Normaali aihe Ummetus (Luettu 5 141 kertaa)
Lissu
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Sijainti: Loviisa
Ummetus
01.12.2004 klo 22:13:09
Tulosta viesti  
Romppu!

Omahoitokonsteja kaipailit viheliäiseen ummetukseen.
Tässä muutama:
1) vaihdattaa lääke, jos pystyy

2) juo paljon vettä, syö hedelmiä ja kuitupitoista ruokaa

3) pane yöksi luumut likoon vesilasiin, juo aamulla ensin se vesi ja syö sitten luumut. Joillekin auttaa hyvin. Käytettiin paljon esim Reumalla.

4) vahva kahvi usein auttaa

5) eräs ystäväni on sängyssä selällään ja nostaa molemmat koivet kattoa kohti ja pysyttelee asennosssa mahdollisimman kauan. Auttaa häntä! Jopa seki, että nostaa koivet seinälle (laiskemman versio, ei tarvitse pinnistellä)

6) liiku paljon

Luumujen syöntihän ois nyt joulun seutuun trendikästäkin! Valmista sosettakin on tarjouksessa. Heinolassa annettiin luumukonstin jälkeen luumusennaa teelusikallinen. Nyt sitä konstia ei ole enää ollut käytössä, liekö se sennan siemen jotenkin vaarallista... Oli kuulema tehokasta ainetta.

t. Lissu

Lissuli
Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Sijainti: Järvenpää
Re: Ummetus
Vastaus #1 - 04.12.2004 klo 16:32:05
Tulosta viesti  
Lissun ohjeet on rrautaa. Tässä vielä pari lissää:
Magnesium löysyttää vatsaa, jos sitä ottaa enemmän kuin päiväsuosituksen mukaisen määrän (taitaa olla 350 mg nykyisin). Siis esim. 700-1000 mg magnesiumia, niin johan lähtee...
Jos olet karkin ystävä, niin keinomakeutetut ns. light-karkit ovat myös hyviä laksatiiveja. Kevyt-mariannea vain pussillinen, niin yhdistyy huvi ja hyöty.
Ja samaan tulokseen voit päästä myös (silloin kun ummetus on jo kestänyt pitkään ja haluat kerralla saada suolen tyhjäksi) syömällä sellaista ruokaa, jota vatsasi ei oikein siedä. Eli laktoosi-intolerantilla esim. kermajäätelöä, herkkävatsaisella paprikaa, sieniä, valkosipulia tai ajankohtaan sopivasti lanttulaatikkoa.

Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä – nyt heti.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Anu
Vieras

Vastaus #2 - 13.12.2004 klo 14:24:05
Tulosta viesti  
Olen ihan uusi täällä Nivelklubissa, enkä varsinaisesti "kuulu joukkoon", mutta kipulääkkeet ovat tuttuja kroonisen kivun takia. (siinä lyhykäinen esittely).

Mutta ummetukseen. Itse syön opiaatteja jatkuvasti ja olenkin pyytänyt reseptin itselleni myös duphalac nesteeseen. Sitä kun ottaa aamuisin 15ml, niin vatsa toimii paremmin kuin ilman. Litran pulloissa se on vielä sv-korvattavaa eli menee kasvattaa sv-osuutta ja menee kattokorvauksen piiriin, kun lääkkeitä on riittävästi ostettu. Duphalacia ja vastaavaa saa kyllä käsikauppalääkkeenä, mutta rahansäästön takia itse pyysin sen reseptillä, kun sitä jatkuvasti menee.

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #3 - 30.01.2005 klo 19:14:21
Tulosta viesti  
Olen nyt käyttänyt Vi-Sibliniä, yhden annoksen vuorokaudessa. Ei ole ollut enää mitään ummetusvaivoja. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

tiina2
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 20.05.2005 klo 20:45:14
Tulosta viesti  
Hei Romppu!
Magnesiamaito toimii hyvin ummetukseen. Hieman suurempi annos kuin ohjeessa pari kolme kertaa päivässä otettuna laittaa suoleen vauhtia. Se on hyvä aine, koska se ei imeydy suolesta muualle elimistöön ja toimii myös jos on närästysvaivoja. Saa apteekista, kannattaa kokeilla jos on tosi kovalla.
Tiina2

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lissu
Poissa

Vastaus #5 - 25.05.2005 klo 23:30:35
Tulosta viesti  
ROMPPUUU!!!

Minnekkä oot hävinny? Olen monesti ajatellut mitenkä oikein voit, kun ne ruojat eivät suostu Sinnuu leikkoommaankaan!

T. Lissu

Lissuli
Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Poissa

Vastaus #6 - 26.05.2005 klo 19:31:03
Tulosta viesti  
Lainaus:
Minnekkä oot hävinny?

Kas täällähän minä, en ole minnekään hävinnyt. Kliseinen Jalka on nyt paremmassa kunnossa kuin talvella; tällä hetkellä en käytä edes keppiä. Mutta varovainen saa olla. Jos vähänkin polvi rasittuu, niin kipu iskee. Mutta kun malttaa olla hissukseen, ei tule juurikaan ongelmia. Kylmyys/kosteus myös laukaisee kivun, mutta niille kun ei voi mitään. Näin sitä vissiin taapelletaan seuraavat 20 vuotta... Kieli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lissu
Poissa

Vastaus #7 - 29.05.2005 klo 20:09:27
Tulosta viesti  
Hei!

Mukava kuulla, että Siulla on helpompaa! Tosin ilmat eivät ainakaan täällä meillä ole hääppöset, tänään ollut tosi kalsaa, vain + 11! Ja eilen tuulla riuhtoi jostain kylmästä suunnasta melkein myrskylukemissa...

Onkos ne kirurgit sanoneet, että mikseivät ne leikkaa? Miullakun on se käsitys, että olipa vaikka kuinka nuori, jos on karseet kivut ja liikkuminen rajoittuu, niin leikataan... Onhan tästä voinut jo olla "puhetta" mutten nyt muista.  - Jos on vielä muita sairauksia, jotka vaarantavat leikkausturvallisuutta, ymmärrän...

Vaikka on kylymää, löytyi kieloja!

t. Lissu

Lissuli
Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Poissa

Vastaus #8 - 29.05.2005 klo 23:26:06
Tulosta viesti  
Lainaus:
Onkos ne kirurgit sanoneet, että mikseivät ne leikkaa?

Tämä ei kuulemma johda polven tuhoutumiseen... Pyöritä silmiä No, onneksi olen saanut jo 33 kg pois painosta, sekin helpottaa. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu