Normaali aihe Onko laihdutus auttanut? (Luettu 3 588 kertaa)
romppu
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Sijainti: Helsinki
Onko laihdutus auttanut?
20.10.2005 klo 19:53:26
Tulosta viesti  
Aloitanpa ihan uuden ketjun tästä aiheesta.

Olen monessa ketjussa kertonut, että polveni nivelrikon toteamisen jälkeen olen laihduttanut 40 kg. Sen myötä olen voinut jättää kaikki kipulääkkeet pois, liioin en enää tarvitse keppiä tai kyynärvarsisauvoja.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Re: Onko laihdutus auttanut?
Vastaus #1 - 20.10.2005 klo 21:48:22
Tulosta viesti  
Valitettavasti ei ole!!Siis kokemusta laihtumisesta/nivelvaivojen helpottamisesta! Mutta suunnittelen  painonhallintaryhmää jota voisi netissä kirjoitellen laihtua..Heh..Ei vaiskaan mutta idea mulla päässä , kuhan saan sen toteutumaan , ehkä tulee NOBEL-palkintokin.. ANtakaapa  hyviä vinkkejä..Alettais pitämään vaikka ruokapöytäkirjaa ja   annettaisiin vinkkejä mikä pielessä... Harkintamyssyä...Messengerissä kuulemma voisi pitää laihtumisistuntoja. Minulle messenger ei tuttu-skype on..

Nyt meen nukkumaan ja näen unta laihtumisesta!!!

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

minnis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #2 - 19.04.2006 klo 14:04:53
Tulosta viesti  
Tähän ketjuun ei ole juuri vastauksia tullut. Tarkoittaako se että laihdutus ei ole auttanut? Tai ehkä useimmilla ei ole paino-ongelmia. Yritan itse laihduttaa mutta edistyn todella hitaasti, koska en pääse liikkumaan muuta kuin kyynärkeppien avulla sen mitä on pakko. Toiveikkaana kuitenkin odottelen laihdutuksen vaikutusta. Ylipainoa on ollut tosin vain muutama kilo, joista jäljellä yksi, mutta aion kuitenkin jatkaa laihdutusta. Olisi kiinnostavaa, ja toivottavasti motivoivaa, kuulla muiden kokemuksia.

Ihailtavaa tuo 40 kg kilon laihdutus!

Sivun alkuun

IP kirjattu

ikki
Poissa

Sijainti: Littoinen
Vastaus #3 - 19.04.2006 klo 23:11:28
Tulosta viesti  
Laihduin 31 kiloa, mutta ei auttanut lääkkeiden määrään. Joten polveni olivat jo täysin kuluneet.
Vielä on tietty matkaa.

Tuolla Mesessä on tuo laihdutusryhmä johon ilmoittauduin, mutta en oikein pääse sinne kiinni.
Ehkä täältä saisi pontta. Tiedän mitä tehdä, mutta...

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #4 - 20.04.2006 klo 00:00:21
Tulosta viesti  
Lainaus:
Ihailtavaa tuo 40 kg kilon laihdutus!

Itse asiassa lukema on tällä hetkellä 51 kg. Kliseinen Joo, en tosiaan tarvitse enää kipulääkkeitä, kun tuon polven kanssa voi nyt elää melko normaalia elämää. Puolitoista vuotta sitten meinasi taju lähteä kankaalle kun otti yhdenkin askeleen, nyt voi tehdä tunnin reippaan kävelylenkin ilman probleemia. Varovainen pitää toki olla koko ajan, ja esimerkiksi portaista polvi ei tykkää ensinkään.

Satunnaisesti pitää tietysti tramadoli napata, sillä säätila näyttää vaikuttavan tuohon polveen, enkä sille säälle voi itse yhtään mitään. Silloin harvoin kun kipu enää iskee, niin se on kuitenkin yhtä ruokotonta kuin silloin vaikeimpinakin päivinä.

Olen laihduttanut täysin ilman liikuntaa, kun se liikkuminen oli niin turkasen vaikeata ja tuskallista. Rautaisella tahdolla laskin joka kalorin ja pidin huolen, että varmasti söin vähemmän kuin kulutin. Nyt olen siirtymässä painonhallintaan, ja pystyn myös sitä liikuntaakin harrastamaan: päivittäiset kävelylenkit ja harjoittelut niin kuntopyörällä kuin stepperilläkin. Teen myös 100 vatsaliikettä (=selinmakuulta istumaan ja takaisin) päivittäin, se vaikuttaa myös jalkojen lihaksiin.

Lopuksi lohdutuksen sana niille kohtalotovereille, joiden nivelvaivoihin laihdutus ei auta. Laihduttakaa siitä huolimatta, jos ylipainoa on. Kapeampaa naamaansa on kiva katsella peilistä, ja vaateostoksilla käynti muuttuu painajaisesta nautinnoksi. Se antaa sitä elämän energiaa, mitä jokainen nivelvaivainen tarvitsee. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

minnis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 20.04.2006 klo 18:41:52
Tulosta viesti  
Ihan oikein sanot Romppu että jos eivät vaivat vähene, niin ainakin vaateostoksilla on helpompaa. Siten minäkin itseäni motivoin että ainakin löydän helposti kivoja vaatteita, jos ei muuta (vaikka tosin näin kotona istuessa ei paljon ole väliä mitä päällensä laittaa).

Sivun alkuun

IP kirjattu