Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 100 vastausta) Lentokentän turvatarkastus (Luettu 103.673 kertaa)
Sopuli
Nivelklubin superaktiivijäsen
Poissa

Sijainti: Mansesta nääs!
Re: Lentokentän turvatarkastus
Vastaus #100 - 28.08.2012 klo 14:00:25
Tulosta viesti  
Pääasia että saavat tilanteen selville tavalla tai toisella, että matka pääsee jatkumaan.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Sijainti: Kerava
Vastaus #101 - 12.09.2012 klo 21:37:21
Tulosta viesti  
No niin, nyt on kokeiltu tuo tapa ettei sano mitään tekonivelistä vaan antaa vain tarkastajan tehdä itsenäisesti työnsä, ja huonolla menestyksellä  Vihainen. Portti piippasi Hesassa joten pääsin käsikopeloon. Kopeloinnin jälkeen tiukka nuorehko nainen kysyi onko tekoniveliä. Kun vastasin myöntävästi, totesi hän yrmeästi : voisi kyllä heti sanoa että on tekoniveliä  Pyöritä silmiä.

Kyllä taas huomasin Malagasta kotiin lähtiessäni, että asiakaspalveluhomma vaan ei kaikille sovi. Portti piippasi tietty sielläkin, kohtelias miestarkastaja kysyi, jo ennen kuin ehdin itse mitään sanoa, onko tekoniveliä. Kun myönsin näin olevan, ohjasi kohteliaasti naistarkastajan käpälöitäväksi. Käpälöinnin jälkeen pääsin vielä asettamaan jalkani vuoron perään kenkien plankkauspenkin tyyppiseen laitteeseen ja kun molemmat jalat saivat OK merkinnän, toivotettiin iloisesti hyvää matkaa  Hymiö.

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #102 - 13.09.2012 klo 16:15:36
Tulosta viesti  
Edellä kerrottu todisti että vanha kunnon pommikortti olisi tarpeen. Se "henkilökuntakortin" tapaan rintapieleen roikkumaan. Osaisivat heti asennoitua oikein tai sitten oma tarkastuslinja.
Tosin niin paljon metalliesineitä omaavia tuskin on että meitä riittäisi ruuhkaksi asti.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #103 - 13.09.2012 klo 16:54:39
Tulosta viesti  
^^"hän yrmeästi : voisi kyllä heti sanoa että on tekoniveliä"

Ja seuravan kerran kun sitten etukäteeen huudat, että on tekonivel, niin vastaavat yrmeästi, että ei meitä harhauteta. Pitäkää suunne kiinni!

Kyllä sen jokainen osaa sanoa portin piipin jälkeen, että Protees osoittaen polvea. Se ymmärretään joka kielellä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #104 - 13.09.2012 klo 18:12:05
Tulosta viesti  
Toki osaa ja ymmärtää tai sanaa metal käyttämällä.
Ei ole hlppoa henkilökunnalla kuin matkustajillakaan -- etukäteen ei voi tietää kenenkään suhtautumista.
Yhtä hyvn vastauksena voisi olla: olkoon vaan kyllä sint kuitenkin tarkastetaan tms.
No siinä sitä vaan hymyillään nätisti ja ymmärtäväisesti.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Vastaus #105 - 13.09.2012 klo 22:35:29
Tulosta viesti  
Me matkustajat kuitenkin olemme asiakkaita ja henkilökunta on ilmeisen vapaaehtoisesti valinnut itse työpaikkansa, jossa joutuu ihmisten kanssa tekemisiin. Minulle riittää ihan hyvin normaali ystävällinen käytös, en vaadi mitään sen erityisempää kohtelua  Hymiö. En itse tiuski omalla työpaikallani asiakkaille, koska työpaikkaa hakiessani tiesin mitä työ pitää sisällään. Jos ei tykkää olla tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa, pitäisi ymmärtää valita työ, jossa ei ihmisiä tapaa  Kieli.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kellokoski
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: mäntsälä
Vastaus #106 - 09.10.2012 klo 19:48:56
Tulosta viesti  
kaks kertaa lentänyt hki - stokkis ja hki - hania, molemmilla kerroilla piippas. sanoin etukäteen, että voi piipata ja proteesi polvessa,  tarkisti kuitenkin käsiskannerilla. meni muutama sekuntia, haniaan mennessä lapsilla hauskaa kun isi piippaa kentällä Virnistys

vasen marathon leikkaus 2009 syksy
Sivun alkuun

IP kirjattu

neiti kevät
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #107 - 19.10.2012 klo 07:02:21
Tulosta viesti  
Hei!  Minulla on ollut sairaalsta annettu röntgenkuva mukana ja sen olen esittänyt virkailijalle, ja heti minut on ohjattu "käsikopelointiin", Kööpenhaminan kentällä oli hauskaa kanssamatkustajilla kun mies "kopeloi" minut.  Mutta olen kuullu, että joillakin on sellanen pieni kortti, jonka esittävät tarkastukseen mennessä, kysyin kerran sitä, mutta minulle sanottiin, ettei sillä ole merkitystä pitäis olla kuvallinen. Kaikista viisainta olis, jos passiin sais merkinnän, että on tekoniveliä. Mutta yleensä ulkomailla olen saanut asiallista palvelua, Suomen kentillä asia on ollut toinen, valitettavasti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #108 - 19.10.2012 klo 11:24:03
Tulosta viesti  
Minä sain vuonna 2008 Coxasta sellaisen pienen kortin jossa on luurangon kuva ja siihen merkitty missä kohdassa minulla on tekoniveliä, ja englanniksi teksti missä sanotaan että minulle on tehty leikkaus jossa on asennettu metalliosia. En ole joutunut kokeilemaan tätä korttia käytännössä, mutta sellainen olisi kovin helppo väärentää, joten se ei vapauta tarkastuksesta, sen avulla voi vain olla helpompi selittää asia.

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
Sivun alkuun

IP kirjattu

kpt
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #109 - 31.10.2012 klo 20:16:09
Tulosta viesti  
Taas piipitettiin porttia Seutulassa ja Brysselissä. Varsinkin Brysselissä oli tarkastaja huumorilla.
Kun ohitin portin piipaten, niin totesin samalla, että 2 proteesia. No tarkastaja, että sittenhän olet kuin uusi ihminen. No minä, että tuskinpa.
No hän tarkastaa ensin käsin ja kun ei löydä mitään, niin sanoo, että kaivetaampa proteesit esiin. Ottaa metalli-ilmaisimen ja löytää ensimmäisen ja perään toisen. Ja toteaa, että tallella tuntuvat olevan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #110 - 31.10.2012 klo 20:47:04
Tulosta viesti  
Siinä oli huumorintajuinen tarkastaja, tuo varsinkin oli mainio vitsi, että tallella tuntuvat olevan!  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mariza
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Päivä kerrallaan!

Sijainti: Kanta-Häme
Vastaus #111 - 23.11.2012 klo 19:54:07
Tulosta viesti  
Tänään tulleessa Niveltieto-lehdessä (4/2012) on juttu aiheesta. Ja irti leikattava "monikansallinen" tiedote johon voi merkitä kohdan jossa tekonivel on.

Saattaa helpottaa kulkua muttei poista yksilöllistä turvatarkastusta jos portti sattuu piippaamaan.

Minä ainakin aion sen leikata irti ja laittaa passin väliin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #112 - 23.11.2012 klo 20:13:41
Tulosta viesti  
Sehän lukikin kortin alareunassa, ettei se vapauta tarkastuksesta mutta saattaa tehdä sen sujuvammaksi. Ainakin oli hyvin monella kielellä löytynyt teksti siihen, minä en edes kaikista tiennyt mitä ne olivat.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #113 - 01.01.2013 klo 21:41:55
Tulosta viesti  
Taas pari uutta kokemusta lentoasemien turvatarkastuksista. Hki-Vantaa sujui hyvin kuten ennekin, kerroin nivelistä ja ne tutkittiin nopeasti. Positiivinen kokemus.

Sitten takaisin Thaimaasta. Mies meni edellä ja vyön solki piippasi lyhyesti "piip". Tutkittiin käsiskannerilla. Sitten minä portista ja se rupesi huutamaan "piip piip piip piip piip piip piip..." . Naishenkilö lähestyi ja ehdin sanoa, että minulla on kolme tekoniveltä ja hän kääntyi kannoillaan todeten "Okei, okei". Siis ei tutkittu lainkaan!

Kyllä on niin laidasta laitaan!

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

C-NUMB
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #114 - 01.06.2013 klo 00:06:58
Tulosta viesti  
Matkustelen jonkin verran ja mulla piippaa lähes aina, vaikka ei ole kehossa metallia(vielä). Portteja kai ohjelmoidaan siten että tulee piippauksia ihan rutiinomaisesti vaikka laite ei varsinaisesti havaitse mitään...

Saa nähdä miten homma muuttuu sitten kun polvissa on rautaa, vai muttuuko oikeastaan mitään? Jos käsikopelolla ei mitään tunnu, veikkan että hyvin pääse jatkossakin läpi sen kummemmin selitelemättä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aavee
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Vastaus #115 - 01.06.2013 klo 09:58:36
Tulosta viesti  
Nyt täytyy antaa hyvää palautetta Hki-vantaasta  Hymiö. Olen täällä aiemmin morkannut "ikäviä" turvatarkastajia mutta kaksi viikkoa sitten oli aivan toista. Portitkin oli jotenkin uusittu, koska portti ei piipannut mutta en päässyt portista ulos samaa reittiä kuin muut. Minulle aukesi ovi eri suuntaan ja siellä odotteli sitten tämä nuori tarkastajanainen. Iloisesti hymyillen hän ryhtyi taputtelemaan ja siinä kerroin hänelle näistä tekonivelistäni. Hän totesikin, että tämä on minulla aina edessä mutta kannattaa ottaa tämä hintaan kuuluvana ylimääräisenä pikahierontana  Kliseinen. Lopuksi tsekkasi polvet ja lonkat vielä miinaharavalla. Hommasta jäi kiva fiilis.

Paluutarkastuksessa Kuusamossa oli odotetun leppoisa tunnelma; kävelin portista piippauksen jälkeen jo valmiiksi kädet levällään jolloin tarkastaja totesi ' taitaa olla jo tuttua puuhaa' ja pahoitteli, että tätä en valitettavasti pysty koskaan välttämään. - ei haittaa ollenkaan kun homma hoituu ilman tylyä kohtelua  Hymiö.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sopuli
Poissa

Vastaus #116 - 01.06.2013 klo 11:39:48
Tulosta viesti  
Kyllähän tuo tekee paljon eroa asiaan, että onko tyly vai ystävällinen tarkastaja, vaikka itse tarkastuksessa ei olisikaan eroa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

koiranystävä
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: turun seutu
Vastaus #117 - 01.06.2013 klo 13:14:37
Tulosta viesti  
tähän voin kertoa,että minulla ei tapahtunut piippausta,ei turun kentällä,ei lontoossa eikä takaisinpäinkään. ystävättärelläni piippasi,hänellä kun oli muutama paksu hopeinen rannerengas!!!! Hymiö hetken epäilin,että onko keinopolveni muovia Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

tuulianlonkka
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #118 - 22.07.2013 klo 16:55:25
Tulosta viesti  
Hei, viime vuonnahan Rooman reissun pääsin ilman lisätarkastuksia Hymiö Niin tänä vuonna Budapestista lähtiessä piippasikin. Kerroin, että lonkassa on keinonivel. Hän katsoi sillä sauvalla pintapuolisesti ja tunnusteli vaatteiden päältä. Ja eihän mitään ylimääräistä löytynyt, niin ystävällisesti toivotteli hyvää matkaa!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

pii@
Senioriklubilainen
Poissa

Mikä ei tapa, se vahvistaa...
Ehkä.

Vastaus #119 - 22.05.2014 klo 13:55:14
Tulosta viesti  
Testattu on, että myös nilkka saattaa aiheuttaa hälyn; Tampereella ei mitään, mutta Antalyassa kyllä... Olin keppien kanssa liikenteessä ja heti kysyivätkin, että onko leikattu. Tosi tarkkaan siltikin syynäsivät, sekä käsikopelolla että haravalla.

Nilkka sökönä... ihan vaan pelkän liukastumisen vuoksi.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #120 - 22.05.2014 klo 14:26:59
Tulosta viesti  
Hälytyksistä on kerrottu näin:
Riippuu niin tekonivelen tms materiaalista, mllin laitettu - vanhemmat mallit aiheuttavat herkemmin hälytyksen:
Kuulemma 2000 luvulla laitettujen ei pitäisi.
Myös turvaporteissa on eroja.
Suomessa ei ole koskaan hälyyttänyt
No mitänyt kaupassa - lopulta syylliseksi paljatui mukana ollut uunin pelti.
Mitään hämminkiä - omaa lukuunottamatta - ei aiheutunut.
Kaupanhenkilökunta, vartijat tms olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

SIRPE
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #121 - 25.05.2014 klo 23:06:45
Tulosta viesti  
Minulla on hälyttänyt turvatarkastuksessa siitä lähtien, kun vasempaan polveen laitettiin tekonivel. Olen todennut tuosta ajankohdasta pitäen, että turvatarkastuksesta selviää helposti, kun sanon välittömästi hälyn tultua tarkastavalle virkailijalle omaavani useampia tekoniveliä kertoen myös missä nuo tekonivelet ovat. Kohtelu on ollut huomaavaista ja tarkastus on hoitunut asiallisen nopeasti. Viimeksi piippasi turvatarkastuksessa nyt toukokuussa matkustaessani lentokoneella ulkomaille. En enää kanna tuota lappusta, jossa kerrotaan englanniksi tekonivelistäni. Sanoin jälleen tarkastajalle, että minulla on kolme tekoniveltä. hän kuunteli nyökkäsi ja suoritti tarkastuksen käsillä loppuun. Hän ei käyttänyt metallin paljastinta, jolloin ohikulkijat olisivat huomanneet paljastimen soivan polvien ja olkapään kohdalla. Sama toistui kreikan päässä. Hienosti ja kohteliaasti hoidetut tarkastukset molemmissa maissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

terttu
Aktiiviklubilainen
Poissa

*kohti uusia seikkailuja*

Vastaus #122 - 28.05.2014 klo 15:41:20
Tulosta viesti  
Salla_ kirjoitti 22.05.2014 klo 14:26:59:
Myös turvaporteissa on eroja.
Suomessa ei ole koskaan hälyyttänyt
No mitänyt kaupassa - lopulta syylliseksi paljatui mukana ollut uunin pelti.

Tehokasta menoa Salla kun uuninpellit sinulla matkassa  Virnistys!! Leikki sikseen. Minulla piippaa jo pitkän matkan takaa kun kolmessa paikassa metallia, varaudun aina pahimpaan eikä tuijotuksetkaan haittaa eikä ole tarvinnut riisua, kun suomella tai huonolla englannilla sönköttää, missä on metallia  Silmänisku!

Lonkka oikea 8/2011, vasen 2/2013, revisio 5/2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

Salla_
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #123 - 28.05.2014 klo 16:29:33
Tulosta viesti  
juu oli aika koominen tilanne.
Pellit toki olisivat voineet olal ostoksia.
Tällä kertaa ne olivat matkassa, koska etsimme sopivia astioita - piti mahtua kaksi rinnakkain.

leikattu 2001 ja 2002
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pioni
Poissa

Vastaus #124 - 25.01.2015 klo 15:36:42
Tulosta viesti  
Olen aika monta kertaa lentänyt tekonivelten kanssa ja aina on turvatarkastuksessa piipannut, mikä sitten yleensä johtaa käsikopelointiin, joskus käsiskanneriin. Mutta nyt ei piipannutkaan! Ovatkohan tekoniveleni vanhuuttaan sulautuneet kehooni? No, uskottavampaa on, että portti oli säädetty niin pienelle ettei tarkastajille tule liikaa töitä. Mitähän muuta siitä meni läpi....

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011, oikean revisio 2014 DeltaMotion
Triathlon oikeaan polveen 2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

-PSi-
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Liike on l��ke!

Vastaus #125 - 25.01.2018 klo 11:15:41
Tulosta viesti  
Hyvä muistaa, että lentoasemien metallinpaljastiportit huutaa metallin havaitsemisen lisäksi muistaakseni satunnaisesti keskimäärin joka 11:llä kerralla, joten turhia hälytyksiä tulee joka tapauksessa joka päivä. Tietääkö virkailija että hälytys johtuu havaitusta metallista tai sattumasta, toivottavasti ei.

Kun portti hälyttää, on virkailjan etsittävä syy piippaukseen. Jos kerrotaan, että mulla on tekonivel lonkassa, niin se ei muuta tilannetta miksikään. Nivelen lisäksi matkustajalla voi olla katkoteräpuukko hihassa tms., ja siksi on tutkittava kaikki paikat miinaharavalla, että löydetään varmasti kaikki hälyttävä metalli.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura_vm60
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #126 - 29.01.2018 klo 14:07:40
Tulosta viesti  
Tais tuossa aikaisemmin ollakin puhetta: siitä tiedosta että siellä on se "puujalka" on kyllä se hyöty, että kun siinä kohdassa piippaa, ja muuta ei löydy, niin on selitys. Taisin joskus suunnitella ihan kotikutoista lappua, jossa on sana "tekonivel" kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla kielillä, ja sitten luuranko johon voi ruksia.

Heh, tästä tulee mieleen turvatarkastukset ja vaaralliset aineet ylipäänsä ja anoppi jolla kerran oli matkatavaroissaan hapanjuurta. Meinasi pojalleen keittää hapanvelliä. Naureskeltiin että vielä luulevat sitä juurta räjähteeksi. Hirmuinen terroristi...

Sivun alkuun

IP kirjattu

TRIPLA+
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: ESPOO
Vastaus #127 - 30.01.2018 klo 17:54:00
Tulosta viesti  
Hei
Minulla on kolme tekoniveltä ja aina piippaa.Kerron heti missä kohtaa on metallinen Tekonivel.Sitten tarkastetaan
Käsin tai metallin paljastimella.Minulle on tästä tullut normaali toimenpide,enkä enää kiinnitä siihen sen enempää huomiota.Minusta on reilua kertoa heti piippauksen syy.Tärkeää työtähän ne siellä tekevät.😁

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jykä
Nivelklubin administraattori
Poissa

Terkkuja...

Sijainti: Loviisa
Vastaus #128 - 26.03.2018 klo 17:59:10
Tulosta viesti  
Laura_vm60 kirjoitti 29.01.2018 klo 14:07:40:
Taisin joskus suunnitella ihan kotikutoista lappua, jossa on sana "tekonivel" kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla kielillä, ja sitten luuranko johon voi ruksia.

Kurkkaapa tänne. Yhdeksän kieltä lienee ihan hyvä osa "mahdollisista" kielistä. Hymiö

Jos tiedätte varmasti (käytännön pilat kielletty tässä yhteydessä...) muilla kielillä vastaavan lauseen, voidaan lisätä "todistukseen" uusia kieliä.

Terveisin
Jykä
Sivun alkuun
IP kirjattu

TRIPLA+
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Liike on lääke!

Sijainti: ESPOO
Vastaus #129 - 28.03.2018 klo 21:54:10
Tulosta viesti  
Hei
Minulle sattui viime viikolla eräällä katkomatkan lentokentällä että piippasi taas kovasti,mutta kun portilla oli vain mies ja naisvirkailija ei ehtinyt tarkastamaan,niin mies vain viittoili  minua  menemään eteenpäin 🏝🛫

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta