjauhetta.
Olin juuri tämän asian kartoituksessa verikokeissa ja saan tulokset 16.6., jolloin voin kertoilla ko.kokeilustani enemmän. Samalla multa otettiin sellainen ihan uusi reumakoe, jonka pitäisi olla tarkempi kuin entinen.
Kun saan tietoa lisää välitä sullekin. Tässä omatoimisessa tutkimusvaiheessa olen yrittänyt kaikin keinoin  hoitaa nivelrustoja syömällä Athrylia, E-Epaa, Glucazinia ja hyvää kalkkia. Kävin isossa antioksidanttikokeessa ja siinä kävi selväksi, että luuston kuntoa ylläpitäviä tuotteita tarvitaan lisää (=sinkki, mangaani,kalkki,omega3, fooli ja seleeni).
Varsinaista perussyytä odotellessani nautin niitä, jotta jatkotuhot nivelissäni olisivat minimaaliset.
Siis täten eteenpäin! Ei hellitetä!!!
Ps.Tottakai ymmärrän, että nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mutta ainakin ajatuksen apua toivon sinulle kirjoituksstani olevan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 03.06.2006 klo 21:26:11
Tulosta viesti  
TERVETULOA GEBARDI!

Gebardi kirjoitti

"Satojen eurojen lääkäri- ja tutkimusmaksut maksaneena sitä tietenkin jo vähän miettii, että mistä saisi rahoilleen vastineen. Kuka oikeasti ottaisi tosissaan, kuka oikeasti ymmärtäisi, että tällaiselle ihmiselle ei riitä ylimalkainen (17 euron) ohje: "muista liikunta, kalsiumi ja hormonit- ja lisätietoja netistä hakusanalla artroosi". Ja kun kyselin, että pitäisikö ottaa jotain verikokeita, niin vastaus oli yksiselitteinen: kulumat ei verikokeessa näy."

**TOSI TUTTU TILANNE JA SAMANLAISET HEITTEILLEJÄTETYN TUNNOT :YKSIN SINÄ JA ARTROOSI! PÄRJÄILE SIINÄ SITTEN!
*TIEDON LISÄÄMINEN AIHEESTA ON VARMAAN EKA JUTTU, KUNHAN JÄRKYTYKSESTÄ TOIPUU.TOIVOTTAVASTI SINÄKIN LÖYDÄT NÄILTÄ SIVUILTA TARVITSEMAASI TIETOA JA VERTAISTUKEA..TODELLISTA YMMÄRTÄMISTÄ..VINKKEJÄ MITÄ TEHDÄ!EI KANNATA JÄÄDÄ yksinTOIMETTOMANA ODOTTELEMAAN ARTROOSIN ETENEMISTÄ!OSAAPAHAN SITTEN HAKEA LISÄTUTKIMUKSIA/KUNTOUTUSTA ETC.

*alla yleistä nivelrikosta:esim.linkkivinkkeihin on koottu paljon
tavaraa aiheesta

*http://www.vlk.net/fi/artikkelit/yleislaaketiede/nivelrikko.html

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

gepardi
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #14 - 04.06.2006 klo 14:45:05
Tulosta viesti  
Kiitos vinkeistä ja viesteistä, joita olen saanut. Hienoa, että tällainen palsta on olemassa. Keskustelupalstat sisältävät niin paljon tärkeätä tietoa, että niiden läpikäyminen tulee viemään paljon aikaa.

Tärkeää - vaikka samalla myös surkeaa - on huomata, etten ole ainut, jolle on isketty diagnoosi käteen ja yritetty parilla kannustavalla lauseella saada potilas lähtemään iloisena ja tyytyväisenä pois vastaanotolta. Ja samalla kerrottu, ettei mitään kontrolleja tarvita ja että eteneminen tulee todennäköisesti viemään vuosia. Kotona sitä sitten kulmat rutussa ihmettelee kipuja, jotka löytävät tiensä ihan uusiin paikkoihin kun vasta kuukausi on kulunut siitä ilosanomasta, että vuosia, vuosia se vielä vie, kun tilanne pahenee...

Aurinkoista sunnuntaipäivää teille kaikille. Täytyy lähteä metsästämään sitä tuikitarpeellista D-vitamiiniannosta tuolta ulkoa. Se on onneksi ilmaista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #15 - 04.06.2006 klo 21:49:11
Tulosta viesti  
En taaskaan malta olematta pistämämään " lusikkaani soppaan"
Teetin noin 25v sitten hivenaineanalyysin hiuksista.
Se ei toisten mielestä ole mistään kotoisin, mutta nyt
luettuani Ritvan analyysistä, omat puutostilani olivat
samat muutoin paitsi omegoitsta ei silloin puhuttu.
Kalkki oli aika matalalla.Sitä olen ottanut tasaisina, lähes
jatkuvina kuureina vaikka kokeen analysoinut lääkäri sanoette älä pillereinä ota ( se menee aivoihin ), syö
paljon papuja.On ollut monenlaista neuvojaa matkan varrella.
Niin monenlaista etten enää usko juuri muihin kuin itseeni.

Joogannut olen aikaisemmin. Nyt niska tuntuu kipeytyvän
jo pienistäkin liikkeistä. On olemassa kirja, Joogaa jäykille, siinä vähän helpompia venytyksiä.
Pilates DVD:n sain tarjouksesta. Siinä on hengitys päin-
vastainen joogan kanssa mutta se napaneppari on opeteltava.
Tuntuu todella olevan ideaa hommassa. Senhän on Ritva jo
todistanut. Jokaisen on vain itse valittava hänelle sopi-
vat liikkeet.

Odotan kovin sitä kaularangan luutumista, niin kipeä on
tuo niska välillä. Ensimmäisestä kolarista lähes 40v ja
toisesta 32v. Taitaa itse ennen maatua enenkuin kaularanka
luutuu. Silti toivon ja kaikkeni edelleen yritän.
Huomenna AamuTV pitäisi käsitellä juuri hermosärkyä.
Jukka-Pekka Kouri on  mukana. Toivottavasti olen oikeassa.
Katsokaapa, ketä kiinnostaa.

Kaunista kesän jatkoa! Kielotkin kukkivat jo.
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Turku
Vastaus #16 - 04.06.2006 klo 22:35:08
Tulosta viesti  
Kiva, kun viestitte asiasta, aamulla aikaisin ylös TV:n ääreen!
Hyvää yötä!

Sivun alkuun

IP kirjattu