hei kaikille

voin kokemuksesta sanoa että kyllä lemmikki parantaa, olipa kysymys hengen tai fysiikan sairaudesta

kuusi vuotta sitten koin vaikean vaikean avioeron ja taistelun. rottweilerurokseni oli vajaa 8-vuotias eikä enää suostunut lähtemään edes ulos mieheni mukana koska oli huomannut että äipän lähellä pitää olla ja on tosi äipän koira. seurasi minua kuin hai laivaa

samaan aikaan päätin lasteni houkuttelemina ottamaan toisen rottweileruroksen vanhemman koiran ja itseni seuraksi ja viemään ajatukset muualle.
minulle tuli todellinen äipän vaavi. vanhenpi urokseni "opetti" nuoremmalle ettei remmissä toisten koirien perään kiskota eikä rähjätä.
koirat pitivät minut liikkeessa ja ajatukset olivat kouluttamisessa. ja yhtäkkiä meidän seuraan "ilmestyi" uusi isäntä? koirat ihme kyllä mitään mukisematta hyväksyivät miehen jopa ottivat omakseen. vuosi kului uusissä ympyröissä. vanha koirani täytti 10 ja oli jo melko huonokuntoinen nivelrikkoineen ym. marraskuun alussa piti tehdä se lopullinen päätös.
tämä nuorempi koirani piti minut hengissä ja järissäni surun ja murheen keskellä. se suorastaan imeytyi minuun ja seurasi eikä jättänyt silmistään.
koirani on nyt "tukenut" minua sairauksieni aikana ja kun menen lepäämään sängyn päälle se tulee joko jalkopäähän tai lattialle viereeni vahtimaan

kun olen enemmän kipeä kulkee koirani perässäni ja vahtii kuin hai laivaa

nyt nuorukaiseni on kuusi vuotias ja koirani on myös miesystäni paras ystävä ja kova hänen perään. mutta kun äipällä on joku "vaiva" ilmestyy taas seuraamaan kuin hai laivaa.
koira on avoin kiltti uros kaikille, toisille koirille, lapsille, kaikille jopa jäniksille

pari viikkoa sitten tapahtui kumma asia

istuin kasvimaalla kitkemässä kun takaani kuului läähätys. luulin että mies oli laskenut koiran ulos. kun katselin ympärilleni ei mitään kuitenkaan näkynyt vain läähätys kuului:o myöhemmin tultiin siihen tulokseen että vanhus oli käynyt ilmoittautumassa minulle

koko tapaus ei ollut ahdistava vaan lempeä ja rauhoittava mutta sanoma vielä epäselvä

olen nyt alkanut miettimään uutta rottweileria

jotenkin tuntuu että vanhus kävi minulle sanomassa että alkaisin valmistaumaan uuteen suru-uutiseen ja että olisi uuden koiran aika että jaksaisin sen yli

marisija