Normaali aihe Ruokavaliosta apua (Luettu 56 799 kertaa)
onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Sijainti: Tarvasjoki
Ruokavaliosta apua
18.04.2005 klo 17:00:41
Tulosta viesti  
Kliseinen Moikka vaivaiset!
Minulla on pitkälle edennyt nivelrikko sekä pienissä, että etenkin isoissa nivelissä. Lonkkaproteesi leikattu kuusi kertaa ja polvi operoitu viisi kertaa, siinäkin kokoproteesi. Sitten on vielä muutamia kerran operoituja niveliä. Seuraavaksi protetisoidaan toinen lonkka tai olkapää... herrat ortopedit neuvottelevat keskenään asioista...yleensä pääni yli! Olen elänyt vaivani kanssa kymmeniä vuosia ja voin sanoa, että särkylääkerepertuaari oli melkoinen.
Viime lokakuussa kuulin Heikkilän kirjasta "Hyvän olon keittokirja". Luin sen ja kokeilin. Nyt käytän särkylääkkeitä vain hyvin harvoin. Yleensä siksi, että olen livennyt ruokavaliossani. Aikaisemmin söin jatkuvana lääkityksenä Voltaren 75 ja koviin kipuihin lisäksi Voltaren 50 tarvittaessa. Öisin lisäksi Panacod.
En tiedä, olisiko kirjasta apua kaikille, mutta minä olen saanut siitä paljon, ja lisäksi paino putosi kymmenen kiloa!
Olen oppinut, että mm. sokeri on nivelilleni myrkkyä, minä turpoan ja saan kipuja.
Se kirja ei ole kamalan kallis. Kannattaa kokeilla.
onneli
ps. Ai niin: lonkka leikattiin viime tammikuussa ja kävin viime viikollakin kolmena iltana tanssimassa!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Helsinki
Re: Ruokavaliosta apua
Vastaus #1 - 04.06.2005 klo 17:04:27
Tulosta viesti  
Hei, rupesin tässä oikein ajattelemaan kokemustasi dos.Antti Heikkilän kirjan ruokavaliosta. En ole sitä lukenut, mutta jostain lehtijutusta sain sen käsityksen, että siinä suosittiin runsaan voin käyttöä ruoan valmistuksessa. Itse olen jo pitkään suosinut kalaöljyä ja nimenomaan tulehdusta ehkäisevää omega3-rasvahappoa ja minulla on taas siitä hyvät kokemukset. Siispä itseasiassa rasva taitaakin olla avainasemassa ja mieluummin tietysti sellainen hyvälaatuinen. Eli nivelet tarvitsevat rasvaa!(?)Sokerin osuudesta minulla ei ole kokemusta, kun käytän sitä muutoinkin vähän. Aivot saavat muuten sokerista nopeasti polttoainetta ja minusta tuntuu, että tarvitsen sitä kyllä jonkin verran. Oliko se ihan kiellettyä? Ja mitä muita periaatteita siinä kirjassa oli?

Sivun alkuun

IP kirjattu

onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Vastaus #2 - 04.06.2005 klo 19:02:30
Tulosta viesti  
Siitä kirjasta
Kyllä kannattaisi lukea se kirja. Lehtijutuissa on yleensä se sensaatiohakuinen ja huono puoli asioista. Tämä on kokonaisvaltainen ruokavalionmuutos ja pitää sisällään monta hyvää asiaa. Käytän tosiaan voita tai öljyä paistamiseen, mutta kaikkiaan rasvaa tulee käytettyä tosi vähän. Ennen tuli laitettua jotain rasvaa leivänkin päälle, nyt en syö viljatuotteita lainkaan.
Ajattelepa tätä: ihminen pystyy syömään sata grammaa suklaata, mutta ei voita!
Eikä sitä suklaata tee edes mieli, kun saa ruoasta kaiken mitä tarvitsee. Syön paljon kasviksia, hedelmiäkin jo nykyään enkä yhtään sokeria. Aivojen en ole huomannut tulleen sen hitaammaksi, kuin ennenkään.
Totta kai käytän omegaa ja muita hyviä hivenaineita.
Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, että kokeilemalla ja lukemalla saa parhaiten selville, mikä on itselle parasta.
onneli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 05.06.2005 klo 14:55:14
Tulosta viesti  
Kyllä mulla se sokeri valitettavasti vaikuttaa aivojen toimintaan. Kerran yritin siirtyä täysin sokerittomaan elämään ja hitaammaksi ne hoksottimet vaan kävi. Mutta kiinnostamaan jäi, että mitä hivenaineita ja lisäravinteita käytät? Luontaistuotekaupathan ovat niitä pullollaan, mutta ikävä kyllä ne ovat niin hinnakkaita, ettei kaikkea voi lähteä kokeilemaan varsinkin kun minun näkemykseni mukaan niitä pitäisi sitten syödä myös pitempään ennenkuin jotain vaikutusta ilmenee.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lissu
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Sijainti: Loviisa
Vastaus #4 - 08.06.2005 klo 23:58:26
Tulosta viesti  
Hei!

En vähävaraisena ostaisi kirjaa ennenkuin vakuutun ideasta.

Mikä sen särkylääkemäärän vähensi? Laihtuminenko?

Olen nähnyt minäkin jonkun artikkelin aikakauslehdessä hänen dieetistään. Ihmeellinen, saa syödä paljon rasvaa ja valkuaisaineita. Hiilihydraatteja piti laistaa. Tällä dieetillä laulajatar Anita Hirvonen kertoi laihtuneen 17 kg.

Amerikkalainen Zone-dieetti on myös lääkäri-immeisen kehittelemä. Luin yhden kirjan. Siinä laskettiin kovasti ravintomääriä taulukoiden kanssa - työlään tuntuinen! Mutta pääidea oli: nykyravintomme on liian hiilihydraattipainotteinen ja siksi lihomme ja voimme huonosti. Pitää syödä oikeassa suhteessa valkuaisaineita, rasvaa ja hiilihydraatteja.   

Joku ravintoekspertti-lääkäri, muistaakseni Rissanen väitti TV:ssä, että tälläisen dieetin kanssa pitää olla kriittinen/varovainen. Rasittaa munuisia. Muistaakseni valkuaisaineiden runsauden takia.

Uusia perunoita on jo saatavana - (hiilihydraatteja!) Olisivatko ne terveellisempiä kun ne nauttisi voin ja sillin kanssa? Tulisi ainakin omega rasvahappoja luonnollisessa muodossa siinä sillissä!

Lissuli
Sivun alkuun

IP kirjattu

onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Vastaus #5 - 09.06.2005 klo 11:43:59
Tulosta viesti  
Niinpä Lissu!
Varmaan painon pudotus vaikutti niveliin, mutta myös turvotukset lähtivät. En tiennytkään, että minulla on näin ryppyiset kädet! Dieetin alkuvaiheessa tarkkailtiin munuaisten kreatiineja, mutta sekin pysyi hallinnasssa, kun join paljon vettä. Olin silloin leikkausjonossa rikkinäisen lonkkaproteesin kanssa, enkä voinut liikkua. Jotain piti tehdä, kun kymmenen kiloa tuli että hupsahti.
Ruska kysyi hivenaineista.
Käytän niitä samoja, mitä ennenkin: Piimaa, Omega3, talvella monivitamiineja, kuureittain magnesiumia ja kaliumia, Gefilus -tuotteita vatsaa hellimään. Siinä se.
Jokainen meistä on yksilö ja etsii itselleen sopivaa apua. Minulle näyttää sopivan tämä.
Se, että en syö sokeria ja nopeita hiilihydraatteja on helpottanut elämääni ja halusin kertoa muillekin.
Sen kirjan voi hakea vaikka kirjastosta, jos kiinnostaa.
onneli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 09.06.2005 klo 15:31:01
Tulosta viesti  
No vaihdetaan nyt reilusti tietoja ihan kuin pikkutytöt kiiltsikoita. Minä käytän puolestani melkein ympäri vuoden Tolosen kalaöljyvalmistetta E-Epaa (siis se rasvahappo omega-3) ja ihan pimeimpinä talvikuukausina haluan jostain syystä siirtyä Möllerin Tuplaan. Sitten vielän vuosia olen nauttinut sekä C- että B-vitamiinilisää, mutta se on vanhaa perua jo ennen näitä nivelvaivoja. Vahvaa magnesiumía käytän tarvittaessa unilääkkeeksi. Ja uskokaa tai älkää niin se tehoaa! Se lääkäriltä saatava glukosamiinivalmiste Arthryl'kin on muuten vain lisäravinne, ja sitä syön kuureittain myös ihan jatkuvasti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Vastaus #7 - 09.06.2005 klo 16:48:06
Tulosta viesti  
Arthrylin nimiin minäkin vannon. Auttaa ainakin alkavaan nivelrikkoon ja pieniin niveliin.
Isoja ei pelasta enää mikään.
Magnesiumia unettomuuteen! Aivan uusi tieto, minä käytän sitä suonenvetoa vastaan.
Paras lisäravinne tuntuu olevan iloinen mieli ja auringonpaiste! Pahalla päällä kivutkin kertaantuvat.
onneli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuppurainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #8 - 10.09.2005 klo 07:31:14
Tulosta viesti  
Heippa!

Lihan välttäminen ruokavaliossa on auttanut minua nivelkivuissa.

Omega 3- rasvahappokapseleita olen käyttänyt kolme vuotta. Niistä on ollut mtyös apua.

Merikalan säännöllinen syöminen pari kertaa viikossa on hyvä nivelille ja sydämelle.

Magnesium auttaa suonen vetoon. Minulle oli uutta tieto sen unta antavasta vaikutuksesta. No, tietenkin, jos levottomat jalat vaivaavat,kannattaa ottaa päivän magnesium-annos illalla.

Ruokavalioon olisi ehdottomasti sisällytettävä riittävästi myös kalsiumia ja valkuisaiaiaineita sisältäviä ruoka-aineita.

Meidän naisten, jotka melkein aina laihdutamme, emme saisi unohtaa itseämme kiireisestä ja toisista huolehtimisesta auttamisineen.

Elämä on kallisarvoinen asia. Meillä on ihana maa.
Vaalikaamme terveitä elämän arvoja ja olkaamme kiitollisia
niistä asioista, joita meillä on.

Elämässä on oltava haasteita riittävästi!

Hyvää ja leppoisaa syksyn jatkoa!

Terv. Tuppurainen Silmänisku Virnistys ??? Pyöritä silmiä Kieli Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 10.09.2005 klo 16:37:53
Tulosta viesti  
Kyllä se vahva magnesium ennen nukkumaanmenoa otettuna vaikuttaa ainakin minuun ihan yhtä hyvin kuin unilääkekin, joita jouduin aikoinani käyttämään vuosikausia kunnes tulin niille immuuniksi ja nakkasin mokomat myrkyt roskakoppaan. Periaatteessahan se vahvistaa ja rauhoittaa hermostoa. Nappaan magnesiumin aina myös ennen hammaslääkäriin menoa, jotta saavat sitten porata täysin rauhassa. Omega3:silla olen minäkin vahvistanut itseäni tässä jo vuoden verran ja aion jatkaa. Varsinkin kun ovat nivelien lisäksi hyväksi myös sydämelle ja verenkiertoelimistölle. Särkyjä saa muuten talttumaan jonkin verran vahvalla B-vitamiinilla. Esimerkiksi Neurobion Forte on varsin tehokasta kuureittan otettuna.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Sijainti: Järvenpää
Vastaus #10 - 10.09.2005 klo 19:17:58
Tulosta viesti  
Mielenkiintoinen keskustelu!

Onnelin ja pikkusiskoni innoittamana miekin - epätoivoinen laihduttaja- päätin kokeilla Heikkilän dieettiä. Sehän on suunnilleen sama kuin Montignac tai Atkins, ehkä vähän suomalaisempi. Eikä hyväksy perunaa ja porkkanaa ja siihen se miun dieetti taitaa kaatua! Eikä ole painokaan pudonnut eikä olo ainakaan parantunut -ei tosin ehkä johdu dieetistä.

Miulla ongelma on myös se, että kun olen "opiskellut laihduttamista" vuosikaudet, niin olen nyt oppinut inhoamaan rasvaisia juustoja ja mm. makkaroita ja pekonia. Siispä pannulla tirisevät munat ja kinkkukin tuottavat ongelmia, vaikkei rasvaa käyttäisikään. Ravitsemuspsykologi Raimo Lappalainen kertoi, että totuttautuminen vaatii noin 5-10 maistamiskertaa. Mie opettelin Emmentaalista Polar 15 -juustoon parissa vuodessa ja nyt kieleni tunnistaa Emmentaalin valitettavan nopeasti.
Leivästä olen joutunut luopumaan jo aiemmin, kun miulla todettiin keliakia, enkä myöskään ole kovin ihastunut lihaan ja broilerinsyöntiä välttelen eettisistä syistä (muiden sairauksieni ohessa olen myös viherpiipertäjä ja maailmanparantaja).

Magnesium unilääkkeenä tarkoittaisi kyllä miulla sitä, etten muuta tekisikään kuin nukkuisin. Olen nimittäin jo vuosikaudet suonenvetoja (lihaskramppeja) ehkäistäkseni syönyt vähintään puolitoistakertaisen annoksen magnesiumia päivittäin, usein enemmänkin. Mutta ainakaan kipupotilasta magnesium ei kyllä nukuta. Enemmän se vaikuttaa suolentoimintaan. Ja siihenkin saisi vaikuttaa enemmänkin...

Sen sijaan B-vitamiiniin uskon. Itse sain esim. syöpähoitojen aikaisen sädehoidon aikana B-vitamiinipiikkejä ja ne vaikuttivat ihan huomattavasti. Jos on hyvä lääkäri, hän määrää B-vitamiiinia piikkeinä ja se tehooa paremmin ja nopeammin kuin apteekin kalliit pillerit. Piikitkin tosin joutuu itse ostamaan ja etsimään pistäjän.

Mutta kertokaa kokemuksianne edelleenkin, olisi mukavaa kuulla muiden mielipiteitä ja ajatuksia!

-aulis-

Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä – nyt heti.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #11 - 11.09.2005 klo 10:41:13
Tulosta viesti  
En nyt tässä tarkoita mitään tavallisia magnesium-annoksia vaan niitä vahvoja tabuja eli 250-350 grammaisia esim. Emgesan tai Sano-magnesium. Liian vahvana tai liian usein käytettynä se saattaa kyllä hieman hikoiluttaa. Mutta kaikki on yksilöllisitä ja jos kivut ovat päällä, niin tuskin sitä kukaan nukkuu ilman kipulääkitystä. Asia selviää ihan yksinkertaisesti kokeilemalla. Ainoan järkevän laihdutus- ja painonhallintamenetelmän eli itse asiassa elämäntaparemontin olen nähnyt Katri Mannisen www.kutri.net sivuilta. Tästä hän on muuten kirjoittanut kirjankin. Dos. Heikkilä on siinä mielessä oikeassa, että kun syö voilla valmistettua ruokaa, niin ei tule niin usein asiaa jääkaapille eli se todellakin pitää nälän loitolla. Itse taas uskon (ilman minkäänlaista alan koulutusta) että nivelet tarvitsevat rasvaa ja siitä syystä vältän ns. kovia rasvoja mutta suosin öljyjä. Etenkin rypsiöljyssä on niiden omegoitten (eli omega 3 ja 6) suhde paras mahdollinen. Erityisen vältettäviä ovat piilorasvat,jotka ovat useimmiten juuri niitä huonoja transrasvoja. Siihen B-vitamiiniin tutustuin jo parikymmentävuotta sitten, kun pahaan niskassa olevaan vegetatiivisen hermon puristustilaan ei voitu muutakaan apua antaa kuin juuri niitä B-vitamiiniruiskeita. Nyt olen vuosia jo pärjännyt pillereillä. Periaatteessa se vain vahvistaa hermostoa, jolloin kipuherkkyys vähenee.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #12 - 11.09.2005 klo 11:36:49
Tulosta viesti  
Niinpä,
virallinen suositus magnesium-annoksesta on 350 mg päivittäin. Mie syön päivittäin vähintään 500 mg. Hikoileminen on kuitenkin siedettävämpi oire kuin jatkuvat suonenvedot ja käveleminen öisin tunnin välein, että saa krampit edes kutakuinkin kuriin...
Noitten laihdutus- ja painonhallintamenetelmien suhteen mie en uskalla yhtä varmasti vannoa yhdenkään nimiin. Me ihmiset kun olemme aika yksilöllisiä ja fyysisen puolen lisäksi myös psyyke vaikuttaa syömis- ja liikkumiskäyttäytymiseen. Joillakin on rautainen itsekuri ja he pystyvät noudattamaan valitsemaansa ohjelmaa tuosta vain. Toisilla tämä kuri pettää jo viikossa (=mie). Lisäksi kaikilla ei ole kovinkaan säännöllinen päivärytmi ja esim. aamiaisen väliin jättäminen saattaa romuttaa koko hienon systeemin.
Miekin muuten olen miettinyt, että Heikkilän ohje rasvan käytöstä on aika järkeenkäypä ja vannon öljyjen nimiin. Ja siinäkin olen Heikkilän kanssa samaa mieltä, että esim. sokeri, valkoiset jauhot, kiillotettu riisi ym. raffinoidut elintarvikkeet ovat ihan tarpeettomia. Ne ovat ns. nopeita hiilihydraatteja ja ne on helppo korvata "hitailla" eli ruisleivällä, tummalla riisillä, ruispastalla jne. Ja perunastakin saa syödä kuoret  Virnistys , vain sisus on tyhjää hiilihydraattia.
Kuitenkin olen loppujen lopuksi sitä mieltä, että monisairaan kipupotilaan on parempi pilleriensä lisäksi syödä edes jotakin kuin miettiä koko ajan laihtumista...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 11.09.2005 klo 16:25:55
Tulosta viesti  
No, en minä tässä ainakaan ole ketään laihduttamassa. Asiastahan oli puhe jo ennenkuin minä sekaannuin. Kerroinpa vain siitä Katri Mannisen elämäntaparemontista, jos sattuisi jotakuta muuta kiinnostamaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tuppurainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #14 - 11.09.2005 klo 19:53:44
Tulosta viesti  
Heippa!

Olen samaa mieltä,ettei laihdutus ja kova kipulääkitys ole mikään sopiva yhdistelmä. Ei sisäelimille, kuten vatsalaukkukin on, ole hyväksi nauttia vahvoja keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Pienet ateriat säännöllisin väliajoin ei käytännössä aina tule onnistumaan.

Magnesiumin käyttö on monille kipuileville tai suonen vedosta kärsiville välttämätöntä. Itse en voi mennä avantoon ilman suonenvetohohtausta. Magnesium 350 mg:n tabletti kerran päivässä helpottaa oireita jonkin verran.
Toivottelen oikein terveellistä ja kaunista syksyä!

Tupu

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #15 - 12.09.2005 klo 09:55:26
Tulosta viesti  
Tämähän on kait vapaa keskustelufoorumi, jossa ihmisillä periaatteessa ainakin pitäisi olla oikeus esittää omia mielipiteitään, vaikka ne eivät aina niin oikeita olisikaan eivätkä kaikkien pirtaan osuisikaan. Ulkoa päin tulleet uudet jäsenet eivät millään voi tuntea ja tietää sisäpiiriläisten terveydentilaa ja mahdollisia erityisongelmia. Siksi tässä alkaa jotenkin tuntua, että on astumassa koko ajan muitten varpaille, mikä tietenkään ei ole ainakaan minun tarkoitukseni. Niin, että anteeksi nyt vaan. Tämä ketju lähti aiheesta "ruokavaliosta apua" ja siihen luonnollisestikin mahtuu montaa näkökantaa ja lähestymistapaa. Lisäksi aineenvaihdunnan toimivuuden kannalta liikunnalla mahdollisuuksien mukaan on myös oma tärkeä osuutensa. Mutta kohtuus kaikessa lienee sittenkin sitä parasta elämäntapaa niin ruokailussa, liikunnassa kuin levossakin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #16 - 12.09.2005 klo 10:38:01
Tulosta viesti  
Hei Ruska, hyvä ystävä  Hymiö
Älä nyt hermostu meihin klubilaisiin. Mehän vain juuri esitämme omia mielipiteitämme ja kerromme kokemuksistamme, eivätkä ne todellakaan ole mitään jumalansanaa. Eikä meistä kukaan ole kai niitä ainoina oikeina mielipiteinä esittänytkään.
Itse asiassa päin vastoin: minusta tämä on pitkästä aikaa ollut tosi hyvä ja monipuolinen keskustelu, josta joku on saattanut saada hyviä vinkkejä.
Kohtuus kaikessa on hyvä periaate, siitä varmaan aika moni on samaa mieltä!
Tsemppiä  Pusu
-aulis-

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #17 - 12.09.2005 klo 19:54:50
Tulosta viesti  
Samaa mieltä olen Aulis, että pieni vipinä täällä on vain piristävää. Jos menee liikaa konsensukseksi, niin muuttupi tämäkin foorumi "läskiksi". En tiedä, oliko tämä viimeinen sanavalinta nyt tässä lainkaan kohdallaan  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

onneli
Nivelklubilainen
Poissa

Päin nokkaa!

Vastaus #18 - 13.09.2005 klo 11:12:32
Tulosta viesti  
Rakkaat ystävät
Olenpa iloinen, että pienestä vinkistä paisui noin mielenkiintoinen keskustelu!
Niinhän tämä menee, että jokaisen ihmisen jokainen risa nivel reagoi ihan omalla tavallaan. Minulle Heikkilän suosittelema elämäntapamuutos sopii, jollekin toiselle ei. Sitä on ollut yllättävän helppo toteuttaa. Olen kyllä keventänyt sitä aika lailla: vähentänyt rasvaa ja katsonut, millaista rasvaa syön. Onhan se sellaista tasapainoittelua, ettei menisi ketoosiin ja menettäisi niitä kallisarvoisia rasvoja omista luistaan.
Minä en ole oikeastaan koskaan ollut laihdutuskuurilla, niin että ne frustraatiot on kokematta. Painoa hiipi vähitellen ja olin onnellinen pyöreänä, kunnes viime kesänä levisi lonkkaproteesi, enkä päässyt liikkeelle. Huomasin yht´äkkiä, että olin saanut jostakin kamalasti rasvaa kannettavakseni. Leikkausta odotellessa sitten tutustuin tähän dieettiin.
Tänä kesänä olen kokeillut vaihtoehtoja särkypilllereille.
Aika mielenkiintoista, että akupunktio auttoi polveen ja selkään, mobilisaatio olkapäähän ja kortisonipiikit jalkaterään, mutta lonkkaan ei sitten mikään! Kumma juttu.
Omegaa syön Epa -kapseleina, joita saa nykyään jopa kaupasta, ennen piti tilata netistä. Muitakin vitamiineja otan aika paljon ja jopa kuureina.
terveisin onneli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #19 - 13.09.2005 klo 20:07:28
Tulosta viesti  
Tuossa yllä Tuppurainen kirjoitti, etteivät pienet ateriat kipupotilaille välttämättä tule onnistumaan. Diabeetikoille sen systeemin on kuitenkin pakko onnistua, koska muuten ei heidän elämästään kalua tule, ellei sitä sokeriaineenvaihduntaa saada tasapainoon. Ja toisaalta pääseehän silloin vähän useammin edes hiukkasen tyydyttämään näitä maallisia himojaan eikä tarvitse niin pitkään odotella vesikielellä. Luulenkin, että kysymys on pohjaltaan vain totutuista tavoista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

hanski
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Use it or lose it!

Vastaus #20 - 23.11.2005 klo 20:46:54
Tulosta viesti  
Sattumalta törmäsin surffatessa artikkeliin, jossa kerrottiin c-vitamiinilisän haitoista eläinkokeissa. Onko jollain muulla ollut tietoa tällaisista tutkimuksista ja voisiko näitä tuloksia soveltaa ihmisiin? Ohessa osoite artikkeliin.
http://www.mtv3.fi/poliklinikka/referaatit.shtml/374840?Nivelrikko
« Viimeksi muokattu: 07.06.2006 klo 19:14:58 Kirjoittaja hanski »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #21 - 23.11.2005 klo 21:13:46
Tulosta viesti  
Hui,
tuohan oli tosi mielenkiintoinen tutkimus meikälle, joka on  oikea appelsiinifriikki: kun jahvat tulevat, niin syön niitä kilokaupalla ja varsinkin lapsia odottaessani oikein ahmin aplareita.
Pitää odottaa, tuleeko tähän asiaan jotain lisävahvistusta vai onko tää niitä jenkkien huuhaa-juttuja.
Nykyisin ei (ehkä onneksi) oikein suu kestä happamia sitrushedelmiä ja tyrni taas on miun makuun liian makeaa...

Tämä on taas osoitus minun ristiriitaisesta käyttäytymisestäni: periaatteessa kannatan lähiruokaa eli syön mielelläni lihaakin, kun tiedän, ettei eläintä ole kuskattu nälissään ympäri Eurooppaa likaisesa, kolisevassa autossa. Ja tämän aatteen kannattajathan yleensä syövät vain sitä, mikä kasvaa synnyin- ja asuinseuduilla. Eikä meillä Karjalassa kasvanut appelsiineja. Ehkä tämä himoni on muistumaa mesimarjoista, joita meillä taas ison kiven juuressa Karahautoin pellolle johtavan tien varressa kasvoi paljon  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

pella
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #22 - 23.11.2005 klo 21:25:58
Tulosta viesti  

Naurattamaan tuppaa kun lukee et,lapsia vartoissa appelsiinit maittoi ja sit vilkasee vierestä kuvaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #23 - 23.11.2005 klo 21:53:48
Tulosta viesti  
Hih,
hyvä kun naurattaa!!!
Miehän olen oikeasti nainen, mutta miulta on molemmat rinnat leikattu pois rintasyövän takia ja olen repinyt siitäkin huumoria. Huomasin, että ilman silikonejani ja tuo hassu hattu päässä ja ripsivärillä tehdyt viikset naamassa olen ihan Jaakko Tepon veljen näköinen eli siis Aulis Teppo  8) Siitä siis nimimerkki ja kuva. Pitää aina vähän hämmentää keittoa, ettei käy yksitoikkoiseksi
Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannele
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 23.11.2005 klo 23:25:23
Tulosta viesti  
Hyvä Aulis.
Voin vahvistaa, että Aulis on todellakin tyttö ja äiti ja sen lisäksi hyvä esiintyjä ja näyttelijä. On näytellyt  useamman kerran yhdistyksemme esiintyessä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

minnis
Nivelklubin kirjoittaja
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #25 - 05.06.2006 klo 15:56:54
Tulosta viesti  
Lainaus:
Kliseinen
Olen oppinut, että mm. sokeri on nivelilleni myrkkyä, minä turpoan ja saan kipuja.

En ole koskaan ennen huomannut että jokin ruoka-aine vaikuttaisi kipuihin, mutta edellispäivänä söin täytekakkua ja suklaata lähes kolmen kuukauden tauon jälkeen, ja eilen sormet särkivät koko päivän enemmän kuin koskaan ennen ja myös polvi ärtyi. Polvea särkee vieläkin paljon enemmän kuin muuten viime aikoina. Eli olikohan tuo särky nyt sitten sokerin ja/tai vehnäjauhojen aiheuttamaa? No, tämä kokemus kyllä antaa motivaatiota herkuista kieltäytymiseen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Sijainti: Turku
Vastaus #26 - 05.06.2006 klo 18:57:08
Tulosta viesti  
Niinpä, tuo maito eli kakuissa mahdollinen kermavaahto+sokeri pannaan seurantaan Silmänisku!
Olen sitä joskus seurannutkin, mutta samahan se on tietyt tuorejuustot+hillo...Ai, ai, kaikki herkut epäiltyjen listalle tarkkailuun. ???

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #27 - 07.06.2006 klo 17:37:39
Tulosta viesti  
Ritva, yliopiston apteekin  asiakaslehdessä Apteekin hyllyltä on tarinaa kihtipotilaan ruokavaliosta. Siinä sanotaan mm. että kihtiä sairastavan tulee välttää runsaasti puriineja sisältäviä ruokia kuten sisäelimiä, pieniä kaloja (mm. silakka, muikku ja anjovis), kalan ja siipikarjan nahkaa  sekä leivinhiivaa ja hiivavalmisteita. Katkaravut olivat myös kiellettyjen listalla. Punaviini ei sovi eikä olut ollenkaan. Mieluimmin sitten kohtuudella valkoviiniä. Nautitaan sitten ainakin kesästä ja mansikoista vai mitä siskot. Itse en ole huomannut ruoka-aineiden mitenkään vaikuttavat mutta ilmojen kylläkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #28 - 07.06.2006 klo 19:08:13
Tulosta viesti  
Kiitos! Tutkimusvaiheessahan tämä minunkin kohdallani on ja saan 16.6. tulokset labrasta.
Säät todella vaikuttavat, kuten pohjoistuuli tänäänkin. Kai tämä kesäksikin muuttuu. Kaunista on sentään kaikkialla luonnossa. Ihaillaan sitä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #29 - 05.07.2006 klo 11:28:04
Tulosta viesti  

Hei Ruokavalioonuskovat ja- epäilevät! Pyöritä silmiä

Pakko tässä on ollu kokeilla kaikkia "pehmeitäkin keinoja" kun tulehduskipulääkkeiden syönti alkaa aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä...ihan stressin muodossa/ vz.ikävät tutkimustulokset.
*Kävin luontaistuotekaupassa ja vaikka aina olen vastustanut tätä "mammoilta ja papoilta" rahastusta lukuisten tuotteiden tyrkytyksenä, niin sain mielestäni perustellun "luennon" elimistön korjaavasta toiminnasta mm. mikäli elimistö on liian hapan ts. ruoka sis.liikaa lihaa yms...niin elimistö ottaa kalkin yms. kivennäisaineet omasta luustosta..nivelistä..saadakseen tasoittumaan happamuuden.
Mitäs sitten tarvitaan? Vastaus:MM. Kaikki vihreä sisältää emästä ja tasapainottaa...sekä PASCOE-emäsjauhepakkaus tuli mukanani kotiin:
p.s.Ritva käytät ko.tuotetta myöskin!
Miten ihmeessä se liukenee, kun se on aina vaan veteen sekoitettuna on samassa muodossa: kuin kipsijauhoa lasin pohjalla!? Eihän se mahassakaan kai muuksi muutu? Olenko liian skeptinen? Onko ollu hyötyä?
T: ellu
*kukonhelttauute, möllerin:nivelille,magnesium ja pascoe-emäsjauhe-kokeilu edelleen menossa....ruokavalio salaatti ja kalapainotteisena...yritystä on... Nolostunuttoki lankeen herkkuihin!

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #30 - 05.07.2006 klo 13:26:04
Tulosta viesti  
Hei vain Ellu ja kumppanit!
Kyllä kaiketi siinä oikeassa ovat, kun tutkijat väittävät juuri kuten kerroit kalkkivarastojen olevan uhattuina, jos ruokavalio on liian hapan-voittoinen.
Pascoe-pulveri soljuu minun nielustani parhaiten alas mehukeiton kanssa, hörppään sitten lasin vettä päälle. Kai ne siellä vatsassa toimivat. Ainakin mulla tuo jauhe ja yleensä kalkin syönti vie pois pahimman kirvelevän kivun.
Otin tässä viikko sitten valkosipuli-hierontakuurinkin-kun halusin pistää maitohappoturvotusta liikkeelle kintuistani ja karkottaa- ei vain kaverit-vaan myös mahdolliset virustulehdukset nivelistäni (tyyliin Yle24/Keskustelut/Fibromyalgia/nimim. "Maitohappo").
Kaikkea sitä ihminen yrittää kokeilla kuntonsa puolesta! Kliseinen
Ei se huu-haata ollut. Annoin siitä palautteenkin nimimerkillä "Karitva". On siinä allisiinissa jujua, sillä kipuilevien polvieni ympäriltä turvotus ja "kököt! pehmenivät. Mullahan polvet suuttuivat flunssan jälkeen ja lekurit olivat arvelleet siellä viiruksen pesivän.
Kesällä tuollainen valkosipulikylvetyskin käy päinsä, kun voi tuulettaa ja olla ulkosalla. Mieskään ei inhoa valkosipulia, niin ei avioelokaan mennyt ihan "maitohapoille". Jatkan "lääkitystä" nauttimalla valkosipulimurskaa esim. leivän päällä juuston alla.
Ravinnossa on jujua ja kunnon fysikaalisella käsittelyllä!
Kukapa vain ohjelmoisi meille kullekin sopivan määrän ja laadun!
"Nuoruus on lahja, mutta vanheneminen on taidetta...",laulaa Junnu ja tuohon on helppo yhtyä. Taitolajilta tämä nuortuvien krenkkojen kanssa vanheneminen ainakin tuntuu.
Jatkakaamme kokeiluja!
Ps. Mulla ei mainitsemissani niissä uudenlaisissakaan laboratoriokokeissa ollut mitään reumaan tai kihtiin viittaavaa tekijää. Onneksi! Selvinneekö koskaan, mikä tuon tulehduksen pamauttaa käyntiin. Sen aikana ei passaa ainakaan rasittaa niveliä. Siis:taiteillaan! Silmänisku
Helteisin terveisin
Ritva

Sivun alkuun

IP kirjattu

Marja-Liisa
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelet norjina!

Sijainti: Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Vastaus #31 - 05.07.2006 klo 13:31:48
Tulosta viesti  
miten olis uudet perunat , voisoosi ja hyvä silli??

ja jätskii tietty jälkeiseksi...jos ei tuolla parane nivelet jo on kummaa..

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
Sivun alkuun
IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #32 - 05.07.2006 klo 14:17:53
Tulosta viesti  
Niinpä!
Tuossa taitaa olla aika hyvä balanssikin happo-emästasapainoa ajatellen, ellei nyt innostu sitä silliä hirveästi popsimaan.
Ei kun kauppaan pottujen ostoon! Muut tykötarpeet löytyvätkin kaapista.
Nam! Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #33 - 05.07.2006 klo 14:59:19
Tulosta viesti  
Samaa mieltä Marja-Liisa ja Ritva: Sitä gourmeeta ei mikään voita! Kieli

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #34 - 05.07.2006 klo 16:30:33
Tulosta viesti  
Kuulin joskus tällaisesta Novon MSM, sanovat rikkiaineeksi.
Eräs soittaja joka oli ollut kolarissa aikoinaan ja joutunut
syömään vahvojakin särkylääkkeitä yli 20v, kuten itsekkin, kertoi tästä tähän malliin. " Kun joutuu syömään kauan
särkylääkkeitä, elimistö menee sekaisin." Hän kertoi saaneensa avun rikkijauheesta. Ja minä tietysti rupesin nyt
sitä kokeilemaan.

Mikä lienee, Pilates ja tämä yhdessä, mutta olen kyllä kuin
eri ihminen. No, onhan siinä niitäkin Kuorin antamia troppeja. Ja pilatekseni teen nyt enemmän makuuasennossa,
muutamia harvoja liikkeitä lukuunottamatta. Niska ei tykännyt alkuinnostuksestani: kasvojumpankin teen maaten,
päätä kääntelemättä. Ja uskokaa tai älkää, niin hyvää se
tekee että pinempi " Pila" on melkein tehtävä aamuin ja illoin. Ja koko ajan oppii sovittamaan liikkeitä oman
vointinsa ja kuntonsa mukaan.Ritva se tämänkin " ihme-
lääkkeen" esitteli. Ja täältä saa paljon..paljon muita
hyviä vinkkeja ja neuvoja.

Vielä kerran, parempaa palstaa ei ole..eikä tule.
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

ritva
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #35 - 05.07.2006 klo 18:12:28
Tulosta viesti  
Voi, että olen onnellinen, Auriel, kun olet oppinut "Pilasta" saamaan itsellesi kaverin!!!
Minun täytyy sanoa, että ilman sitä olisin monasti ollut henkisesti ja fyysisesti tosi pahassa pulassa. Ja ihan oikein; lattialla pitkällään ja itseään kuunnellen...
Niin tänä aamunakin klo 5 aloitin, olo oli kankea ja kaikki paikat kolottivat enemmän ja vähemmän -kai vedosta johtuen, kun ikkunat tai ovet ovat auki jne.-mutta, kun lattialle pääsin pitkälleni, autuus alkoi, ja kolmen vartin päästä ihan erioloinen naisihminen kävi puuronkeittoon.
Siinä lattialla oppii kuuntelemaan itseään ja mieli rauhoittuu, kun tietää, että homma toimii aina.
Joskus lataan akkuja samalla rytmillä venytellessäni miettien esim., ketä kivoja ihmisiä olen elämäni varrella tavannut, kivoja maisemia, joita olen nähnyt, kaikkia kropan osia, jotka toimivat kivutta ja muita kiitoksen aiheita, mukavia yllätyksiä,lahjoja ja niitä, joille voisi tehdä vastavuoroisesti jotakin kivaa.---Kolme varttia sujahtaa silloin nopeasti. Kliseinen
Niskaa pitää minunkin varoa ja vain harkitusti sen lihaksia vahvistaa painamalla lattiaan takaraivoa, tekemällä "kaksoisleukaa" ja sillä silmäjumpalla karistan kiristyksiä.
MSM (rikkivalmiste)on mullekin tullut tutuksi. Siitähän sanotaan, että se tehoaa alle viikossa, jos on tehotakseen.Mahtaakohan joku tietää onko se jauheena tehokkaampi kuin pillereinä? Sivuvaikutuksiahan sillä ei juuri ole. Fortodol lienee sitä samaa mutta vahvempana.
Mahdollisimman "myrkyttömät" vaihtoehdot kannattaa aina kokeilla ensiksi! Saattaapi helpotusta tullakin.
Haaveena olis taas lähteä vesille loppuviikosta, tällä kertaa ilman lapsenlapsia, ihan lillimään kahdestaan luonnon rauhaan, lueskelemaan, uimaan ja mukaan vain välttämätön ruoka ja juoma, lankakerä ja puikot,espanjan oppikirjani, mukavaa luettavaa, pari lempilevyäni (esim.Juanesin uusimpia)ja jokunen viinipullokin.
Ihana, kun meillä on oikea kesä ja kaunis luonto!
Nautitaan...enimmäkseen, eikö?
Kiva, kun olette olemassa palstalaiset! Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #36 - 05.07.2006 klo 22:22:28
Tulosta viesti  

Kesäyön unelmia teille jokaiselle!

Kiva, kun olette olemassa palstalaiset!  Hymiö

p.s. TUO PITÄISI MUISTAA SANOA JOKAISELLE LÄHEISELLE JOKA PÄIVÄ! Pusu 

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

kesätär
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #37 - 05.07.2006 klo 22:29:09
Tulosta viesti  
Kiitos Marja-Liisalle ihanasta kesä-courmesta! Lisäisin siihen kuitenkin ISOÄIDIN -salaatin. Nuoret jäsenemme ja lukijat, tässä tulee resepti minun äitini malliin.
Keitetyt kananmunat eritellään valkuainen ja keltuinen.
Revi lehtisalaattia ja hienonna munan valkuainen haarukalla lehtisaalatin joukkoon. Lisää kermaan(käy jopa hapan) etikkaa, valkopipp. ja suolaa sekä munan keltuainen( salaatinkastike) Äitini sekoitti sen salaatinlehtien kanssa vähän ennen tarjoilua.  Nami, nami ja lisäksi uutta rasvasilliä sipulin kera.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #38 - 23.07.2006 klo 16:29:23
Tulosta viesti  
Eläinlääkinnässä käytetään nivelrikon hoitoon glucosamiinin ja kondroiitin lisäksi juuri sitä rikkivalmistetta MSM:ää, joita sisältävät esim. Cartivert ja Condros-valmisteet. Kerran kun särki oikein perhananmoisesti kyselin tuttavaeläinlääkäriltä, josko minäkin voisin niitä kokeilla. Vastaukseksi hän lähetti kiireellisesti varmuuden vuoksi Zinaxinia. Mutta totta on, että monia aineita on alunperin käytetty ensin eläinlääkinnässä ja sitten myöhemmin otettu käyttöön myös ihmisille. Minä selvisin Maarianhaminan-reissusta vanhalla kunnon arthrylillä, joka muuten ei enää aiheuta minulle ilmavaivoja, koska siitä maun perusteella on ilmeisesti vähennetty aspartaamia. Siispä se aspartaami olikin se rannikkotykistön laukaisija. Kädet rupes kestämään köyden vetoa olosuhteiden pakon edessä. Ensin oli kämmenet kipeinä särkevinä tohjoina mutta sitten ne ihme kyllä alkoivat kestää. Eli ihan toimettomaksikaan ei kannata jäädä vaan ruumista pitää ilmeisesti myös rasittaa. Stressikin sitten helpotti kun totesin, että todellakin olin onnistunut roudaamaan ja stuuvamaan kaiken tarpeellisen eli saaristokaupoista hainkin sitten vain tuoretta. On se sitten eri tylsää, että kippari unohtaa joka vuosi palkata sen  stuertin. Mutta niin se on kait muissakin veneissä kun yhteisesti totesimme, että joka veneessä asuu ihmeellisesti Anna-niminen nainen. Nimittäin kun kaiken aikaa kuuluu se ihmeellinen kutsu että anna. Mutta ilmat oli upeet ja mieli on jälkeenpäin ihan yhtä upee kun taas ehjänä selvittiin. Koira kesti sankarillisesti ukkosmyrskynkin mutta sitten kerran kävi vahinko ja tuotannot meni suoraan kipparin kumisaappaaseen. Mutta minkäs se ihminenkään ripulille mahtaa.  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

airi
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #39 - 20.05.2007 klo 18:01:16
Tulosta viesti  
minulla todettiin molemmissa polvissani pahat nivelrikot. Lääkäreillä ei ole apua.
polvet on leikattu. En pystynyt kävelemään ennen kuin 2 km maksimissaan .
Nyt olen käyttänyt tosi hyvää omegaa  ja muita ravinteita nyt pystyn kävelemään
jopa yli 6 km päivässä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #40 - 20.05.2007 klo 20:32:40
Tulosta viesti  
Kirjoita ihmeessä, minkä nimistä omegaa olet käyttänyt ja millä annostuksella. Käytätkö muita luontaistuotteita sen lisäksi?

Terveisin
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kanerva
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #41 - 26.06.2007 klo 10:25:41
Tulosta viesti  
Pari vuotta sitten ihmettelin Ruskan kirjoitusta magnesiumin unettavasta vaikutuksesta tällä keskustelupalstalla.
Nyt keväällä tuli Tv:stä ohjelma,jossa puhuja kertoi,että illalla otettu magnesium-tabletti poistaa yön aikana lihasten kireyttä.Tämä vaikuttaa siihen,että nukkuu paremmin.
Asiassa voi olla vinha perä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Riitta-Liisa
Nivelklubilainen
Poissa

old friends are gold

Sijainti: Toijala
Vastaus #42 - 26.06.2007 klo 23:08:27
Tulosta viesti  
Hei Kanerva!
Käytän mangesiumvalmistetta myös öisin minua vaivaaviin lihaskramppeihin ('suonenvetoon')! Joten siinä on perää!  Silmänisku

Terveisin Riitta-Liisa

Riitta-Liisa&&&&"Luulin ennen, että jossain mitataan tarkalleen,&&milloin on annettu liikaa jollekin kantaakseen.&&Se on pelkkä harha, perätön luulo, toiset hölmöt uskoo niin": (tuntematon ajattelija, lainaus)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #43 - 27.06.2007 klo 10:38:12
Tulosta viesti  
Kyllä se magnesiumin unettava vaikutus tuntuu minulla ihan otsalohkossa, kun alkaa tuntua niin mukavan raskaaalta. Kaikki asiathan voivat toki aina olla myös yksilöllisiä. Ja voihan se olla, että minulla on vain pipo liian kireällä. Otan sen magnesium-tabun aina myös vähän ennen hammaslääkäriin menoa ja silloin en tietenkään nukahda, mutta hammaslääkärini saa  työrauhan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Auriel
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #44 - 28.06.2007 klo 20:25:27
Tulosta viesti  
Hei Ruska ja muut!

Mitäs magneesiumvalmistetta käytät ja millä annoksella. Apua tarvittais todella yön tuomiin lihaskireyksiin, tietysti eniten niskassa. Jospa se autttaisi siihenkin.
Käytän kyllä sitä vihersimpukka, kalkki ja magneesiumia, inkivääriäkin siinä on, mutta vielä vahvempi ehkä ei olisi pahitteeksi. Joskus napsin lisänä vähän mitä sattuu.
Käytätkö omegaa, jos niin mitä? Ja vielä kuinka vahvana?

Ymmärrän kyllä, että jokaiselle omanlaisensa annostus olisi sopiva, mutta nyt tuntuu kuin käyttämäni ei olisi enää ihan riittävä.

Olin tässä Turussa Kourin luennolla ja hän sanoi, että kesälläkin pitäisi käyttää D-vitamiinia keski-iän ylittäneiden. Jos sen määrän meinaa otta maidosta, pitäisi juoda 16 litraa maitoa päivässä!!! Virnistys

En ole Tempurin edustaja. Ostin tyynyn ja kokeiltuani sitä pari viikkoa, pakkasin pois. Harmitti niin hirveästi, kun maksoin niin paljon eikä siitä ollut mitään apua. Oli kuukauden paketissa ja sitten otin taas käyttöön. Ja niin siinä kävi kuin kaikkien muidenkin, että alussa vain " sivuvaikutukset", mutta sitten kun kunnolla tottuu, se on todella hyvä. Nyt nukun sillä joka yö, enkä pois antaisi.

Antakaa vain lisävinkkejä vaivaan kuin vaivaan. Kaikki tulee tarpeeseen...ainakin joskus.

Hyvää kesän jatkoa
Auriel

Sivun alkuun

IP kirjattu

ellu
Aktiiviklubilainen
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Re: Ruokavaliosta apua/ruusunmarja...
Vastaus #45 - 28.06.2007 klo 22:00:09
Tulosta viesti  
Tuolta uutisosiosta löytyy:

Ruusunmarja helpottaa nivelreumaa

Ruusunmarja voi helpottaa nivelreumaa sairastavan oloa, kertoo Dagens Medicin-lehti. Tanskalais-saksalaisen tutkimuksen tuloksia esiteltiin Barcelonassa reumasairauksia käsittelevässä lääkärikonferenssissa.

Berliinin ja Kööpenhaminan yliopistojen tutkimukseen osallistui 89 potilasta kuuden kuukauden ajan. 90 prosenttia keski-iältään 56-vuotiaista potilaista oli naisia. Potilaiden tavalliseen reumalääkitykseen yhdistettiin ruusunmarjasta tehtyä jauhetta. Potilaiden kipu väheni, liikkuvuus parani ja yleinen elämänlaatu kohentui.

Kööpenhaminan yliopistollisen sairaalan ylilääkärin Kai Winterin mukaan ruusunmarjan vaikutus selittyy 90 prosenttisesti sen sisältämällä tulehdusta ehkäisevällä galaktolipidillä.

Tanskalaiset ovat patentoineet galaktolipidin nimellä GOPO.

Viisi aikaisempaa Scandinavian Journal of Reumatology -lehdessä julkaistua tutkimusta ovat osoittaneet ruusunmarjajauheen helpottavan nivelrikon oireita. Jauhe helpotti potilaiden oloa jo kolmessa viikossa. He pystyivät jopa vähentämään muuta lääkitystään.
*Kannattais varmaan kokeilla rikon tai reuman hoitoon!? Hymiö

ellu
Sivun alkuun

IP kirjattu

Kanerva
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #46 - 29.06.2007 klo 09:28:27
Tulosta viesti  
Heittäisin vielä yhden kysymyksen mgnesiumista.
Mihin aikaan otatatte ? Juuri ennen nukkumaan menemistä  vai kuinka kauan aikaisemmin?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2007 klo 08:18:42 Kirjoittaja Kanerva »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruska
Nivelklubin veteraani
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #47 - 18.07.2007 klo 17:29:40
Tulosta viesti  
Ohoi Auriel ja Kanerva ja kaikki muut! Tuli tässä seilattua Nauvoon ja takaisin, joten tämä vastaaminen on viipynyt. Minä olen käyttänyt sellaisia magnesium-valmisteita kuin Emsgesan (250 mg) ja Magnex (350 mg). Ja otan sen vasta petiin mentäessä. Omegoista suosin Tolosen E-Epaa.  Talven pimeissä siirryn kuitenkin Möllerin Tuplaan, kun siinä on mukana sitä A-vitamiiniakin. Se tuntuu piristävän minua kaamosaikaan ja siitä minulla on jo monen vuoden kokemus. Ja kalkkia D-vitamiinin keran nautin kesälläkin eli Multi-Kalkki Fortea. Mutta tietty onhan niitä paljon muitakin valmisteitä markkinoilla. Mutta kun kerran kysyitte.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lethe
Poissa

loading...

Vastaus #48 - 22.07.2008 klo 00:38:57
Tulosta viesti  
Tältä palstalta näyttää löytyvän selitys kaikkeen: että magnesium nukuttaa! Olen syönyt sitä kuukauden verran ja todentotta ollut aika nahistunut - olen tempaissut kaksi tabua jo aamupalan kanssa ja toiset kaksi iltapäivällä. Pitää kokeilla piristynkö jos otan kaikki vasta illalla...

Lethe
Sivun alkuun

IP kirjattu